معرفی و دانلود کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر

عکس جلد کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر

جولی متکاف کول آشپز با تجربه و نوآفرین در کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر، دستورهای غذایی مغذی، کاربردی و قابل طبخ در منزل را در اختیار شما قرار می‌دهد.

او به ما می‌آموزد که گستره کاربرد گیاهان دارویی، که هدیه‌های گرانبار طبیعت‌اند، بسی بیشتر از آن چیزی است که ما تا امروز گمان می‌کردیم. او به ما یاد می‌دهد که این سبز پوشان معطر چگونه می‌توانند به آسانی در خوراک‌ها و نوشیدنی‌های روزانه ما وارد شوند و جایگاه ویژه‌ای بیابند. 

تصور مردم بر آن است که بحث درباره کاربرد گیاهان دارویی تنها در زمان بیماری و به منظور چاره‌جویی در درمان آن دارای اعتبار است و به وقت سلامتی و در زندگی روزانه جایگاهی برای آن نیست.

ذکر دو نکته در کتاب گیاهان جادویی (Magic Herbs) اساسی است: اول اینکه این دستورهای غذایی برای طبخ در کشور امریکا تهیه شده‌اند و از آنجایی که بازار غذایی امریکا و ایران از نظر تنوع محصولات و مواد غذایی خام و آماده تفاوت چشمگیری دارند، هرجا که احساس شد محصول به کار رفته در دستوری ممکن است در بازار غذایی ایران کمیاب یا نایاب باشد یا به دلیل وارداتی بودن گران، برای آن جایگزین معادل و مناسب از سوی مترجم پیشنهاد شد یا دستور طبخ یا آماده سازی آن در ادامه ذکر گردید. دوم آنکه همه توضیحات آورده شده در پاورقی‌ها از طرف مترجم و برای روشن نمودن برخی دشواری‌ها گنجانده شده‌اند و در نسخه اصلی کتاب موجود نیستند. 

این کتاب تنها با هدف اطلاع‌رسانی نگاشته شده است و جایگزین یا تکمیل‌کننده مراقبت‌های پزشکی نیست. جولی کول (Julie Metcalf Cull) گنجینه دستورهای غذایی را که محصول نه سال فعالیت او به عنوان مالک «اقامتگاه خانگی پارسون» درگلن هاون واقع در ویسکانسین است، در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. در جایگاه متخصص تغذیه، او نظرهای کارشناسانی موثقی در این زمینه ارایه می‌دهد.

در بخشی از کتاب گیاهان جادویی می‌خوانیم:

جادوی سبز: بکارگیری گیاهان به منظور درمان و انجام دادن برخی امور خارق عادت از عهد باستان متداول بوده است. اما امروزه تقاضا برای آن‌ها بیش از هر زمان دیگر است. تجارت در فروشگاه‌های خوراک سالم پر رونق است و مدیر یکی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای خوراک سالم علاقه‌مندی فزاینده مردم به شیوه‌های درمانی طبیعی را به عنوان دلیلی برای این مسئله عنوان می‌کند. 

اما چگونه می‌توان واقعیت درست را از میان این جنجال‌ها تشخیص داد؟ آن جادوی واقعی نهفته در گیاهان و ادویه‌ها کدام است؟

از دیدگاه تغذیه‌ای، استفاده از این طعم‌دهنده‌های طبیعی در پخت‌ و پز خانگی‌اتان به واقع شگفتی می‌آفریند. اول اینکه، گیاهان و ادویه‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا از دستورالعمل‌های پخت خوراک‌های کم‌چربی و کم نمک پیروی کنید درحالی که خوراک‌های بی‌مزه را به انواع خوش طعم و خوش خوراک آن بدل می‌کنید. علاوه بر این، آشپزی با گیاهان شما را به قلب مسیرهای غذایی هیجان‌ انگیز می‌برد. گیاهان و ادویه‌ها بلیط شما برای رفتن به سوی طعم‌های بین‌المللی و شگفت‌ انگیزاند و به علاوه نیاز شما را به خوراک‌های سالمی که به راحتی در منزل تهیه می‌شوند، رفع می‌کنند. 

حال اگر شما خودتان گیاهان‌اتان را پرورش دهید، در می‌یابید که جادوی آن‌ها بیش از تماشا کردن‌اشان در چشیدن آن‌هاست. اینکه گلدانی از پیازچه بر طاقچه خانه شما باشد یا باغی نیم هکتاری داشته باشید، پرورش گیاهان شما را در تماس با طبیعت قرار می‌دهد، ازنظر اقتصادی در پول شما برای تهیه طعم‌دهنده‌ها صرفه‌جویی می‌کند و گزینه‌های جدیدی را با هدف هدیه دادن یا تزیین منزل‌اتان پیش روی شما می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
درباره نویسنده
فصل اول: جادوی گیاهان
فصل دوم: معرفی گیاهان و ادویه‌ها
فصل سوم: پرورش گیاهان در خانه
فصل چهارم: سفر گیاهی شما آغاز می‌شود.
فصل پنجم: پیش غذاها یا اسنک‌ها
فصل ششم: نان‌ها و پخشینه‌ها
فصل هفتم: سوپ‌ها و سس‌ها
فصل هشتم: سرکه‌ها و سالادها
فصل نهم: گوشت گوساله، خوک و گوشت شکار
فصل دهم: خوراک‌های دریایی، توفو ماکیان و تخم پرندگان
فصل یازدهم: سیب زمینی، برنج و پاستا
فصل دوازدهم: سبزیجات
فصل سیزدهم: دسرها و تزیین روی غذا
فصل چهاردهم: چای و دیگر نوشیدنی‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر
نویسنده
مترجمالهه پویان فر
ناشر چاپیانتشارات کتابدار
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-241-162-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آشپزی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر

abolfazl parsia
۱۴۰۱/۷/۱۲
بسیار خوشوقتم که چنین کتابی را در کتابراه یافتم. نکات مهمی را درباره طبخ خوردنی‌های خوشمزه خاطره انگیز و بیاد ماندنی نویسنده محترم به قلم آورده است که کمتر می‌توان از بکاربردن دستورالعمل‌های پخت و پز و تهیه آن‌ها صرف نظر کرد. فقط در صفحه بندی و انتشار کتاب اگر ذره‌ای دقت می‌شد بهتر می‌شد.
کلاغ
۱۴۰۲/۹/۲۲
واقعا دارم ازین کتاب لذت میبرم... کاملا مفیده برای کسایی مثل من که اهل تنوع هستند و دلشون میره برای چالشهای جدید... خلاصه که از دستش ندیدو منم ازین تریبون قول میدم که بتونم بهتر با کتاب کنار بیام و کلی چیزهای مختلف درست کنم^^♡
پیمان مسعودی
۱۳۹۹/۳/۱۴
به عنوان یک سرآشپز با بیست و اندی سال فعالیت در این صنف بسیار کامل و تخصصی و راه بردیست. و حتی برای عموم نیز که علاقه‌مند هستند قابل استفاده است.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر

برای دریافت کتاب گیاهان جادویی: راهنمای آشپزی با گیاهان دارویی و معطر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.