معرفی و دانلود کتاب صوتی گنگ‌ها

عکس جلد کتاب صوتی گنگ‌ها
قیمت:
۱۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گنگ‌ها

آلبر کامو در کتاب صوتی گنگ‌ها، داستان کارگران الجزایری معترضی را روایت می‌کند که به خاطر نارضایتی از شرایطشان تصمیم به سکوت می‌گیرند و حاضر نیستند با رئیسشان صحبت کنند. حتی وقتی دختر کوچک رئیس به‌شدت بیمار می‌شود و در آستانه‌ی مرگ قرار می‌گیرد، باز هم حاضر نمی‌شوند کلامی با او همدردی کرده یا کمکش کنند. کامو در این داستان کوتاه نگاهی ابزورد به وضعیت و روابط انسانی دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی گنگ‌ها

ایوارس کارگری الجزایری و چهل‌ساله است که با همسر و پسرش زندگی می‌کند. او کارگر فروشگاه است و با وجود سختی کار و درد جسمانی مجبور است هر روز مسافتی طولانی را با دوچرخه طی کند و به محل کار خود برود. به خاطر شرایط جنگی کشور و بالا رفتن قیمت‌ها و هزینه‌ی زندگی، او و همکارانش از صاحب مغازه درخواست افزایش حقوق می‌کنند اما رئیس درخواست آن‌ها را کاملاً رد می‌کند. در نتیجه آن‌ها تصمیم می‌گیرند اعتصاب کنند ولی این اعتصاب خیلی زود شکست می‌خورد. داستان کتاب صوتی گنگ‌ها از جایی آغاز می‌شود که اعتصاب کارگران شکست خورده و آن‌ها مجبور می‌شوند به کار بازگردند. در اولین روز بازگشت، وقتی ایوارس وارد فروشگاه می‌شود همکارانش را می‌بیند که همگی با هم تصمیم به سکوت گرفته‌اند. رئیس که شاهد این وضعیت است، تلاش می‌کند با آن‌ها آشتی کند اما کسی به او نگاه نمی‌کند. او حتی پیشنهاد می‌دهد که به‌جای افزایش حقوق، مزایایی خواهد داد اما باز هم همه‌ی کارگران سکوت می‌کنند و او را نادیده می‌گیرند. کمی بعد به کارگران خبر می‌رسد که دختر کوچک رئیس بدحال شده و برای انتقال او به بیمارستان، به آمبولانس خبر داده‌اند. اما باز هم کسی واکنشی نشان نمی‌دهد...

کتاب صوتی گنگ‌ها (The Silent Men) یکی از داستان‌های مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو است. آلبر کامو (Albert Camus) در این داستان کوتاه سرنوشت کارگرانی الجزایری را روایت می‌کند که به خاطر بهبود شرایط کاری دست به اعتصاب می‌زنند، اما این اعتصاب شکست می‌خورد. کارگران تحقیرشده که هیچ راهی پیش پای خود نمی‌بینند، به محل کارشان بازمی‌گردند. در مقابل، رئیس که جایگاه بالاتر را دارد، حاضر به عقب‌نشینی نیست. درنهایت کارگران سعی می‌کنند از تنها سلاحی که دارند استفاده کنند و به‌وسیله‌ی آن اعتراضشان را فریاد بزنند؛ سکوت! آن‌ها رئیس را هم نادیده می‌گیرند و به تلاش او برای آشتی کردن اهمیتی نمی‌دهند. سکوت آن‌ها به حدی می‌رسد که در برابر خبر بیماری دختر کوچک رئیس و مرگ احتمالی او، باز هم کوچک‌ترین همدردی‌ و همدلی‌ای نمی‌کنند. مطلقاً نه‌ حرفی می‌زنند و نه واکنشی نشان می‌دهند...

آلبر کامو در کتاب صوتی گنگ‌ها، مثل دیگر داستان‌هایش، نگرشی ابزورد و پوچ نسبت به وضعیت انسان دارد. کامو با نگاهی همدلانه به کارگران آن‌ها را به‌تصویر می‌کشد، اما اجازه نمی‌دهد داستانش به ورطه‌ی ادبیات رئالیستی کارگری بیفتد. از سوی دیگر کامو هوشمندانه الجزایر را به‌عنوان مکان داستان انتخاب می‌کند؛ کشوری که آن زمان با فرانسه در جنگ بود. اما او به این مسأله هم به شکلی مستقیم نمی‌پردازد و نمی‌خواهد داستانش کاملاً سیاسی به نظر برسد. او به‌عنوان نویسنده‌ای روشنفکر و فیلسوف، می‌خواهد در خلال این ماجرا دیدگاه فلسفی خود را عرضه کند و به دغدغه‌های همیشگی‌اش یعنی مرگ و مسئولیت اخلاقی بپردازد. در اینجا ایوارس با پرسش‌هایی وجودی مواجه می‌شود و باید معنای زندگی‌اش را بیابد. مردی از طبقه‌ی فرودست که احساس خستگی می‌کند، دائماً به یاد گذشته‌ها است و نمی‌داند در این کشوری جنگ‌زده چه چیزی در انتظارش است.

کتاب صوتی گنگ‌ها را پرویز شهدی ترجمه کرده و انتشارات مجید آن را با روایت تایماز رضوانی منتشر نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی دور از دیار و قلمرو

دور از دیار و قلمرو (L'Exil et le Royaume) عنوان مجموعه داستانی از آلبر کامو است که اولین بار در سال 1957 به چاپ رسید. این مجموعه متشکل از شش داستان کوتاه است که درون‌مایه‌ی آن‌ها وضیعت پوچ، ازخودبیگانگی و انزوای انسان است. این قصه‌ها در الجزایر می‌گذرند و مثل دیگر آثار کامو، دیدگاه‌های اگزیستانسیالیستی او را نشان می‌دهند. «زن خطاکار»، «کافر یا روحی آشفته»، «گنگ‌ها»، «میزبان»، «ژوناس یا هنرمند در حال کار» و «سنگى که رشد مى‌کند» عنوان داستان‌های این کتاب هستند.

کتاب صوتی گنگ‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب گویا به دوستداران داستان‌های کوتاه و علاقه‌مندان به قلم و اندیشه‌ی آلبر کامو پیشنهاد می‌شود.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

آلبر کامو (1960-1913) نویسنده، منتقد و فیلسوف فرانسوی-الجزایری است که به خاطر نگارش رمان‌های «بیگانه»، «طاعون» و «سقوط» شناخته می‌شود. او از پیشگامان فلسفه‌ی اگزیستانسیالیسم بود و در آثارش دائماً به مفاهیمی مثل مسئولیت اخلاقی و اضطراب وجودی می‌پرداخت. کامو در الجزایر به دنیا آمد و تا جوانی در این کشور زندگی کرد. هم‌زمان با جنگ جهانی دوم به فرانسه مهاجرت نمود و در هنگام اشغال این کشور، عضو نیروهای مقاومت شد. او در این نیرو نقش فعالی داشت و پس از جنگ هم به خاطر مبارزاتش به شهرت زیادی رسید. کامو در کنار رمان، نمایشنامه هم می‌نوشت. «کالیگولا» و «سوءتفاهم» از معروف‌ترین متون نمایشی او هستند که در کشورهای مختلف به روی صحنه رفته‌اند. آلبر کامو در سال 1957 جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گنگ‌ها می‌شنویم

در سی سالگی آدم به طرز نامحسوسی نفس کم می‌آورد. در چهل سالگی البته پایش لب گور نیست. نه... اما دارد دورادور کمی جلوتر خودش را آماده می‌کند. به همین علت نبود که او از مدت‌ها پیش هنگام رفتن به کارگاه بشکه‌سازی که آن سر شهر بود، دیگر به دریا نگاه نمی‌کرد؟ بیست ساله که بود از تماشایش سیر نمی‌شد. دریا در ساحلش پایان هفته‌ی شادمانه‌ای را به او نوید می‌داد. به رغم یا به علت لنگ بودنش، همیشه شنا کردن را دوست داشت. سپس سال‌ها سپری شدند، با فرناند عروسی کرد، اولین پسرشان به دنیا آمد، و برای تأمین هزینه‌های زندگی مجبور شد روزهای شنبه را هم در بشکه‌سازی کار کند. یکشنبه‌ها هم در خانه‌های شخصی تعمیرهای جزئی انجام می‌داد. رفته رفته عادت آن روزهایی را که دچار شور و شوق می‌شد از دست داد. آب زلال و ژرف، گرمای خورشید، دخترها، برآوردن نیازهای جسمانی، لذت‌هایی بودند که درجایی که سکونت داشت، یافت می‌شدند. و حالا این لذت‌ها و نیز شادمانی همراه با جوانی سپری می‌شدند...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
45 دقیقه
گنگ‌ها

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گنگ‌ها
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گنگ‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گنگ‌ها

برای دریافت کتاب صوتی گنگ‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.