معرفی و دانلود کتاب هوشمندانه بخوابید: تجربه یک خواب آرام و اثربخش

عکس جلد کتاب هوشمندانه بخوابید: تجربه یک خواب آرام و اثربخش
قیمت:
۱۵۰۰۰ تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندانه بخوابید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوشمندانه بخوابید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوشمندانه بخوابید: تجربه یک خواب آرام و اثربخش

شان استیونسون در کتاب هوشمندانه بخوابید که یکی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز به شمار می‌آید، با ارائه‌ی توصیه‌هایی ارزشمند و راهکارهای هوشمندانه‌ی خود به شما کمک می‌کند تا با داشتن خواب کافی و با کیفیت، عملکردتان را در تمام ابعاد زندگی مانند روابط عاطفی، جسمی، روانی و حتی زناشویی بهبود بخشید.

درباره‌ی کتاب هوشمندانه بخوابید:

خواب در زندگی همه‌ی انسان‌ها اثرات شگفت‌آوری می‌گذارد. هیچ جنبه روانی، عاطفی یا عملکرد جسمانی در شما وجود ندارد که تحت تأثیر کیفیت خواب نباشد. چالش بزرگ در دنیای پرسرعت امروز این است که میلیون‌ها نفر دچار فقدان مزمن خواب کافی هستند و از اثرات ناگوار خواب بی‌کیفیت رنج می‌برند. عواقب محرومیت از خواب چندان خوب نیست، نقص سیستم ایمنی، دیابت، سرطان، مرض چاقی، افسردگی و از دست دادن حافظه تنها چند مورد از آن است. بیشتر مردم همین‌طور متوجه نیستند که بیماری‌ها و مشکلات ظاهری که با آن‌ها دست‌ و پنجه نرم می‌کنند ناشی از عوارض استراحت نامناسب آن‌هاست.

مطالعات نشان داده که فقط یک ‌شب محرومیت از خواب می‌تواند شما را به‌ عنوان یک دیابت نوع دو به انسولین مقاوم کند. این به‌ طور مستقیم به تسریع پیری، کاهش میل جنسی و ذخیره‌سازی بیشتر چربی بدن نسبت به آنچه می‌خواهید تفسیر می‌شود. اگر آن را هفته‌ها، ماه‌ها، یا حتی سال‌ها به درازا بکشانید خواهید دید که چرا کمبود خواب می‌تواند تا این حد مشکل بزرگی ‌باشد.

یک مطالعه منتشر شده در مجله انجمن پزشکی کانادا نشان داد که کمبود خواب ارتباط مستقیم با عدم توانایی در کاهش وزن دارد. افراد مورد آزمون در برنامه ورزش و رژیم غذایی مشابهی قرار گرفتند، اما آن‌هایی که در گروه محرومیت از خواب بودند (کمتر از 6 ساعت در شب) وزن و چربی کمتری را نسبت به گروه کنترل شده‌ای که بیش از 8 ساعت در شب می‌خوابیدند، از دست می‌دادند. آیا خواب با کیفیت بالا می‌تواند به کاهش چربی بدن برای همیشه کمک کند؟

شان استیونسون (Shawn Stevenson) نویسنده‌ی کتاب پرفروش هوشمندانه‌ بخوابید (Sleep smarter) آسان‌ترین و مفیدترین راهکارها را برای داشتن خواب کافی در طی شبانه روز به شما ارائه می‌دهد.

شما سزاوار سلامتی، شادی و کامیابی در زندگی‌تان هستید که خواب عالی عنصر اصلی آن است. به گفته‌ی پیشگام و مرجع پیشقدم در تحقیقات علمی خواب، دکتر ویلیام دمنت: «شما سلامت نیستید مگر خواب خوب و کافی داشته باشید». اگر به راهکارهای این کتاب عمل کنید بدون شک زندگیتان دگرگون خواهد شد.

نکوداشت‌های کتاب هوشمندانه بخوابید:

- با خواندن این کتاب خواهید آموخت که چگونه خواب بر ذهن، بدن و عملکردتان اثر می‌گذارد. یکی از مواردی که امروزه به آن اهمیت داده نمی‌شود، موضوع خواب است. (The Calorie Myth)

- شان استیونسون در این کتاب به شما کمک می‌کند تا بحران کمبود خواب را حل کنید. (دکتر. پدرام شوجایی)

- شان استیونسون راهکارهایی جهت بالا بردن کیفیت خواب به شما ارائه می‌دهد؛ موضوعی که کل سلامتی‌تان به آن مرتبط است. (دانیل ویتالیس)

کتاب هوشمندانه بخوابید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در طی شبانه روز خواب نامناسب و یا ناکافی دارید و از این مسئله رنج می‌برید، خواندن این کتاب به شما توصیه می‌شود.

با شان استیونسون بیشتر آشنا شویم:

نویسنده پرفروش‌ترین کتاب USA Today National Eat Smarter و کتاب پرفروش بین‌المللی "هوشمندانه بخوابید"، شاون استیونسون (Shawn Stevenson) نام دارد. وی در رشته‌های بازرگانی، زیست شناسی و علوم تغذیه تحصیل کرده و در فوربس، فست کمپانی، نیویورک تایمز، ABC News، ESPN و بسیاری از رسانه‌های مهم دیگر حضور داشته است.

در بخشی از کتاب هوشمندانه بخوابید می‌خوانیم:

احتمالاً این اولین کاری است که می‌توانید سریعاً برای بهبود کیفیت خواب خود انجام دهید. نور آبی مصنوعی ساطع شده توسط صفحات الکترونیکی بدن شما را به سمت تولید هورمون‌های روز (مانند کورتیزل) ترغیب می‌کنند و آماده‌سازی طبیعی بدنتان را برای خواب بهم می‌ریزند.

رایانه‌ها، آی پدها، تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند و غیره؛ طیف نور آبی رنگی هستند که مکش خواب را از بین می‌برند و می‌توانند مشکلات عمده‌ای برای خواب شما به وجود بیاورند.

آیا تابه‌حال شب هنگام در خیابان محله‌تان رانده‌اید و دیده‌اید که چراغ زیبای آبی از پنجره‌های خانه‌ی مردم نور می‌افکند؟

شما احتمالاً این‌طور فکر می‌کنید که الف) می‌خواهم بدانم آن‌ها چه چیزی را تماشا می‌کنند؟ یا ب) برایم سؤال است که آیا آن‌ها توسط بیگانگان ربوده شده‌اند؟

ماریانا فیگیرو از مرکز تحقیقات لایتینگ در موسسه پلی تکنیک رنسلیر به همراه گروهش نشان دادند که دو ساعت استفاده از آی‌پد با حداکثر روشنایی، کافی بود تا میزان انتشار عادی ملاتونین در شب را سرکوب کند. وقتی ترشح ملاتونین در بدن شما متوقف شود خود به خود چرخه خواب طبیعی شما را نیز متوقف خواهد کرد.

فیگیرو همین‌طور متوجه شد که اگر استفاده از دستگاه شبانه به صورت طولانی‌ مدت اتفاق بیفتد می‌تواند به اختلال مزمن ریتم شبانه‌روزی منجر شود. در نتیجه، احتمال بروز مشکلات جدی در زمینه سلامت افزایش می‌یابد.

یادآوری این نکته مهم است که استفاده ما از این دستگاه‌های الکترونیکی فقط در چند دهه گذشته امکان‌پذیر بوده است. ابتدا با ظهور تلویزیون و سپس با ظهور لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تنها در ده سال گذشته واقعاً انفجار رخ داد. میلیون‌ها سال تحول در مقابل ده سال سرگردانی آخر شب نمی‌تواند توانایی ما را برای سازگاری با این شرایط به این زودی مساعد ‌کند.

به عنوان انسان به معنی واقعی کلمه، ما به‌گونه‌ای طراحی نشده‌ایم که به این نوع نوری که از این وسایل ساطع می‌شود خیره ‌شویم. هنگامی‌که حرف از استفاده شبانه باشد ما باید مانند دختر بچه‌ای که در فیلم ارواح خبیثه است و از نور فاصله می‌گیرد، باشیم. در آخر: آن فیلم هنوز مرا می‌ترساند.

البته که ما کارهایی برای انجام داریم که این فناوری که امروزه در دسترس ما قرار دارد آن را به‌ طور شگفت‌انگیزی هموار می‌سازد. ما فقط باید نسبت به فرایندهای طبیعی بدن خود آگاه باشیم و بیشتر به آن احترام بگذاریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: ارزش خواب را بدانید
فصل 2: نور خورشید بیشتری در طول روز بگیرید
فصل 3: قبل از خواب از صفحات نمایش اجتناب کنید
فصل 4: در زمان معین کافئین بنوشید
فصل 5: خنک باشید
فصل 6: به موقع به رختخواب بروید
فصل 7: ماده معدنی «ضد استرس» را هر روز به پوست خود بمالید
فصل 8: یک پناهگاه خواب ایجاد کنید
فصل 9: «اٌ» کامل داشته باشید
فصل 10: اتاق را تاریک کنید
فصل 11: سخت تمرین کن اما هوشمندانه
فصل 12: دوستان خود را از اتاق بیرون کنید
فصل 13: وزن خود را برای همیشه کم کنید
فصل 14: نبردی هوشمندانه
فصل 15: وضعیت مناسب خواب خود را پیدا کنید
فصل 16: زمزمه درونی خود را آرام کنید
فصل 17: هوشمندانه از مکمل‌ها استفاده کنید
فصل 18: سحرخیز باشید
فصل 19: لباس مناسب بپوشید
فصل 20: به زمین متصل شوید
فصل 21: شب خود را تشریفاتی کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوشمندانه بخوابید: تجربه یک خواب آرام و اثربخش
نویسنده
مترجمسمیرا عقیلی
ناشر چاپیانتشارات نیک ورزان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۱۴۱
زبانفارسی
شابک978-622-653243-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوشمندانه بخوابید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هوشمندانه بخوابید

برای دریافت کتاب هوشمندانه بخوابید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.