معرفی و دانلود کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

عکس جلد کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها
قیمت:
65000 تومان - 6.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قدرت شروع ناقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قدرت شروع ناقص و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها

تا به امروز چندبار ایده‌هایتان را به این دلیل که هنوز آماده نیستید رها کرده‌اید؟ کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر به شما نشان می‌دهد که افراد بسیاری در نتیجه‌ی این خطای فکری، هرگز کار و حرفه‌ی موردعلاقه‌ی خود را شروع نمی‌کنند؛ در حالی که انتظار برای ایده‌آل شدن شرایط اشتباه است و چیزی که نیاز به تغییر دارد، باورهای ما درباره‌ی یک شروع خوب است. درواقع ممکن است که رمز موفقیت در زندگی، در شروع‌های ناقص و غیرایده‌آل نهفته باشد.

درباره‌ی کتاب قدرت شروع ناقص

زمانی که یک حرفه، هنر یا ورزش را به‌تازگی آغاز می‌کنید، خودتان را با چه کسی مقایسه خواهید کرد؟ در دسترس‌ترین گزینه‌ها، معمولاً افراد موفق حوزه‌ای هستند که تصمیم داریم به آن وارد شویم؛ آدم‌هایی که بعد از سال‌ها کوشش و خطا توانسته‌اند راهکارهایی دقیق و تضمینی برای پیش بردن امور پیدا کنند. در این شرایط ما سعی می‌کنیم به آن‌ها نگاه کنیم، خاطرات و تجربیاتشان را بخوانیم، پای حرف آن‌ها بنشینیم و قدم به قدم مسیرشان را تکرار کنیم. اما آیا این چیزی است که واقعاً به آن نیاز داریم؟ پاسخ جیمز کلیر (James Clear)، نویسنده و سخنران حوزه‌ی موفقیت، به این پرسش منفی است. او در کتاب قدرت شروع ناقص (The Power of Imperfect Starts)، دلایل این ادعای خود را به‌تفصیل توضیح می‌دهد.

به نظر جیمز کلیر در زمان شروع یک رشته یا حرفه، الگوگیری از عملکرد بهترین‌های آن حوزه کاری اشتباه است. البته یادگیری از تجربه‌ی دیگران عالی است و می‌تواند به‌عنوان یک میان‌بر، ما را از تجربه‌های تلخ یا روش‌های وقت‌گیر نجات دهد، اما تقلید صددرصد از افراد موفق، گاهی به جای پیشروی، مانع حرکت ما می‌شود. ادعای نویسنده در کتاب قدرت شروع ناقص این است که مقایسه‌ی وضعیت فعلی خود با فردی که سال‌ها از ما جلوتر است، اغلب باعث می‌شود احساس ناکافی بودن پیدا کنیم و با دیدن تجهیزات و توانایی‌های برتر دیگران، خیلی ساده دلسرد یا حتی از مسیر منحرف شویم. در این شرایط احتمالاً با خودتان فکر می‌کنید که قبل از برداشتن قدم اول، باید مدرک جدیدی بگیرم، ابزارهای بیشتری تهیه کنم یا با آدم‌های بیشتری آشنا شوم. خب، انگیزه و تلاش شما برای یاد گرفتن، ستودنی است؛ اما اگر توضیحات جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص را بخوانید و بفهمید که با این طرز فکر، هرگز حرکت به سمت رویاهایتان را شروع نخواهید کرد، باز هم به این روش ادامه می‌دهید؟

نکته‌ی مهم در پاسخ دادن به این سؤال، توجه به دوگانه‌ی «عالی» و «موردنیاز» است. ابزار یا مهارتی که یک فرد را به بالاترین سطح کاری و حرفه‌ای می‌رساند، معمولاً چیزی نیست که برای شروع از آن استفاده کرده باشد. به بیان دیگر اگر رسیدن به هدف را به کوهنوردی تشبیه کنیم، ابزاری که در آخرین مرحله و قبل از رسیدن به قله به آن نیاز دارید، احتمالاً در کوهپایه غیرضروری و حتی شاید دست‌وپاگیر است. جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص سعی دارد شما را یاری کند تا انرژی خود را در یافتن چیزی که واقعاً به آن نیاز دارید، صرف کنید. با پیروی از این الگو، متوجه می‌شوید که جمع‌آوری حریصانه و بی‌منطق ابزار، گذراندن دوره‌های علمی و کسب اطلاعات وسیع، نه‌تنها کمک‌کننده نیست، بلکه در بهترین حالت حرکتتان را کند می‌کند. پس طبق راهنمایی‌های جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص، لیست طولانی نیازمندی‌های خود را کوتاه کنید، افکار مزاحم را دور برانید و قبل از ظاهر شدن شک و تردیدهای بیشتر، اولین قدم را به سمت قله بردارید.

کتاب قدرت شروع ناقص با عنوان فرعی جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها را نشر میلکان با ترجمه‌ی سید ایوب کوکبی و فرزانه حاج خلیلی منتشر کرده است.

کتاب قدرت شروع ناقص برای چه کسانی مناسب است؟

اگر تصمیم به شروع یک مسیر شغلی و حرفه‌ای یا هر حوزه‌ی دیگری در زندگی شخصی خود را دارید و نگران هستید که به اندازه‌ی کافی آماده نباشید، مطالعه‌ی کتاب قدرت شروع ناقص از جیمز کلیر را به شما توصیه می‌کنیم.

با جیمز کلیر بیشتر آشنا شویم

جیمز کلیر سخنران و نویسنده‌ی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است که در ایران با عنوان کتاب «عادت‌های اتمی» شناخته می‌شود. نوشته های او در روزنامه‌ها و نشریات معتبری مانند مجله‌ی تایم، نیویورک‌تایمز، وال استریت ژورنال و سی‌بی‌اس منتشر می‌شوند. وبلاگ جیمز کلیر نیز تاکنون موفق به جذب میلیون‌ها خواننده از سراسر جهان شده است.

در بخشی از کتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها می‌خوانیم

همه‌ی ایده‌های بزرگ کم‌وبیش فرایند خلاقانه‌ی یکسانی را پشت‌ سر می‌گذارند و در اینجا می‌خواهیم طرز کار این فرایند را شرح دهیم. فهم این موضوع مهم است، زیرا تفکر خلاقانه مهم‌ترین مهارت ممکن برای هر کس است. تقریباً برای هر مشکلی در کار یا زندگی خود می‌توانید از راهکارهای نوآورانه، تفکر جانبی و ایده‌های خلاق کمک بگیرید.

هر کس می‌تواند با استفاده از این پنج گام یاد بگیرد چگونه خلاق شود. البته این بدان معنا نیست که خلاق‌بودن کار ساده‌ای است. کشف خلاقیت درونی به شجاعت و ممارست فراوان نیاز دارد. با‌این‌حال، رویکردی پنج ‌مرحله‌ای که بعدتر درباره‌ی آن خواهید خواند، کمک می‌کند ابهامات این مسیر زدوده شود و در مسیری روشن برای کسب تفکر نوآور گام بردارید. برای توضیح کارکرد این فرایند بگذارید داستان کوتاهی تعریف کنم.

مشکلی که به راهکار خلاقانه نیاز داشت: در دهه‌ی 1870 روزنامه‌ها و چاپخانه‌ها با مشکل خاص و پرهزینه‌ای روبه‌رو بودند. در آن زمان عکاسی کار جدید و جذابی بود. خواننده‌ها دوست داشتند تصاویر بیشتری ببینند، ولی کسی نمی‌دانست چطور با هزینه‌ی کم و سرعت زیاد عکس چاپ کند.

مثلاً اگر روزنامه‌ای می‌خواست عکسی چاپ کند، باید یک نفر را برای این کار استخدام می‌کرد که به صورت دستی تصاویر را یک‌به‌یک روی صفحات فلزی حک ‌کند. از این صفحات برای ‌چاپ تصویر روی کاغذ استفاده می‌شد، اما آن‌ها بعد از چند بار استفاده می‌شکستند. پیداست که این فرایند هزینه‌بر و وقت‌گیر بود.

فردریک یوجین آیوز کسی بود که برای این مشکل راهکار ارائه کرد. او به مسیر شغلی خود تا رسیدن به شخصیت ممتاز در حیطه‌ی عکاسی و ثبت هفتاد اختراع در طول دوران کاری‌اش ادامه داد. داستان خلاقیت و نوآوری او که اندکی بعد آن را خواهم گفت، مثال خوبی برای درک پنج مرحله‌ی اصلی فرایند خلاقانه است.

فهرست مطالب کتاب

قانون بیست‌هشتاد چه موقع جواب نمی‌دهد؟
هفت راه برای بهتر ‌به‌خاطرسپردن کتاب‌ها
پنج گام برای داشتن مغزی خلاق‌تر
چگونه زنجیره‌ای از عادات خوب بسازیم؟
برنامه‌ی پانزده‌دقیقه‌ای آنتونی ترولوپبرای نوشتن بیش از چهل کتاب
روش آی‌وی لی؛ برنامه‌ی پیشنهادی متخصصان برای به‌حداکثررساندن بهره‌وری
افسانه‌ی چندوظیفگی
هیچ‌گاه قبل از ظهر ایمیل‌تان را بازبینی نکنید
بهره‌وری از نگاهی دیگر
راهبرد «دو لیست» وارن ‌بافت
ایمیل؛ قربان‌گاه زمان!
فیزیک بهره‌وری
چگونه بیشتر بخوانیم؟
تنها روش بهره‌وری که به آن نیاز دارید
چگونه با «جعبه آیزنهاور» بهره‌وری خود را افزایش و فعالیت‌های هدردهنده‌ی زمان را کاهش دهیم
چگونه کارها را پشت گوش نیندازیم؟
قدرتِ شروع ناقص
بیست‌وپنج‌هزار صبح در اختیار شماست
«سرعت متوسط» شما در زندگی، سلامت و کارتان چقدر است؟
چطور بهتر تمرکز کنیم
چرا شروع‌کردن از موفق‌شدن مهم‌تر ‌است؟
با کارهای فوری‌تان زندگی می‌کنید یا کارهای مهم؟
قدرت ‌اراده چطور عمل می‌کند
وقتی ایده‌های زیادی دارید و زمان کافی ندارید، چه کار باید بکنید
اجازه دهید ارزش‌های‌تان معیار تصمیم‌گیری‌های‌تان باشند
پنج درس درباره‌ی اشتباه‌کردن
کارهایی را که پیش‌تر جواب داده‌اند بیشتر انجام دهید
چگونه ذهن‌تان را پاک‌سازی و با استفاده از قوانین مبین نیروی اراده‌تان را آزاد کنید
چگونه تصمیم‌های روزانه‌تان را بهینه کنید
قانون «بیست شکاف» وارن بافت
چیزهایی که درباره‌ی اهمیت‌شان مبالغه می‌شود در مقابل چیزهایی که دست‌کم گرفته می‌شوند
پنج خطای فکری رایج که شما را از تصمیم‌گیری‌های خوب دور می‌کنند
ارزش زمان
سه مرحله‌ی شکست در زندگی و کار و نحوه‌ی گذشتن از آن‌ها
جنبه‌ی منفی حفظ تعادل بین زندگی و کار
همه‌ی مدل‌ها غلط و بعضی مفیدند
ایده‌های مبتکرانه چطور ظاهر می‌شوند
چرا حقایق نظرمان را تغییر نمی‌دهند
چگونه ذهن‌مان را روی چیزهای مهم متمرکز کنیم
زانشین
متخصصان چطور تشخیص می‌دهند که روی چه چیزی تمرکز کنند
ترفند نهاییِ بهره‌وری نه‌گفتن است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قدرت شروع ناقص: جستارهایی درباره بهتر انجام دادن کارها
نویسنده
مترجمسید ایوب کوکبی، فرزانه حاج خلیلی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-254-334-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
65000 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قدرت شروع ناقص

عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۳۰
برای شروع کردن نیازی نیست عالی باشی ولی برای عالی شدن حتما باید شروع کنی، این یه اصل هستش و کمالگرایی باعث میشه خیلی از فرصتهایمان از دست بره،، شروع کن حتی وقتی فکر میکنی بدیهیات شروع کردن مهیا نیست، این کتاب کمک بزرگیه برا این امر
Formika Eshtion
۱۴۰۱/۸/۲۷
سلام
تا چندین صفحه از کتاب متوجه منظور جمله قدرت شروع ناقص نبودم و اصلا نمیفهمیدم چرا شروع ناقص باید قدرت داشته باشه ولی بعدا که بیشتر میخوندم کتاب رو و صفحات رو جلو میرفتم فهمیدم که مثل اکثر کتاب‌ها در همین موضوع میخواد عاجزانه ازمون خواهش کنه که شروع کن لطفا شروعکن حتی شده ناقص حتی شده کم حتی کن
شده ضعیف ولی شروع همش حرفش رو نزن عمل رو حتی اگه خیلی کم هم باشه شروع کن و بعدا به دفعات پیشرفت کن و اون کمی رو که شروع کردی آروم آروم زیاد کن واقعا تاثیر گذار بود ممنونم از کتابراه به خاطر این موقعیتی که در اختیارمون گذاشته که میتونیم اینهمه کتاب رو باخودمون حمل کنیم و هرلحظه که خواستیم بخونیم
Helia aqania
۱۴۰۳/۱/۱۱
خب در خصوص این کتاب میتونم بگم که حتی با توجه به اینکه قسمت هایی از اون با کتاب اثر مرکب و عادات اتمی مشابه هست و به نحوی تکراری اما خوندن اون رو به افراد کمال گرا به شدت پیشنهاد میکنم، بیان شیوا و ترجمه بسیار خوب این کتاب باعث میشه مخاطب مدت طولانی رو به خوندن این کتاب اختصاص بده و خسته نشه در راه همینطور خصوص حل ها و پیشنهاداتی که در کتاب جهت شروع درست و استمرار نوشته شده بسیار ساده و قابل انجام هست، یکی دیگه از موضوعاتی که به شدت من رو جذب کتاب هست نوشتن دو لیست اهداف ۲۵ و ۵ هدفی بود که در لحظه از شما خواسته میشد که انجام بدید و نتیجه مرتب شدن ذهنتون و تمرکز رو همون لحظه میتونستید مشاهده کنید، در بخشی از کتاب هم مبحث ماتریکس آیزن هاور مطرح شد که برای برنامه ریزی روزانه به نظرم وقت گیر و طولانی هست ولی به عنوان روند هفتگی بسیار جالب میتونه باشه. از اینکه توی کتاب برای توضیحاتش و قوانین مطرحه از قانون نیوتن هم استفاده شده بود به شدت لذت بردم. ممنون ازتون.
a.asgari
۱۴۰۱/۱۲/۷
این کتاب جزو معدود کتاب‌های روانشناسی هست که نه تنها کمک به خودشناسی می‌کند بلکه باید بخوانیدش تا با عمل به آن بتوانید با برنامه ریزی، به اهدافتون برسید.
این کتاب واقعاً از هر جهت عالی هست، بنظر من حتی اگر یکبار خواندید این کتاب را بعد چند وقت توصیه می‌کنم برگردید و دوباره بخوانیدبا هر بار خوندن
آن نکات جدیدی را یاد می‌گیرید.
این کتاب را حتی اساتید دانشگاه و اغلب روانشناس‌ها و مشاورین محترم هم توصیه می‌کنند تا این کتاب را مطالعه کنید.
باتشکر از تیم کتابراه
آناهیتا شاهنظری
۱۴۰۲/۴/۲۱
میتونم بگم بعد از چهار اثر از فلورنس تحت تاثیرگذارترین کتاب انگیزشی بود که خونده بودم چون پر بود از کلی نکته و نتیجه خوب من خودم به شخصه نتایج بسیاااار موثری در زندگیمو با این کتاب تجربه کردم تاثیر جمله کار ۲دقیقه‌ای برای من به شدت کار کرد از وقتی این کتاب و خوندم حالم خوبه چون هیچ وقت نمیرسیدم امو خانه مرتب کنم و از بی نظمیش هم رنج میبردم ولی با الگوهایی که این کتاب بهم داد کلی زندگیم نظم گرفته بهتون خوندشو کلی پیشنهاد میدم
کوروش صادقى
۱۴۰۲/۱/۶
این کتاب برای من فوق‌العاده بود. چون متاسفانه من اینقدر منتظر شرایط عالی و انگیزه می‌مونم که یادم میره شروع کنم.
این کتاب پر از راهکارهای کاربردی برای افرادیه که به هر دلیلی پلن‌ها و برنامه ریزی هاشون رو اجرا نمی‌کنن یا عقب میفته و یا شروع میشه ولی به سرانجام نمی‌رسه.
کتاب کاملاً شفاف و واضح نوشته شده و قابل انطباق با نیازهای یک انسان هستش.
به نظرم ارزش چند بار خوندن رو داره.
شکوه سیدی
۱۴۰۲/۲/۱۱
این کتاب خیلی کامله پر از ایده ست. با این کتاب یاد میگیری چطور به کارهای جدید نه بگی تا کار قبلیو کامل کنی یاد میگیری کارهاتو چطور به تکه‌های کوچک تقسیم کنی تا دلسرد نشی و به برنامه هات برسی از کارت حداقل ۸۰ درصد بهره ببری خلاصه این کتاب خیلی آموزشهای عالی داری حتما بخونید کامله کامله من حتی کتابم نیمه کاره ول میکردم تنها کتابی که خوندم و یاد گرفتم بیخیال کار قبلیم نشم با تشکر از کتابراه
علی لطفی
۱۴۰۱/۱۱/۱۴
آفرین. (این کتاب یه نگاه عالی وتجزیه وتحلیل کاروزندگی هست. اونم خیلی فوق العاده ودقیق) خیلی عالی بود: اونجای فصل که میگه وقتی درگیر1سال فوری پول درآوردن میشی از10سال پول درآوردن آهسته ولی همیشگی عقب می‌مانید. همین نادانی منو بدبخت کردوچشم بازکردم دیدم10سال گذشته هرسالش بیشترازهمه پول درآوردم ولی ولخرجترازهمه بودم.... واون لاکپشته اومدازمن جلو زد.
fateme nazemi
۱۴۰۲/۷/۱۱
عالی و درجه یک، من که از خوندنش لذت بردم، به نظرم کل کتاب پر از مطالب کاربردی بود که میتونه مسیر موفقیت رو کوتاه کنه و کمک کنه که بهترین استفاده رو از زمانی که در اختیار داریم ببریم، من با اینکه طرفدار کتاب‌های صوتی هستم و توی گوشی کتاب نمیخونم، متن و مطالب راهگشای کتاب رو ارزشمندتر از این دونستم که بخوام از خوندنش صرف نظر کنم، ممنون از کتابراه برای تهیه‌ی این کتاب درجه یک
آراد
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به قدری این کتاب بهم کمک کرد تا خودم رو عذاب ندم و ببخشم واسه شروع نکردن‌هایی که از دستشون دادم و خوشحالم بالاخره درک کردم با خوب نبودن و نصفه نیمه آگاهی داشتن هم میشه شروع کرد چون هیچ استاد ماهری از زمان تولد مهارت نداشتن به تدریج استاد شدن، این کتاب رو همیشه بهش بر می گردم تا یادم بیاره موظفم کارای جدید تو برنامه هام بگذارم کتابراه ممنونم
مهدی آقچه لی
۱۴۰۲/۶/۱۷
با سلام میتونم بگم واقعا کتاب مفیدیه که بهت یاد میده مرد عمل باشی تا مرد حرف و در جا زدن با این کتاب شروع می کنی از ناقص شروع کردن تا کم کم برسی به اون نقطه عطفی که دلت میخواد. فصل به فصل کتاب پر از نکاتیه که بعد خواندن تازه متوجه میشی تو زندگی روزمره چقدر مرتکب اشتباه بودی و تازه شروع می کنی به اصلاح کردن خودت، باعث میشه شروع کنی که خودت رو اصلاح بکنی
Elham
۱۴۰۲/۸/۲۴
سلام وقت بخیر؛ به نظرم کتابه خوبی بود دوسش داشتم. نکاته جالبی رو گفت که قبلا نمی‌دونستم یا زیاد بهش توجه نکرده بودم؛ یه جمله‌ای از کتاب که دوسش داشتم اینه که میگفت ما هیچ وقت یه کتاب رو دوباربه یک شکل نمی‌خونیم و کتاب خوب بارها ارزش خوندم داره و با هر بار یه چیز جدید ازش یادمیگیریم چون برداشت ما از جملات به مرور زمان تغییر میکنه.
علیرضا صفدری
۱۴۰۱/۱۱/۳
کتاب که برای ما مفید باشد و اینکه ما آن را چند بار بخوانیم اشکال ندارد همانطور که کتاب قدرت شروع ناقص میگه که اگه کتابی واقعا ارزش دارد و آن را قبلاً یک بار یا چند بار خواندید آن کتاب را دوباره بخوانید حتی اگه نکته‌های آن تکراری باشد چند بار بخوانید که ملک ذهن شما شود
+989124526833 Mostafavi
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
* انگیزه اغلب بعد از شروع حاصل می‌شود، اجسامه در حال حرکت دوست دارند به حرکت خود ادامه دهند *
* چیزهای واقعا مهم تعدادشان کم است *
* اندک‌های حیاتی و بسیارهای غیر ضروری *
من واقعا لذت بردن از بسیاری از توصیه‌ها و راهنمایی‌های این کتاب، پیشنهاد میکنم این کتاب برای شروع یک سال میتونه کمک کننده باشه.
رامین
مریم فارسیانی
۱۴۰۲/۶/۱
بینهایت کتاب خوبیه و خیلی ارزشمند هست حتمااا پیشنهاد میکنم بخونین این کتابو واقعا مطالب مفیدی داره توش و خیلی کمک میکنه به ادم واقعااا این کتابو خیلییی دوس دارم ممنونم از کتابراه کاشکی نسخه صوتیش میبود که در هرلحظه بتونیم گوش بدیم و خیلی بیشتر ملکه ذهن میشدکاش اینجور کتابهای عالیتون نسخه صوتی هم داشته باشن
مشاهده همه نظرات 176

راهنمای مطالعه کتاب قدرت شروع ناقص

برای دریافت کتاب قدرت شروع ناقص و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.