دانلود کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌


خرید نسخه الکترونیکنسخه نمونه رایگان

برای دانلود قانونی کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان دانلود کنید.

خرید نسخه الکترونیکنسخه نمونه رایگان
 ۹۶ صفحه، ۳ مگابایت، زبان فارسی، EPUB، 
شابک: 978-964-972-259-7 

چاپ ۱۳۹۱: ۴۰۰۰ تومان قیمت الکترونیکی: ۳۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

معرفی کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌

کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ نوشته‌ی ایزابل تویوس، راهنمای مناسبی برای افرادی است که از بی‌خوابی رنج می‌برند.

خواب یکی از طبیعی‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که انسان، روزانه به آن نیاز دارد. همچنین به‌ خاطر عوامل جسمی و محیطی که از استراحت ما جلوگیری می‌کنند، خواب یکی از حساس‌ترین کارهاست. از هر سه نفر مردم مغرب‌ زمین، یکی از آن‌ها از بی‌خوابی رنج می‌برد.

خواب به تن و روان انسان کمک می‌کند تا در طول روز نیرویی تازه گرفته، تجدید انرژی کند و نیز ما را یاری می‌کند تا در فعالیت‌های روزانه فعال و هوشیار باشیم.

زمانی که می‌خوابیم به یک حالت دوره‌ای استراحت وارد می‌شویم که در آن، آگاهی ما از جهان معلق گشته، به جسم خود اجازه می‌دهیم تا استراحت کند. مغز ما عملکردها، ساختارها و «مراکز خوابی» دارد که دوره‌ی خواب و بیداری را تنظیم می‌کند. در عین‌ حال بدن ما موادی را تولید می‌کند که وقتی وارد جریان خون شد، ما را خواب‌ آلود می‌کند. وقتی این روند به‌ خاطر استرس، نگرانی، بی‌نظمی‌ها و بیماری‌های جسمی به هم خورد، دچار بی‌خوابی می‌شویم.

ایزابل تویوس (Isabel Toyos) در این کتاب اشاره می‌کند که یک رژیم غذایی متوازن و تنظیم وقت غذاها با مشورت پزشک می‌تواند کمک بزرگی در رفع بی‌خوابی باشد.

در بخشی از کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ (overcoming insomnia) می‌خوانیم:

چند ساعت قبل از خواب از نوشیدن نوشابه‌های کافئین‌‌دار و الکلی خودداری کنید. اگر چه الکل ممکن است در وهله‌ی اول به‌ عنوان یک مسکن عمل کند، ولی الگوی خواب طبیعی را به‌ هم می‌زند. سیگار هم همین‌ طور است. بهتر است که همه این‌ها را با هم ترک کنید. سیگار باعث احتقان مجاری تنفسی می‌شود و سطح مخاط را ملتهب کرده، باعث انسداد جریان اکسیژن و در نتیجه بی‌خوابی می‌شود.

فهرست مطالب

مقدمه
بی‌خوابی چیست؟
چه چیزی باعث بی‌خوابی می‌شود؟
تغییر سبک زندگی
درمان‌های تکمیلی
تصور آرامش
مراقبه برای شبی با خواب خوش
استراحت خود را با یوگا بهبود ببخشید
دو - این (Do-in) و... برای استراحت آماده شوید
ماساژهای آرام‌بخش
آب‌درمانی آرام‌بخش
درمان با گیاهان دارویی
گیاهان برای آرامش
غذاهای شفا بخش
خوب غذا خوردن و بهتر خوابیدن
رژیم غذایی خواب‌آور برای زندگی پرانرژی

راهنمای دانلود کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌

برای دانلود کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌ و دسترسی قانونی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

دانلود کتاب غلبه بر بی‌خوابی‌