معرفی و دانلود کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی

عکس جلد کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی
قیمت:
۶۵۰۰۰ 32500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی

ماری کندو در کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی که یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سایت آمازون است، به شما کمک می‌کند تا با ایجاد نظم در محیط اطراف خود، خانه‌ای سرشار از شادی بسازید و زندگی‌تان را برای همیشه متحول کنید.

زندگی وقتی شروع می‌شود که نظم را در خانه‌تان برقرار کنید. به همین دلیل ماری کندو بیشتر عمرش را صرف مطالعه‌ی ایجاد نظم کرده است. او در کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی (Spark joy) می‌خواهد به شما کمک کند تا یکبار برای همیشه نظم را در زندگی‌تان ایجاد کنید. این موضوع بدان معنا نیست که باید هر چیزی را دور بریزید. خیر! تنها در صورتی به سبک زندگی ایده‌آل خود می‌رسید که بدانید چطور چیزهایی را که هیجان‌آور هستند، انتخاب کنید.

اگر اطمینان دارید چیزی برای شما هیجان به ارمغان می‌آورد، آن‌ را نگه دارید؛ مهم نیست دیگران چه می‌گویند. حتی اگر خیلی هم خوب نباشد اما وقتی با احترام و مراقبت از آن استفاده می‌کنید، آن‌ را به چیزی باارزش تبدیل خواهید کرد. وقتی این روند انتخاب را تکرار ‌کنید، حساسیت خود را نسبت به شادی و هیجان افزایش می‌دهید. این کار منجر به افزایش سرعت نظم در شما نمی‌شود اما توانایی تصمیم‌گیری در همه‌ی حوزه‌های زندگی را در شما تقویت می‌کند. اگر مراقب وسایلتان باشید در نتیجه مراقب خودتان هم خواهید بود.

کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی با فروش بیش از 2 میلیون نسخه در صدر عناوین پرفروش نیویورک‌ تایمز قرار دارد. از طرف دیگر کتاب حاضر، به اندازه‌ای در ژاپن مشهور شده که ماری کندو به واسطه‌ی آن در بیش از سی برنامه‌ی پرطرفدار تلویزیونی حضور پیدا کرده است.

چه‌ چیزی برای شما شادی‌آور است؟ چه‌ چیزی نیست؟

پاسخ به این سؤال نشانه‌ای مهم است که از آن طریق می‌توانید به شناخت خود‌تان به‌ عنوان دریافت کننده‌ی نعمت زندگی برسید و مطمئناً دیدگاهی که به‌ واسطه‌ی این روند به دست می‌آورید، نیروی محرکی است که نه‌ تنها سبک زندگی شما را می‌سازد، بلکه موجب درخشان شدن آن می‌شود.

برای ایجاد نظم در زندگی به‌ صورت موفقیت‌آمیز، تنها دو مهارت لازم است: 1- توانایی نگهداری چیزهایی که شادی‌آورند و دور‌ ریختن چیزهایی که دوست ندارند. 2- توانایی تصمیم‌گیری در خصوص مکان نگهداری چیزهای انتخابی و برگرداندن آن‌ها به صورت مرتب و تمیز در سر جای‌شان.

ماری کندو اهل ژاپن و عاشق مرتب کردن است. او در این کتاب می‌خواهد با استفاده از شیوه‌ی کاربردی‌اش یعنی روش کانماری، به شما کمک کند خانه‌ای مملو از شادی و آرامش بسازید. خلق شادی با هنر ژاپنی شامل توضیحاتی گام به گام و تصویری در مورد همه چیز مانند پیراهن و جوراب تا کشوها و کمدهای کاملا مرتب است!

کندو در کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی به پرسش‌های تکراری هم پاسخ می‌دهد؛ پرسش‌هایی مثل این که آیا وسایل لازم که شادی آفرین نیستند را نگه داریم یا خیر؟! او در مورد انواع دسته‌بندی‌ها مانند ابزارهای آشپزخانه، مواد تمیزکننده، لوازم سرگرمی و عکس‌ها توضیح می‌دهد.

کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب همراه و جامع، مناسب افرادی است که می‌خواهند زندگی شاد و مرتبی داشته باشند.

ماری کندو را بیشتر بشناسیم:

ماری کندو (Marie Kondo) مؤسس روش مشهور به کانماری و نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز به‌ نام معجزه‌ی تغییر زندگی با ایجاد نظم است؛ کتابی که در تلویزیون ژاپن هم به داستان تبدیل شد.

او مؤلف نشریه‌ای به نام جادوی تغییر زندگی است. کسب‌ و کار مشاوره‌اش که در توکیو بسیار شهرت دارد به مراجعین کمک می‌کند خانه‌ی به‌ هم‌ ریخته‌شان را به فضایی آرام و تأثیرگذار تبدیل کنند. کندو در نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال، آتلانتیک، نیویورک تایمز و یواِس‌اِی تودی بوده و از نظر مجله‌ی تایمز یکی از صد چهره‌ی تأثیرگذار است. او در توکیوی ژاپن با همسر و دخترش زندگی می‌کند.

نکوداشت‌هایی از کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی:

- مأموریت کندو در کتاب راهنمایش در مورد مرتب کردن این است: به ما کمک کند که درک کنیم چه چیزی شادی بخش است و این دانش را در خود پرورش دهیم. (لس آنجلس تایمز)
- روش کندو می‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد؛ اگر اجازه دهید. (تودی دات کام)

در بخشی از کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی می‌خوانیم:

یکی از سؤال‌های مهم مراجعینم این است: «با چیزهایی که نیاز دارم، ولی شادی‌آور نیستن، چکار باید کنم؟» بسیاری از افراد در هنگام تصمیم‌گیری درمورد لباس‌هایی که کاملاً کاربردی‌اند، سردرگم می‌شوند، مانند لباس‌های زیرِ زمستانی و بلند که تنها در روزهای بسیار سرد سال پوشیده می‌شوند. در هنگام انتخاب ابزار‌ها مانند قیچی و پیچ‌ گوشتی هم همین‌طور است.

«من رو به هیجان نمی‌آره، ولی بهش نیاز دارم، ندارم؟» این جمله‌ای‌ تکراری و متداول است و پاسخ من به این صورت است: «اگه واقعاً هیجان‌آور نیست،پیش برو و بندازش دور!» اگر مراجعینم بگویند: «آره، چرا که نه؟ بذار بندازمش دور» خوب است. ولی معمولاً اعتراض می‌کنند و می‌گویند: «نه، صبر کنین. نیازش دارم»، یا «ولی گاهی ازش استفاده می‌کنم». اگر چنین باشد، آن‌ها را تشویق می‌کنم با اعتمادبه‌نفس آن‌را نگه دارند.

اگرچه این پاسخ ممکن است نشانه‌هایی از بی‌مسئولیتی داشته باشد، ولی براساس سال‌ها تجربه است. وقتی در اوایل دوره‌ی متوسطه بودم، مطالعه در خصوص هنر مرتب‌کردن را به‌ طور جدی آغاز ‌کردم. وقتی مرحله‌ی دور انداختن چیز‌ها را پشت‌ سر گذاشتم، مثل یک ربات، به اهمیت نگه‌ داشتن چیزهای هیجان‌آور پی بردم، رویکردی که از آن زمان تاکنون تمرین کرده‌ام. حداقل به‌ صورت موقتی با چیزهای زیادی که برایم شادی‌آور نبودند، خداحافظی کردم و اگر بخواهم روراست باشم باید بگویم نبود این وسایل دور انداخته‌ شده هیچ‌وقت موجب اتفاق بدی نشد. همیشه در خانه چیزی بوده است که جایگزین آن‌ها کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول: توصیه‌های مهم کانماری
فصل اول: جلادادنِ حساسیت به شادی
فصل دوم: چطور خانه‌تان را مملو از شادی کنید
فصل سوم: هرچیزی که باید درباره‌ی نگه‌داشتنِ وسایل بدانید
بخش دوم: دائرةالمعارف مرتب‌کردن
فصل چهارم: مرتب‌کردن لباس‌ها
فصل پنجم: مرتب‌کردن کتاب‌ها
فصل ششم: مرتب‌کردن کاغذ‌ها
فصل هفتم: مرتب‌کردن وسایل متفرقه
فصل هشتم: مرتب‌کردنِ وسایل احساسی
بخش سوم: جادوی تغییر زندگی
فصل نهم: خانه‌ای که شادی‌آفرین است
فصل دهم: تغییراتی که پس از اتمام کار حاصل می‌شوند
سخن آخر
نتیجه‌گیری؛ آماده‌شدن برای مرحله‌ی بعدی زندگی‌تان
تشکر
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلق شادی با هنر ژاپنی
نویسنده
مترجمفرزانه حاج خلیلی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-622-6573-38-2
موضوع کتابکتاب‌های عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ 32500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی

کوثر سهرابی
۱۴۰۱/۹/۱۶
برداشت جالب و جدیدی توی کتاب درباره متب کردن خونه و تولید شادی بود که خیلی خوب بود دوست داشتم هنوز به نیمه کتاب نرسیدم خیلی از مطالبش رو بکار بردم و برای ادامش هیجان دارم
fatemeh barani
۱۴۰۱/۶/۶
از ماری کندو هر کتابی باشه میخونم واقعا بی نظیره کتاب هاش و کلا کتاب هاش خیلی تاثیر آنی در جهت شادی بیشتر و زندگی مینیمالیستی روی ادم میزاره
رقیه میرزایی
۱۴۰۱/۸/۱۲
خیلی خوبه روش صحیح نظم وسازماندهی تو زندگی روآموزش میده واین کتاب روبه کسایی که میخوان یه تغییر اساسی توزندگیشون ایجاد کنن توصیه می‌کنم
نازنین صفرزاده
۱۴۰۰/۷/۸
برای من واقعا کاربرد داشت برای کسانی که نظم و ترتیب ندارن میتونه موثر باشه البته به خود آدم هم فکر میکنم بستگی داره. من خیلی راضی بودم.
شبنم محمدی
۱۴۰۰/۱۱/۲۴
کتاب خوبیه ، من همیشه تو جابه جایی تمییز کردن خونه مشکل داشتم، راه حل‌های خیلی خوبی داده، حتما بخونید
نیلا موسوی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
با روش بسیار ساده نظم در تمام وسایل را توضیح داده و نکات مفیدی در قالب نظم بیان کرده
سارا آئین مهر
۱۴۰۱/۹/۲۳
کتاب خوبیه من خودم کلا نظرات ماری کاندو و
میدم و عمل میکنم نوشته هاشو دوست دارم گوش
Amir Hasani
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
عالی بود و اینکه طبقه بندی کردن وسایل برای من خیلی کاربد داشت
زینب غ
۱۴۰۰/۲/۱۵
کتاب خوبی بود فقط یه مقداری زیاده گویی داشت. خلاصه تر بهتر بود
Farni. Kh
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
خیلی کتاب کاربردی و خوبی هست تو دو روز تمومش کردم 🤩🤩
نیلوفر جعفری
۱۳۹۹/۱۱/۱۵
کتاب خوبی بود کلا ژاپنی‌ها انگار هرچی دارن از نظم و انضباطه😂😂
Samsung Galexy
۱۳۹۹/۸/۱۰
به من خیلی کمک کرد مخصوصا قسمت مرتب کردنش👍
sadegh mohamadi
۱۴۰۱/۳/۲۶
یکی از کتابهایی که به همه پیشنهاد میکنم
فاطمه پورعابدینی
۱۴۰۱/۱/۱۸
کتاب مفیدی هست برای من مفید بود
ندا حاتم
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
کتابی که نظم دهی رو اصولی یاددمیده
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی

برای دریافت کتاب خلق شادی با هنر ژاپنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.