معرفی و دانلود کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار

عکس جلد کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار

آلبر کامو در کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار، داستان هنرمند نقاشی را روایت می‌کند که به خاطر آثارش با تحسین جامعه‌ی هنری مواجه می‌شود و خیلی زود در میان عموم به شهرت و محبوبیت می‌رسد. اما وقتی اقبالش را از دست می‌دهد، به استودیوی شخصی‌اش پناه می‌برد، خود را از همه پنهان می‌کند و تصمیم می‌گیرد دوباره اثری بزرگ خلق کند...

درباره‌ی کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار

ژیلبرت ژوناس هنرمند نقاشی است که در جامعه‌ی هنری موردتوجه زیادی قرار گرفته. آثار او در گالری‌ها نمایش داده می‌شوند و همه تحسینش می‌کنند. خیلی زود اطراف او با طرفداران و تحسین‌کنندگانش پر می‌شود. یکی از معامله‌گران آثار هنری به او حقوق ثابتی پیشنهاد می‌دهد تا او دغدغه‌ی مالی نداشته باشد و به خلق اثر بپردازد. با بیشتر شدن محبوبیتش، این دستمزد هم افزایش می‌یابد. ژوناس به ستاره‌ی اقبالش ایمان دارد و معتقد است هر اتفاقی برایش بیفتد به خاطر این ستاره است. او چنان به این موضوع اعتقاد دارد که به‌هیچ‌وجه تلاش نمی‌کند چیزی را در اطرافش تغییر دهد. ژوناس نمی‌خواهد کسی را برنجاند، به‌همین‌خاطر دیگران را تحسین می‌کند و هر کاری را از او بخواهند، بی چون و چرا انجام می‌دهد. اما روزی به این نتیجه می‌رسد که نمی‌تواند همه را راضی نگه دارد و توقعات همه را برآورده سازد. این‌چنین ستاره‌ی اقبالش افول می‌کند. به‌این‌ترتیب منتقدان شروع به انتقاد از او و آثارش می‌کنند و طرفدارانش او را ترک می‌گویند. ژوناس به استودیوی شخصی‌اش پناه می‌برد و حتی حاضر نمی‌شود همسر و فرزندانش را ببیند. او دائماً به استودیوی شخصی خودش پرده اضافه می‌کند و آن را کوچک و کوچک‌تر می‌سازد و اینگونه مدعی می‌شود که در حال کار روی تابلویی جدیدی است...

کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار (The Artist at Work) یکی از فلسفی‌ترین آثار آلبر کامو (Albert Camus) است که به مسأله‌ی وجود (اگزیستانس) می‌پردازد. هنرمندی که از کارش لذت می‌برد و همه دوستش دارند، و این‌چنین حس می‌کند کاملاً وجود دارد. اما وقتی در برابر خواست آن‌ها می‌ایستد و طرد می‌شود، کم‌کم به وجود خود شک می‌کند. ژوناس جایی از داستان به دوستش می‌گوید مردم برای اینکه به وجود خود اطمینان یابند، دیگران را نقد و قضاوت می‌کنند. در نتیجه‌ی رفتار مردم، اضطراب وجودی این هنرمند چنان شدت می‌یابد که او را به جنون می‌کشاند. کامو رابطه‌ی جامعه با هنرمند را مورد نقد قرار می‌دهد و آن‌ها را بابت فشار به هنرمند و توقعاتشان سرزنش می‌کند.

کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار، دارای لایه‌های مذهبی نیز هست؛ نام ژوناس (Jonas) با حضرت یونس (Jonah) قرابت فراوانی دارد و نکته‌ی مهم‌تر اینکه داستان هم با آیه‌ای از کتاب یونس شروع می‌شود. می‌توان گفت سرگذشت ژوناس کنایه‌ای از سرنوشت حضرت یونس و یادآور زمانی است که اهالی کشتی برای نجات خود او را به دریا افکندند تا طوفان آرام گردد. جامعه هم ژوناس را قربانی «وجود» خود می‌کند. گرچه حضرت یونس به سلامت به ساحل رسید ولی ژوناس هرگز از این طوفان نجات نیافت...
داستان صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار را پرویز شهدی ترجمه و تایماز رضوانی روایت کرده است. نشر مجید کار چاپ و انتشار آن را برعهده داشته و می‌توانید از شنیدن این کتاب گویا لذت ببرید.

درباره‌ی مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو

دور از دیار و قلمرو (L'Exil et le Royaume) عنوان مجموعه داستانی از آلبر کامو است که اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. این مجموعه متشکل از شش داستان کوتاه را در برمی‌گیرد که درون‌مایه‌ی آن‌ها وضیعت پوچ، ازخودبیگانگی و انزوای انسان است. اکثر این قصه‌ها در الجزایر می‌گذرند و مثل دیگر آثار کامو، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی او را نشان می‌دهند. «زن خطاکار»، «کافر یا روحی آشفته»، «گنگ‌ها»، «میزبان»، «ژوناس یا هنرمند در حال کار» و «سنگى که رشد مى‌کند» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن این کتاب به دوستداران آلبر کامو و اندیشه‌ی او توصیه می‌شود. اگر به داستان‌های فلسفی علاقه دارید این کتاب گویا را از دست ندهید.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (1960-1913) نویسنده و فیلسوف فرانسوی-الجزایری برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. او بیشتر به خاطر فلسفه‌ی اگزیستانسیالیستی و پوچ‌گرایش شناخته می‌شود. کامو در الجزایر به دنیا آمد و در همین کشور تحصیل کرد. در هنگامه‌ی جنگ جهانی دوم به فرانسه رفت و به نیروهای مقاومت این کشور پیوست. او از سرشناس‌ترین چهره‌های جبهه‌ی مقاومت بود و سردبیری نشریات آن را بر عهده داشت. کامو خیلی زود و با اولین رمانش «بیگانه» به شهرت رسید و فلسفه و نگاهش به انسان و وضعیت او در جهان، طرفداران زیادی پیدا کرد. «سقوط» و «طاعون» دیگر رمان‌های مهم او محسوب می‌شوند. آلبر کامو در کنار داستان، چندین نمایشنامه و مقاله هم نوشته است.

در بخشی از کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار می‌شنویم

ژیلور ژوناس، هنرمند نقاش، به ستاره‌ی اقبالش اطمینان داشت. فقط این امر را باور می‌کرد، اگرچه نسبت به اعتقادهای مذهبی دیگران، گونه‌ای احترام و ستایش قائل بود. وانگهی این عقیده‌ی خودش هم عاری از فضیلت نبود، چون بر این پایه بنا شده بود که به طرزی مبهم درآمد زیادی دارد بی‌آنکه سزاوارش باشد. بنابراین، موقعی که در حدود 35 سالگی میان ده، دوازده نفری از منتقدها درمورد افتخار پی بردن به استعدادهای او جر و بحث در گرفت، هیچ تعجبی از خود نشان نداد. اما این خونسردی و آرامش که بعضی‌ها به غرور و تکبر او نسبت دادند، برعکس، نشانه‌ی فروتنی و اعتماد‌به‌نفسش بود. ژوناس، موفقیت‌هایش را بیشتر مدیون ستاره‌ی اقبالش می‌دانست، تا شایستگی‌هایش...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی
99 دقیقه
ژوناس یا هنرمند در حال کار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار

مارال
۱۴۰۲/۱۰/۶
خیلی داستان جالبیه. انگار کامو دغدغه‌های خودش رو گفته. هنرمندی که می‌خواد رها بشه از خانواده و دوستان و طرفداران و بره توی کنج عزلت خودش و در تنهایی و آرامش خلق کنه یا حتی خلق هم نکنه به اون انزوا و آرامش و سکوتی که نیاز داره برسه.
نیازی که توی این دنیای پر هیاهو و پر دغدغه نیاز خیلی هامونه
دلا
۱۴۰۲/۴/۱
کتاب جالبی بود، دلم میخواست طولانی تر باشه، به نظرم اگر هنرمند هستید یا با یک هنرمند زندگی میکنید یا در دایره دوستان یک هنرمند قرار دارید حتما این کتاب را گوش کنید. نثر کتاب روان و شیرین و فضاسازی‌ها قوی
و گوینده بسیار مسلط است.
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۷/۶
مثل دیگر آثار کامو داستان خطی بدون فراز و فرود بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار

برای دریافت کتاب صوتی ژوناس یا هنرمند در حال کار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.