معرفی و دانلود کتاب نشخوار فکری

عکس جلد کتاب نشخوار فکری
قیمت:
۳۷,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نشخوار فکری

کتاب نشخوار فکری، جستاری‌ست روان‌شناختی به قلم الیور کالینز. این کتاب به یکی از مقوله‌های مهم دنیای ذهن، یعنی «بیش‌از‌حد فکر کردن» می‌پردازد. نویسنده از این مقوله به‌عنوان وسواس فکری یاد کرده و سعی دارد در ادامه راه‌حل‌هایی برای تسلط بر ذهن، افزایش اعتماد به نفس، از بین بردن اضطراب، استرس، منفی‌نگری و آشفتگی ارائه دهد.

درباره‌‌ی کتاب نشخوار فکری

حتما شما هم بارها به هجوم افکار منفی و تصورات مزاحم و تکراری، درست در زمانی که باید روی کار، هدف یا خواسته‌هایتان تمرکز کنید دچار شده‌اید. افکاری که بیش از هرعاملی سد راه رسیدن به آرزوهای بزرگ یا حتی به‌سرانجام رساندن کار‌های روزنه‌یمان هستند. این همان واقعه‌ای‌ست که اولیور کالینز (Oliver Collins) در کتاب خود، نشخوار فکری (Overthinking) از آن به عنوان وسواس ذهنی یاد می‌کند.

تفاوت یک انسان موفق، با فردی که مدام مسیر اهداف خود را گم می‌کند در چیست؟ چه فرایند ذهنی‌ای، افرادی مثل ایلان ماسک، بیل گیتس یا کریستین رونالدو را به یک فرد موفق تبدیل کرده؟ آن هم در حالی که هزاران نفر حتی از به سرانجام رساندن اهداف کوچک و ساده‌ی خود عاجز مانده‌اند. شاید ابتدا پاسخ را در عوامل بیرونی جست‌وجو کنید، اما الیور کالینز به این حدس شما جواب منفی می‌دهد...

نویسنده‌ی کتاب نشخوار فکری، عامل موفقیت یا شکست افراد را، قبل از هرچیز، در ذهنشان وارسی می‌کند. البته که همه‌ی ما به دنبال سعادت و خوشبختی هستیم: خانه‌ی بزرگ، حساب پس‌انداز کافی و خانواده‌ای شاد؛ درست به همین علت است که هرروز صبح از تخت‌خواب گرممان بلند می‌شویم. اما تا به حال از خود پرسیده‌ایم که با وجود تلاش هرروزه، آیا واقعاً انسان‌ موفقی به حساب می‌آییم؟ واقعیت تلخ آن است که افراد بسیاری با وجود سخت کار کردن، هیچ‌گاه به موفقیت در معنای درازمدت و پایدار آن دست نیافته‌اند. البته که اغلب از اهداف خود خبر داریم، اما در بسیاری از موارد آنچه در عمل به آن می‌رسیم، در حقیقت بیش از یک قدم نیست. ولی چرا؟ نویسنده، باز هم جواب را در ذهنمان می‌یابد. افکار ما بیش از چیزی که فکرش را کنیم قدرتمند هستند. درواقع، این افکار هستند که هدایت و تصمیم‌گیری ذهن و عملمان را به عهده می‌گیرند. حالا جواب سؤالات بی‌شمار ما در مورد موفقیت و عدم موفقیت جواب ساده‌ای پیدا می‌کند: افراد موفق، معمولاً صاحب افکاری هستند که مسیر موفقیت را برای آن‌ها هموار می‌کند؛ این درحالی‌ست که افرار ناراضی به احتمال بالا از افکار ناخوشایند و منفی زیادی رنج می‌برند. موضوع زمانی حتی سخت‌تر می‌شود که این دست افکار به بیشترین حد ممکن برسند و مثل یک مزاحم، گوشه‌ی ذهن ما زندگی کنند؛ این همان حالتی‌ست که دست‌یافتن به خوشبختی و موفقیت را بیش از هرزمانی دور از دسترس می‌کند.

الیور کالینز، زیاد فکر کردن را به نشخوار افکار تشبیه می‌کند. او معتقد است بیش از حد فکر کردن، همان‌چیزی‌ست که ذهن را در فضایی مه‌آلود برده و از داشتن قدرت تصمیم و خلاقیت دور می‌کند، یا احتمال بالا رفتن اضطراب و افسردگی را در افراد بالا می‌برد. اما با وجود عوامل مختلفی که امروزه ما را بیش از پیش به سمت نشخوار افکارمان سوق می‌دهد، چگونه ذهنی شفاف، رها و پذیرای شادی و موفقیت داشته باشیم؟ برای یافتن جواب این سؤال و دیگر سؤالات دنیای بزرگ ذهن، با کتاب نشخوار فکری همراه باشید.

کتاب نشخوار فکری در سال 2020 وارد بازار جهانی شد. نسخه‌ی فارسی این کتاب به همت انتشارات اندیشه احسان و با ترجمه‌ی آرزو مهران در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفته است.

در نکوداشت کتاب نشخوار فکری

  • این کتاب افراط‌‌ اندیشی را به‌طور کامل شرح می‌دهد، سه اساس اصلی نشخوار فکری را شناسایی می‌کند و یازده مکانیسمی که ممکن است بر اساس آن‌ها رخ دهد را ارائه می‌دهد. (amazon)

کتاب نشخوار فکری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی دوستداران دنیای روان‌شناسی، موفقیت و خودسازی پیشنهاد می‌شود. کتاب نشخوار فکری، پیشنهادی‌ست جذاب و آموزنده، به تمامی کسانی که به دنبال راه‌حلی اصولی و دائمی، برای رهایی از افکار منفی و تکراری هستند.

با الیور کالینز بیشتر آشنا شویم

الیور کالینز، مؤلف و پژوهشگر شناخته‌شده در زمینه‌ی روان‌شناسی و مثبت‌نگری‌ست. کالینز، به جز کتاب نشخوار فکری چند کتاب‌ دیگر در زمینه‌ی خودیاری به چاپ رسانده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب نشخوار فکری

  • هیچ چیز نمی‌تواند به اندازه‌ی افکار نسنجیده به شما آسیب برساند. (بودا)
  • اگر می‌خواهید بر نشخوار فکری غلبه کنید، ذهن خود را به زمان حال بیاورید و آن را مجدداً به دنیای مجاور متصل کنید. (آمیت ری)
  • زیاد عمیق فکر نکنید. این کار باعث بروز افکار بیش‌ازحد می‌شود و افکار بیش‌ازحد منجر به بروز مشکلاتی می‌شوند که قبلاً وجود نداشتند. (جیسون اینگوی)
  • اگر هر روز باری را که بر دوشمان است تحمل کنیم، می‌توانیم به‌راحتی از پس مشکلات بربیاییم. اما اگر بار دیروز را روی امروز تلنبار کنیم، بار ما سنگین و بار فردا هم به آن اضافه خواهد شد. (جان نیوتون)

در بخشی از کتاب نشخوار فکری می‌خوانیم

نشخوار فکری به‌عنوان یکی از عوامل ایجاد استرس، اضطراب و افکار و احساسات منفی شناخته می‌شود. رابطه‌ی ما با جهان و انسان‌ها می‌تواند بسیار زیاد باشد. انسان‌ها از سنین جوانی با استرس روبه‌رو شده و هرچه بزرگ‌تر می‌شوند، در صورت عدم کنترل، این احساس بدتر می‌شود. در طول زندگی در تلاش هستیم تا اهداف، افکار، روابط، شغل، استعداد، سرگرمی، تجارت خود و غیره را توسعه دهیم. استرس ناشی از این فعالیت‌ها، تمایل ما را از بین می‌برد. نشخوار فکری، یکی از دلایل مهم افزایش استرس است.

همه‌ی ما اهداف، آرزوها، خواسته‌ها و علایقی داریم. متأسفانه انرژی ذهنی و جسمی‌مان همیشه آن‌قدر خوب نیست که بتواند ما را در برابر اثرات خسته‌کننده‌ی ناشی از تحقق نیازها و خواسته‌هایمان مقاوم نگه دارد. بنابراین، همه‌ی ما در معرض استرس هستیم. استرس، واکنش طبیعی، جسمی و ذهنی بدن ما نسبت به تجربیات زندگی روزمره است. ترشح هورمون استرس، بروز واکنش «جنگ یا گریز» ما را تسهیل می‌کند. این واکنش از انسان‌های نخستین در برابر موقعیت‌های بسیار خطرناک، مانند برخورد با حیوانات کمک زیادی کرده است. مواجهه با حیوانات وحشی چیزی نیست که هر فرد به‌طور متوسط روزانه با آن روبه‌رو شود. ما با شرایط دیگری روبه‌رو هستیم که به‌ناچار واکنش «جنگ یا گریز» را تحریک می‌کند، مانند زمانی که می‌خواهیم به افراد مهم در شرکتی که کار می‌کنیم، مطلبی ارائه دهیم یا وقتی ناگهان با یک وسیله‌ی نقلیه‌ی در حال حرکت برخورد می‌کنیم. قلبمان شروع به تپیدن می‌کند و تندتر نفس می‌کشیم.

استرس برای زنده ماندن نیاز است، چون ما را قادر می‌سازد در صورت نیاز، سریع واکنش نشان دهیم و فقط زمانی به مشکل تبدیل می‌شود که واکنش به استرس بیش از حد باشد، دقیقاً مانند نشخوار فکری.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
فصل اول: مقدمه
کتاب
فصل دوم: نشخوار‌ فکری چیست؟
نشخوار‌ فکری چیست؟
انواع نشخوار فکری
نشخوار فکری در زندگی شما چه چیزهایی را به وجود آورده است؟
خلاصه‌ی فصل
فصل سوم: ذهن ما چگونه کار می‌کند؟
مغز انسان و روند تفکر
رابطه‌ی بین استرس، اضطراب و افکار منفی
نشخوار فکری چگونه باعث بروز استرس، اضطراب و افکار منفی می‌شود؟
خلاصه‌ی فصل
فصل چهارم: تشخیص نشخوار فکری
دلایل عمده‌ی نشخوار فکری
سه رکن مهم نشخوار فکری
محک‌زنی
تفسیر سؤالات
خلاصه‌ی فصل
فصل پنجم: چرا نباید نگران باشید؟
نمایی از زندگی یک فرد مبتلا به نشخوار فکری
نمایی از زندگی یک اندیشمند متعادل
مقایسه‌ی هر دو وضعیت
چرا نباید بیش‌ازحد فکر کرد؟
خلاصه‌ی فصل
فصل ششم: اصول بهبودی حاصل از نشخوار فکری
10 نکته‌ی مهم غلبه بر نشخوار فکری
خلاصه‌ی فصل
فصل هفتم: ماندن در زمان حال
ماندن در زمان حال یعنی چه؟
مزایای ماندن در زمان حال
ارتباط بین یوگا و حضور در زمان حال
مدیتیشن
تنفس آگاهانه
شکرگزاری
اظهارات مثبت
خلاصه‌ی فصل
فصل هشتم: مثبت‌اندیشی و ذهن راه‌حل‌محور
از بین بردن منفی‌نگری
ذهن‌خوانی
تعمیم بیش‌ازحد (فراتعمیم)
بزرگنمایی
کوچک شمردن
استدلال عاطفی
تفکر سیاه و سفید
شخصی‌سازی
طالع‌بینی
برچسب زدن
چرا باید مثبت‌اندیش باشید؟
نمونه‌هایی از منفی‌نگری و تبدیل آن به مثبت‌اندیشی
راه‌حل‌محور بودن
هفت نکته‌ی مهم برای داشتن راه‌حل
خلاصه‌ی فصل
فصل نهم: کنترل محیط و احساسات
افراد پیرامون خود را به من نشان دهید
ساده‌زیستی، ابزار مخفی صلح
اصول رفع آشفتگی از طریق ساده‌زیستی
داشتن مالکیت‌های کم‌تر از قبل
هدفمند باشید
از تمایل به داشتن چیزها خلاص شوید
به شیوه‌ی خود زندگی کنید
بگذارید از درونتان نشأت بگیرد
با قوانین خود زندگی کنید
چرا باید ساده‌زیست بود؟
استرس تا حد زیادی کاهش می‌یابد
افسردگی پس از رفع تنش‌ها بهبود می‌یابد
تمرکز بیش‌تری پیدا کنید
عادات غذایی بهتر
هوای بهتر
افزایش کنترل عاطفی
سرکوب نکنید؛ تعدیل کنید
احساسات خود را بشناسید
هر احساسی را بپذیرید
برای نوشتن حالت روحی خود، یک دفتر داشته باشید
برای بیان هر احساسی، زمان و مکان خاصی وجود دارد
مکث کنید
مدیتیشن را امتحان کنید
خلاصه‌ی فصل
فصل دهم: تجسم و تعیین هدف
مزایای تجسم
نحوه‌ی تجسم
استفاده از روش تجسم
تعیین هدف مؤثر
اهداف «اسمارت» (SMART)
تعیین هدف می‌تواند زندگی شما را سازمان ببخشد
کاربرگ‌های تعیین هدف
ویلیام برنده‌ی اسکار می‌شود
خلاصه‌ی فصل
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نشخوار فکری
نویسنده
مترجمآرزو مهران
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-7954-30-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نشخوار فکری

علی اصغر کیخایی
۱۴۰۲/۶/۲۴
کتاب خوبی است مخصوصا کسانی که با خود کلنجار می‌شوند و نمی‌توانند درست تفکر کنند خود من دانش آموز کنکوری هستم و در مواقعی که درس می‌خوانم دچار حواس پرتی می‌شوم و تمرکزم به هم می‌ریزد و وقتی کلا تمرکزم رو از دست می‌دهم کلا آن روز را نمی‌توانم درس بخوانم این کتاب برای همه اقشار جامعه مفید است تو صیه می‌کنم این کتاب را مطالعه کنید
احمدرضائی
۱۴۰۲/۷/۲۹
شاید مطالب این کتاب رو به صورت جسته گریخته شنیده یا خوانده باشیم ولی در این کتاب به صورت مبسوط و اصولی تر با آن‌ها آشنا میشویم. برای رهایی از افکار مزاحم و همچنین زیادی فکر کردن که خودش باعث استرس و مشکلات دیگر میشه خواندن این کتاب رو توصیه میکنم به هر حال راهکارهای متنوعی از جمله در حال زندگی کردن ارایه میکنه که میتونه مفید باشه
ناهید
۱۴۰۲/۶/۲۶
دیروز، کتاب را خریداری، کردم و امروز، تمامش، کردم. توصیه میکنم شما هم حتما این کتاب را بخونید. کلی نکات آموزنده و کاربردی داره. متنش ساده و روانه. من دوباره میخام این کتاب را بخونم چون انرژی، و روحیه میده بهم. برای کنار گذاشتن منفی نگری و داشتن تفکر مثبت و در نهایت شاد بودن و آرامش داشتن خیلی کمک میکنه.
مجید دبیری
۱۴۰۲/۵/۶
کتاب خوبیه یاد میگیری که تفکر منطقی و نشخوار فکری رو از هم تشخیص بدی و به افکار مزاحمی که موقع انجام دادن کاری راه باز میکنن بها ندی و یا خنثی شون کنی من که استفاده میکنم موفق باشین 👍
لعیا
۱۴۰۲/۶/۲۰
به نظرم این کتاب واقعا عالی هستش، زندگی روزمره ما انقدر سخت شده که اکثرا دچار این نشخوار فکری میشویم، من این اختلال رو در زندگی شخصی و روابطم داشتم این کتاب کمکم کرده که هم بتونم زمانی که دچار نشخوار فکری میشم رو تشخیص بدم و هم بتونم این رفتار رو تا حدودی کنترل کنم.
علی صالحی
۱۴۰۲/۷/۲۰
این کتاب به عنوان یک کتاب جامع در خصوص مشکلات ناشی از نشخوار فکری خیلی اصولی و درست علت‌ها، معایب و راهکار حل مشکل نشخوار فکری و مشکلات ناشی از این پدیده ذهنی را بیان کرده است. بنده با خواندن واستفاده از این کتاب توانستم تا حد زیادی مشکلات درونی خود را حل کنم. با تشکر.
الهه قاسمی
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
در این کتاب یک بخشی اختصاص داده است به طبقه بندی نشخوار فکری بر اساس زمان که عبارت است از: *فکر کردن بیش از حد به گذشته *فکر کردن بیش از حد به آینده*فکر کردن بیش از حد به حال حاضر و در ادامه هر کدام توضیح داده است این بخش از نظر من جالب بود.
عباس اسدی
۱۴۰۲/۶/۱۴
این کتاب، با دیدگاهی علمی و مثال‌های عینی، ثابت می‌کند که فردِ مبتلا به نشخوار فکری، میزان قابل توجهی از انرژیِ خود را هدر میدهد، بدون اینکه به نتیجه خاصی برسد. توصیه میکنم کسانی که از این عارضه رنج میبرند، حتما مطالعه کنند. از کتابراه ممنونم.
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
بنظرم کتاب خوبیه برای افرادی که بیش از حد در مورد مسائل مختلف فکر می‌کنند و به نوعی درگیری فکری و ذهنی زیادی دارند یا به قول نویسنده دچار نشخوار فکری هستند و خودشان هم خبر ندارند کمک زیادی میکنه..
mary mir
۱۴۰۲/۱۰/۹
خیلی کتاب مفیدی بود نویسنده نشخوار فکری رو خیلی خوب توضیح داده و اونها رو درجه بندی کرده هر حرفی که میگه شما با اون حرف همزادپنداری میکنید و اینکه راه حل‌ها هم جواب میده باید تمرین کنید
Maria
۱۴۰۲/۶/۴
به نظرم برای افرادی که کنترلی روی افکار منفیشون ندارن واقعا کتاب خوبیه مطالب خیلی ساده و روان و قابل درک هستند
به من خیلی کمک کرد امیدوارم واسه بقیه هم مفید باشه
رضا امیرنژاد
۱۴۰۲/۶/۲۶
کتابی به قلمی ساده و بسیار بدون حاشیه و گنگ بودن موضوع توضیح داده شده مبحث مورد نظر و به راحتی قابل فهم و درک هستش، توصیه می‌کنم حتما مطالعه داشته باشین این کتاب رو
علیرضا دانایی
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
کتابی عالی برای شناخت و رفع نشخوارها و همهمه‌های ذهنی که بیماری رایج این روزهاست. به همه خواندنش را بشدت توصیه میکنم
سارا ابره دری
۱۴۰۲/۹/۲۲
باسلام
بهترین کتابه از نظر من تک تک کلمات و جملاتشو از عمق وجود میشه احساس کرد امیدوارم خواندن این کتاب بتونه به عزیزانی که دچار این اختلال هستن کمک کنه
Hani Najafi
۱۴۰۳/۱/۱۰
من بعد خوندن این کتاب متوجه شدم صدایی که در سرم صحبت میکنه در واقع خودم نیستم بلکه من فقط اون صدا رو میشنوم
ارزش چند بار خوندن رو داره
مشاهده همه نظرات 30

راهنمای مطالعه کتاب نشخوار فکری

برای دریافت کتاب نشخوار فکری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.