معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن: رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن

عکس جلد کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن: رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن
قیمت:
70200 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن: رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن

کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن نوشتهٔ مارک منسون، به شما این پیام مهم را می‌رساند که برای خوشبخت بودن نیازی نیست فرد خارق‌العاده‌ای باشید و می‌توانید در اوج معمولی بودن خوب زندگی کنید و خودتان را دوست داشته باشید. این کتاب در زمان انتشار به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد و بیش از 6 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

درباره کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن:

طی چندین دهه گذشته بسیاری از افراد موفق به ما گفته‌اند که کلید رسیدن به یک زندگی شاد، داشتن تفکر مثبت است. اما این حرف چقدر صحت دارد؟ مارک منسون عقیده دارد تفکر مثبت دروغ مزخرفی بیش نیست! او این پیام را به مخاطبین خود می‌رساند که زندگی لحظات بدی هم دارد و ما باید با آن کنار بیاییم. به عقیدهٔ این نویسنده و وبلاگ‌نویس پرطرفدار شیوهٔ تفکر مثبت، جامعه مدرن را آلوده کرده و باعث ناامیدی نسل جدید شده است.

کتاب هنر ظریف اهمیت ندادن (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) به شما می‌گوید اگر همیشه رویای این را داشته باشید که به همهٔ آرزوهایتان رسیده‌اید، به هیچ جایی نمی‌رسید! با شنیدن این کتاب متوجه این موضوع مهم می‌شوید که معمولی بودن هیچ اشکالی ندارد و لازم نیست همهٔ انسان‌ها از مهارت‌های کافی برخوردار باشند.

کتاب حاضر به شما یاد می‌دهد دغدغهٔ فکری کمتری داشته باشید و تنها به چیزهای ارزشمند در زندگی‌تان اهمیت بدهید. اگر مدام در تلاش باشید از چیزهای منفی دوری کنید، ممکن است نتیجه عکس را دریافت کنید. همچنین فرار کردن از رنج، چیزی جز بازگشت درد را به همراه دارد. هیچ راهی برای رهایی از استرس وجود ندارد و طبیعت انسان این گونه است که همیشه مشغولیتی داشته باشد. اما این که دغدغهٔ شما چه چیز باشد موضوع مهم و اصلی این کتاب است.

کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن نشان می‌دهد که کتاب‌های دیگر فقط بر روی انتظارات غیرواقعی شما تاکید می‌ورزند. همچنین این اثر به شما یادآوری می‌کند که گول تبلیغات را نخورید و زندگی خوب را در گرو داشتن یک خانهٔ لوکس و یک همسر زیبا نبینید. شاید تصور کنید این کتاب بر روی بی‌خیالی تاکید دارد اما باید گفت پیام اصلی آن توجه کردن بر روی اهداف واقعی و دست یافتنی و ارزش‌های اصلی و بی‌توجهی به حواشی است.

در هر یک از فصول این کتاب یک داستان از شخصیت‌های معروفی مثل چارلز بوکفسکی و ارنست بِکِر می‌شنوید. با شنیدن روایت‌های این افراد و سرگذشت آن‌ها متوجه می‌شوید که در راه رسیدن به موفقیت چه سختی‌هایی کشیده‌اند. به همین ترتیب درمی‌یابید که انتظارات غیرواقعی از خود را کنار بگذارید و مسیر منحصر به فرد خود برای رسیدن به خوشبختی را انتخاب کنید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن:

- انعطاف‌پذیری، خوشبختی و آزادی ناشی از این است که بدانید به چه چیزی اهمیت دهید و مهمتر از همه اینکه به چه چیزی اهمیت ندهید. این کتاب بسیار فلسفی و کاربردی است که به خوانندگان یاد می‌دهد بتوانند به هر چیزی اهمیت ندهند. (رایان هالیدی - نویسنده، بازاریاب و کارآفرین آمریکایی)

- توانایی مارک در بررسی عمیق و ارائه بینشی شگفت‌انگیز و در عین حال غیرقابل درک در مورد چالش‌های زندگی، او را به یکی از نویسندگان مورد علاقه من تبدیل می‌کند و این کتاب بهترین اثر او است. (متیو کپنس – وبلاگ نویس و نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز)

- این کتاب مانند یک سیلی به صورت شما برخورد می‌کند و بسیار تامل برانگیز است. در صورت تمایل به کنار گذاشتن همه بهانه‌ها و ایفای نقش فعال در زندگی این کتاب را بخوانید. (استیو کمب - نویسنده، ناشر و مربی تناسب اندام آمریکایی)

- این کتاب برعکس کتاب‌های دیگر به شما می‌گوید تلاش نکنید، اشتباه کنید و استانداردهای خود را پایین بیاورید. اعتقاد به خود را کنار بگذارید. مختصر اما به طرز شگفت‌انگیزی عمیق است. آن را یک شبه خواندم. (درک سیورز - نویسنده، موسیقیدان، برنامه‌نویس و کارآفرین آمریکایی)

- یک راهنمای شخصی برای زندگی با صداقت و یافتن خوشبختی در موقعیت‌های گاهی دردناک... این کتاب، پر از پیشنهادات غیرقابل تصور است که غالباً حس بسیار خوبی دارند. خواندن آن لذت‌بخش است و ارزش بازخوانی دارد. همچنین یک معیار خوب برای اندازه‌گیری کتاب‌های خودسازی است. (Kirkus Review - مجله نقد کتاب آمریکایی)

کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های توسعه فردی و موفقیت علاقه دارید، شنیدن این کتاب صوتی می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

با مارک منسون بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، وبلاگ‌نویس و کارآفرین آمریکایی تحصیلات خود را در رشته مدیریت مالی ادامه داد و در کنار آن مطالعات زیادی در زمینه روان‌شناسی داشته است. او با فروش نخستین کتابش به شهرتی جهانی دست یافت و به نویسنده‌ای پرفروش در نیویورک تایمز تبدیل شد. مارک منسون (Mark Manson) همچنین دارای یکی از بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های رشد شخصی در جهان است و ماهانه بیش از دو میلیون نفر نوشته‌های او را می‌خوانند.

آثار وی به 50 زبان زنده ترجمه شده و بیش از 12 میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رفته است. نوشته‌های منسون در نیویورک‌تایمز، وال‌استریت ژورنال، مجله TIME، فوربس، سی. ان. ان و ووکس و بسیاری دیگر از مطبوعات به چاپ رسیده و طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است. کتاب‌های دیگر این نویسنده که به فارسی نیز ترجمه شده است «عشق کافی نیست و همه چیز به فنا رفته» نام دارد.

در بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن می‌شنویم:

لذت عالی است. اما اگر اولویت‌های زندگی‌تان را هول آن تعیین کنید، ارزشی ناگوار می‌شود. از معتادان بپرسید تعقیب لذت برایشان چه حاصلی داشته است. از یک فرد بی‌بند و بار که خانواده‌اش را نابود کرد و فرزندانش را از دست داد بپرسید آیا لذت در نهایت باعث خوشحالی او شد یا نه. از مردی که تا سرحد مرگ پرخوری کرد بپرسید لذت چه کمکی به حل مشکلاتش کرده است.

لذت خدایی دروغین است. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که انرژی خود را بر لذت‌های سطحی متمرکز می‌کنند، در آخر مضطرب‌تر، از لحاظ احساسی نامتعادل‌تر و افسرده‌تر می‌شوند. لذت سطحی‌ترین شکل رضایت از زندگی است و به همین خاطر راحت‌تر از سایر رضایت‌ها به دست می‌آید و راحت‌تر هم از دست می‌رود.

باوجود این لذت چیزی است که در بیست و چهار ساعت هفت روز هفته برای ما تبلیغ می‌شود. لذت چیزی است که روی آن تمرکز داریم. چیزی است که از آن استفاده می‌کنیم تا خود را بی‌حس و حواسمان را پرت کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
فصل اول: سعی نکنید
22 دقیقه
هنر ظریف اهمیت ندادن
23 دقیقه
فصل دوم: خوشحالی یک مشکل است
31 دقیقه
خوشحالی از حل کردن مشکلات سرچشمه می‌گیرد
63 دقیقه
فصل سوم: شما خاص نیستید
50 دقیقه
فصل چهارم: ارزش رنج
23 دقیقه
ارزش‌های مزخرف
33 دقیقه
فصل پنجم: شما همواره در حال انتخاب هستید
32 دقیقه
پاسخ دادن به تراژدی
54 دقیقه
فصل ششم: شما دربارۀ همه‌چیز اشتباه می‌کنید (من هم همین‌طور)
27 دقیقه
قانون اجتناب منسن
44 دقیقه
فصل هفتم: شکست راه پیشرفت است
41 دقیقه
فصل هشتم: اهمیت نه گفتن
25 دقیقه
فصل هشتم / بخش دو
56 دقیقه
فصل نهم: و سپس می‌میرید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن: رویکردی نامتعارف به خوب زندگی کردن
نویسنده
مترجمفاطمه بلدی، محمد خلعتبری
راویحمید یزدانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
70200 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۹/۵
کتاب بسیار مفیدی‌ست و ژرف خوانی آن، باعث یک باز اندیشی روی مرزبندی‌ها و چهارچوب‌های فکری خواهد شد.
(گرچه) در بعضی موارد، موضوعی که به آن پرداخته شده، بنظر من اصلا مصداق قابل تعمیمی ندارد و در حد کلمات و تئوری روی کاغذ است چون معیارِ ارزشگذاری هر فرد در هر جامعه‌ و با هر فرهنگی که زندگی می‌کند در
فرق دارد. مثلا بخش ارزش‌های خوب و بد (انتهای فصل چهارم)، اصلا نمی‌شود بصورت کلی گفت که چه ارزشی «خوب» است و «بد». چون ما در یک جامعه‌ی جهانی واحد زندگی نمی‌کنیم و فاکتورهایی که در زندگی یک فرد امریکایی «ارزش» نیست برای منی که تو ایران زندگی می‌کنم، هست.
از این موضوع که بگذریم، بخشی که برای من از همه بیشتر قابل توجه و متفاوت و به عبارت بهتر «جدا از کلیشه» و جدا از حرف‌های تکراری روان‌پژوهان بود، بخش تقدس‌زدایی از عشق در فصل هشتم کتاب بود؛ توصیه میکنم با توجه خاص‌تری به این بخش بپردازین.
در نهایت، این کتاب بهترین انتخاب برای کسانی‌ست که دچار سردرگمی و حس انقطاع در زندگی هستند.
Alireza Karami
۱۴۰۱/۸/۳
سلام و عرض ادب، بنده کتاب‌های زیادی خوندم به خصوص درباره‌ی رشد شخصی و روانشناسی موفقیت، همیشه میدونستم این سبک‌هایی که در حال حاضر در دنیا تدریس میشود چند مشکل دارد: ۱ - نگرش افراطی مثبت اندیشی مطلق باعث ایجاد افسردگی بیشتری در خیلی از اقشار میشود، ۲ - با روایات معصومین مطابقت ندارد، ۳ - نگرش لایق بهتر از هر چی و هر جا که هستیم باعث دائمی شدن احساس کمبود و نارضایتی انسان میشود، ۴ - نگرش حال حاضر اکثر کتاب‌ها و سمینار‌های انگیزشی پرورش دهنده‌ی صفت زشت و عظیم کبر در بسیاری افراد هست..
این کتاب بهترین کتابی بود که بنده بین تمام کتاب‌های غربی که این زمینه نوشته شده، مطالعه کردم، پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید، بسیار با روایات معصومین مطابقت دارد
پریا شقاقی
۱۴۰۱/۸/۷
هر نویسنده‌ای با باورها و سطح دانش خودش کتاب مینویسه پس نمیشه بگیم یکی خوبه یکی بد، اما کاملا متفاوته با همه کتاب‌های موفقیت که سعی در مثبت کردنه ضمیر ناخودآگاه و مثبت اندیشی دارن،، این کتاب یه سری واقعیت‌های زندگی و بی پرده و با صراحت تمام و کمی تند بیان میکنه در قالب مثال. و منظور کلی کتاب اینه و به چیزایی که نمیتونی تغییرشون بدی یا بی اهمیت ترن توجه نکن و واسه مسائل مهم تلاش کن، که این یه موضوع بدیهیه و فقط نویسنده یادآوری میکنه. به طور کلی همه کتاب‌ها ارزش یه بار شنیدن و خوندن و دارن اما واسه من همین ۱بارش کافی بود 😁
Pouya Soltani
۱۴۰۰/۸/۱۸
فقط می‌تونم بگم بی نظیر
خواننده با لحن و صدای فوق االعاده مناسب
محتوای کتاب، بی نهایت مفید و تامل برانگیز
بسیار بسیار بسیار این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم؛ کافیست چند فصل از آن را بخوانید، اوائل حس می‌کنید چرند است، اما به مرور زمان به این مهم پی می‌برید که چرند تنها چیزی‌ست که نمی‌شود به این کتاب نسبت داد؛ قول می‌دهم معتادش شوید
مجددا می‌گویم، بی نظیر است...
سحر شاکرى یکتا
۱۴۰۰/۷/۲۹
عمیقا به چنین دیدگاهى نیاز داشتم و با اینکه بعضى از فایل‌ها رو دو بار گوش کردم، دلم میخواد شنیدن کل کتاب رو دوباره تکرار کنم. کتاب شامل واقعیت هایى هست که همه میدونیم، ولى نوع چیدمان جملات و فصول باعث میشه از دانسته هامون نتیجه بهترى بگیریم. بعد از مثبت اندیشى وسیعى که بخاطر جبر زمانه بهش پناه بردیم، شنیدن این واقعیتها میتونه کمک کنه به تعادل برسیم.
هاجر زارع خفری
۱۴۰۱/۶/۷
من عاشق این کتاب شدم چون ورای باور‌های غلطی که رسانه‌ها برامون ساختن حرف زد، این کتاب تأمل برانگیز و شاید خودشون نیاد چون باور‌ها و شیوه‌ها رو زیر سوال می‌بله و واقعیت ساده وراهگشا و درعین حال چیزی که ازش اجتناب می‌کنیم بهمون نشون میده و میگه راه حل آنجاست..... البته گوینده عالی می‌موند و من از گوش دادن لذت بردم وممنون که حین خواندن گوینده اهنگ زمینه نمیگدارید
نیلوفر مجد
۱۴۰۱/۴/۱۳
صدای گوینده فوق العاده، موضوع و متن کتاب فوق العاده، اینو از یه کتابخوان بشنوید! همه چی در مورد این کتاب صوتی عالی بود و بی نقص. چقدر هم نویسنده ریشه‌های افکار ما رو بهشون اشاره میکنه و براشون راه حل میگه. تمام اضطرابها و افکار اشتباهمون.. خلاصه که بسیار جالب و بخصوص صدای گوینده و فن بیان ایشون، بی نقصه
Mohammad Reza Ebadi
۱۴۰۱/۱/۳۰
این کتاب زندگی من رو برای همیشه عوض کرد.
اولین بار بیش از ۱۰ درصد ازش نفهمیدم.
دومین بار شاید ۲۰ درصد.
این کتاب علیرغم طولانی بودن باید بارها و بارها شنیده بشه (حداقل یکبار بدون اینکه کار دیگه‌ای در کنارش انجام بدین) تا بشه فهمید که اصلا با کی کار داره.
جزو ۳ کتاب برتر من
سما غفاری
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
به نظرم کتاب جالبی بود بهمون یادآوری می‌کنه توی زندگی به اون چیزاهایی که نمی‌خواییم فکر نکنیم و اهمیت ندیم به جاش تمام توجه امون باشه به چیزهایی که می‌خواییم در واقع ما زمانمون رو برای چیزهایی که اهمیت ندارن تلف می‌کنیم
ممنون صوت گوینده هم خوب بود
زینب س
۱۴۰۲/۸/۵
من وقتی تو شرایط روحی بدی بودم شروع به خوندن این کتاب کردم واقعا برای تغییر دیدگاهم و قبول مسئولیت و عواقب اعمال خودم عالی بود. این کتاب رو از دست ندید. از نویسنده و گوینده خوش صدا بسیار ممنونم. همچنین از برنامه فوق العاده کتابراه ممنونم.
دلسا
۱۴۰۱/۹/۹
درمورد اینکه صدا و لحن گوینده خیلی خوبه شکی نیست. منتها مطالبی که با نویسندگی مارک منسون ارائه میشه، خیلی تاثیرگذار نبود و نتونست تاثیر خیلی مثبتی روی افکار من داشته باشه که به چیزای بی اهمیت، اهمیت ندم!
هانیه
۱۴۰۱/۴/۱۸
کتاب خیلی قشنگی بود صدای گوینده خیلی خوب بود و حالت یکنواخت نداشت این کتاب کمک میکنه الویتای زندگیتون تشخیص بدین و واقع بینانه تر به زندگی نگاه کنید و اگر توی زندگی گاهی همه چیز بر وفق مراد نبود اشکال نداره
نسیم شارقی
۱۴۰۱/۵/۲۷
من هر بخش رو دوسه بار گوش دادم که متوجه بشم منظورش چیه ولی وقتی درکش کنی دیدگاه جالبی بهت میده در مورد تغییر دیدگاه به مسایل روزمره و اهمیت دادن بیجا به مسایل بی ارزش
ستایش کوثری
۱۴۰۰/۱۲/۱۸
بهترین کتابی که که میتونید در زمینه موفقیت پیدا کنین واقعا کتاب خوبیه بعضی از فصل هاش مثل فصل آخر که کل کتاب جمع بندی کرده چند بار گوش دادم خیلی عالیه حتما استفاده کنید ازش
سامان پ
۱۴۰۱/۵/۹
این نویسنده دیدگاه متفاوت وخیلی جالبی در مورد زندگی و مسائل اساسی زندگی داره که تو این کتاب با زبانی ساده، گویا و آمیخته با طنز اونارو بیان می‌کنه
ترجمه و گویندگی هم عالی بودن
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن

برای دریافت کتاب صوتی هنر ظریف اهمیت ندادن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.