معرفی و دانلود کتاب با یک چرا شروع کن: همچون رهبران بزرگ الهام بخش دیگران باشید

عکس جلد کتاب با یک چرا شروع کن: همچون رهبران بزرگ الهام بخش دیگران باشید
قیمت:
۲۴۰۰۰ 12000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با یک چرا شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با یک چرا شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با یک چرا شروع کن: همچون رهبران بزرگ الهام بخش دیگران باشید

چه می‌شود اگر همه‌ی ما یاد بگیریم مانند کسانی که الهام‌ بخش هستند فکر، عمل و ارتباط برقرار کنیم؟ کتاب با یک چرا شروع کن از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز اثر سایمون سینک، طرز تفکر رهبران تاثیرگذار دنیا را فاش می‌کند. این کتاب اثربخش درباره‌ی شیوه‌ی تفکر، عمل و برقراری ارتباطی‌ست که برخی از رهبران را قادر می‌سازد الهام‌بخش اطرافیانشان باشند.

درباره‌ی کتاب با یک چرا شروع کن:

این کتاب درباره‌ی الگویی است که به‌طور طبیعی و مداوم اتفاق می‌افتد، اگرچه ممکن است رهبران تاثیرگذار با استعدادی ذاتی در ترغیب و الهام‌بخشی به دیگران به دنیا آمده باشند، اما این توانایی فقط مختص آن‌ها نیست. همه‌ی ما می‌توانیم این الگو را یاد بگیریم. با کمی نظم، هر رهبر یا سازمانی می‌تواند چه در داخل و چه در خارج از سازمان خود، الهام‌بخش دیگران باشد و به آن‌ها القا کند تا ایده‌ها و رؤیاهایشان را جلو ببرند.

همه‌ی ما می‌توانیم یاد بگیریم که رهبری کنیم. درواقع هدف کتاب با یک چرا شروع کن (Start with Why) تلاش برای رفع ناکارآمدی‌ها نیست. برعکس، این کتاب نوشته‌ شده تا راهنمایی باشد برای اصلاح و تمرکز روی کارهایی که انجام می‌شود.

واقعیت این است که برخی از افراد وجود دارند که رهبران بزرگی هستند و افرادی هستند که فقط رهبری می‌کنند. با داشتن تنها شش درصد سهم بازار در ایالات‌ متحده و حدود سه درصد در سراسر جهان، اپل تولیدکننده برتر رایانه‌های خانگی نیست؛ با این‌حال این شرکت صنعت کامپیوتر را رهبری می‌کند و در حال حاضر نیز در سایر صنایع پیشرو است. تجربیات مارتین لوتر کینگ منحصربه‌فرد نبودند، اما او به یک ملت الهام ‌بخشید تا تغییر کند. برادران رایت قوی‌ترین حریف در مسابقه‌ی اولین پرواز مجهز به نیرو نبودند، اما آن‌ها بودند که ما را به دوران جدیدی از حمل‌و‌نقل هوایی سوق دادند و با این کار، جهانی که در آن زندگی می‌کنیم را کاملاً تغییر دادند.

اهداف آن‌ها متفاوت از اهداف دیگران نبود و سیستم‌ها و فرآیندهای آن‌ها به‌راحتی تکرار می‌شد. با این‌حال، برادران رایت، اپل و مارتین لوتر کینگ در جمع همتایان خود برجسته هستند. آن‌ها جدا از معیارهای عرفی ایستاده‌اند و کسی نمی‌تواند تأثیری که آن‌ها گذاشتند را به‌آسانی تقلید کند. آن‌ها اعضای گروهی برگزیده‌ از رهبران هستند که کاری بسیار ویژه انجام می‌دهند. آن‌ها الهام‌بخش ما هستند.

سایمون سینک (Simon Sinek) در کتاب حاضر قصد ندارد به شما بگوید چه‌ کاری انجام دهید یا چگونه انجام دهید، هدف او ارائه‌ی روش عمل هم نیست بلکه ارائه‌ی انگیزه‌ی عمل است.

نکوداشت‌های کتاب با یک چرا شروع کن:

- «با یک چرا شروع کن» یکی از مفیدترین و قدرتمندترین کتاب‌هایی است که در این چند سال خوانده‌ام. به شکلی ساده و زیبا به ما نشان می‌دهد که رهبران چگونه باید رهبری کنند. (ویلیام یوری - نویسنده، مردم‌شناس و متخصص مذاکره آمریکایی)

- کتاب با یک چرا شروع کن شعله‌هایی را درون من شعله‌ور ساخت. این کتاب می‌تواند شما را به سطوحی از تعالی برساند که هرگز آن‌ها را دست‌یافتنی نمی‌دانستید. (چاک هورنر - ژنرال چهارستاره نیروی هوایی ایالات متحده)

- هر داستان این کتاب شما را مجبور می‌کند تا مسائل را از دیدگاهی کاملاً متفاوت ببینید. دیدگاهی که چیزی از حقیقت کم ندارد. (مختار لمانی - دیپلمات مراکشی کانادایی تبار)

کتاب با یک چرا شروع کن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

خواندن این کتاب به کسانی که ذهن خود را برای ایده‌های جدید باز کرده‌اند و به دنبال ایجاد موفقیتی طولانی‌مدت هستند، پیشنهاد می‌شود.

سایمون سینک را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و سخنران برتر انگیزشی در سال 1973 در ویمبلدون انگلستان به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ حقوق از دانشگاه لندن سیتی دریافت کرد و پس از آن به‌عنوان مشاور سازمانی و سخنران انگیزشی شروع به فعالیت نمود. سایمون سینک به رهبران و سازمان‌ها می‌آموزد که چگونه ایده‌های خود را در سراسر جهان ارائه کنند.

وی همچنین تابه‌حال دیدگاه‌ها و راهکارهای کاربردی زیادی به مدیران سازمان‌های بزرگ و کوچک پیشنهاد داده است. این نویسنده برجسته در نهایت ایده‌های خود را در کتاب حاضر پیاده‌سازی کرد که با انتشار آن به شهرت جهانی رسید. از کتاب‌های دیگر سینک می‌توان به «رهبران آخر غذا می‌خورند» و «بازی بی‌نهایت» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب با یک چرا شروع کن:

- اگر چرایی خود را دنبال کنید، دیگران نیز از شما پیروی می‌کنند.
- مردم آنچه که انجام می‌دهید را خریداری نمی‌کنند، بلکه دلیل کارتان را خریداری می‌کنند.
- این کشمکش بین حس درونی و تصمیم‌گیری‌های منطقی، نحوه‌ی هدایت کار و حتی سبک زندگی‌مان را کاملاً در برمی‌گیرد.
- وقتی با هر کس دیگری رقابت می‌کنید، هیچ کس حاضر نیست به شما کمک کند؛ اما وقتی با خود رقابت می‌کنید، همه حاضرند به شما کمک کنند.

در بخشی از کتاب با یک چرا شروع کن می‌خوانیم:

امروزه به سختی محصول یا خدماتی در بازار پیدا می‌شود که مشتریان نتوانند آن را با همان قیمت، کیفیت، سطح خدمات و ویژگی‌ها، در دکان شخص دیگری پیدا کنند. اگر از مزیت پیشرو بودن برخوردار هستید، احتمالاً طی چند ماه آن را از دست خواهید داد. اگر محصول کاملاً جدیدی ارائه دهید، به‌زودی شخص دیگری پیدا خواهد شد که محصولی مشابه و شاید حتی بهتر از محصول شما را ارائه دهد اما اگر از بیشتر کسب‌و‌کا‌رها بپرسید که چرا مشتریانشان آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، اغلب کیفیت بالا، ویژگی‌ها، قیمت و یا خدمات عالی را دلیل آن می‌دانند. درواقع، اکثر آن‌ها هیچ اطلاعی از دلیل انتخاب مشتریان‌ ندارند. این یک حقیقت جالب است. اگر آن‌ها دلیل انتخاب مشتریان‌ را نمی‌دانند، پس احتمالاً ازاینکه چرا کارمندان‌ شرکت آن‌ها را برای کار انتخاب کرده‌اند نیز بی‌اطلاع‌اند. اگر اکثر شرکت‌ها واقعاً نمی‌دانند که چرا مشتریان و کارمندانشان آن‌ها را انتخاب کرده‌اند، پس چطور می‌توانند کارمندان بیشتری جذب کرده و وفاداری مشتریان سابق‌ را نیز تقویت کنند؟

واقعیت این است که امروزه برای پیشبرد اکثر کسب‌و‌کارها بر اساس مجموعه‌ای از فرضیات کاملاً ناقص، تصمیم‌گیری می‌شود. فقط دو راه برای تأثیرگذاری بر رفتار انسان وجود دارد: فریب و الهام‌بخشی. وقتی از لغت فریب استفاده می‌کنم، منظورم اصلاً اهانت یا تحقیر نیست. اتفاقا این یک تاکتیک بسیار رایج و نسبتاً مطلوب است. در حقیقت، بسیاری از ما از زمان کودکی این کار را انجام داده‌ایم. "من بهترین دوستت می‌شوم"، تاکتیک مذاکره‌ای بسیار مؤثر است که توسط نسل کودکان به کار گرفته شد تا چیزی را که از همسالان خود می‌خواهند به دست آورند و این تاکتیک تا زمانی که هر کودکی آب نبات خود را به امید داشتن بهترین دوست جدید ببخشد، جواب می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه    
بخش اول: جهانی که با چرا شروع نمی ‏شود    
فصل 1: گمان می‏ کنیم می‏ دانیم    
فصل 2: هویج ‏ها و چماق ‏ها    
بخش دوم: یک دیدگاه جایگزین    
فصل 3: دایره ‏ی طلایی    
فصل 4: این یک نظریه نیست، زیست‏ شناسی است    
فصل 5: وضوح، اصول و ثبات    
بخش سوم: رهبران نیاز به پیرو دارند    
فصل 6: ایجاد اعتماد    
فصل 7: چطور یک نقطه‏ ی عطف اتفاق می ‏افتد    
بخش چهارم: چگونه کسانی که اعتقاد دارند را گرد هم جمع آوریم؟    
فصل 8: انرژی تحریک می‏ کند، کاریزما الهام می ‏بخشد.    
فصل 9: چرایی را بدانید، چگونگی را بشناسید و سپس به سراغ چیستی بروید
فصل 10: برقراری ارتباط به معنی صحبت کردن نیست، به معنی گوش دادن است 
بخش پنجم: بزرگ‏ترین چالش موفقیت    
فصل 11: وقتی چرایی مبهم می‏ شود    
فصل 12: شکاف رخ می‏ دهد    
بخش ششم: چرایی را کشف کن    
فصل 13: مبدأ چرایی    
فصل 14: رقیب جدید    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با یک چرا شروع کن: همچون رهبران بزرگ الهام بخش دیگران باشید
نویسنده
مترجمفاطمه غلامی
ناشر چاپیانتشارات نیک ورزان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-622-6532-44-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
۲۴۰۰۰ 12000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با یک چرا شروع کن

, مرضیه حمیدی
۱۴۰۲/۲/۲
من قبل از این کتاب، کتاب چرایی خود را پیدا کنید را خوانده بودم که آن کتاب خیلی مختصرتر و مفیدتر موضوع چرایی رو توضیح داده. کتاب خوبی هست و خواندنش رو توصیه میکنم اما اگر کتابی بخواهید که مختصرتر این مفاهیم را توضیح داده باشد، کتاب چرایی خود را پیدا کنید را پیشنهاد میکنم.
مریم کریمی
۱۴۰۲/۲/۲
بسبار عالی و کاربردی بود و به کسانی که کسب و کار دارند و محصول و خدماتی برای ارایه خیلی کمک میکنه که بجای فریب افراد برای مراجعه از چرایی ارایه خدمات و محصولاتشون طبق اموژشی که میدهد استفاده کنند که موفق بشن
زینب گلعنبر
۱۴۰۲/۹/۱۴
کتاب رو برای تمام کسانی که قصد کارآفرینی. ایده پردازی‌های خلاق دارن، توصیه میکنم
Linda Karami
۱۴۰۲/۴/۱۶
اسم کتاب کاربردی تر از داخلشه
اونجایی که افراد موفق و مثال میزد
تازه سرگرم کننده میشد
Javad
۱۴۰۲/۱/۱۵
مطالعه این کتاب برای هر مدیری از واجبات هستش
ارشیا
۱۴۰۱/۹/۱۱
خوشم نیومد خیلی چرت بود ولی شاید فقط به درد من نخورده باشه
سامان
۱۴۰۲/۱۱/۲
خیلی برای من مفید نبود
امیر
۱۴۰۱/۴/۲۶
عالیه:) مفید😪💛
حتما بخونیدش
نیلوفر گنج پور
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
با یک چرا شروع کنید تا پیشرفت کنید
مریم کریمی
۱۴۰۱/۳/۱۶
کیف کردم جالب بود
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب با یک چرا شروع کن

برای دریافت کتاب با یک چرا شروع کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.