معرفی و دانلود کتاب گتسبی بزرگ

عکس جلد کتاب گتسبی بزرگ
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گتسبی بزرگ

کتاب گتسبی بزرگ نوشته‌ی اسکات فیتز جرالد، بدون شک یکی از برترین رمان‌های قرن بیستم است که در اوج ظرافت و هنر، پیام‌های خود را در قالب هوس، هرزگی، تباهی و بی‌قیدی که همه در ثروت نهفته، به مخاطب عرضه می‌کند.

کتاب گتسبی بزرگ (The Great Gatsby)، یک رمان فاخر از ادبیات کلاسیک امریکایی است که ظاهرأ داستانی در مورد عشق بی‌ثمر یک مرد به زن است. با این حال، زمینه‌ی اصلی رمان دامنه‌ای بزرگتر و کمتر رمانتیک دارد. این کتاب به سراغ نقدگونه‌های مختلفی از مضامین عدالت، قدرت، صلح، خیانت، رویای آمریکایی و از همه بیشتر تفاوت طبقات اجتماعی پرداخته است.

اف. اسکات. فیتس جرالد (Fitzgerald Francis Scott)، برخلاف باور مردم که ثروتمندان را همه از یک طبقه و قماش‌ می‌دانند، آن‌ها را به دو قشر تقسیم کرده است. گروه اول دارای ثروت قدیمی و گروه دوم، قشر گتسبی یا همان دارای ثروت جدید هستند. نکته بسیار بجا و ظریفی که فیتز جرالد در داستان خود آورده، مربوط به قشر سوم یا همان «بی‌پول‌ها» ست. تنها نماینده‌ی این قشر در پایان داستان کنار گتسبی می‌ماند.

این رمان آمریکای ثروتمند پس از جنگ جهانی اول را به تصویر می‌کشد. گتسبی قهرمان کتاب، مردی خود‌ساخته و بزرگ است که مانند هر انسان دیگری مجموعه‌ای ‌از خوبی‌ها ‌و بدی‌ها را دارد، اما خوبی‌های ‌او از بدی‌هایش ‌بیشتر و بزرگترین اشتباه او لجاجت و پافشاری بر روی یک آرزوی محال به باد رفته است. گاه باید با دنیا و ناملایمات ‌آن سازگار شد و دنیا را دور زد! کاری که گتسبی انجام نداد و چون خواست از نزدیکترین راه به مقصد برسد، نتوانست حریف دنیا شود و زمین خورد.

در بخشی از کتاب گتسبی بزرگ می‌خوانیم:

یک شب پاییزی -پنج سال پیش- وقتی برگ‌های پاییزی داشتند می‌ریختند، آن‌ها در خیابان قدم می‌زدند و بعد به جایی رسیدند که هیچ درختی نبود و پیاده‌رو از نور ماه سفید شده بود. آن‌ها، رو در روی هم ایستادند. شب سردی بود با هیجانی اسرارآمیز که فقط دو بار در سال هنگام تغییر آب و هوا رخ می‌دهد. نور چراغ خانه‌ها در سکوت به تاریکی بیرون هجوم می‌آورد و در بین ستارگان غوغایی بود. گتسبی از گوشه‌ی چشم‌اش می‌دید که بلوک‌های دیوار پیاده‌رو مثل نردبان هستند. از آن‌ها بالا رفت و جایی مخفی را در بالای درخت‌ها دید، اگر تنها بود می‌توانست بالاتر برود و اگر بالا می‌رفت، می‌توانست بر بام جهان بایستد و طعم شیرین پیروزی را بچشد.

قلب‌اش تند و تندتر می‌زد. صورت سفید دِیزی در مقابل صورت‌اش قرار گرفت. می‌دانست اگر این دختر را ببوسد و خیالات نگفتنی‌اش را برای همیشه به عقد نَفَس فانی او درآورد، افکارش دیگر هیچ‌گاه مانند فکر خدا مغشوش نخواهد بود. پس منتظر ماند و برای چند لحظه‌ی دیگر به نوای دیاپازونی که به ستاره‌ای دیگر نواخته می‌شد، گوش سپرد. بعد، او را بوسید. وقتی لب‌هایش را بر لبان دِیزی گذاشت، لب‌های او برایش مثل گل شکفت و روح در جسم او کاملاً دمیده شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجمنفیسه رنجبران
ناشر چاپیانتشارات سفیر قلم
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-600-7435-65-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گتسبی بزرگ

R R
۱۴۰۱/۱۰/۲
این کتاب از بهترین کتابایی بود ک خوندم و عاشق قلم فیتزجرالد شدم کتاب از رمانهای فاخر ادبیات کلاسیک امریکاس و درون مایه‌ی رمانتیک داره ولی اصل موضوع کناب نقد سه مدل از مردم جامعه است مدل اول ادمایی که ثروت هنگفتی به ارث بردن مدل دوم کسای ک ثروت کسب کردن و مدل سوم ادمای فقیر هستن که در اخر داستان مدل میبینیم ادمای سوم واقعا قابل اعتماد تر و با معرفت تر هستن کتاب رو به شدت پیشنهاد میدم بخونین و لذت ببرین
هانیه ع
۱۳۹۹/۵/۲۲
کتاب راجب یه عشق نافرجامه که بیشتر از فضای عاشقانه داشتن، انتقاداتی داره از زمانی که داستان در اون موقع خلق شده، انتقاد از فاصله طبقاتی و همین طور مسائلی مثل خیانت و...
در کل قلم نویسنده خیلی جذاب بود و باعث شد کتاب رو تا اخر بخونم اما خیلی داستان کتاب برام جذاب نبود.
Samaneh Hooshmandi
۱۴۰۰/۱۱/۳
فقط زندگی ثروتمندانه تام و دیزی و برنامه ریزی ذهنی گتسبی که از بچگی درسر داشته وموفقیت مالیش برام جالب بود. کل داستان شبیه زندگی امروزی جامعه ما هستش. امیدوارم درک ادمها از زندگی بهتر بشه
بانو اسکندری
۱۴۰۰/۲/۱۹
این کتاب برای من نشان دهنده این بود که انسان‌هایی هستند که برای عشق و وفاداری هیچ ارزشی قائل نیستند کتابی زیبا و روان از عشق و بی وفایی و خیانت دلم برای گتسبی میسوزه
کاربر at
۱۳۹۷/۳/۲۵
این کتاب از نگاه فمنیسمی نقد زیادی بهش وارد شده. اگر توجه کنید شخصیت زن جوری پردازش شده که در آخر از بین دو راه باقی مانده به هر طرف که می‌رفت باز متهم می‌شد.
هانیه هیچ
۱۳۹۸/۶/۱۷
خیلی ممنونم از برنامه خوبتون
من کتاب خارجیش و متوجه نمیشدم اما این رو خوندم موضوع برام روشن شد خیلی عالیه مچکرم
mina parvin
۱۳۹۹/۸/۴
من قبل از خوندن کتاب فیلمش رو دیده بودم و شیفته داستان جذابش شدم. درواقع یه تراژدی غمناک هست
Marjan Ronak
۱۳۹۸/۲/۱۹
فوق العاده تاثیر گذار بود. خط به خط داستان. مرگ گتسبی خیلی زنده بیان شده بود. البته من فیلمشو ندیدم. و با این تفاسیر عالی بود
shey as
۱۳۹۷/۳/۱۵
خیلی قشنگ بود. بازی دی کاپریو تو فیلمش واقعا جذاب بود.
فرزانه فخاری
۱۳۹۹/۱۱/۲۹
قلم نویسنده خیلی دوست داشتم ماجرای داستان هم جالب بود
فاطمه محمدی
۱۳۹۹/۴/۲۲
باخوندن این کتاب دلم خواست بقیه‌ی کتابای فیتز جرالد رو بخونم.
امیر قنبری پریخانی
۱۳۹۷/۳/۵
من فیلمشو قبلا نگا کرده بودم خوب بود!
غزاله پناهی
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
کتاب رو دوست داشتم و بلافاصله فیلمش رو هم دیدم👌
Shaki Xx
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
اثر هنری جالبیه
ولی کاش قبل از دیدن فیلمش کتاب رو میخوندم!
کامران بخت آور
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
بسیار کتاب خوب و قابلی است
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب گتسبی بزرگ

برای دریافت کتاب گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.