معرفی و دانلود کتاب مهربانی با خود: برنامه‌ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم

عکس جلد کتاب مهربانی با خود: برنامه‌ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم
قیمت:
۲۹۰۰۰ تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب مهربانی با خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهربانی با خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهربانی با خود: برنامه‌ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم

تیم دزموند در کتاب مهربانی با خود کمک‌ می‌کند نسبت به خودمان مهربان‌تر شویم، به ذهن‌آگاهی برسیم و در نهایت زندگی شادتری داشته باشیم. او در این کتاب با ارائه‌ی تمرین‌هایی برای چهارده‌روز و هرروز سی‌دقیقه سعی دارد تغییرات بزرگی در ما بوجود آورد: تغییراتی همچون این‌که به خودشفقتی برسیم و در رابطه‌ی با خود و دیگران آدم بهتری شویم.

درباره‌ی کتاب مهربانی با خود

مهربانی از واژه‌های پرکاربرد است، اما معمولاً در مورد دیگران به کار می‌رود و معطوف به غیر است. ما به سختی مفهوم مهربانی را معطوف به خودمان می‌کنیم. گاهی حتی نسبت به خود بسیار بی‌رحم و سخت‌گیر می‌شویم و به شدت خودمان را تنبیه می‌کنیم. اما این نمی‌تواند شیوه‌ی درستی باشد. این رویکرد در مورد خود به زندگی ناشادتری منتهی می‌شود و نمی‌تواند از ما آدم بهتری بسازد. این مهربانی با خود است که باعث می‌شود سالم‌تر و آرام‌تری باشیم، از لحاظ احساسی باثبات‌تر شویم و از همه‌چیز لذت بیشتری ببریم. مهربانی با خود به این معناست که در همه‌ی شرایط با خود مهربان باشیم، با فروتنی اشتباهاتمان را بپذیریم، اما در عین حال نگذاریم که به احساس ارزشی که نسبت به خود داریم خدشه‌ای وارد شود. نگذاریم که انتقاد و سرزنش دیگران ما را نسبت به خود بدبین کند و باعث شود در مورد خود دچار تردید شویم. شفقت و مهربانی نسبت به خود نوعی تکنیک است و نیاز به یادگیری و تمرین دارد.

تیم دزموند (Tim Desmond) در کتاب مهربانی با خود (The Self-Compassion Skills Workbook) دقیقاً همین تکنیک را آموزش می‌دهد. او در کتابش تمرینی برای چهارده‌‌روز ارائه می‌کند و از ما می‌خواهد روزی حداقل سی‌دقیقه این تمرین را انجام دهیم تا به این معرفت دست پیدا کنیم. این مفهوم هیچ‌گاه به معنای خودبرتربینی یا تکبر نیست. برعکس، خودشفقتی با دوست داشتن دیگری مرتبط و همراه با آن است. به نظر می‌آید مرز باریکی بین خودمحور و خودشفقتی است و هر آن این احتمال است که از این مرز رد شویم. برای اینکه به افراط نرسیم باید ذهن‌آگاهی داشته باشیم. ذهن‌آگاهی نوع تعادل ذهنی است که کمک‌مان می‌کند نسبت به خود بی‌طرف و پذیرنده باشیم.

کتاب مهربانی با خود که با ترجمه‌ی پیمان رحیمی‌نژاد عرضه شده، تمارینی دارد که کمک می‌کنند با ملایمت خود را اصلاح کنیم و رفتار ناپسند را کنار بگذاریم. یاد می‌گیریم که در برابر درد و رنج از خود محافظت کنیم و به این شکل سلامت روان‌مان را ارتقا دهیم. همینطور در برابر اضطراب و استرس هم تحمل بیشتری از خود نشان خواهیم داد. دزموند در برابر استرس و اضطراب رویکرد مسئله‌محور را پیشنهاد می‌کند و به هیچ‌وجه نمی‌خواهد از هیجان اجتناب کنیم یا روی بگردانیم. بلکه برعکس، می‌خواهد با آن‌ها مواجه شویم.

تیم دزموند در بخش اول کتاب مهربانی با خود، ما را با مفهوم شفقت آشنا می‌کند، در بخش دوم برنامه‌ای عملی برای تمرین شفقت ارائه می‌کند و بخش آخر را به اجرای برنامه‌ی خودشفقتی در تمام بخش‌های زندگی اختصاص می‌دهد.

نکوداشت‌های کتاب مهربانی با خود

  • تیم دزموند به خوبی راهنمایی‌مان می‌کند که چطور قدرت «مهربانی با خود» را تجربه و درک کنیم. (شارون سالزبرگ، مؤلف کتاب مهربانی و شادی حقیقی)
  • این کتاب با نقشه‌ی آسان و مدیتیشن‌های ساده، خوانندگان را به سفری بالقوه برای تغییر زندگی به منظور خودشناسی و مهربانی با خود می‌برد. (کریستوفر گِرمِر، استاد دانشکده‌ی پزشکی هاوارد)
  • با مباحث خوشایند و تکنیک‌های قدرتمند این کتاب، هر کسی می‌خواهد بداند چطور به زندگی شادتر و رضایتمندتری برسد. [خواندن کتاب مهربانی با خود] اکیداٌ توصیه می‌شود! (میدوِست بوک ریویو)

کتاب مهربانی با خود برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن‌هایی است که دوست دارند در رابطه‌ی با خود تجدیدنظر کنند، زندگی‌شان را تغییر دهند و تبدیل به آدم‌هایی شادتر شوند. دوست‌داران مدیتیشن حتماً از این کتاب استفاده خواهند برد.

با تیم دزموند بیشتر آشنا شویم

تیم دزموند روان‌درمانگر، مؤلف و سخنران آمریکایی است که بیشتر با آموزش و تمرین ذهن‌آگاهی و مهربانی با خود در دنیا شناخته می‌شود. دزموند در مورد خود می‌گوید: «من در کار با آدم‌هایی مهارت دارم که می‌خواهند تغییرات بزرگی در زندگی‌شان بوجود آورند اما فکر می‌کنند راه گریز ندارند. بیشتر وقت‌ها این تغییر بزرگ در مورد مهربانی با خود است، اما درباره‌ی هر چیز دیگری هم می‌تواند باشد.» او شاگرد تیک نات هان، راهب بودایی و فعال صلح ویتنامی بود. همچنین یکی از سازمان‌دهندگان جنبش «وال استریت را اشغال کنید» به‌شمار می‌آید.

آثار دزموند عموماً جزو پرفروش‌ها هستند: کتاب «مهربانی با خود در روان‌درمانی» و «چطور در این دنیای مزخرف انسان بمانیم» دو کتاب دیگر او هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب مهربانی با خود

  • اولین گام در تقویت هر مهارت جدید، اعتمادبه‌نفس و خودباوری برای انجام آن مهارت است.
  • بسیاری از مردم هراس دارند که اگر دست از انتقاد خود بردارند، دیگر برای رشد و موفقیت انگیزه‌ای پیدا نمی‌کنند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که عکس این ماجرا حقیقت دارد.
  • هر چالش یا مشکلی که در زندگی با آن روبه‌رو هستید، چه سانحه باشد و چه مشکلاتی در رابطه، چه خودانتقادگری باشد و چه اضطراب، نگران نباشید؛ خودشفقتی می‌تواند به کمک شما بیاید.
  • اعتمادبه‌نفس به معنی قضاوت یا ارزیابی مثبت از خود است. شما باور دارید که انسان خوبی هستید و نسبت به قدرت خود، شناخت و آگاهی دارید. بااین‌حال، تحقیقات نشان داده‌اند که اکثر انسان‌ها، خوب‌بودن خود را به بهتربودن از دیگران نسبت می‌دهند.

در بخشی از کتاب مهربانی با خود می‌خوانیم

خودشفقتی فقط شامل مراقبت از افکار و عواطف نمی‌شود، بلکه شامل رفتار باعطوفت نسبت به خود نیز هست. دانشمندان دریافته‌اند که سلامت جسمی و روانی عمیقاً باهم مرتبط هستند. اگر ما زیر فشار روانی شدیدی قرار بگیریم، فشار خون ما بالا می‌رود، سیستم ایمنی ما ضعیف می‌شود، با مشکلات گوارشی مواجه می‌شویم و در معرض هر نوع بیماری‌ای قرار می‌گیریم. ازطرف‌دیگر، اگر بدن ما از تعادل خارج شود (مثلاً از نظر رژیم غذایی، ورزش یا خواب)، این موضوع نیز می‌تواند به سلامت روانی ما آسیب برساند.

این فصل، درمورد دو عنصر اساسی مراقبت از بدن بحث می‌کند: یعنی انگیزه‌دادن مشفقانه به خود و پیداکردن سبک زندگی متعادل.

تقریباً هرکسی با مهربانی بیشتر و انتقاد کمتر می‌تواند به خود انگیزه بدهد و تصمیم‌های درستی اتخاذ کند. این موضوع، نکته موردبحث در این فصل است. برخی از افراد فکر می‌کنند با تغییر دادن رژیم غذایی، تمرین و ورزش یا خواب می‌توان در وضعیت روانی پیشرفت‌هایی حاصل کرد. اینجا یک مثال می‌زنم که رژیم غذایی چطور روی رنج عاطفی فرد تأثیر می‌گذارد.

من قبلاً مراجعی داشتم چنان مضطرب بود که روی شغلش نیز تأثیر گذاشته بود. او به من مراجعه کرد. سه جلسه به تمرین شفقت، آرامش و ذهن‌آگاهی پرداختیم، ولی به هیچ جا نرسیدیم و اضطراب او هیچ تفاوتی نکرد. من با یکی از همکارانم مشورت کردم و از مراجعم درمورد رژیم غذایی و سبک زندگی‌اش سؤال کردم. وقتی شنیدم که او هشت فنجان قهوه در روز می‌خورد، بسیار متعجب شدم. او هرگز تصور نمی‌کرد که کافئین می‌تواند چنین تأثیری روی وضعیت روحی و روانی او داشته باشد. من به او توصیه کردم که به‌تدریج از مصرف قهوه کم کند یا اینکه هرروز بیشتر از دو لیوان قهوه نخورد. توصیه من نتیجه‌بخش بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
درباره نویسنده
چطور از این کتاب استفاده کنیم؟
بخش اول: مقدمه‌ای بر مهربانی با خود
فصل اول: مهربانی با خود چیست؟
فصل دوم: مهربانی با خود، یک مهارت است
فصل سوم: مهربانی با خود چگونه است: داستان‌های کوتاه و تمرین‌ها
بخش دوم: نقشه شفقت با خود: جلسه‌های گام‌به‌گام تمرین‌های راهبردی
فصل چهارم: یافتن مسیر در نقشه
فصل پنجم: تمرین ها
بخش سوم‌: مراقبت: زیستن با خودشفقتی
فصل ششم: تمرین روزانه
فصل هفتم: مراقبت بدنی
فصل هشتم: شفقت و خودشفقتی در رابطه
یادداشت افکار و اندیشه ها
یادداشت تمرین های مداوم: روز 15 به بعد
سپاسگزاری
تحسین بیشتر کتاب تیم دزموند
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهربانی با خود: برنامه‌ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم
نویسنده
مترجمپیمان رحیمی نژاد
ناشر چاپیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۱۵۶
زبانفارسی
شابک978-622-7044-26-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های انرژی درمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهربانی با خود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مهربانی با خود

برای دریافت کتاب مهربانی با خود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.