معرفی و دانلود کتاب چهار میثاق

عکس جلد کتاب چهار میثاق
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز از نوادگان تولتک‌هاست. او در کتاب چهار میثاق، اثری برجسته و پرفروش، سعی دارد چهار باوری را آشکار نماید که انسان‌ها را محدود می‌کند و منجر به از بین رفتن شادی‌ها و ایجاد رنج‌های غیرضروری می‌شود تا رویای مشترک دنیا و انسان‌ها را تغییر دهد.

سرخپوستان تولتِک افرادی آگاه به فطرت و ادراک انسان بودند. آن‌ها جسم و روان انسان را از هم جدا نمی‌دانستند. کتاب چهار میثاق (The four agreements: a practical guide to personal freedom) دست‌آورد تجربیات و تفکرات مردی است از تبار سرخپوستان آمریکاى مرکزى که عقاید و باورهای تولتک‌ها را به زبانی ساده و با مثال‌های قابل فهم به نسل‌های جدید منتقل می‌کند؛ به این امید که رویای سیاره زمین را تغییر دهند.

به دست آوردن شناختی کامل از خود یا به عبارتی خودشناسی، یافتن راه‌های رسیدن به خوشبختی و بهتر زیستن و در نهایت رسیدن به درجات والای انسانی، از گذشته‌های دور تاکنون دغدغه‌ی مشترک میلیون‌ها انسان در جهان بوده است.

این کتاب ارزشمند به بیان چهار اصل اساسی برای رهایی انسان از این دغدغه‌ها پرداخته است. هنگامی که این اصول را فرا بگیرید و آن‌ها را در زندگی به کار ببرید، قدم به قدم به سوی آزادی، شادی حقیقی، عشق و در نهایت آرامش درونی نزدیک خواهید شد.

در فصل اول، دون میگوئل روئیز (Don Miguel Ruiz) از رویای مشترکى سخن گفته که از طریق نسل‌های گذشته به ما منتقل شده است، انسان‌هایى که در دوره‌های تاریخی پیش از ما زندگی کرده‌اند و به ما مى‌آموزند که چگونه به شیوه‌ى جامعه رویا ببینیم. اما این رویا مطلوب و خواستنی نیست؛ در این رویا، رنج بشر، ترس و مشکلات روحی و عاطفی و ... دیده می‌شود.

در این کتاب ممکن است با دیدن عناوین تصور کنید موضوعاتی تکراری هستند که بارها در مورد آن‌ها شنیده و یا صحبت کرده‌اید. اما موضوعی که کتاب چهار میثاق را متفاوت کرده نحوه نگاه و نگرش ستودنیه تولتِک‌ها به این موضوعات است. چهار میثاق او عبارت‌اند از: 1- کلام خود را به گناه آلوده نکنید. 2- هیچ چیز را به خود نگیرید. 3- تصورات باطل را کنار بگذارید. 4- نهایت تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت به کار گیرید.

درباره‌ی تولتِک‌ها:

دون میگوئل روئیز در مقدمه‌ی‌ کتاب می‌گوید که هزاران سال پیش زنان و مردانی دانا در مکزیک جنوبی زندگی می‌کردند که به تولتِک‌ها معروف بودند. متخصصان انسان‌شناسی، از تولتِک‌ها به عنوان یک ملت یا نژاد یاد می‌کردند، اما در حقیقت آن‌ها هنرمندان و دانشمندانی بودند که با تشکیل جامعه‌ای خواستار کشف و حفظ خرد معنوی و سنت‌های کهن شدند. این دسته از افراد در تئوتیهواکان شهر باستانیِ اهرام در خارج از مکزیکوسیتی دور هم جمع می‌شدند و به عنوان استاد (ناوال‌ها) و شاگرد فعالیت می‌کردند. شاید برایتان جالب باشد که تئوتیهواکان، به مکانی که «انسان در آن خدا می‌شود» شهرت دارد!

با گذشت سال‌های طولانی، ناوال‌ها به ناچار مجبور شدند که خرد نیاکان آبا و اجدادی‌شان را پنهان کرده و در خفا از آن نگهداری کنند. فتح قاره‌ی اروپا توسط اروپاییان به همراه سوء استفاده‌ی بی‌حد و حصر تعدادی از کارآموزان از قدرت شخصی‌شان، باعث شد که ناوال‌ها این خرد و دانش را از دسترس کسانی که شایستگی استفاده از آن را نداشتند یا ممکن بود قصد سوء استفاده از این خرد و دانش را در جهت رسیدن به منافع شخصی‌شان داشته باشند، دور نگه دارند.

دانش محرمانه‌ی تولتک‌ها به وسیله‌ی تبار‌های مختلف ناوال‌ها جمع‌آوری شد و به دیگر نسل‌ها انتقال یافت. با اینکه این خرد و دانش صد‌ها سال در پرده‌ی اسرار پنهان باقی ماند، اما جالب است بدانید که غیب‌گویان دوران باستان این‌طور پیش‌بینی کرده بودند: «زمانی فرا خواهد رسید و ضرورت بازگرداندن این خرد و دانش به مردم احساس خواهد شد.»

دون میگوئل روئیز را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته در خانواده‌اى از شفاگران به دنیا آمد و در یکى از روستاهاى مکزیک تحت تربیت مادرى شفاگر و پدربزرگى شمن یا ناوال بزرگ شد. اعضاى خانواده امیدوار بودند که او سنّت صدها ساله شفاگرى و معلمى را ادامه دهد و دانش مکنونه تولتک‌ها را گسترش داده، به نسل‌هاى بعد منتقل کند. اما دون میگوئل روئیز که جذب زندگى متجدد شده بود، ترجیح داد به دانشکده پزشکى برود. او تحصیلات پزشکى را به پایان رسانید و در جراحى تخصص گرفت.

در بخشی از کتاب چهار میثاق می‌خوانیم:

هرآنچه اکنون در این لحظه مى‌بینید و مى‌شنوید، چیزى جز یک رویا نیست. شما در این لحظه دارید رویا مى‌بینید. شما در بیدارى دارید رویا مى‌بینید.

رویا دیدن فعالیت مهم و عمده ذهن است، و ذهن بیست و چهار ساعت در شبانه روز رویا مى‌بیند. ذهن رویا مى‌بیند هنگامى که مغز بیدار است، و همچنین هنگامى که مغز در خواب است. تفاوت در این است که وقتى مغز بیدار است، چهارچوبى مادى موجب مى‌شود که ما اشیا را به طریق خطى ادراک کنیم. وقتى به خواب مى‌رویم، دیگر چهارچوب نداریم و رویا تمایل به تغییر مداوم دارد.

موجودات بشرى تمام مدت رویا مى‌بینند. قبل از تولد ما، انسان‌هایى که پیش از ما مى‌زیستند رویایى بزرگ و برونى آفریدند که مى‌توانیم آن را رویاى جامعه یا رویاى سیاره زمین بنامیم. رویاى سیاره زمین، رویاى مشترک میلیاردها رویاى کوچک‌تر و شخصى است که با هم رویاى یک خانواده، رویاى یک جامعه، رویاى یک شهر، رویاى یک کشور و بالاخره رویایى را که همه بشریت را دربر مى‌گیرد، مى‌سازند. رویاى سیاره دربرگیرنده تمام قوانین اجتماعى، باورها، مقررات، مذاهب و فرهنگ‌هاى مختلف است که شامل چگونگى اداره حکومت‌ها، مدارس، وقایع اجتماعى و تعطیلات هم مى‌شود.

ما با توانایى رویا دیدن به دنیا مى‌آییم و انسان‌هایى که پیش از ما زیسته‌اند به ما مى‌آموزند که چگونه به شیوه جامعه رویا ببینیم. رویاى برونى بشر تعداد بى‌شمارى قاعده دارد، و هنگامى که فردى متولد مى‌شود، ما توجه او را جلب مى‌کنیم و این قواعد را وارد ذهنش مى‌سازیم. رویاى برونى از پدر و مادر، مدارس و مذهب استفاده مى‌کند تا به ما بیاموزد که چگونه رویا ببینیم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
درباره تولتک‌ها
مقدمه: آینه دودى
1: اهلى شدن و رویاى سیاره زمین
2: اولین میثاق با کلام خود گناه نکنید
3: دومین میثاق هیچ چیز را به خود نگیرید
4: سومین میثاق تصورات باطل نکنید
5: چهارمین میثاق همیشه بیشترین تلاشتان را بکنید
6: راه تولتک‌ها به سوى آزادى شکستن میثاق‌هاى قدیمى
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهار میثاق
نویسنده
مترجمدل آرا قهرمان
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-964-7390-95-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهار میثاق

Z
۱۴۰۲/۱/۱۰
در این کتاب نویسنده سعی داره با 4 میثاق به مخاطب یاد بده که چجوری از یه سری مشکلات غیر واقعی نجات پیدا کنه تو اولین میثاق بیان می‌کنه که ما یادیگران چگونه با نحوه‌ی حرف زدنمون به هم آسیب میرسونیم دومین میثاق اینه که سعی کنیم حرفهای دیگران و به خودمون نگیریم و نه تعریف‌ها و نه نقد‌ها اینها همه طرز و تفکر افراد ما خودمون می‌دونیم که چه آدمی هستیم سومین میثاق تصورات باطله که ما به دلیل روشن نبودن خیلی مسایل برداشت اشتباه میکنیم چه خوب چه بد چهارمین میثاق در مورد نهایت تلاش نه بیشتر و نه کمتر وقتی در مورد امور تلاش کافی بکنیم نه مریض میشیم نه اینکه خودمون مقصر می‌دونیم که چرا این کارو نکردیم و اینکه آزادی خودمون و بدست بیاریم مثل کودکان که قیدو بندی برای خودشون ندارن و در زمان حال زندگی میکنند.
عباس نبی
۱۳۹۹/۱۰/۷
این کتاب کمک میکنه تا سرزنش کردن خودتون و پدر و مادر و اطرافیانتون رو کنار بذارید. کلا آقای دون میگوئل رویز از دیدگاهی زیبا به همه چیز نگاه میکند و صد البته که حرف هاش از اعماق وجودش بیرون میاد و به همین دلیل بر دل همه خوانندگان مینشینه. اگر این کتاب را به سه قسمت تقسیم کنیم، قسمت اولش بسیار شیرین و البته کمی پیچیده است، قسمت دوم آن بسیار مفهومی و کمی بیشتر گنگ تره و در قسمت سوم، این کتاب بسیار شگفت انگیز تموم میشه و به پیچیدگی دو سوم اول کتاب نیست. این کتاب بسیار تأثیر گذار هست به گونه‌ای که مو رو بر بدنتون سیخ میکنه
طیبه کمالی
۱۳۹۹/۱۲/۱۷
من اتفاقی با این کتاب آشنا شدم و خوندم.. واقعا من ماه گذشته رو با ملامت خودم گذروندم که حتی تقصیری تو اون نداشتم... روزی بارها خودمو سرکوب کردم ولی این کتاب من رو به خودم آورد... برای یک اشتباه چقدر باید خودم رو ملامت کنم؟ هر روز مجازات کردن خودم چه نفعی به خودم میرسونه.. چقدر برده‌ی افکار سمی خودم هستم... خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم.. یک قدم برا تغییر منو سوق داد
aliemami123
۱۴۰۲/۱۰/۴
اگر شما دوزخ را به منزله ى مرتبه یا حالتى از ذهن به تصور آورید، ما در دوزخ به سر مى بریم. کسانى هستند که به ما اخطار مى دهند اگر آنچه را آنان مى گویند انجام ندهیم، به دوزخ مى رویم. چه خبر بدى! همه ى ما اکنون در دوزخ هستیم و حتى کسانى که این مطلب را به ما مى گویند. هیچ بشرى نمى تواند دیگرى را به چون دوزخ محکوم کند، ما هم اینک در دوزخ به سر مى بریم. البته کسان دیگرى هم هستند که مى توانند ما را به دوزخ عمیق ترى ببرند. البته اگر ما اجازه دهیم.
مه فام
۱۴۰۲/۱/۶
اسم این کتاب رو تا حالا نشنیده بودم خیلی اتفاقی دیدمش اما کتاب عجیبی خواهد بود برای کسانی که زندگیشون رو در سرزنش کردن از خودشن و رنج کشیدن از افکارشون طی میکنن و... یک جمله با این مضمون وجود داشت که انسان تنها حیوانی هست که برای یک خطا بارها مجازات میشه احساس کردم یک تکان جدی خوردم... کتاب خیلی و بود اینکه نویسنده و سال‌ها پیش آدم‌هایی به این طرز فکر و سطح رسیدن خیلی برام جالب بود... پیشنهاد میکنم حتما بخونید
محمد آرزومند
۱۴۰۱/۵/۱۳
کتاب چهار میثاق بیان کننده فرهنگ اصیل سرخپوستی که عقایدشان را در ارتباط با انسان و جهان پیرامون ارائه میدهد. من تا قبل این کتاب تصور درستی از این قشر و فرهنگشان نداشتم ولی باید بگم من به ظاهر مسلمان شاید باید سالها ریاضت و عبادت کنم تا به علم و آگاهی این قشر از مردم زمین برسم. دیدگاه‌هایی که در اوج لطافت و ظرافت انسانی بیان شده و نشان از سالها علم و مطالعه عمیق راجع به جهان پیرامون خود داره.
زهرا جان بزرگی
۱۳۹۹/۱۰/۵
کتاب فوق العاده بود من هم نسخه پی دی اف و خریدم هم نسخه صوتی. نسخه صوتی با صدای آقای نیما ریئسی واقعا عالی و تاثیر گذار بود کتابی برای رهایی از باورهای غلط و دوزخی که خود برای خودمان ساختیم ودستیابی به بهشتی که خود خالق ان هستیم
با تشکر از کتابراه که این کتاب رو برای خواندن فراهم کردن
حدیث نقدی
۱۴۰۲/۶/۱۹
کتاب چهار میثاق کتابی فوق العاده عالی اسم این کتاب را یک روز خیلی اتفاقی از یکی از عزیزانم شنیدم و تصمیم به خواندن کتاب گرفتم این کتاب برای من انگیزه شد تا خودم را باور کنم و نقطه ضعف‌هایی که دارم را به نقطه قوت تبدیل کنم امیدوارم تمام کسانی که قاضی خودشان میشوند این کتاب را مطالعه کنند تا انگل ترس و نا امیدی را از وجودشان پاک کنند
Zara Mmd
۱۴۰۰/۸/۷
واقن این کتاب کتاب فوق العاده ایه که بهترین راهنما و مشوق برای خلاص شدن از دست جهنم ذهنی ایه که برا خودمون ساختیم و اگه از ته دل نوشته هاش درک بشه کمکمون میکنه بهشت خودمونو بدست خودمون بسازیم.. با وجود زبان و قلم سختی که داره به شدت کتاب مفیدیه و شدیدا پیشنهاد میکنم..
حمیده ابارشی
۱۴۰۰/۷/۸
این کتاب رو یکی از دوستان دبیرستانیم به من معرفی کرد و اگر بتونیم به چهار میثاق پایبند باشیم یک گامی به سمت ارامش روان و حذف تمام سموم فکری برداشته ایم بسیار روی من تاثیر مثبت داشت و قصد دارم امروز که کتاب رو تمام کردم مجدد و عمیقتر کتاب رو برای بار دوم بخونم
Giema sufiyan
۱۴۰۰/۱/۹
این کتاب زندگی به سبک ارکتورینی را نیز به زبانی ساده و فصیح بازگو میکند
گنجینه‌ای ارزشمند و متمرکز که هر سطرش اگر به کار گرفته شود جهانی پدید می‌اورد سرشار از موهبت و برکت / درود‌ها از جان بر شما یاران و همراهان و بزرگواران
سوگل بانو
۱۳۹۹/۱۱/۲۲
خیلی کتاب خوبی بود... عالی بود
پیشنهاد میکنم حتما بخونید
من در زندگی سعی میکنم با کلامم گناه نکنم، چیزی را به خود نگیرم، تصورات باطل نکنم و تمام تلاشم را بکنم.
از خدای خوبم که من را به سمت خواندن این کتاب هدایت کرد ممنون و سپاسگزارم
Karimi
۱۴۰۱/۹/۲۵
تو این کتاب با زبان ساده یسری واقعیت‌ها بیان شده که واقعا میتونه زندگیمون رو تغییر بده، البته اگه به میثاق هاش عمل کنیم..
با کلام خود گناه نکنید
هیچ‌ چیز را به خود نگیرید
تصورات باطل نکنید
همیشه بیشترین تلاش خود را بکنید
مینا حاجی بنده
۱۴۰۰/۱۱/۵
این کتاب باعث میشه ادم مدیریت فکرایی که میکنه به دست بگیره. واقعا هیچ تهدیدی واسه ادم خطرناک تر از ذهن خودش نیست. ما خودمون میتونیم بزرگترین دشمن خودمون باشیم و این کتاب کمک میکنه انرژی مونو در جهت بهتری صرف کنیم و از چیزای کمتری ناراحت شیم
رضا صادقی
۱۴۰۲/۱۱/۸
با سلام میشه گفت این کتاب سنت‌های قدیمی رو داره به جامعه امروزی القا میکنه و این کتاب مقدمه‌ای از این سنت‌های قدیمی است از نظر من کتاب عالی برای مشتاقان معنویت و روانشناسی هم هست با تشکر از کتابراه و دست‌اندر‌کاران
مشاهده همه نظرات 147

راهنمای مطالعه کتاب چهار میثاق

برای دریافت کتاب چهار میثاق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.