معرفی و دانلود کتاب صوتی عقاید یک دلقک

عکس جلد کتاب صوتی عقاید یک دلقک
قیمت:
۹۲۰۰۰ 64400 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی عقاید یک دلقک

کتاب صوتی عقاید یک دلقک اثر هاینریش بل، یکی از تاثیرگذارترین رمان‌­های قرن بیستم است که به بیان زوایای مختلف دیدگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و عقاید متفاوت بین کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها در آلمان تحت تاثیر هیتلر پرداخته است.

عقاید یک دلقک (Ansichten eines clowns) به روایت زندگی «هانس شنیر»، فردی از یک خانواده متمول با طرز فکری منحصر می‌پردازد. هانس خانه پدری را به خاطر تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب ترک کرده و به عنوان یک دلقک مشغول به کار است.

شنیر که به نظر خود از بیماری افسردگی، سردرد، تنبلی و تک‌ همسری رنج می‌برد تنها قادر است در کنار یک نفر آرامش یابد و نه هیچ‌کس یا بهتر بگویم، هیچ زن دیگری. «ماری»؛ دختری است کاتولیک و بسیار مذهبی که علی‌رغم احساس گناه، شش سال با «هانس» زندگی می‌کند بدون این‌ که با او ازدواج نماید. از نظر دلقک، ازدواج روی کاغذ امری است واهی و دین همچون سایر عقاید، مسئله‌ای شخصی بوده که اجازه دخالت و ورود به حریم افراد را ندارد.

هانس اعتقادی غیر از اعتقاد حاکم را در پیش گرفته و این سبب می‌شود نه او جامعه را بپذیرد و نه جامعه او را. در واقع داستان کتاب از آن‌جا آغاز می‌شود که «ماری» تحملش تمام شده و دلقک را بدون هیچ توافق یا گفتگویی رها کرده و با شخص دیگری به صورت رسمی ازدواج می‌کند. «هانس» هم که به نظرش معنا و مفهوم ازدواج، با هم‌ بودن و چیزی فراتر از ثبت در یک برگه بلکه یک نوع تعهد قلبی است، «ماری» را به خیانت و زنا متهم کرده، دچار افسردگی شده و به قولی ادبی «عقده دل می‌گشاید» و به نوعی با شنونده درد دل می‌نماید.

در واقع در کتاب صوتی عقاید یک دلقک ریاکاری‌ها و تلخی‌های دنیا از پس صورتک یک دلقک مطرح شده و اگرچه در زمره داستان‌های عشقی طبقه‌بندی می‌شود، اما دارای مضامین انتقادی و اعتقادی بسیار عمیقی است.

هاینریش بُل (Heinrich Boll) در این کتاب به ایدئولوژی‌های آلمان نازی حمله کرده و آن‌ها را زیر سوال می‌برد. بل در این کتاب از ریاکاری سخن می‌گوید که برای او قابل تحمل نیست.

عقاید یک دلقک به دلیل مضمون عاشقانه، نام جذاب و فضای نوستالژیک و عاطفی‌اش، شهرت بیشتری پیدا کرده است. او که اعتقاد زیادی به کوتاه‌نویسی داشت و به باور اکثر نویسندگان آلمانی‌ زبان، برجسته‌ترین نویسنده آلمان در قرن بیستم بوده است. تضاد دوران جنگ و پس از جنگ در آلمان، موضوع فاشیسم و حمایت کلیسا از طبقه مرفه، جزء مضامین اصلی بل است.

هاینریش بل در سال 1917 در یک خانواده‌­ی کاتولیک لیبرال در کلن به دنیا آمد. وی در سن بیست سالگی به کار در یک کتاب‌ فروشی مشغول شد و با شروع جنگ جهانی دوم به جبهه فرا خوانده شد و تا سال 1945 در جبهه بود و دچار جراحاتی نیز شد. بعد از مدتی از جبهه فرار کرد و با جعل برگه‌های عبور، به غرب گریخت و توسط آمریکایی‌ها دستگیر شد.

وی در سال ۱۹۴۷ اولین داستان‌ خود را به چاپ رساند. و با چاپ داستان «قطار به موقع رسید» به شهرت رسید و در سال ۱۹۵۱ با بردن جایزه ادبی گروه ۴۷ برای داستان «گوسفند سیاه» موفق به دریافت اولین جایزه­‌ی ادبی خود شد. وی همچنین ریاست انجمن قلم آلمان را به عهده گرفت. او در سال ۱۹۷۲ توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه­‌ی ادبی نوبل را از آن خود کند.

بل در تمام آثار خود جنگ و خصلت‌های غیر انسانی را مورد نقد قرار داده و به نکوهش ریاکاری به ویژه نزد نهادهای مسیحیِ همراه با هیتلر، پرداخت. برخی از منتقدین، سبک نوشتاری­‌اش را ساده و او را نویسنده‌ای توانا در تفهیم و انتقال عقاید خود دانسته و نثر او را انتقادی آگاهانه بر آثار ادبی کلاسیک آلمان می‌دانند.

آثار بل درباره انسان و پیچیدگی‌ها و تناقض‌های روابط انسانی است. به همین دلیل بسیاری او را «اُمانیسم» می‌دانند. در جملگی آثار بل آن‌چه انسانیت انسان را خدشه دار می‌کند برایش غیرقابل تحمل است. بل در کنار این‌که داستان خود را تعریف می‌کند یک بیانیه­‌ی فلسفی هم ارائه می‌کند که به نظر من همان «امانیسم» است.

بل در طول فعالیت حرفه‌­ی خود آثار بی‌شماری را به رشته‌­ی تحریر در آورد که تعداد زیادی از آن‌ها در ایران ترجمه شده است از جمله: «فرشته سکوت کرد»، «قطار به موقع رسید»، «گوسفندان سیاه»، «آدم کجا بودی؟»، «حتی یک کلمه هم نگفت»، «خانه بی‌سرپرست»، «نان سال‌های جوانی» و ...

جملات زیبای کتاب صوتی عقاید یک دلقک (The Clown):

- لحظاتی وجود دارند که تکرار آن‌ها ممکن نیست.
- تصور می‌کنم حتی چشمان شیطان هم به تیزی چشمان همسایگان نیست.
- من الکلی نیستم. اما از وقتی ماری مرا ترک کرده است الکل حالم را جا می‌آورد.
- من به هیچ وجه چیزی را مسخره نمی‌کنم. این قدرت را دارم که به چیزی که نمی‌توانم درک کنم احترام بگذارم.
- هرگز نباید سعی در تکرار لحظات داشت، باید آن‌ها را همان گونه که یک بار اتفاق افتاده‌اند، فقط تنها به خاطر آورد.
- من گمان می‌کنم در تمام دنیا کسی پیدا نشود که بتواند یک دلقک را بفهمد حتی یک دلقک هم یک دلقک دیگر را نمی‌فهمد.
- یک زن قادر است خیلی چیزها را با دست‌هایش بیان کند یا اینکه با آن ها تظاهر به انجام کاری کند، در حالی که وقتی به دست‌های یک مرد فکر می‌کنم. هم‌چون کنده‌ی درخت بی‌حرکت و خشک به نظرم می‌رسند. دست‌های مردان فقط به درد دست دادن. کتک زدن، طبیعتا تیراندازی و چکاندن ماشه‌ی تفنگ و امضاء می‌خورند، اما به دستان زنان در مقایسه با دست‌های مردان به گونه‌ای دیگر می‌توان نگاه کرد، چه موقعی که کره روی نان می‌مالند و چه موقعی که موها را از پیشانی کنار می‌زنند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
نمونه 3
38 دقیقه
بخش اول تا سوم
37 دقیقه
بخش چهارم تا ششم
27 دقیقه
بخش هفتم - قسمت اول
38 دقیقه
بخش هفتم - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش هشتم
37 دقیقه
بخش نهم
23 دقیقه
بخش دهم
31 دقیقه
بخش یازدهم
47 دقیقه
بخش دوازدهم الی چهاردهم
39 دقیقه
بخش پانزدهم - قسمت اول
29 دقیقه
بخش پانزدهم - قسمت دوم
18 دقیقه
بخش پانزدهم - قسمت سوم
37 دقیقه
بخش شانزدهم و هفدهم
38 دقیقه
بخش هجدهم و نوزدهم
37 دقیقه
بخش بیستم الی بیست و دوم
33 دقیقه
بخش بیست و سوم
31 دقیقه
بخش بیست و چهارم و بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی عقاید یک دلقک
نویسنده
مترجمسارنگ ملکوتی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۲۰۰۰ 64400 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی عقاید یک دلقک

محمد مهتدی
۱۳۹۸/۷/۹
با سلام و تشکر، من دوبار خوندم کتابو و حداقل دوبار دیگه میخونم در اینده، نکات بسیاری داشت کتاب، از لحاظ ساختاری به نظرم بی‌نظیر بود یعنی اینکه هیچ تضادی بین موضوعات داستان در ابتدا تا انتهای داستان ندیدم، موضوع اصلی داستان اعتراض بود، اعتراض به خیلی چیزها از جمله دین و به خصوص قوانین ان و مجریان به دین، اعتراض تزویر و ریا و شعار زدگی، اعتراض به برخی از تفکرات المانی‌ها (مثلا یک پسر تنها همیشه بی‌ادب ولی یک دختر تنها یا یک پسر همراه پدر و مادرش بی‌ادب نیست). موضوع فرعی کتاب داستان عاشقانه هانس و ماری بود. هنر نویسنده در این قسمت هست که صراحتا موضوعاتو مطرح نکرده و باید باتوجه به تحلیل شخصیتها به حقیقت داستان پی ببریم، هانس و ماری بعد از مهاجرت به کلن و ابتدای اشناییشان زندگی خوبی داشتن ولی کمکم ماری متوجه میشه اختلافهای زیادی داره با هانس مثال میزنم، ماری ادم مرتب و منظمی بوده ولی هانس شلخته. ماری ادمی بوده که در مجالس و مهمانی‌ها مراقب حرف زدنها بوده ولی هانس بی‌پروا حرف میزده. بعد از یه مدت ماری از هانس سرد میشه، مساله بچه دار شدنشونم جالبه ماری تمام تلاشش میکنه که بچه دار نشن چون میدونست اگه بچه دار بشه باید با هانس ادامه بده پس دوتا راه حل در پیش میگیره اولیش رو نقطه ضعف هانس یعنی مذهب دست میذاره میگه بچه‌ها باید کاتولیک باشن پس از کش و قوسهای فراوان که هانس میگه قبول ماری بهانه میاره که باید بنویسی و دوباره بعد از قبول کردن هانس به تعهد کتبی باز بهانه میاره که از ته دلت باید راضی باشی، دومین کار ماری برای جلوگیری از بچه دار شدن خوردن قرص ضد بارداری هست، در ابتدای فصل ۱۲ به صورت غیر مستقیم اشاره به پریود شدن ماری میکنه ولی هانس اصلا نمیدونه پریودی یعنی چی (ادامه دارد.... )
مجید حقیقت خواه
۱۴۰۲/۱۱/۳
قبل از هر چیزی بگویم که من آدم با تجربه‌ای در کتاب خوندن نیستم و این کتاب پنجمین کتاب رسمی ای هست که من شروع کردم و خوندم و الآن هم نظرم رو به عنوان یک آماتور بیان میکنم. کتاب که تموم شد برایم سوال شد که این کتاب باید چه تاثیری روی من میگذاشت، برای همین رفتم نقد‌های کتاب رو مطالعه کردم و نظرات رو و دیگران خوندم تونستم جمع بندی بکنم و نظر نهاییم رو در موردش بگم؛ رمان عقاید یک دلقک در مورد شخصیتی صحبت می‌کند که جامعه اش را پذیرا نیست. شخصیتی بسیار عجیب که از هر طرف به موضوعات مختلف حمله می‌کند. موضوعاتی که سرشت و فطرت انسان عملا نباید پذیرای آن‌ها باشد اما به تبع قوانین حاکم بر دنیا، انسان آموخته که خودش را با شرایط هر چند نادرست وفق دهد، دین، عقاید مختلف سیاسی و اجتماعی، هنجار‌هایی که امروز بعد از گذشت نیم قرن ناهنجاری به حساب می‌آیند. ولی دلقک داستان پذیرای این موضوعات نیست و این عدم خو گرفتن باعث رنج و عذاب وی می‌شود. قلم نویسنده به شکل کاملا هنرمندانه و ریز بینانه گویای همه جنبه‌های یک شخصیت جامعه گریز و مالیخولیایی هست و از این نظر انتقادی بر کتاب نیست اما به نظر من عقاید یک دلقک هر چند مفاهیم جالبی دارد و موضوعاتی زیادی را بررسی می‌کند، ولی صورت اصلی داستان به علت انشعابات زیادش کمی مخاطب را از کتاب زده می‌کند. اتفاقی که در اواخر داستان برای خود من افتاد. در نهایت بگویم که تجربه جالبی بود و شاید بعد از خوندن ۲۰ تا کتاب دیگه دوباره صفحات این کتاب رو این بار نه به شکل صوتی بلکه به شکل فیزیکی ورق زدم و نتیجه بهتری از این کتاب گرفتم.
داریوش شیروانی
۱۴۰۰/۹/۳
لطفا برای خرید و لذت بردن از این کتاب زیبا درنگ نکنید. شاید جذاب‌ترین و مهم‌ترین ویژگی داستان، عقایدِ خودِ این دلقک داستان بود. به شکلی کنایه‌آمیز، هانس که خانواده‌ای نسبتا و تا حدی متمول دارد، با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم میکند که این برایش چالش‌های مختلفی را به همراه دارد. اما این تنها کوچک‌ترین بخش داستان است. نظرات خاص و متفاوت و تیزبینانه‌ی شخصیت اصلی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های این داستان جذاب است.
از کتابراه تقاضا دارم با همکاری با استودیوهای خوب، مانند استودیویی که همین کتاب را صوتی کرده، آثار ادبی کلاسیک بیشتری را هر چه زودتر صوتی نمایند. کتاب صوتی دسترسی به این آثار ادبی زیبا را نه فقط برای علاقه‌مندان به کتاب صوتی، بلکه نابینایان نیز فراهم می‌کنند.
از هاینریش بُل، نویسنده‌ی همین اثر، کتاب‌های متعدد دیگری نیز وجود دارند که نسخه‌ی صوتی آن‌ها بدون شک به کتابی پرفروش و خواندنی تبدیل خواهند شد. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به "سیمای زنی در میان جمع" اشاره کرد.
ملیحه بهارلو
۱۴۰۱/۸/۸
یکی از زیباترین کتابهایی که میشه خوند وپیشنهاد داد، بشرط اینکه خود فرد توانایی درک عدم برتری ایدئولوژیها رو داشته باشه، البته بنظرم برای ما ایرانیهای مسلمان که تعصب خاصی روی دینهای دیگه وعلی الخصوص دین مسیحیت نداشته باشیم میتونه جذابتر باشه، شخصیت راوی داستان بقدری زیبا ومنحصربفرد ومجزا از عقاید که جامعه وخانواده شکل گرفته وبیان میشه هر خواننده‌ای رو مجذوب میکنه، فقط یک پیشنهاد به دوستان، اینکه خیلی درگیر اسامی نشید، چون زیاد هستن وبعضیها بسیار سخت تلفظ میشن، با داستان همراه بشید، ایکاش زمانی برسه که توافق وتفاهم انسانها از مسایل تبعیض آمیز رها بشه وانسانیت تنها معیار سنجش انطباق پذیری جوامع باشه
داریوش
۱۳۹۹/۶/۲۳
عقاید یک دلقک رو شاید یک دلقک بتونه درک کنه ولی عقاید این دلقک رو فقط خودش می‌تونه درک کنه. خارج از بحث‌های جناحی و حاشیه‌ای کتاب، بنظرم شخصیت، نوع تفکر، رفتار و زندگی این دلقک طوری برنامه ریزی شده که روی اعصاب خواننده تاثیر مستقیم بزاره و ناامیدی، نفرت، افسردگی، بدشانسی و... رو القاء کنه. در دل کش این داستان دار و شاید کسل کننده یه روح روانشناختی وجود داره که وظیفه‌اش اینه که حال شما رو بد کنه و تا آخر کتاب با خودش بکشونه اگر این حس رو تجربه کردید پس نویسنده موفق بوده و کتاب دینش رو ادا کرده. در مجموع حس این کتاب رو دوست داشتم.
Sanaz Nasiri
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
عقاید یک دلقک که همه چیزش رو بخاطر زنی کاتولیک که بخاطر پروتستان بودن دلقک ازدواج رسمی نتوانستند بکنند و زن همسر‌ی دیگر بر میگزنه،
عقاید این دلقک خوش بینی و توقع داشتن بیش از اندازه و بدبختی مفلک هستش بیان احساسات سر تا پا متناقض بخاطر فقری که الان داره و ماری که همه چیزش هست ترکش کرده و پدر و و
مادر پولدارش حاضر نیستند بهش کمک کنند پدر مادری به اصطلاح پولدار که گداوار و بسیار مقتصدانه خرج میکنند طوری که دلقک از زمان بچگیش فقط گرسنگی به خاطر ادا اصول و بهانه های مادر چشیده اند خوش باوری و انتظاراتش بسیار جالب بود.
حسین شاکری
۱۳۹۷/۱۲/۴
به نظر من این کتاب یک شاهکار در ادبیات محسوب میشود. من کتاب‌های زیادی خواندم اما هیچ یک به اندازه‌ی عقاید یک دلقک و نویسنده‌اش هاینریش بل نتوانسته بود از پس این همه جا‌به‌جایی خط زمانی داستان و این همه شخصیت بر بیاید. این کتاب علاوه بر لحن گویا دارای شخصیت پردازی‌های بی‌نظیر بود که به راحتی میشد را آن‌ها تجسم نمود. درمجموع این کتاب به نظر جزو بهترین کتاب‌های سبک خود میباشد. توصیه میکنم حتما آن را با صدای فوق العادهٔ آرمان سلطان زاده بشنوید و لذت ببرید. باتشکر از نشر آوانامه و اپلیکیشن کتابراه.
علی جعفرپور
۱۴۰۰/۷/۲۹
کتاب عالی هست فقط یه اشکال داره که بخش اول و دوم و سوم رو از زمان حال تعریف میکنه و بعد از بخش چهار و پنج و ۶ میره به حال گذشته که این کار باعث میشه آدم بخش‌های اول رو خوب نفهمه وکاراکتر هاش رو نشنانسه واسه همین به خواننده‌های این کتاب توسیه میکنم یکم صبور باشند و ادامه بدهند چون هرچقدر که جلو اولش میروید قسمت‌های رو بهتر میفهمید.
باتشکر از عوامل و سازنده این اپلیکیشن که کتاب خواندن رو برای ما آسان کرده‌اند و البته یکم ساسنور هاشون رو کم تر بکنند راضی تر میشیم.
هادی مشتاقی
۱۳۹۹/۱۰/۲۹
.. برای من یه کم داستان سنگینه... اسامی سخت و نیاز به تمرکز بالا روی کتاب... ولی یکی از فوایدش آشنا شدن بیشتر با آلمان و اینکه چقدر در خیلی چیزها ما شبیه هم هستیم... فک کنم مثل ماری تو ایران هم زیاد هست.... یعنی بعضی دخترها مثلا اگه شوهر مذهبی گیر بیارن.. مذهبی رفتار میکنن و اگه غیر مذهبی گیر بیارن اونها هم مثه شوهرشون برخورد میکنن.. خود هانس هم که یکی از خصوصیات خوبش بنظرم اینه که روی اصول خودش پایبنده... برخلاف خیلی از آدمها... ممنونم که نظر منو خوندید
نیلوفر زهرانی
۱۳۹۷/۱۰/۷
این کتاب واقعا قشنگه جنس غمی که این دلقک داره کاملا ملموسه البته برای من و شخصیت این دلقک یه شخصیت بیگانه نیست شخصیتی که ادم باهاش برخورد داشته و بعضی نکات واقعا قابل تأمله انسانی که اینه نگاه میکنه و دیگه حتی صورتش برا خودشم اشنا نیست چیزیه که خیلیا تجربش کردن و خیلی دیگه از مسائل به نظرم ارزش داره ادم بخونه
ممد مملی
۱۴۰۱/۲/۱۸
این کتاب رو بدون اینکه ژانرش رو بدونم خریدم، قبل از این از همه‌ی رمان‌های عاشقانه فراری بودم. ولی این یک رمان عاشقانه بود!! درصورتی که بیشتر حال‌ و‌ احوالات یک دلقک میگفت که برخلاف جهت باد حرکت کرده و عواقبش. فقط پایان کتاب خیلی ناگهانی بود و خیلی تاثیر گذار بود‌. آخرای کتاب دیگه التماس میکنی که: نه! لطفا تموم نشو! بزار هانس بتونه. بزار هانس موفق بشه. ماری برگرد. هانس بهت نیاز داره.
مرضیه نقدی
۱۳۹۷/۱۰/۱۸
جدا از عقایدی که در مورد نازی‌ها و کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها و... در این کتاب هست یه واقعیت خیلی قابل لمس هم هست و اون اینه که وقتی افتادی و به کسی نیاز داشتی که دستتو بگیره همه خودشونو کنار می‌کشن اون وقته که باید دستتو به زانوت بگیری و خودت پاشی و این آلمانی و غیر آلمانی و مسیحی و مسلمون نداره
nazanin sabbagh
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
من 6 بار این کتاب رو گوش دادم
صدای گوینده عالیه
و تو بطن داستان صفر و صدی 2 دیدگاه رو نشون میدن
هانس اشمیر به عنوان یک بی‌دین و زمرویلد یک کشیک کاتولیک
داستان به خوبی نشون میده افراط و تفریط توی بحث عقیدتی رو و نبودن ماری باعث شده که کلیت خواننده‌ها این داستان رو به عنوان یک داستان عشقی ببینند
امیرحسین
۱۴۰۱/۱۲/۲۴
روایتی عالی از زندگی یک هنرمند اونم در هنری خاص که باعث میشه صاحب اون هنر مورد قضاوت و حتی انتقاد اطرافیان قرار بگیره و این تنها یک قسمت از روایت زندگی یک دلقک عاشق که داره با درد از دست دادن عشقش تمام‌ آنچه تا اون روز بهش گذشته رو دوره می‌کنه ممنون از گویندگان بی نظیر و کتاب راه♥️👍
حمید فرمهینی فراهانی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
سلام، کتاب بسیار ضعیفی بود، توصیه میکنم بجای این کتاب، کتاب‌های دیگر را در اولویت قرار دهید،
ملت عشق،
تفکر سریع و کند،
هنر شفاف اندیشیدن،
مردی به نام اوه،
سه شنبه‌ها به موری،
مزرعه حیوانات،
صد سال تنهایی،
و...
مشاهده همه نظرات 205

راهنمای مطالعه کتاب صوتی عقاید یک دلقک

برای دریافت کتاب صوتی عقاید یک دلقک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.