معرفی و دانلود کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی

عکس جلد کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی
قیمت:
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی

کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی نوشته‌ی تیم دزموند، میچ ابلت و کریس ویلارد لزوم شفقت‌ورزی به خود را در قالب تمرین و توصیه‌هایی روزانه بیان می‌کند. به عقیده‌ی نویسندگان این کتاب، شفقت‌ورزی و خودآگاهی می‌توانند کاهش‌دهنده‌ی اضطراب و از جمله شروط کامیابی ما باشند.

درباره‌ی کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی

ذهن‌آگاهی به‌طور خلاصه یعنی آگاهی از لحظه‌ی اکنون. در دهه‌های اخیر بر مبنای ذهن‌آگاهی، متدهای درمانی متنوعی برای درمان اضطراب، افسردگی و اعتیاد به کار گرفته شده. بنابراین لزوم تمرین‌های ذهن‌آگاهی و شفقت‌ورزی به خود بیش از پیش احساس می‌شود. کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی (The Self-Compassion Deck: 50 Mindfulness-Based Practices) اثری مشترک از تیم دزموند (Tim Desmond)، میچ ابلت (Mitch Abblett) و کریس ویلارد (Christopher Willard)، پرورش مهربانی و شفقت را به ما می‌آموزد.

اولین سوالی که کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی به آن پاسخ می‌دهد این است: شفقت‌ورزی به خود چیست؟ نویسندگان به این سوال این‌طور پاسخ می‌دهند: شفقت‌ورزی به خود به معنای ارتباط با خود همراه با مهربانی به‌جای داوری و نقد است؛ ویژگی‌ای که می‌تواند از طریق تمرین پرورش یابد و سبب تنظیم‌ هیجانات و کاهش افسردگی و اضطراب شود. شفقت‌ورزی به خود شامل رفتار مشفقانه با خود و قدردانی عمیق از خوبی‌های خود و نعمت‌های موجود در زندگی‌مان است.

تیم دزموند، میچ ابلت و کریس ویلارد در ادامه توضیح می‌دهند که شفقت‌ورزی به خود با خودپسندی تفاوت دارد. تحقیقات نشان داده‌اند که پرورش شفقت به خودپسندی کمتر و ارتباط بیشتر با دیگران منجر می‌شود. کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی در واقع مجموعه‌ای از فلش‌کارت‌هاست که هرکدام شامل یک تمرین برای یک روز یا یک هفته است.

یکی از توصیه‌های کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی به مخاطبان این است که از موفقیت‌های به‌دست‌آمده خرسند باشند. این کتاب همچنین ایجاد حس راحتی برای بدن و برآورده کردن نیازهایش را یکی از الزامات لذت بردن از زندگی می‌داند. تیم دزموند و همکارانش یادآوری شجاعتی را که در گذشته انجام شده، یکی از راه‌های تکرار دوباره‌ی آن می‌دانند. بنابراین افتخار کردن به خود از آن رو که موجب افتخارآفرینی‌های آینده می‌شود، امری پسندیده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی

این کتاب صوتی پیشرفت را بر کمال و خوب بودن را بر بی‌نقص بودن ارجحیت می‌نهد و به خوانندگان یادآوری می‌کند که هر روز عملی شفقت‌آمیز و مراقبتی را در قبال خودشان انجام دهند. هرکس باید این سوال را از خود بپرسد که آیا بخشی از من وجود دارد که در مقابل شفقت ورزیدن به خود مقاومت کند یا خیر؟

مراقبه و مدیتیشن یکی از راه‌های اصلی رسیدن به ذهن‌آگاهی است. انسان باید خود را برای لحظاتی پرورش دهد که هیچ کاری برای انجام دادن وجود ندارد و تمرکز فقط بر روی فعل «بودن» است. هر دم و بازدم در مراقبه فرصتی فراهم می‌آورد تا تمام افکار و صداهای مزاحم پشت سر گذاشته شوند و انسان فقط با انسانیتش، برای لحظاتی تنها بماند.

در نهایت باید این نکته را بپذیریم که در هر لحظه هزاران دلیل برای شاد بودن و هزاران دلیل برای غمگین بودن وجود دارند. کاری که کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی از ما می‌خواهد این است که دلایلی که برای شاد بودنمان وجود دارند را مکتوب و بر آن‌ها تمرکز کنیم.

این کتاب توسط نشر صوتی جیحون و با صدای فرزانه فائزی در اختیار مخاطبان آثار حوزه‌ی خودیاری قرار گرفته است. نسخه‌ی متنی این اثر نیز با ترجمه‌ی الهام پارسامهر از سوی نشر بذر خرد به بازار کتاب عرضه شده است.

کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن‌آگاهی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به حوزه‌ی خودیاری از این اثر استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی می‌شنویم

ژرف‌تر به سوی درون خم شو
آیا بخشی از تجربه‌ی هیجانی‌ات دردناک یا آزارنده است؟ آیا می‌توانی به اندازه‌ی پنج دم و بازدم صرفاً بدان آگاه باشی، بدون اینکه بکوشی آن را تغییر دهی؟

آرزوهایی برای گذشته
یک آرزو برای خودِ هفت‌ساله‌ات بکن. برای خودِ دورانِ نوجوانی‌ات چطور؟ نظرت چیست که برای خودِ امروزت هم آرزویی بکنی؟

آب دادن به گل‌ها
سه چیز را که در خودت دوست داری نام ببر. ببین که به رسمیت شناختنشان چگونه آنقدر قوی‌ترشان می‌کند.

خوددرآغوش‌گیری
دست‌هایت را به دور خود حلقه کن و به اندازه‌ی سه دم و بازدم خودت را بغل کن. سعی کن به خودت بگویی تو را درست همان‌طور که هستی دوست دارم. دقت کن که این کلمات چه احساسی در تو به وجود می‌آورند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
20 دقیقه
شفقت‌ورزی به خود چیست؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی
نویسنده، ،
مترجمالهام پارسامهر
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات بذر خرد
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۲۸۵۰۰ ۱۹,۹۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی

رها خجسته
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
سلام مطالب عالی و گوینده واضح مطالب را بازگو میکنه ممنونم از برنامه عالیتون
Nasta milani
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
ی فایل بیست دقه‌ای هست و تند تند سوالات چالشی مطرح می‌کنه
Sh
۱۴۰۲/۱۲/۸
خوبه یک تمرین روزانه است
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی

برای دریافت کتاب صوتی شفقت ورزیدن به خود با تمرین‌های ذهن آگاهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.