معرفی و دانلود کتاب مغازه‌ی خودکشی

عکس جلد کتاب مغازه‌ی خودکشی
قیمت:
۲۸۰۰۰ 14000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مغازه‌ی خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مغازه‌ی خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مغازه‌ی خودکشی

کتاب مغازه‌ی خودکشی به قلم ژان تولی، یکی از معروف‌ترین و برجسته‌ترین آثار فانتزی سیاه است که به شما نشان می‌دهد باید از شکست‌ها درس گرفت و از آن‌ها پلی به سوی موفقیت ساخت.

در سراسر کتاب مغازه‌ی خودکشی (The Suicide Shop) می‌توان حضور مرگ را احساس کرد، ژان تولی با اینکه در تلاش است تا امید به زندگی را در خواننده ایجاد کند، در مقابل جنگی نمادین و سرشار از شوخی‌های ظریف را خلق کرده که در پایان کتاب شما را شگفت‌زده می‌کند. به عبارت دیگر می‌توان گفت این کتاب، هجوی تمام‌عیار در مورد مرگ و امید است.

در سرزمینی دور، اکثر منابع طبیعی توسط انسان‌ها نابود شده‌اند. هوا بسیار آلوده است و دیگر گُلی نمی‌روید. کسی در این سرزمین نمی‌خندد و شادی از عجیب‌ترین چیزها به شمار می‌آید. خودکشی کردن در این سرزمین بسیار رایج است زیرا مردمش دلیلی برای زنده ماندن ندارند.

مردم برای پایان دادن به زندگی تلخ خود به مغازه خودکشی می‌آیند تا شیوه‌ی خودکشی خود را انتخاب کنند. مغازه‌ای که در آن پر از ابزار و وسایل خودکشی است. همه‌ ابزارآلات برای این کار در آن مغازه پیدا می‌شود. از انواع مختلف سم، طناب‌های دار، سلاح‌های کمری، ویروس‌های کشنده و... که برای این کار مناسب هستند؛ یک فروشگاه خاص که به آدم‌ها کمک می‌کند تا از شر زندگی خلاص شوند.

خانواده تواچ صاحب این مغازه‌ی خودکشی است. آن‌ها به کسانی که می‌خواهند خودکشی کنند خدمات می‌دهند. این خانواده انواع شیوه‌های گوناگون برای تمام کردن زندگی مشقت‌بار را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنند. این خانواده یک دختر به اسم مرلین و یک پسر به اسم ونسان دارند.

ژان تولی (Jean Teule) با مهارتی وصف نشدنی موضوع خودکشی یا ادامه زندگی در شرایطی دشوار را در قالب طنز بیان می‌کند. تصور کنید در جهانی سرشار از ناکامی زندگی می‌کنید. امید به زندگی هر لحظه کم‌رنگ‌تر می‌شود و هر روز خبرهای ناراحت‌کننده به گوش‌تان می‌رسد. کره زمین به سمت نابودی حرکت می‌کند و وضعیت زندگی روز به روز دشوارتر می‌شود.

در چنین شرایطی مردم چه واکنشی از خود نشان می‌دهند؟ بسیاری از آن‌ها شاید دست به خودکشی نزنند اما در این شرایط دست کم به خودکشی فکر می‌کنند. بنابراین وجود یک مغازه خودکشی آنقدرها هم دور از انتظار نیست. مغازه‌ای که فلسفه وجودش را یاری به افراد خسته و شکست‌خورده می‌داند. افرادی که با وجود تمام سختی‌ها و ناامیدی‌ها می‌توانند در مرگ موفق باشند.

برخی از نکوداشت‌های کتاب مغازه‌ی خودکشی

- کتابی لذت‌بخش و تفکربرانگیز. (Vulpes Libris)
- یک مغازه‌ی خودکشی که سرشار از زندگی است. (Le Figaro)
- بدیع و به شکل غیرمنتظره‌ای گزنده؛ کتاب «مغازه خودکشی»، یک اثر کلاسیک جاودان است. (The Truth about Books)

ژان تولی را بیشتر بشناسیم

ژان تولی در تاریخ 26 فوریه‌ی 1953 در فرانسه دیده به جهان گشود. او در رشته‌های مختلفی از جمله کارگردانی، طراحی، فیلمنامه‌نویسی، نویسندگی و رمان‌نویسی فعالیت داشته و علاوه بر آن، تا به امروز ده کتاب موفق و پرفروش را به چاپ رسانده است. او همچنین موفق به دریافت جوایز ادبی بسیاری نیز شده است.

ژان تولی با همسرش، میومیو، که بازیگری فرانسوی است در مارائیس زندگی می‌کند. وی در تحقیقات کتابش متوجه شد گروهی از شاعران قرن نوزدهم نقدی به عنوان مغازۀ خودکشی به وجود آورده‌اند. او همچنین شرح حالی از رَمبو و فرانسوا نوشته است.

در بخشی از کتاب مغازه‌ی خودکشی می‌خوانیم

وقتی مغازه از مشتری خالی شد و سکوت شب، بار دیگر فرارسید، خانم تواچ به اتاق آلن رفت. روی صندلی نشست و خوابیدن پسرش را تماشا کرد. دستانش را روی سرش به هم وصل کرده بود، آرنج‌های مثلثی روی شانه‌ها و ترتیب دست‌های لوکریس در هوا، به چشمی گنده روی بدن شبیه بود. مردمک سر خانم تواچ، رو به یکی از شانه‌ها خم شده به پایین، به طرف صورت آلن، چرخیده بود، چهرۀ ظریفی که توسط هاله‌ای احاطه شده بود و هر بخش آن از شادی زندگی دم می‌زد.

آیا روزی این مخترع دلیر دنیای جدید، غل و زنجیر می‌شود و خودش را در دریا غرق می‌کند؟ بینی کوچک و سربالایش، رایحۀ زندگی را نفس می‌کشید و خواب بهشت درخشان را می‌دید. او مانند یک پناهگاه امن، وسط دشتی از ملالت و خستگی بود. گردنش در گودی بالشت فرو رفته بود و با دیدن رؤیا لبانش را کمی تکان می‌داد. پلک‌های پر مژه‌اش که به لطافت ماه بودند، بسته بودند و هر یک از اعضای او امیدی را نوید می‌داد که برای این دوره و زمانه بسیار نابهنگام بود.

پسرک که روزها رؤیای ذهن آدم‌ها را می‌ساخت، حالا صاف و زلال و معصوم به خواب رفته بود و خوشحالی‌اش را به اطراف پخش می‌کرد. او مانند افق زیبایی، همه را به سرزمین‌های ناشناخته سوق می‌داد. پاهایش زیر پتو، انگار آمادۀ شرکت در یک مسابقۀ پرماجرا بود. بوی اتاقش... عطر‌های کمی هستند که به اندازۀ رایحۀ کودکی با نشاط، خوشبو باشند. در خواب طرح‌های معجزه آسایش را می‌ریخت. آه، ذهن یک کودک همان جایی است که افسانه‌ها خلق می‌شوند!

امشب ماه کمی بیشتر در رؤیایش می‌ماند. خانم تواچ می‌ایستد و موهای طلایی آلن را نوازش می‌کند. پسر چشمانش را باز می‌کند و به مادر لبخند می‌زند. سپس می‌چرخد و به خواب می‌رود. زندگی، در کنار او، همچون نواختن ویولن بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مغازه‌ی خودکشی
نویسنده
مترجممعصومه تاجمیری
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-622-641282-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۰۰۰ 14000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مغازه‌ی خودکشی

شایان عبدی بسطامی
۱۴۰۱/۴/۱۵
سلام بنده رمان‌ها و کتاب‌های زیادی رو مطالعه کردم ولی تا به حال چنین امتیازی به هیچ رمانی ندادم
این امتیازم دلایلی داشته که امیدوارم برای کسایی که در خرید کتاب شک دارن موثر باشه
1) جا داره که از مترجم تشکر کنم بابت ترجمه خوبش
2) پیام کلی کتاب بسیار سطحی و مشخصه، پیام کلی کتاب اینه که مثبت اندیشی
خوبه و منفی اندیشی بده و اینو تو کل داستان میبینیم، که قطعا یه نویسنده قهار پیام کلی رو در اعماق مخفی میکنه که اثر گذاریش خیلی بیشتر میشه.
2) شخصیت پردازی آلن بسیار ضعیفه، بقیه اعضای خانواده در عین نا امیدی در بعضی قسمت‌های رمان امیدواری از خودشون نشون میدن، ولی آلن از اول تا اخر رمان حتی یکبارم حس نا امیدی نشون نداد و به قول معروف شور خوشبینی رو در آورده بود که ما همچین شخصیتی رو توی دنیای واقعی نمیبینیم، حتی امیدوار‌ترین افراد در جاهایی نا امید میشن
3) اطلاعات نویسنده در خودکشی افراد مهشور کامل بود، اما این اطلاعات سطحی جایگذاری شده بودن، مثلا اینکه اسم بچه هاشو از روی کسایی که خودکشی کردن انتخاب کرده بود.
4) از اول تا آخر داستان کاملا مشخص بود که نویسنده اطلاعات کمی از عوامل خودکشی داره و در واقع درکی از این واقعیت نداره، مثلا توی داستانش علت خودکشی بسیاری از شخصیتا این بود که مسخرشون میکردن، در صورتی که انقدر هم ساده نیست و خودکشی خیلی علت‌های عمیق تری داره، و در وسط‌های داستان هم دیدیم که نویسنده داشت روشی یاد میداد برای افرادی که میخوان خودکشی کنن دیدشون رو به جهان باز کنن (همون قسمت که آلن میخواست ماسک آینه دار رو بفروشه) در صورتی که شخصیتی که توی این قسمت بود تنها دلیلش برای خودکشی این بود که فکر میکرد زشته و نویسنده از آوردن یه مثال سخت تر (مثل فقر) طفره رفته بود.
سولماز ابومحبوب
۱۴۰۲/۹/۱۲
نظر بیشتر دوستان و خوندم اکثرا گفتن که سطحی بودا ولی به نظرمن موضوع جالبی بوده کل داستان که نگاه کنیم افسردگی بوده و اینکه در تاریکی و بدبینی کسی پیداشده که به نیمه پر لیوان نگاه میکنه و همه رو و شور و هیجان زندکی دعوت میکنه. حالا ممکنه قالب داستان سطحی باشه و هیجان خاصی نداشته باشه ولی مفهوم کامل و میرسونه و میتونیم درسو ازش بگیریم ولی اخر داستان برام نامفهومه
اگه رسالت آلن این بوده که همه رو از اون دنیای وحشتناک نا امیدی بیرون بیاره خودش چرا باید به اون کار دست بزنه؟
یعنی خودش نا امید بوده؟ اگه خودش نا امید بوده چطور با افسردگی قادر بوده با ماسکی از نا امیدی بخنده و کارهایی انجام بده بر خلاف میلش؟ این یکمی در تناقض هست اگر کسی میدونه لطفا پاسخ بده
با اینکه فقط برای جذابیت داستان بوده که خواننده رو بیشتر جذب کنه؟
اخر داستان و دوست نداشتم.
sara
۱۴۰۲/۱/۳
خیلی عجیب بود برام: نیاز داشتم تا توضیحات بیشتری کتاب ارائه بده تا بتونم کارشون رو هضم بکنم ولی این اتفاق نیفتاد به نظرم نمیشه گفت این کتاب باعث ترغیب آدم به زندگی میشه هرچند بعد از خوندنش آدم به این فکر میفته که خودکشی مزخرفه شخصیت پردازی آلن رو دوست داشتم گسترده تر باشه، میتونم قبول کنم که اوکی و افسرده بود بعد از دیدن حال خوب خانوادش تصمیم گرفت دیگه نباشه ولی خب چرا؟ یه جورایی تمام حال خوبی رو که براشون ایجاد کرده بود پس گرفتمن واقعا پیام این کتاب رو درک نکردم اینکه اول اونقدر با اعتماد به نفس و مصمم نسبت به کارشون بودند و اینکه انقدر زود تغییر رویه دادند/شخصیت خواهر و برادر الن خوب به تصویر کشیده بود و روند تغییرشون معقولانه تر به نظر می‌رسید به نظرم اگه عمیق تر و طولانی تر بود و اینکه داستان هارو گسترده تر میکردن خیلی بهتر میشد
پری پارسا
۱۴۰۱/۴/۲۹
پیام این کتاب خیلی واضح بود و به عقیده من، برخلاف نظر برخی دوستان، نمیتونه نقطه ضعف کتاب باشه. لزومی نداره مفاهیم مهم و تاثیر گذار در یه کتاب با پیچیدگی بیان بشه.
این کتاب برخلاف اسمش برای من سراسر امید بود.
پایان کتاب غم انگیز بود اما بهمون رسالت هر آدمی رو یادآور میشد.
شاید میشد کتاب قوی تر
اینها باشه، ولی این به معنی نیست که این کتاب ارزش خوندن نداشته باشه.
وقتی به این خانواده فکر میکنی، تو ذهنت میگی امکان نداره چنین خانواده‌ای وجود داشته باشه، این اصلا موجودیت بیرونی نداره اما وقتی دقیق تر نگاه میکنیم، میبینیم گاهی ما خودمون ناخواسته اطرافیان خودمون رو به همین مسیر سوق میدیم و چه بسا خیلی هامون توسط خانواده هامون به این مسیر کشیده شده باشیم!
نه دقیقا به این شدتی که تو این کتاب بیان شده، ولی میتونیم نمود واقعی اونو ببینیم.
حامی هدایت
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
خطر اسپویل (!)
اگر هدف نویسنده تشدیدِ میل به خودکشی و ناامیدی در خواننده بوده است، باید گفت بسیار موفق بوده اند! از میانه‌ی داستان‌ و با توجه به توضیحات مکرر مربوط به اسم بچه‌ها، حدس پایان داستانِ آن‌ها دور از ذهن نبود و اولین چیزی که بعد از پایان داستان به ذهنم رسید، این بود که الن از همه افسرده
تر بود و فقط به خاطر بهتر کردن حال خوانواده‌اش خودش رو شاد نشون میداد و با اینکه می‌دونست ممکنه بعد از مرگش، سرنوشت خوانواده‌اش هم مثل خودش بشه اما دیگه بیشتر از این تحمل حفظ ظاهر رو نداشت! البته قطعا نویسنده (با توجه به تاکید موکد بر ناخواسته بودن تولد کودک سوم و توصیفات مثبت در خصوص او) قصدِ القای نجات دهنده بودن الن رو به مخاطب داشته اما موفق نبوده!
آیدا رها
۱۴۰۱/۶/۲۸
اگر به پیشنهاد یکی از دوستانم نبود این کتاب رو انتخاب نمی‌کردم، به نظرم یکم سطحی بود و فاقد مفاهیم عمیقی بود که بتونه تو فکر انسان ریشه بدوونه! نویسنده می‌خواست یک مفهومی رو انتقال بده و اون رو به ساده‌ترین شکل ممکن به رشته تحریر درآورده.. انسان در واقعیت نه صددرصد خوشبینه نه صددرصد بدبین، بلکه از هر دو به قدری داره، و فقط درصدش تو افراد مختلف متفاوته… و کلا در طول داستان بدبینی این خانواده به همون اندازه سطحی و مسخره بود که خوشبینی‌شون در آخر! ولی اینکه از این کتاب خوشتون بیاد یا نه به سلیقه شخصی‌تون در کتاب خوندن بستگی داره🌱
Melina
۱۴۰۱/۵/۲۵
(❌️خطر اسپویل/ لورفتن داستان❌️)
یه چیزی ک به هیچ عنوان تو کتاب بهش اشاره نشده بود و باید کسی ک کتاب رو میخوند میفهمید این بود ک آلن از همه افسرده تر بود و بنظر من پایان کتاب به بهترین نحو بود من خودم وقتی ک کتاب رو تموم کردم یه جورایی انتظار داشتم ک کتاب ادامه داشته باشه ولی بنظرم آلن یه فردی بود
ک داشت از افسردگی رنج میبرد و نمیخواست کس دیگه‌ای از این بیماری رنج ببره پس سعی کرد ک حالشون رو خوب کنه و وقتی دید ک تونسته خانوادش رو خوشحال کنه خودش رو از رنج افسردگی خلاص کرد.
📔📘📗📕Sogol📕📗📘📔
۱۴۰۱/۱/۴
این کتاب داره میگه آلن به دنیا اومد و یه فرستاده بود و رسالتی به گردنش بود وبه خوبی رسالتش رو پایان رسوند و خانواده و مردم محل زندگیش رو از یه عالمه خاکستری به یه عالمه رنگارنگ دعوت کرد اما آخرش واقعا دردناک بود آلن خودش ازاینکه یه نقاب رو صورتش بود تا نشون نده خودش چقدر افسردس خسته شده بودودیگه به طاقت نداشت زندگی ادامه بده شاید میخواست بگه ادما به اصل خودشون برمیگردن وآلن هم به همین شکل اما واقعا دردناک بود من خیلی اشک ریختم نسخه چاپیشم تهیه کردم تا بقیه هم مطالعه کنند.
Raziyeh .Hashemi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
کتاب مغازه خودکشی رو به توصیه‌ی یکی از پیجهای کتابخوانی دانلود کردم. اما از نظر من نوع داستان نویسی کتاب سطحی و گذرا بود؛ گرچه که مفهوم و مقصود اصلی داستان بسیار بحث برانگیز و قابل پرداخت بود اما نویسنده میتونست با ادبیاتی خیلی بهتر و عمقی تر کردن شخصیتهای داستان، خواننده رو به چالش بکشه. اگر باشید خواننده‌ی باهوشی از ابتدای داستان میتونید انتهای اون رو حدس بزنید. برای کسایی که دنبال داستان مهیج و چالش برانگیز هستن توصیه نمیکنم کتاب رو.
Amirreza Dehghan
۱۴۰۱/۳/۲۴
کتاب بسیار ضعیف، سطحی و به شدت overrated هست
مناسب هیچ رده‌ی سنی نیست
برای فرد بزرگسال بیش از اندازه قلم خام و کودکانه‌ای داره و برای یه کودک هم محتوای تاریک و به شدت نامناسبی داره
برخلاف نظر اکثر دوستان من اصلا با پایانش ارتباط نگرفتم و به نظرم نویسنده فقط میخواست پایان داستانو غیر منتظره و
کنه از فضای آبگوشتی و سطحی اواخر داستان نجات بده
ترجمه هم بی ایراد نبود ولی درمجموع قابل تحمل بود
نهایتا اگه ذره‌ای واسه وقتتون ارزش قائلید این کتابو نخونید 👎
کتاب خوان
۱۳۹۹/۱۰/۱۸
نحوه بیان و به تصویر کشیدن موارد مختلف در داستان من را شگفت زده کرد. با زبان طنز, حقایق تلخ را بیان میکند. روند داستان جذاب هست ولی انتهای ان رو دوست نداشتم. احساس میکنم اگر طرفدار کتاب‌های خیلی عمیق نباشید احتمالا از این کتاب لذت ببرید. هر چند کتاب کوتاه و مختصری است که وقت زیادی از شما نمیگیرد.
من نسخه صوتی کتاب رو شنیدم و متاسفانه اسم گوینده رو به خاطر ندارم ولی بسیار عالی بود.
مهسا محمدی
۱۴۰۰/۱۰/۱۵
اسپویل!
کتاب جالبی بود و اینکه این موضوع حس میشد که با وجود تلاش زیاد این خانواده برای افسرده و ناراحت بودن بازهم به سمت شادی و امید سوق داده شدن اونم از سمت کورسوی شادی از طرف کوچکترین عضو خانواده حس خوبی به آدم میداد و امید میداد ولی از سمتی هم اینکه در آخر آلن ماموریتش که به پایان رسید خودکشی کرد نشونه‌ی این بود که خودش درواقعیت شاد نبود و فقط به عنوان یک ماموریت به قضیه نگاه میکرد.
منیره غنی زاده
۱۴۰۰/۴/۲۶
کتاب خوبی بود و تاثیرگذار نمیدونم واقعا چی بگم در مورد هدف نویسنده از اخر داستان فقط اینکه واقعا مغازه خودکشی خودکشیه پر از حس و انرژی بد نشون میده تو جو بد قرار گرفتن پایان تلخی داره من اصلا موافق نیستم که آلن برای نجات اومده بود چون رها شدنش پایان ماجرا نیست و اینکه نشون نمیدن خانواده دیدشون عوض شده بلکه بالعکس ممکنه تک تک خانواده با رها شدن اون دست به خودکشی بزنن
در کل میتونست پایان خوبی رقم بزنه
امیر قنبری پریخانی
۱۴۰۱/۱/۲۳
اسپویل!
شاید به نوعی اتفاقی که در آخر کتاب واسه آلن رخ میده در دنیای پیرامون ما هم رخ میده بدین شکل که مثلا اساتید موفقیت و روحانیون و قدیسین و غیره هم مارو تشویق به زندگی کردن می‌کنن و بهمون انگیزه میدن و معنایی برای زندگی کردن بهمون میدن ولی در پشت پرده اونها خودشون بی معنا تر و افسرده تر از همه هست و فقط به جای این که خودکشی کنن منتظر مرگ طبیعی می‌مونن.
jess passion
۱۴۰۱/۶/۱۲
شخصا از این کتاب خوشم اومد. شاید بعضی‌ها از سطحی بودن مفاهیم داستان حرف بزنن ولی من با این مورد مشکلی نداشتم و به نظرم خیلی جالب بود که همه در دنیای این کتاب، به جای مخفی کردن احساسات بدشون و سعی در خوب به نظر رسیدن، با صدای بلند از ناراحتی هاشون حرف میزدند و یه دنیای خاکستری برای خودشون ساخته بودند ولی جو جامعه به نظر هیچ کدومشون عجیب نمیومد.
مشاهده همه نظرات 167

راهنمای مطالعه کتاب مغازه‌ی خودکشی

برای دریافت کتاب مغازه‌ی خودکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.