معرفی و دانلود کتاب صوتی گتسبی بزرگ

عکس جلد کتاب صوتی گتسبی بزرگ
قیمت:
44000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گتسبی بزرگ

کتاب صوتی گتسبی بزرگ، شاهکار بی‌تکرار اسکات فیتز جرالد و یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های قرن بیستم است؛ این اثر داستان زندگی شخصیت‌هایی‌ است که خود را میان عقل و احساس، ثروت و شرافت، و دشوارتر از همه، عشق و هوس گرفتار می‌بینند...

درباره کتاب صوتی گتسبی بزرگ:

سه دهه‌ی آغازین قرن بیستم دوره‌ای استثنایی در تاریخ ادبیات انگلیسی‌ست. زمانه‌ای که در آن غول‌هایی چون ارنست همینگوی، ویرجینیا ولف، ویلیام فاکنر، تی. اس. الیوت، جیمز جویس و ... دست به خلق برخی از مهم‌ترین آثار ادبی دوران زدند (شاهکارهایی چون اولیس، خشم و هیاهو، خانم دلوی و بسیاری عناوین دیگر). در این میان، از نام اسکات فیتز جرالد (F. Scott Fitzgerald) نباید به سادگی عبور کرد. نویسنده‌ای که اگرچه آثار مهمش به تعداد دیگر نویسندگان نام‌برده نیست، با این حال یگانه شاهکار او، یعنی رمان گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) به تنهایی برای جاودانه کردن نامش کافی‌ست.

این اثر نخستین بار در سال 1925 به چاپ رسید. فیتز جرالد پیش از آن با انتشار چندین داستان کوتاه و دو رمان به نام‌های «زیبا و ملعون» و «این سوی بهشت»، توانسته بود تا حدودی نام خود را به عنوان نویسنده‌ای درخور اعتنا بر سر زبان‌ها بیندازد. با این حال، تنها پس از چاپ گتسبی بزرگ بود که توانست آن جایگاهی را به دست بیاورد که به راستی استحقاقش را داشت.

کتاب «گتسبی بزرگ» در ابتدا با استقبال چندانی مواجه نشد و در خلال جنگ جهانی دوم، به طور کلی به فراموشی سپرده شد. اما بعد از جنگ و در سال‌های رکود اقتصادی آمریکا مورد استقبال بی‌سابقه‌ای قرار گرفت؛ به طوری که در سال 1998 هیئت دبیران «مادرن لایبری» این کتاب را بهترین رمان قرن بیستم و دومین رمان انگلیسی زبان این قرن معرفی کردند.

این رمان برجسته، امروزه از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا به شمار می‌رود. به گمان بسیاری از منتقدین، این رمان پرتره‌ای تمام‌عیار از جامعه‌ی آمریکا در اوایل قرن بیست است؛ روایتی کنایه‌آمیز از آنچه "رویای آمریکایی" خوانده می‌شود. داستانی که به لحاظ بهره‌گیری از تکنیک‌های گوناگون ادبی، در اوج قرار دارد، و به لحاظ درونمایه نیز از سرشارترین آثار قرن به شمار می‌رود. همچنین فیلمی با اقتباس از این کتاب با بازی «لئوناردو دی کاپریو» در نقش گتسبی در سال 2013 ساخته شده است.

این رمان از زبان مرد جوانی روایت می‌شود که برای ارتقای زندگی مادی خود به لانگ‌آیلند سفر می‌کند. او که نیک کاراوی نام دارد، در محل سکونت جدیدش، با همسایه‌ای بسیار ثروتمند به نام گتسبی آشنا می‌شود؛ مردی که اگرچه آوازه‌ی مهمانی‌های شبانه‌ای که می‌دهد تقریبا به گوش تمامی اهالی نیویورک رسیده است، با وجود این، سرگذشت و هویت حقیقی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نقطه‌ی آغاز وقایع هنگامی‌‌ست که گتسبی در دیداری که با نیک دارد، از وی می‌خواهد ترتیبی فراهم دهد تا او بتواند زنی به نام دیزی را که زمانی عاشقش بوده و نسبتی خانوادگی با نیک دارد، ملاقات کند. دیزی در این زمان همسر تام بیوکن است. دیدار با گتسبی در چنین شرایطی، می‌تواند منجر به رسوایی هر دو آن‌ها شود. اما این همه‌ی ماجرا نیست. سرنوشت، گویی چیزی به مراتب بدتر از رسوایی برای گتسبی و اطرافیانش مقدر کرده است...

افتخارات کتاب صوتی گتسبی بزرگ:

- برنده جایزه Long Island Reads
- نامزد جایزه Grammy
- شناخته شده به عنوان دومین رمان بزرگ قرن، توسط کتابخانه مدرن
- شناخته شده به عنوان یکی از بزرگ‌ترین رمان‌های عاشقانه آمریکایی توسط PBS

نکوداشت‌های کتاب صوتی گتسبی بزرگ:

- فیتز جرالد در این اثر همه چیز را، از مهمانی‌ها و لباس‌ها گرفته تا عالی‌ترین عواطف انسانی، با ظرافت و در اوج هنرمندی به تصویر کشیده است. (Reid, author of Daisy Jones & The Six)
- پس از هنری جیمز، این مهم‌ترین قدم در رمان آمریکایی‌ست. (تی.اس.الیوت)

با اسکات فیتز جرالد بیشتر آشنا شویم:

نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی، اسکات فیتز جرالد، در سال 1896 به دنیا آمد و به سال 1940 از دنیا رفت. کارنامه‌ی او علی‌رغم عمر کوتاهش، پربار و درخشان است. وی را صاحب صدایی متفاوت در میان رمان‌نویسان هم‌نسل خود می‌دانند. داستان‌های او بیشتر و دقیق‌تر از آثار هر نویسنده‌ی دیگری، مناسبات اجتماعی و اقتصادی حاکم بر جامعه‌ی آمریکای قرن بیستم را پیش چشم خواننده ترسیم می‌کند. فیتز جرالد در رمان‌هایش زبانی فاخر، و در داستان‌های کوتاهش نثری موجز و دلنشین دارد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان عناوین پیش‌رو را برشمرد: گتسبی بزرگ، این‌سوی بهشت، لطیف است شب.

در بخشی از کتاب صوتی گتسبی بزرگ می‌شنویم:

در دل شب‌های تابستان از خانه‌ی همسایه صدای موزیک می‌آمد. در گلستان‌های آبی رنگش، مرد و زن، چون شب‌پره لابه‌لای نجوا و شامپانی و ستاره‌ها رفت و آمد می‌کردند. بعد از ظهر که دریا مد بود، مهمانانش را می‌دیدم که از برج سکوی شناورش شیرجه می‌روند، یا روی شن داغ پلاژش آفتاب می‌گیرند، و هر دو قایق موتوری‌اش آب‌های تنگه را می‌برند و به دنبال خود، روی آبشاری از کف موج‌سوارها را می‌کشند... هر جمعه پنج صندوق پرتقال و لیمو از میوه‌فروشی در نیویورک می‌رسید، و هر دوشنبه همان پرتقال و لیمو به صورت مخروط‌هایی از پوست بی‌مغز، از در عقب خارج می‌شد. دستگاهی در آشپزخانه بود که می‌توانست آب دویست پرتقال را در مدت نیم ساعت بگیرد، مشروط بر آنکه شست پیشخدمت، دکمه‌ی کوچکی را دویست بار فشار بدهد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
57 دقیقه
قسمت اول
37 دقیقه
قسمت دوم
50 دقیقه
قسمت سوم
46 دقیقه
قسمت چهارم
35 دقیقه
قسمت پنجم
35 دقیقه
قسمت ششم
76 دقیقه
قسمت هفتم
37 دقیقه
قسمت هشتم
44 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گتسبی بزرگ
نویسنده
مترجمکریم امامی
راویکاوه یانقی
ناشر چاپیانتشارات امیرکبیر
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
44000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گتسبی بزرگ

📚الناز محمدی📚
۱۴۰۱/۵/۲۸
🍁 خیلی وقت بود که برای خوندنش هیجان داشتم. کتاب خیلی خوبی بود، هم قابل درک ترجمه شده بود و هم گویندگی خوبی داشت. البته که قطعا ورژن اصلی کتاب با اون طنازی‌های ادبیات‌اش بوده که این کتاب رو به یکی از بهترین‌های دنیا تبدیل کرده! به نظر من کتاب یه داستان کاملا عاشقانه بود، می‌خواستم بگم از اون که اخر عشق‌های اساطیری قصه به هم‌نمیرسن، ولی نه! من نمی‌تونم عشق اینگرید بگمن و بوگارد، رومئو و ژولیت و یا لیلی و مجنون رو با عشق جی گتسبی و دیزی مقایسه کنم! چراکه توی همه‌ی این موارد واقعا عاشق و معشوق همدیگر رو می‌خواستن. ولی توی این داستان به نظر من دیزی شخصیتی سست پایه داشت که خیلی سریع از عشق واقعی و خالص گتسبی فارغ شد!!
وقتی کتاب رو تموم کردم، حس‌های خیلی زیادی رو به طور همزمان داشتم! قصه خیانت‌های زیادی رو از آدم‌های مختلف به تصویر کشید، ولی به نظر من بدترینشون خیانت دیزی به گتسبی بود. دلم برای گتسبی خیلی سوخت! شخصیت باوقار و سنجیده نیک رو تحسین میکردم. ایده‌ال گرا بودن گتسبی و جلالی که داشت، چشم نواز بود، البته که تنهاییش هم بزرگ بود! دیزی منو یاد کلمه‌ی انگلیسی dizzy می‌نداخت که به معنی گیج و‌سردرگم بود. این شخصیت واقعا بین زندگی یکنواختش با تام و عشق نافرجام جوونیش با گتسبی گیج شده بود. (خودش هم نمی‌دونست چی میخواد!) اون بین هوس خودش و عشق واقعی گتسبی سردرگم بود، و نهایتا هم آخر قصه به نظر من سیاه‌ترین شخصیت، حتی سیاه تر از قاتل گتسبی و یا تام شوهرش بود! گتسبی توی جوونی از جنگ جهانی دوم ضربه خورد و با غیبتش دیزی رو از دست داد و پایان قصه هم از شوهر دیزی و دیزی ضربه خورد. تنها کسی که واقعا باهاش دوست و صادق بود نیک بود، پدرش هم برای اون سوگواری نکرد و به فکر منفعت خودش بود.
ماندانا عطایی
۱۴۰۲/۵/۲۱
کتاب هرچند پایان زیبایی نداشت ولی بیان حقیقتی زیبا را دربر داشت انسان‌هایی مثل تام مثل دیزی لایق هیچ عشقی نیستن این‌ها انسان‌های کثیفی هستن که دل را مثل هرکالایی خرید و فروش می‌کنن و کثافت‌های خود را با پول پاک می‌کنن به این آدم‌ها نباید دلخوش بود نباید برای رسیدن به این آدم‌ها تلاش کرد این‌ها اگر سرابند در را رسیدن به این آدم‌ها قدم برداری مثل این است که در سراب بیابان قدم گذاشته‌ای هرچه بیشتر پیش روی بیشتر تشنه می‌شوی و سرانجام تشنه و خسته نا امید سرگشته به مرگ محکوم می‌شوی این مرگ چه مرگ جسم باشد چه مرگ روح
آبتین حاجی پور
۱۴۰۲/۷/۳
این رمان اگر توسط مشاهده فیلم و یا خلاصه‌های اینترنتی اسپویل نشده باشد می‌تواند یکی از مهیج‌ترین و تکان دهنده‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ای باشد که هرکسی خوانده باشد. گتسبی و دیزی نمادهایی هستند که هرفرد در طول زندگی‌اش می‌تواند برای مدتی نقش آن‌ها را بازی کند. و بنا بر شرایط می‌تواند هر نقش را مدتی کند بازی و سپس دیکری را بر عهده گیرد. البته خوانش این کتاب زیبا چندان قوی نبود همچنین ترجمه و حذفیات نیز بر جذابیت اثر نیز تاثیر منفی گذاشته بود
مهتاب کارشناس
۱۴۰۲/۱/۲۰
علی رغم اینکه بیشتر دوستان این کتاب رو پسندیدند من نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم.
به جزییات بی اهمیت، با تفصیل پرداخته شده و خط سیر اصلی داستان انگار سرسری و با عجله دنبال شده
به همین خاطر من حتی نتونستم یه پاراگراف رو به پاراگراف بعدی‌اش ربط بدم و‌ درک کنم.
علی
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتاب خوبی بود از شخصیت گتسبی خوشم اومد و اشاره به این موضوع که انسانهای ثروتمند همیشه تنها هستند و پول با اینکه تاثیر بسزایی در رفاه انسان داره نه تنها نمیتونه خلا تنهایی ادم رو کم کنه بلکه اونو بیشتر هم میکنه. ضمنا صدا و تسلط راوی هم خوب بود
مینا کریمی
۱۴۰۱/۷/۲۹
داستان جذابی داره، اما گوینده تسلط کامل روی متن نداره و ایرادات ترجمه هم گهگاه دیده میشه. ترجمه‌های دیگه‌ای هم با گوینده متفاوت از این کتاب وجود داره شاید اونا بهتر باشه!
mahdieh ss
۱۴۰۱/۸/۱۷
نتونستم بااین کتاب ارتباط برقرارکنم
بااینکه کتاب معروفی هست ولی خوندنش روپیشنهادنمیکنم
کتابهای اموزنده یاحتی داستانی بهتری درهمین کتابراه موجوده
بهار اردشیری
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
داستان و گوینده هردو خوب بودند. من از روی کنجکاوی و بخاطر معروف بودن کتاب خریدمش. بد نبود
عسل
۱۴۰۱/۵/۲۵
گتسبی کتاب بسیار معروفیه... اما من نه با فیلمش و نه با کتابش به هیچ عنوان نتونستم ارتباط برقرار کنم
فائزه ش
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب خوبی بود. اگر تپق‌های بسیار کوچک راوی رو هم در نظر نگیریم بسیار صدا و روایت دلنشینی داشتن
Hadis Mahmudi
۱۴۰۱/۴/۲۱
بسیار شنیدنی و جذاب، تجربه‌ی عشق پنهانی که شاید همه تجربه کرده ایم
بهاره ١٣۶۴
۱۴۰۰/۱۰/۵
یکی از بهترین و زیباترین کتابهایی که خوندم
نرگس بهرامی
۱۴۰۲/۱/۶
لذت بردم برای خواندنش هیجان داشتم.
Azadeh Akbari
۱۴۰۰/۶/۶
کتاب خوبی بود پیشنهاد میکنم
مشاهده همه نظرات 14

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گتسبی بزرگ

برای دریافت کتاب صوتی گتسبی بزرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.