معرفی و دانلود کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

عکس جلد کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

آیا تا به حال از یک فروشگاه تقاضای کمک کرده‌اید؟ کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا از کیگو هیگاشینو ماجرای فروشگاهی به همین نام را روایت می‌کند که مردم نامه‌هایشان را به داخل آن می‌اندازند و از صاحب آنجا کمک می‌خواهند، در حالی که سال‌هاست هیچکس به آن مکان عجیب پا نگذاشته است... . این اثر پرفروش در سال 2012 جایزه‌ی Chūōkōron را به دست آورد.

درباره‌ی کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

روایتی حیر‌ت‌انگیز و جادویی از زندگی! وقایع کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا (The miracles of the Namiya General Store) از کیگو هیگاشینو در مغازه‌ای کوچک به همین اسم می‌گذرند. ابتدا با شوتا، آتسویا و کوهی ملاقات می‌کنیم، سه دزد تحت تعقیب که البته در این لحظه مشغول دزدی نیستند و به دنبال جایی برای گذراندن شب می‌گردند. دست سرنوشت مغازه‌ی نامیا را در مقابلشان می‌گذارد و آن‌ها هم از این فرصت استقبال می‌کنند، بی‌خبر از آنکه زندگی‌شان بعد از این شب کاملا دگرگون می‌شود... .

نامیا به‌نظر متروک می‌آید. مجله‌ها به چندین دهه قبل تعلق دارند و اگر شمعی برای روشن کردن نبود، سه دوست مجبور می‌شدند تمام شب را در تاریکی بگذرانند. آن‌ها بعد از بررسی شکاکانه‌ی همه‌چیز، مشغول شوخی درباره‌ی محصولات بهداشتی و نوشت‌افزاری که همه‌جا به چشم می‌خورد هستند که ناگهان پاکتی وارد مغازه می‌شود. صاحب این بسته مرموز کسی به اسم خرگوش ماه است، اما صرف‌نظر از اسم عجیب فرستنده چرا باید کسی در نیمه‌شب نامه‌ای به درون مغازه نامیا بیندازد؟

خب، مسلما پلیس هیچ‌وقت اسم مستعار خرگوش ماه را برای خود انتخاب نمی‌کند، پس آن‌ها با کنجکاوی پاکت را باز می‌کنند. نامه‌ای سرشار از احساسات درباره‌ی رابطه‌ای عاشقانه! فرستنده‌ی مرموز پس از توضیح مشکلاتش از صاحب مغازه تقاضا می‌کند راهی به او پیشنهاد دهد. اما مگر آنجا متروکه نبود؟ سه دوست ابتدا گیج می‌شوند اما وقایعی که در باقی شب اتفاق می‌افتد اسرار فروشگاه قدیمی را برای آن‌ها فاش می‌کند... .

درپایان لازم به ذکر است که کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا توسط انتشارات میلکان به چاپ رسیده و نفیسه خسروجردی و سبحان خسروجردی ترجمه‌ی آن را برعهده داشته‌اند.

اقتباس سینمایی از کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

سینماگران چینی در سال 2017 یک اقتباس فانتزی از این داستان را روی پرده سینما بردند که با استقبال خوبی هم مواجه شد. در ژاپن نیز قصه‌ی فروشگاه نامیا الهام‌بخش اثری سینمایی بود که سال 2012 اکران شد.

نکوداشت‌های کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

  • جذاب و مسحورکننده. (Terry Hong, Booklist)
  • کتابی که به‌سختی می‌توان آن را زمین گذاشت. (بررسی‌های کراکوس)
  • داستانی هیجان‌انگیز و کاملا رضایت‌بخش برای طرفداران هیگاشینو! (Publisher's Weekly)

کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا مناسب چه کسانی است؟

اگر از مطالعه داستان‌های فانتزی لذت می‌برید مطالعه‌ی این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با کیگو هیگاشینو بیشتر آشنا شویم

کیگو هیگاشینو (Keigo Higashino) به سال 1958 در شهر اوساکای ژاپن دیده به جهان گشوده است. وی یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان امروز ادبیات آسیای شرقی به شمار می‌رود. او در رشته‌ی مهندسی برق دانشگاه زادگاهش تحصیل نمود و پس از اتمام درس خود، به عنوان مهندس در شرکتی بزرگ مشغول به کار شد. در همان ایام بود که نویسندگی را نیز به طور جدی آغاز کرد و با نگارش داستان‌هایی کوتاه و بلند، در عالم ادبیات به آوازه‌ای فراوان رسید.

کیگو هیگاشینو نویسنده‌ای پرفروش و پرافتخار است. آنچه در ادامه آمده، عناوین برخی از بهترین نوشته‌های داستانیِ اوست: «معادله نیمه تابستان»، «رستگاری یک قدیسه»، «خانه‌ای که در آن مرده بودم»، «تازه‌وارد»، «فداکاری مظنون x»، «شگفتی‌های همه‌چیزفروشی نامیا» و «بدخواهی».

جوایز و افتخارات کیگو هیگاشینو

  • برنده‌ی جایزه‌ی ناووکی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Honkaku
  • برنده‌ی جایزه‌ی نویسندگان سبک رازآلود
  • نامزد جایزه‌ی ادگار در بخش بهترین رمان
  • نامزد جایزه‌ی Audie در بخش بهترین داستان معمایی

و...

در بخشی از کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا می‌خوانیم

روز بعد، مراسم عزاداری بدون هیچ مشکلی برگزار شد. چهره‌ی کسانی که در مراسم حضور داشتند، با شب قبل کمی فرق کرده بود. اقوام کاتسورو زود به مراسم آمده بودند، اما همه در نزدیکی او کمی بی‌قرار رفتار می‌کردند. عمویش هم فاصله‌اش را با او حفظ کرد. در میان آن‌ها، عده‌ای از همسایه‌ها و افرادی که کسب‌وکارشان در همان خیابانی که اوماتسو بود هم ایستاده بودند؛ چهره‌هایی که از خیلی قدیم‌ می‌شناخت.

یکی از هم‌کلاسی‌های قدیمی‌اش را هم دید. به‌دلیل کت‌وشلواری که برای مراسم پوشیده بود، لحظه‌ای طول کشید تا کاتسورو متوجه شود کیست، اما وقتی یادش آمد، مطمئن شد خود اوست. آن‌ها در راهنمایی هم‌کلاسی بودند. والدین او مغازه‌ای نزدیک اوماتسو داشتند که در آن مهرهای دست‌ساز می‌فروختند. کاتسورو داستان زندگی هم‌کلاسی‌اش را به یاد آورد. وقتی کوچک بود، پدرش فوت کرد و پدربزرگش به او یاد داد چطور کنده‌کاری کند. بعد از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، بلافاصله مشغول کار در مغازه‌ شد. حالا به نمایندگی از کسب‌و‌کار خانوادگی‌شان در مراسم حضور داشت.

هم‌کلاسی‌اش چوب عودی به یاد رفتگان سوزاند و بعد پیش کاتسورو و خانواده‌اش آمد. به‌نشانه‌ی احترام سرش را خم کرد. این رفتارش باعث شد سال‌ها بزرگ‌تر از کاتسورو به نظر برسد. بعد از مراسم عزاداری جنازه‌ی مادربزرگ‌ را به مرده‌سوزخانه منتقل کردند. بعد، خانواده به مرکز اجتماع برگشتند تا مراسم یادبود روز هفتم را برگزار کنند. در آخر، تاکئو سخنرانی کوتاهی برای اقوام کرد و به مراسم پایان داد.

کاتسورو و خانواده‌اش دیگران را بدرقه کردند و مشغول جمع‌کردن وسایل شدند. چیزهای زیادی آن‌جا بود. آن‌ها درِ صندوق‌عقب وَن تحویل کالای مغازه را باز کردند و محراب و تمام گل‌ها را داخلش گذاشتند. صندلی عقب هم پر از وسیله بود. تاکئو روی صندلی راننده نشست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: جواب‌های داخل جعبه‌ی شیر
فصل دوم: نغمه‌های غمناک شبانگاهی
فصل سوم: شب‌نشینی در سیویک
فصل چهارم: چند لحظه سکوت به‌یاد بیتلز
فصل پنجم: دعاهایی از آسمان بالای سر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا
نویسنده
مترجمنفیسه خسروجردی، سبحان خسروجردی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-622-254-388-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

حمید میرباقری
۱۴۰۲/۸/۱۷
چندتا نکته مثبت در کتاب وجود داره
اول اینکه نثر بسیار روونه و نگارش عالی و ترجمه بسیار ساده و خوب کتاب بدون غلط املایی جنبه‌های فنی و چاپی کتاب رو در حد کامل نشون میده
ایجاد ارتباطهای ساده بین شخصیت‌ها که پردازش بسیار خوب و در عین حال ساده‌ای دارن به تعلیق‌های کتاب کمک شایانی کرده هرچند با توجه
تعلیق‌ها به شرایط تدوین و فصل بندی کتاب از قبل مشخص شده هستن و باعث تعجب خواننده نمیشن
داستان کتاب در عین سادگی بسیار جذابه ولی در سر بزنگاه‌ها نویسنده سراغ حواشی زیادی میره که ممکنه توی ذوق خواننده بخوره
شخصیت پردازی سه نفری که در مغازه هستن به نظرم تا قبل از فصل اخر کامل بود ولی توصیحات اضفه در موردشون کمی خرابکاری کرد
نکته منفی اینکه با وجود اینکه میدونیم با یک داستان فانتزی طرف هستیم ولی باقی ماندن ابهام در مورد سیر زمانی به نظرم کار جالبی نبود که با جملات انتهایی این ابهام چند برابر شد و به نظرم در یک داستان فانتزی که اساسا با یک ابهام طرف هستیم دیگه باقی گذاشتن ابهام منطقی نیست
شخصیت‌ها بسیار ساده و به وجود اومدن قصه هاشون خیلی خیلی در عین کودکانه بودن با لطافت و شاعرانس
در کل با وجودی که ژانر مورد علاقم نیست از خوندنش لذت بردم
Alen
۱۴۰۲/۳/۱۴
درود خسته نباشید
نظر واقعیمو بخوام بگم
از نظر من، طبق تعریف‌هایی که از این کتاب شد و ترند شدنش، کتاب خیلی قشنگ و جالبی بود، داستان کتاب با اینکه روند آرومی داره اما خیلی راحت و زود پیش میره
در مورد یه مغازه‌ای هست که اتفاقای عجیب و جالبی رخ میده، داستان‌ها اول بنظر اینطوری میرسه که جداگونست اما
نویسنده به طرز خیلی زیبا، جالب و شگفت‌انگیزی داستان‌ها رو بهم مرتبط می‌کنه که این خلاقیت نویسنده رو می‌رسونه
البته ناگفته نماند که کمی اتفاقات دور از ذهن در داستان وجود داره که بعضی‌ها میگن ماوراءالطبیعه بعضی‌ها میگن تخیل و بعضی‌ها هم میگن مسائل علمی که اثبات نشده (بنظر خودم خیلی دور از ذهن‌ نیست و کمانیکه اتفاق افتاده ولی رایج نیس و برای خیلی‌ها ممکنه غیرواقعی بیاد)
در کل خیلی لذت بردم، متن خیلی روان و راحت بود
اگر به ادبیات ژاپن علاقه دارید خوندنش خالی از لطف نیست
مرسی از کتابراه
هما طاوسیان
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
درود در مورد این کتاب اول نکات مثبتش رو بیان کنم طرح داستان به طور کلی جالب بود پیچیدگی‌هایی در روند داستان بود و درآخر همشون حل میشد شخصیتی که در داستان مورد علاقه من بود تنها شخصیت خود نامیا بود بخاطر حس همدلی و کمک بدون چشم داشت به افرادی که اصلا شناختی از انها نداشت باعث جذابیت شخصیت نامیا با و میشد
ولی توجه به معروف شدن این کتاب انتظار اثر بهتری رو داشتم از طرفی با آوردن شخصیت‌های زیاد در هر فصل خیلی سریع حذف کردن اون شخصیت‌ها به علت بیماری و مرگ باعث غمگین شدن داستان میشد و این حس غم رو منتقل میکرد و توصیف شخصیت‌ها چه از نظر ظاهر چه اخلاقی انجام نشده بود به طوری که به راحتی نمیشد با شخصیت‌ها ارتباط برقرار کنی در کل ارزش یک بار خوندن رو داشت.
صبا باوفای حقیقی
۱۴۰۳/۱/۳۱
خیلی زیبا و ماجراجویانه نوشته شده بود. ترجمه هم واقعا شیوا بود. مدتهاست که من دارم مطالبی رو در زمینه جهانهای موازی و بعد زمان یاد میگیرم. اینکه زمان یه توهم بیشتر نیست و باعث درد و رنج انسانها میشه. این کتاب دقیق تر به این مسئله اشاره میکنه. در سطرهای کتاب و بین اتفاقات داستان میشه به مجاز بودن پی زمان برد. نکته جالب دیگه در داستان نشون دادن اثر پروانه‌ای بود که نویسنده این مسئله رو هم خیلی زیبا به تصویر کشیده بود. توصیه من این هست که حتما این اثر زیبا رو بخونید و در موردش تعمق کنید. اتفاقات این کتاب حتی با وجود واقعی نبودنش اثبات میکنه که هیچ اتفاقی، در جهان اتفاقی نیست و همه چیز به دلیل مشخصی واقع میشه. ممنون از کتابراه
نارین نصرتی
۱۴۰۲/۵/۱۸
این کتاب برای کسی مثل من که به شدت به ژانر فانتزی و تخیلی علاقه دارم یکی از بهترینا حساب میشه و واقعا روند پیشروی داستان و ربط شخصیت‌ها و سرگذشت‌ها به همدیگه رو دوست داشتم.... همچنین پایان خوبی هم داشت و خوشحال شدم که تقریبا همه کسایی که نامه نوشتن و دریافت کردن از تصمیم‌هایی که گرفتند بدون توجه به اینکه نتایجش چی بوده راضی بودن (هرچند که شاید در اینده نتایج خیلی خوبی به همراه نداشته باشه چون تصمیم ما در هر لحظه بهترین تصمیمیه که میتونیم در اون زمان بگیریم)... در نهایت چیزی که مهمه اینه که در نهایت از تصمیم‌هایی که در گذشته گرفتیم راضی باشیم و بتونیم با رضایت و خوشحالی و بدون احساس پشیمانی به زندگی مون ادامه بدیم
susan hamzavi
۱۴۰۲/۵/۲۴
وای خیلی باحال بود من از کلاس دوم ابتدایی شروع به کتاب خوندن کردم وقتی ده سالم بود یه کتابخونه داشتم با یه عالمه کتاب که واسه اون سن واقعا کتابخونه بزرگی بود یادمه که همه پول تو جیبی هام میرفت واسه خرید کتاب خلاصه همینطور که بزرگتر میشدم به یه کتابخون حرفه‌ای تبدیل شدم کتابی نبود که از زیر دستم در بره، تا همین ده سال پیش بعد دیگه کتابخونی رو گذاشتم کنار چونکه دیگه کتاب باحالی که اون شوق و هیجان رو ایجاد کنه پیدا نمی‌کردم این کتاب منو برگردوند به اون سالهایی که مثل خوره می‌افتادم روی کتاب
الهام آرامش
۱۴۰۲/۲/۲۸
خب من عاشق ادبیات ژاپنم کتاب خلاقانه‌ای هست هنوز تمومش نکردم ولی دوست ندارم زود تموم بشه از اون کتاباس که تو‌خودش غرقم میکنه و مناسبه وقتیه ک میخوام ذهنمو از مشکلات روزمره و اتفاقات ناخوشایند دور کنم داستان دوم خیلی غمگینم کرد هنرمند درمانده، توی فرهنگ ژاپن به اخلاقیات خیلی ارزش داده میشه ولی توی و این دوره از زندگیم به عنوان یه آدم رویایی آرمان گرا و با کلی فداکاری واسه هدف و زندگی نکردن فک میکنم زندگی کوچیک در کنار خانواده بزرگ‌ترین موفقیته …
mitra.mh. 46
۱۴۰۲/۵/۱۳
کتاب واقعا عالی بود آفرین به نویسنده‌ی توانمند که توانست در دل هر سرگذشت، سرگذشتی دیگر بیرون بیاورد و همه را به هم پیوند بدهد. آنقدر داستان واقعی نوشته شده بود که "خوار و بار فروشی نامیا" و حوادث شگفت انگیزش بچشمم نمی‌آید هر چند همه‌ی عوامل داستان به آن پیوند میخوردند. نویسنده با استفاده از تاریخ و خیلی دقیق قدرتمند اتفاقات را توصیف کرده بود طوری که تم داستان به باور مینشست، حکایت مردی عاشق و منصف که با نوشتن توصیه زندگی خیلی‌ها را نجات داد. با تشکر از عوامل کتابراه
فرشته پرواز
۱۴۰۳/۱/۲۰
نویسنده این کتاب ذوق و نبوغ فوق العاده‌ای برای داستانش داشت قصه‌های متنوعی روایت کرد از دو تا خط زمانی متفاوت که همشون به هم ارتباط پیدا میکنن آقای نامیا و کمکش به بچه‌های یتیم خونه و علت عاشقانه‌ای که پشت این کمک‌ها هست معماهایی که نویسنده مطرح میکنه و در جای درستش جواب میده یک جاهایی حتی شاید چی متوجه نشید داره میشه فقط صبور باشید و ادامه بدید نویسنده باهوش این قصه فکر همه جارو کرده جواب همه سوالاتتون رو میگیرید در کل عاشقش شدم خیلی قشنگ بود
مطهره نوروزی
۱۴۰۲/۵/۱۲
این کتاب رو یکی از دوستان بهم معرفی کرد و از اونجایی که معروف هم شده بود درموردش کنجکاو شدم
کتاب روند آرومی داره ولی شما رو با جریان خودش همراه میکنه و دلتون میخواد بدونین بعدش چه اتفاقی میفته.
داستان‌ها به هم مرتبط هستن و همش شما کنجکاو هستین که این قسمت داستان ادامه کدوم قسمت و یا مربوط به چه
بخشی از کتاب بوده
اگه یه کتابی میخواین که باهاش سرگرم بشین و با داستان‌های مردم عادی مواجه بشین من این کتاب رو بهتون پیشنهاد میکنم
narges moradi
۱۴۰۲/۱/۴
چقدر این کتاب را دوست داشتم، خلاقیت نویسنده در پرورش چنین اثری همینطور زنجیروار بودن داستانها، کشش بسیار داستان همراه بانثر زیبا وروانش برای من واقعا لذت بخش بود، یکی از معدود داستانهایی هست که دوست دارم نسخه چاپیش راهم تهیه کنم، شاید این کتاب چیز تازه‌ای به شما اضافه نکند، که به طور حتم اینچنین نیس ولی توصیفش از نظر من دیدن غروب پاییز در کنار دریا هست به همین لطافت
کیمیا پورکهن دین
۱۴۰۳/۱/۱۲
داستان جالبی داره و به نظرم یکی از عجایب و شگفتیهای این کتاب که به جذابیتش اضافه میکنه چگونگی ارتباط دادن اجزا و داستانهای مختلف و گوناگونیه که در ابتدا اونقدر با هم متفاوتن که خواننده فکر میکنه مجموعه‌ای از داستانهای کوتاه هستن ولی بعد که جلوتر میرین متوجه میشین همه‌ی داستانها درواقع قسمتهای. یک و مختلف داستان بسیار زیبا هستن ارتباط اونها به شیوه‌ای بسیار ظریف و هنرمندانه نشان نبوغ و توانایی نویسنده است
anahid Arya
۱۴۰۱/۱۲/۱۰
«معجزه های خوار و بار فروشی نامیا» یکی از بهترین کتاب هاییه که تو عمرتون می خونید 🥲 اگه به ادبیات ژاپن هم علاقه داشته باشید که لذتش چندین برابر میشه! ✨چون چند روز پیش خودم این کتابو خوندم و به قدری لذت بخش بود که میخوام نسخه چاپیش رو هم تهیه کنم تا همیشه داشته باشمش و عمیقأ حسودیم میشه به حال کسایی که قراره برای بار اول این کتابو مطالعه کنن
فرهاد دینکو
۱۴۰۲/۴/۲۹
این کتاب رو من هدیه گرفتم و توی زمان خیلی خاصی تمومش کردم. به همین دلیل برای من پایان خیلی مناسبی داشت.
از نظر بنده داستان یه جاهایی خیلی اروم پیش میرفت و چون هر قسمت از کتاب داستان متفاوتی داشت که در نهایت تبدیل به یک داستان واحد میشد، بنابراین توصیه میکنم در زمان کوتاهی مطالعه‌اش کنید.
اگر به داستان‌های فانتزی علاقه دارید ازین کتاب لذت خواهید برد.
شیوا ایران نژاد
۱۴۰۲/۹/۲۵
داستان درمورد مغازه کوچکی است که روزنه‌ای داره برای وصل شدن به گذشته، که چند تا پسر فراری این موضوع و میفهمن و با گذشته ارتباط میگیرن و...
ترجمه کتاب، داستان و توصیفات خیلی خوب بود به طوری که یک نفس سه چهارم کتابو خوندم، ولی متأسفانه یک چهارم آخر کتاب کششو از دست میده و یکم به سختی تموم کردم. ولی در کل از خوندش لذت کافی و میبرید.
مشاهده همه نظرات 99

راهنمای مطالعه کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا

برای دریافت کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.