معرفی و دانلود کتاب گزارش به کمیسر

عکس جلد کتاب گزارش به کمیسر
قیمت:
124250 تومان - 13.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گزارش به کمیسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گزارش به کمیسر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گزارش به کمیسر

کتاب گزارش به کمیسر نوشته‌ی جیمز میلز، با روایتی جذاب و خواندنی داستان به قتل رسیدن یکی از ماموران مخفی اداره‌ی مبارزه با مواد مخدر آمریکا به نام پاتریشیا باتلر را به تصویر می‌کشد. پرونده‌ی این قتل به دست کارآگاه لاکلی در حال بررسی است.

داستان کتاب گزارش به کمیسر (Report to the commissioner) با مقدمه‌ای از جیمز میلز (James Mills) آغاز می‌شود که پرونده‌ای را شرح می‌هد که تبعات بسیاری برای پلیس نیویورک داشته است. او می‌گوید که اسناد و گزارش‌های این پرونده را از افسری بازنشسته در اداره پلیس گرفته و آن‌ها را بدون سانسور در کتابش منتشر کرده است.

این کتاب از 3 بخش کلی تشکیل می‌شود. در فصول اولیه، میلز شما را با شخصیت‌های اصلی داستان آشنا می‌کند. کارآگاه تازه‌کاری به نام بو لاکلی به سبب جنسیتش می‌تواند فعالیت متفاوتی در مقایسه با مأموران مرد انجام دهد. لاکلی تصمیم می‌گیرد از طریق یکی از خطرناک‌ترین دلال‌های مواد با فروشندگان بیشتری ارتباط برقرار کند. پاتریشیا باتلر شخصیت دیگر این کتاب است که بسیار جسور و دقیق بوده و در کارش هوش زیادی به خرج می‌دهد. باتلر همیشه توسط همکارانش مورد تحسین قرار می‌گیرد.

بخش دوم این کتاب چگونگی کشته شدن باتلر را شرح می‌دهد. تمرکز نویسنده در این بخش بر جزئیات ماجرای اصلی است. او این قسمت را با اعترافات لاکلی و همکارانش شروع می‌کند و کم کم ابعاد پنهان و نهفته‌ای را از آنچه در اداره پلیس می‌گذرد، در اختیار خواننده قرار می‌دهد.

هنگام مطالعه این بخش از کتاب گزارش به کمیسر با فسادی در خیابان‌ها مواجه می‌شوید که باعث تشکیل باند‌های گسترده‌ای در حوزه خرید و فروش مواد مخدر در پایتخت مدرنیته غرب شده است. نویسنده همچنین مسائل نژادی و نژادپرستی رایج در دهه‌های 70 و 80 آمریکا را در این کتاب به تصویر کشیده است. همان زمانی که نژادپرستی باعث شده بود حضور پلیسی سیاه‌پوست در اداره پلیس عجیب تلقی شود.

بخش سوم و پایانی داستان به روایت حوادث و اتفاقاتی که پس از قتل باتلر انجام می‌شود، می‌پردازد. شخصیت‌های محوری از جمله رئیس پلیس و مأموران برجسته اداره، که نقش کمرنگ‌تری در فصول پیشین داشتند، در این بخش تأثیر بیشتری دارند و بیشتر نمود پیدا می‌کنند.

کتاب گزارش به کمیسر اثر خاصی است که خصوصیات رایج کتاب‌های جنایی را ندارد. حتی ممکن است در بعضی از قسمت‌ها در رمان بودن آن دچار تردید شوید. دلیل این امر آن است که میلز برای روایت این داستان از لحنی گزارش‌محور استفاده کرده است.

با اینکه جیمز میلز در همان صفحات اولیه پایان داستان را مشخص می‌کند اما چنان جذاب به روایت ماجرا می‌پردازد که تا پایان کتاب کماکان شما را به خواندن ترغیب می‌کند.

جیمز میلز را بیشتر بشناسیم:

این روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی در سال 1932 دیده به جهان گشود. اغلب کتاب‌های او در حوزه پلیسی- جنایی نوشته شده است. جیمز میلز دو اثر مهم از خود بر جای گذاشته: اولی کتاب گزارش به کمیسر است که یک فیلم هم از روی آن ساخته شده و دیگری امپراطوری زیرزمینی که در واقع یک اثر گزارشی مستند محسوب می‌شود و در مورد مافیای مواد مخدر و سیاست در آمریکا است.

در بخشی از کتاب گزارش به کمیسر می‌خوانیم:

از اون محله که رفتیم خیلی خوشحال بودم. اصلاً از اونجا خوشم نمی‌اومد. همیشه دعوام می‌شد. راستش من با کسی دعوا نداشتم، بقیه بودن که با من سر جنگ داشتن. من همیشه سعی می‌کردم با آدما ارتباط برقرار کنم، می‌فهمین که. اما توی اون محله رسم این بود که بزرگ‌ترا کوچیک‌ترا رو بزنن، راه‌و‌رسم زندگی تو اون محله اون‌جوری بود دیگه.

اگه کسی رو نمی‌زدی، می‌شدی بچه‌ننه، حتماً یه جای کارت می‌لنگید. ولی من اصلاً برام مهم نبود که بقیه درباره‌م چی فکر می‌کنن، من ازشون بدم می‌اومد. اما همیشه هرجا که می‌رفتم، توی مدرسه، مغازه یا هرجای دیگه، باید یکی رو پیدا می‌کردم که باهاش دعوا کنم، فقط برای اینکه آش‌ولاش نشم. واسه همین وقتی اومدیم به ماساپیکوا خیلی خوشحال بودم؛ مثل این بود که وارد یه جامعۀ متمدن شده باشیم.

چمن، درخت و اون پسره که اون‌طرفِ خیابون زندگی می‌کرد، راجر بِرنسون رو می‌گم. هنوز اسمش یادمه، ماکت هواپیما درست می‌کرد. فقط هم ماکت هواپیما نه، هواپیمای کنترل از راه دور، هواپیماهای گنده که هر بالش به اندازۀ یه دست بود و این بچه فقط نُه سالش بود. فکر می‌کردم یه‌جورایی نابغه‌ست. ما خیلی دوستای خوبی بودیم. در مقایسه با اون اراذل‌و‌اوباش خیابون استانتون این پسر معرکه بود. ولی بعداً توی دبیرستان رفتارش عجیب‌غریب شد.

مثلاً تو درس زیست، همین‌که قورباغۀ خودش رو کالبد‌شکافی می‌کرد، توی کلاس دوره می‌افتاد و می‌خواست به همه توی شکافتن قورباغه‌هاشون کمک کنه. یا تو زیرزمین خونه‌شون یه جایی داشت که بهش می‌گفت آزمایشگاه، اونجا رادیو درست می‌کرد، فرستنده و هر چیزی که فکرشو بکنین. یه عالمه مواد شیمیایی داشت، نه از اون چیزا که برای کریسمس می‌خرین، نه، از نوعِ حرفه‌ایش که از یه جایی توی بروکلین تهیه می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
مقدمه
گزارش
لاکلی
لاکلی (1)
لاکلی
لاکلی (2)
بلک‌استون (1)
لاکلی (3)
بلک‌استون (2)
لاکلی (4)
بلک‌استون (3)
هنسون (1)
هنسون (2)
لاکلی (5)
ایگِن
لاکلی (6)
دیردورف
هنسون (3)
لاکلی (7)
بلک‌استون (4)
لاکلی (8)
هنسون (5)
لاکلی (9)
بلک‌استون (5)
لاکلی (10)
بلک‌استون (6)
لاکلی (11)
بلک‌استون (7)
لاکلی (12)
بلک‌استون (8)
هنسون (6)
بلک‌استون (9)
هنسون (7)
بلک‌استون (10)
لاکلی (13)
بلک‌استون (11)
لاکلی (14)
بلک‌استون (12)
لاکلی (15)
بلک‌استون (13)
لاکلی (16)
بلک‌استون (14)
لاکلی (17)
بلک‌استون (15)
هنسون (8)
گزارش بخش امور داخلی
بلک‌استون (16)
پرنا
سیدن‌استیکر
دی‌انجلو
گزارش ارزیابی روانی
ارزیابی روانی هنگام پذیرش در آبزو
گزارش بخش آبزو
پی‌ نوشت‌ها
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گزارش به کمیسر
نویسنده
مترجمهادی آذری
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات355
زبانفارسی
شابک978-622-6401-14-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
124250 ت - 13.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گزارش به کمیسر

لیلا شیرازی
۱۳۹۹/۴/۱۲
جذاب نبود. می شد داستان‌های بهتری برای خواندن بگذارید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب گزارش به کمیسر

برای دریافت کتاب گزارش به کمیسر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.