معرفی و دانلود کتاب رهایی از زندان ذهن

عکس جلد کتاب رهایی از زندان ذهن
قیمت:
۱۰۰۰۰ تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome50

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهایی از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهایی از زندان ذهن

با مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن نوشته متیو مک کی و کاترین سوتکر خواهید آموخت که در مقابل اندیشه‌های مزاحم و منفی مقاومت کنید و با استفاده از تمرین‌های ارائه شده، از آسیب رساندن به ذهن خود جلوگیری نمایید و از افکار منفی هر چه بیشتر و بهتر دوری کنید.

درباره کتاب رهایی از زندان ذهن:

کار ذهن تولید فکر است و این کار را پشت سر هم و مداوم انجام می‌دهد. برخی از افکار معنادار هستند و برخی از آن‌ها بی‌معنی. برخی باعث حل مشکلات می‌شوند و برخی دیگر، با ایجاد ترس، ما را زمین‌گیر می‌کنند. برخی افکار به ما کمک می‌کنند تا کشتی زندگی‌مان را به جلو برانیم و برخی دیگر، ما را در انبوه سرزنش‌ها و نفرت از خود به عمق می‌نشانند.

درک ذهن با مشاهده‌ی هفت نوع اندیشه و آموختن چگونگی فرق قائل شدن یکی با دیگری آغاز می‌شود: تماشای زمان حال، مرور خاطرات گذشته، قضاوت کردن و قرار دادن هر چیزی در دسته خوب‌ها یا بدها، داستان سرایی، آینده نگری. فکرهایی که از نوع آینده نگری هستند خود به سه نوع تقسیم می‌شوند: برنامه‌ریزی، رویاپردازی، پیش‌گویی.

کتاب رهایی از زندان ذهن (Leave your mind behind) به شما آموزش می‌دهد که بتوانید نظاره‌گر ذهن خود باشید و به این درک برسید که پرداختن به کدام افکار و تمایلات برایتان سودمند خواهد بود و کدام اندیشه‌ها برای شما دردسرساز است و باید از آن‌ها پرهیز کنید. همه این اعمال بخشی از فرایند ذهن آگاهی هستند و هر چقدر که بیشتر بتوانید افکار خود را شناسایی و دسته‌بندی کنید، آگاهی و تسلطتان نسبت به عملکرد ذهن بیشتر می‌شود و بهتر می‌توانید خلق و خو و وضعیت زندگیتان را کنترل کنید.

از آنجایی که شما حق انتخاب افکاری که به ذهن‌تان می‌آیند را ندارید و همچنین به دلیل اینکه نمی‌توانید جلوی آن‌ها را بگیرید، لازم است توانایی خود را صرف تعیین نوع ارتباط‌تان با افکار و پیامدهای ناشی از این ارتباط کنید.

متیو مک کی و کاترین سوتکر را بیشتر بشناسیم:

دکتر متیو مک کی (Matthew McKay) استاد روان‌شناسی انستیتوی رایت در برکلی است. وی تا کنون به تنهایی و با کمک دیگران بیش از بیست و پنج کتاب در حوزه‌ی روان‌شناسی منتشر کرده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: زندانیان باور، تکنیک‌های آرام‌بخشی و کاهش استرس، پیام‌ها، افزایش عزت نفس، و تکنیک‌های رفتاردرمانی دیالکتیک. او مدرک دکترای روان‌شناسی بالینی خود را از دانشکده روان‌شناسی کاربردی کالیفرنیا اخذ کرد و در حوزه‌ی درمان شناختی - رفتاری اضطراب، افسردگی و خشم تخصص و تجربه‌ی کافی دارد.

کاترین سوتکر (Catharine Sutker) تا به حال چندین کتاب به رشته‌ی تحریر در آورده است و کتاب راهنمای عزت نفس او از جمله کتاب‌های کاربردی و راه‌گشا برای رهایی از مشکلات ناشی از کمبود عزت نفس است.

مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزۀ موفقیت، خودیاری و رشد فردی علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

جملات برگزیده کتاب رهایی از زندان ذهن:

- زمان حال، گران و ارزشمند است. در زمان حال است که احساسات تجربه می‌شوند، تصمیم‌ها گرفته می‌شوند و تغییرات امکان‌پذیر می‌شوند. امّا قدرت زمان حال، اغلب ما را فریب می‌دهد و ما را از زمان حال غافل می‌کند.

- ما می‌توانیم از لحظه‌لحظه‌ی عشق، دوست داشتن و تعلّق خاطری که در گذشته تجربه کرده‌ایم لذت ببریم یا غمگنانه شکست‌ها را مرور کنیم.

- ذهن ما عادت دارد آنچه را که در اطراف‌مان تجربه می‌کنیم، تحت عنوان خوب یا بد تقسیم کند.

- یکی از روش‌های مهم برای درک چگونگی عملکرد ذهن‌تان و دست‌یابی به چشم‌اندازی سالم، این است که یاد بگیرید آنچه را که می‌بینید، می‌شنوید و در بدن‌تان احساس می‌کنید، از قضاوت‌های خود دور کنید.

- برخی از خیال‌پردازی‌ها مفیدند. این نوع خیال‌پردازی‌ها باعث می‌شوند که به وقایع زندگی خود سر و سامان دهید. برخی به شما کمک می‌کنند تا اهداف جدیدی را در زندگی خود تشکیل بدهید.

در بخشی از کتاب رهایی از زندان ذهن می‌خوانیم:

اصل اساسی توفان مغزی این است که هیچ فکر و عقیده‌ای احمقانه تلقی نمی‌شود. هر کسی حق دارد نظرش را مطرح کند و عقیده‌ای را به زبان بیاورد که ممکن است به پیشرفت گروه کمک کند. اولین و مهم‌ترین گام این است که هدف گروه مشخص شود. به عبارت دیگر، شما چطور می‌توانید مطمئن شوید که کدام فکر و عقیده بیشتر به گروه کمک می‌کند؟ اگر هدفی وجود نداشته باشد، پس بحث هم هیچ نتیجه یا فایده‌ای به دنبال ندارد.

لازم نیست که در توفان مغزی، افکار و نظرات مطرح شده را پذیرفت و تأیید نمود، بلکه فقط بایستی آن‌ها را شنید. هر فردی در گروه، ایده‌ای را پیشنهاد می‌کند درباره‌ی اینکه شما چه کاری بایستی انجام دهید. برخی افراد فقط گوش می‌کنند و درباره‌ی حرف‌های دیگران، فکر می‌کنند. هر فردی به عنوان عضوی از گروه، نقش و عملکرد خودش را دارد. یک نفر ممکن است خلاق و مشتاق باشد و ایده‌های نوین و جدید مطرح کند و حتی گاهی اوقات، شرط احتیاط را نیز رعایت نکند.

عملکرد ذهن‌تان را همانند یک جلسه‌ی توفان مغزی تصور کنید. افکاری در گوشه و کنار ذهن‌تان وجود دارد که معنا دارند. برخی از این افکار قصد دارند از شما در مقابل درد و رنج محافظت کنند. بعضی به شما کمک می‌کنند تا تکلیفی را به انجام برسانید و بقیه‌ی افکار درون ذهن‌تان را بشنوید، گویی هر فکر، ایده‌ای است که در جلسه‌ی توفان مغزی مطرح می‌شود. از آن‌جایی که هیچ یک از این افکار، حقیقت محض نیستند و هنوز در مرحله‌ی ایده و نظرورزی هستند، دست نگه دارید و فقط به هر ایده و فکر، بی‌طرفانه گوش کنید، قبل از این که فکر خاصی را بپذیرید و تأیید کنید.

فهرست مطالب کتاب

بخش اوّل: به چه فکر می‌کنید؟
قسمت اوّل: دیدن زمان حال: نوار مراقبه‌ی متحرک
قسمت دوّم: تماشای زمان حال: رفت و آمد بین تجربه‌ی دنیای درون و بیرون
قسمت سوّم: تماشای دیروز: خاطره در مقابل مشاهده
قسمت چهارم: افکار سگی
قسمت پنجم: دیدن و احساس‌کردن در مقابل قضاوت‌کردن
قسمت ششم: افکار داستان‌گویانه
قسمت هفتم: بعدش چه می‌شود؟ برنامه‌ریزی در مقابل پیشگویی‌
قسمت هشتم: افکار آینده‌نگرانه: خیال‌پردازی در برابر مشاهده
قسمت نهم: تسمه‌ نقاله‌ی افکار
بخش دوم: افکار شما چه تأثیری بر زندگی‌تان می‌گذراند؟
قسمت دهم: آزمون کاربردپذیری
قسمت یازدهم: پیوندهای ذهنی
قسمت دوازدهم: قضاوت‌ درباره‌ی همه چیز
قسمت سیزدهم: این فکر چه هدفی را دنبال می‌کند؟
قسمت چهاردهم: افکارمان چه دنیایی برایم ما می‌سازند؟
قسمت پانزدهم: فرار بزرگ
قسمت شانزدهم: افکار گمراه‌کننده
قسمت هفدهم: افکار شیطانی
قسمت هجدهم: توفان افکار
قسمت نوزدهم: افکار رئیس‌مآبانه
قسمت بیستم: نان بیات
قسمت بیست‌ویکم: شما فقط افکارتان نیستید
قسمت بیست‌ودوم: فکرکردن به یک واقعه، باعث انجام آن نمی‌شود
قسمت بیست‌وسوم: پذیرش یک روز بارانی
قسمت بیست‌وچهارم: ذهن تک‌بعدی
قسمت بیست‌وپنجم: فکر را به آگاهی‌تان راه بدهید
قسمت بیست‌و ششم: به‌دنبال نقص‌ها
قسمت بیست‌و هفتم: افکار شبیه ستاره‌ها هستند
قسمت بیست‌و هشتم: زنجیره‌ی افکار
قسمت بیست‌و نهم: پاهایتان را حرکت بدهید
بخش سوم: هر فکری که به ذهن‌تان خطور می‌کند را باور نکنید
قسمت سی‌ام: نام‌گذاری افکار
قسمت سی‌و یکم: قایق‌های ماهی‌گیری
قسمت سی‌و دوم: قضاو‌های‌تان را رها کنید
قسمت سی‌و‌سوم: تصویر افکارتان را بکشید
قسمت سی‌وچهارم: افکارتان را با صدای بلند تکرار‌کنید
قسمت سی‌و‌پنجم: آوازها و حرف‌های خنده‌دار
قسمت سی‌و‌ششم: جابه‌جایی حروف افکار
قسمت سی‌و هفتم: کاغذنگه‌دار
قسمت سی‌و‌هشتم: افکار فضول‌مآبانه
قسمت سی‌و نهم: چاه غصه
قسمت چهلم: مراقبه‌ی اتاق سفید
قسمت چهل‌ویکم: افکار بد را از خود دور کنید
قسمت چهل‌ودوم: مشتری ناراضی
قسمت چهل‌و سوم: افکار داخل ظرف غذا
قسمت چهل‌وچهارم: فکر را مثل یک پَر تصور کنید
قسمت چهل‌و پنجم: فکر شکلات
قسمت چهل‌وششم: غذادادن به ببر
قسمت چهل‌وهفتم: بگذارید نگرانی‌ها از کنارتان بگذرد
قسمت چهل‌وهشتم: وارد زندگی خود شوید
قسمت چهل‌و نهم: طناب‌ را رها کنید
قسمت پنجاهم: افکار غول‌آسا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهایی از زندان ذهن
نویسنده،
مترجمامید خواجه محمودآبادی، ساره حسینی عطار
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات۱۲۷
زبانفارسی
شابک978-600-8392-15-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۰۰۰۰ ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهایی از زندان ذهن

نویدا صفر
۱۴۰۰/۵/۳۰
عالی وکاربردی خیلی دوست داشتم تمام افکاری که تو سرتون هست رو برا تون باز میکنه که از کدوم دسته از افکار هستن وراحل میده بهتون عالیییییییی من که دوست داشتم از اون کتابای هستش که ارزش چند بار خوندنو داره
م زائر
۱۴۰۰/۲/۱۱
خوب هست پیشنهاد میکنم کیانی که نوجوان دارند بخوانند
مجید دبیری
۱۴۰۰/۳/۱۰
کتاب خوب و عالی و راهبردی هست
مشاهده همه نظرات ۳

راهنمای مطالعه کتاب رهایی از زندان ذهن

برای دریافت کتاب رهایی از زندان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.