معرفی و دانلود کتاب صوتی طاعون

عکس جلد کتاب صوتی طاعون
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طاعون

شاید ما مردمی که همه‌گیری گسترده و مرگبار سال 2020 تا 2022 میلادی را به چشم دیدیم، چندان هم با آنچه در کتاب صوتی طاعون می‌گذرد بیگانه نباشیم. آلبر کامو در این اثر داستان شهر و مردمی طاعون‌زده را روایت می‌کند که هر یک در مواجهه با این پدیده‌ی شوم، روش و نگرشی را پیش گرفته‌اند. اما راهی که راوی اثر پیش گرفته است، شاید متفاوت‌ترین و ستایش‌برانگیزترین راه ممکن باشد.

درباره‌ی کتاب صوتی طاعون

مواجهه‌ی خود را با همه‌گیری هولناک ویروس کرونا به یاد بیاورید. تصاویری که از خاکسپاری‌های کم‌جمعیت و محافظت‌شده می‌دیدید چه احساسی را درون شما زنده می‌کردند؟ آمار فزاینده‌ی مرگ‌ومیر روزانه چطور؟ آنچه ما در دو سال پندمی از سرگذراندیم، با شدّت و حدّتی بیشتر در کتاب صوتی طاعون (The Plague) اتفاق می‌افتد. آلبر کامو در این کتاب از وقایع بیماری کشنده‌ای که در سال 1849 بخش بزرگی از مردم شهر اوران الجزایر را به کام مرگ کشاند استفاده می‌کند اما این اتفاقات را در بستر زمانی دهه‌ی 1940 می‌گستراند.

ساکنان شهر اوران در گیرودار طاعون فراگیری گرفتار شده‌اند که روزانه تعداد بسیاری از مردم را به مرگی هولناک و سریع می‌کُشد. اما طاعون تنها فراگیری این شهر نیست. دیری نمی‌گذرد که ساکنان اوران به تبعات روانی این پندمی و قرنطینه‌ی ناگریز آن دچار می‌شوند: ترس، انزوا و فوبیای محیط‌های بسته. مواجهه‌ی هرکس با این پدیده‌ی شوم و نفرینی متفاوت است: برخی خود را به دستان سرنوشت می‌سپارند، برخی به دنبال پیدا کردن مقصر هستند و کمتر کسی در برابر این وحشت از خود مقاومت نشان می‌دهد. راوی کتاب طاعون به دسته‌ی سوم تعلق دارد. کسی که تا ابتدای آخرین فصل کتاب تعمداً خود را ناشناخته نگه می‌دارد و دست آخر برای این پوشیدگی علتی بیان می‌کند. شما درباره‌ی دلیل ناشناخته بودن راوی چه فکر می‌کنید؟

ناممکن است که بتوانیم وجه فیلسوف آلبر کامو را از شخصیت او جدا کنیم. در تحلیل آثار کامو نیز ایده‌های فلسفه‌ی اگزیستانسیال کامو به چشم می‌خورد. کتاب طاعون را می‌توان اثری شناخته‌شده در ادبیات اگزیستانسیالیستی به شمار آورد. مواجهه‌ی بی‌پرده و صریح با مرگ‌ومیر و کثرت تجربه‌های بیماری و زوال و مرگ، راوی طاعون را با بحرانی وجودی درگیر کرده است. وقایع این رمان را می‌توان تا حدی تمثیلی از رنج‌های فرانسه تحت اشغال نازی‌ها به شمار آورد؛ داستانی از شجاعت و اراده در برابر بی ثباتی وجود انسان.

ترجمه‌ی پرویز شهدی را از این شاهکار ادبی با صدای تایماز رضوانی می‌شنوید. گروه انتشاراتی مجید رمان طاعوت را در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر کرده است.

جوایز و نکوداشت‌های کتاب صوتی طاعون

جایزه‌ی Prix des Critiques یک جایزه‌ی ادبی اصیل در فرانسه بود که از سال 1945 به مدت چهل سال به نویسندگان فرانسوی‌زبان اهدا می‌شد. هیئت داوران آن از متخصصان حوزه‌ی نشر، به‌ویژه منتقدان ادبی و همچنین مدیران مجلات و نشریات ادبی تشکیل شده بود. در سال 1947 این جایزه به رمان طاعون تعلق گرفت.

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی طاعون

جالب است بدانید که شاهکار آلبر کامو در سال 1992 دستمایه‌ی ساخت فیلمی اقتباسی به کارگردانی لوییس پوینزو شد. البته فیلم طاعون در موفقیت و محبوبیت ابداً به پای کتابش نرسید، اما به هر حال دیدنش پس از مطالعه‌ی رمان خالی از لطف نیست. (از این کتاب اقتباس‌های آمریکایی و ژاپنی‌ای نیز صورت گرفته، که آثار قابل اعتنایی محسوب نمی‌شوند.)

نکوداشت‌های کتاب طاعون

  • اثری به غایت تعالی‌بخش. (PBS News Hour)
  • این داستان نه فقط برای عصر ما، بلکه برای تمام اعصار است. (Guardian)
  • این کتاب با نثر اصیل و روایتِ باشکوهش همواره در یادها می‌ماند. (Kirkus Reviews)

کتاب صوتی طاعون برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن آثار شاخص رمان‌ها و داستان‌های فلسفی علاقه دارید، شنیدن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با آلبر کامو بیشتر آشنا شویم

این نویسنده‌ی فرانسوی - الجزایری سال 1913 به دنیا آمد و در چهار ژانویه‌ی 1960 از دنیا رفت. آلبر کامو (Albert Camus) کودکیِ نسبتاً دشواری را در الجزایر پشت سر گذاشت. او برخی از خاطرات این دوره از زندگی‌اش را بعدها در رمان آدم اول به شکلی هنرمندانه بیان نمود. زندگی ادبی‌اش در سنین جوانی و با کار روزنامه‌نگاری آغاز شد و گرایش‌های سیاسی‌اش نیز در همین دوره شروع به شکل گرفتن کردند.

در یک نگاه کلی، نوشته‌های آلبر کامو را می‌توان به دو دسته‌ی «ادبی» و «نظری» تقسیم کرد؛ آثار نظری او شامل جستارها، مقالات و کتاب‌هایی با درونمایه‌های سیاسی، اجتماعی و فلسفی‌اند. برای نمونه، می‌توان به کتاب‌های «عصیانگر» و «افسانه‌ی سیزیف» اشاره کرد. آثار ادبی او شامل نمایشنامه‌ها و رمان‌های مشهوری چون «سوءتفاهم»، «بیگانه»، «کالیگولا» و... می‌شوند.

درباره‌ی زندگی و اندیشه‌ی کامو، گفتنی‌ها بسی بیش از این‌هاست. خصوصاً می‌توان مطالب بسیار جالب توجهی درباره‌ی دوران دوستی و بعدها دشمنی‌اش با ژان پل سارتر، دیگر نویسنده و فیلسوف اهل فرانسه بیان داشت. با این حال مجال اندک ما در نوشتار حاضر اجازه‌ی پرداختن به جزییاتی از این دست را نمی‌دهد؛ از سویی، زمانی که زندگینامه‌های درخشانی برای خواندن درباره‌ی کامو موجود است، چنینی کاری کمی بیهوده می‌نماید.

در بخشی از کتاب صوتی طاعون می‌شنویم

مرگ سرایدار می‌توان گفت به دورانی سرشار از سرگردانی و بی‌اطلاعی پایان داد و در عین حال آغاز دوران نسبتاً مشکل‌تری شد که طی آن غافلگیری‌ها و حیرت‌های اولیه جایش را به خوف و هراس داد. همشهری‌هامان که هرگز فکر نمی‌کردند شهر کوچک ما با دیگر شهرها فرقی داشته باشد از آن پس می‌دانستند به علت بیرون آمدن موش‌ها از سوراخ‌هاشان و مردن در هوای آزاد و یا مردن سرایدارها از بیماری‌ای عجیب، در وضعیت خاصی قرار گرفته است. به‌طور خلاصه این دیدگاهشان اشتباه بود و باید در افکار و تصوراتشان تجدیدنظر می‌کردند. اگر همه‌چیز به همان‌جا ختم می‌شد بی‌شک عادت‌ها بر آن غلبه می‌یافت ولی همشهریان دیگری هم که نه سرایدار بودند و نه تهی‌دست، به راهی که اول بار آقای میشل رفته بود قدم گذاشتند. از آن موقع بود که ترس و همزمان با آن به فکر فرورفتن‌ها آغاز شد.

با این همه پیش از پرداختن به جزئیات این رویدادهای جدید راوی لازم می‌داند عقیده‌ی شاهد دیگری را هم در مورد نکاتی که تا به حال شرح داده شده یادآور شود. ژان تارو که پیش از این با او آشنا شدیم از چند هفته پیش به اوران آمده و در هتل بزرگی در مرکز شهر اقامت کرده بود. ظاهراً وضع مالی‌اش آن اندازه خوب بود که بتواند با درآمد آن زندگی کند، ولی هرچند شهر و ساکنانش رفته‌رفته به حضور او عادت کرده بودند، هیچ‌کس نمی‌دانست از کجا آمده و چرا در شهر ما ساکن شده است. به همه‌ی مکان‌های همگانی سر می‌زد. از آغاز بهار، خیلی‌ها او را در ساحل دریا دیدند که شنا می‌کند و از این کار و از آفتاب گرفتن لذت می‌برد. آدمی خوش‌قلب و گشاده‌رو بود که ظاهراً از لذت‌های طبیعی، بی آن که برده و اسیرشان باشد خوشش می‌آمد. در واقع تنها عادتی که داشت و همه با آن آشنا بودند، نشست و برخاست دائمی‌اش با نوازندگان اسپانیایی بود که در شهر ما فراوان بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
10 دقیقه
مقدمه
12 دقیقه
بخش نخست - قسمت اول
39 دقیقه
بخش نخست - قسمت دوم
32 دقیقه
بخش نخست - قسمت سوم
13 دقیقه
بخش نخست - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش نخست - قسمت پنجم
10 دقیقه
بخش نخست - قسمت ششم
29 دقیقه
بخش نخست - قسمت هفتم
29 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول
38 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم
15 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم
30 دقیقه
بخش دوم - قسمت ششم
21 دقیقه
بخش دوم - قسمت هفتم
22 دقیقه
بخش دوم - قسمت هشتم
60 دقیقه
بخش دوم - قسمت نهم
50 دقیقه
بخش سوم
33 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم
24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم
38 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهارم
22 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنجم
36 دقیقه
بخش چهارم - قسمت ششم
20 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هفتم
19 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش پنجم - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش پنجم - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش پنجم - قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طاعون
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویتایماز رضوانی
ناشر صوتیانتشارات مجید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طاعون

ناهید شایق
۱۴۰۲/۳/۳۰
آثار آلبر کامو نیازی به تعریف نداره وقتی کتاب را گوش میکنی دقیقا روز‌های کرونا به یادت میاد و اینکه چقدر دقیق و جالب حال و هوای طاعون هم شبیه کرونا س و انسان‌ها هر چند از نسل‌های مختلف عملکردهای مشابه دارن در برخورد با یه موضوع و اینکه خیلی سریع به زندگی عادی برمیگردن و چه بسا یادشون میره چه روزهای سختی را پشت سر گذاشتن.
ممنون بابت تهیه این فایل صوتی و صدا گذاری خوب با اینکه کتابش را در دوران کرونا ۲ بار خونده بودم با لذت گوشش کردم
9384
۱۴۰۲/۱/۱۷
این کتابو خیلی خیلی زیاد دوست داشتم، هم فایل متنیش رو خوندم هم صوتیش رو گوش دادم، صدای آقای رضوانی بسیار دلنشینه وانتخاب خیلی مناسبی برای این کتاب و شاید کتابهای دیگر این نویسنده که اگه منتشر بشه حتما تهیه میکنم و استفاده، ممنون از مجموعه بسیار خوبتون
رضا اکبری
۱۴۰۲/۳/۱۱
بسیار عالی آلبر کامو معرکه است صدای راوی هم عالی فقط خیلی صداشون رو بالا پابین میبرن با هدفون گوش میدم من یه هو اوج میگرفت ناجور میشد ولی در کل خوب بود. برا نسلی که اپیدمی کرونا رو پشت سر گذاشتیم خیلی جالبه
رجینا اولیا
۱۴۰۲/۵/۹
از هر لحاظ قابل تقدیر؛ (موضوع و ارائه‌ی آن)
اگر قبل از دوران کرونا، داستان را شنیده بودم، بسیاری از اتفاقات برایم باور کردنی نبود، ولی اکنون تمام ماجراها، روزهای پراسترس کوید را زنده میکرد.
امیرارسلان حسینی نژاد
۱۴۰۲/۶/۱۷
خوندن این کتاب برای نسل ماهایی که دوران کورونا رو گذروندیم خیلی جالب و عجیبه! صدای گوینده بسیار عالی و از تکنیک های گویندگی بسیار عالی استفاده میکنه!! پیشنهاد میشه
الى
۱۴۰۲/۵/۱۱
وقایع نگاری دلخراشی بود. بعضی قسمت ها واقعا سخت بود که حتی ادم بشنوه با توجه به اینکه تجربه کرونا رو داریم وقایع به حالت دیگه ای قابل تصوره. خوانش گیرایی داشت. مچکرم از زحماتتون.
صونا صلحی
۱۴۰۲/۸/۱۶
دقیقا مثل روزهای کرونا که تجربه کردیم، به وضوح میشه ترس و اضطراب رو درک کرد و حتی امداد رسانی انسانهای فداکار.
محبوبه محمدنیا
۱۴۰۲/۶/۲۲
حقیقتا از زیبا‌ترین کتاب‌هایی هست که خوندم و خوشحالم که روایت صوتی‌اش باعث شد رجوع دیگه‌ای بهش باشه
آرش فرجامی
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
البر کامو یکی از بهترین هاست او یک هستی گرا و ادمی آزاد و ستم ستیز بود....
احمدباباخانی
۱۴۰۲/۸/۱
گویندگی عالی واتفاقات افتاده کاملا شبیه به دوران کرونا
بنیامین قلی زاده
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
عالی اثری بسیار زیبا و خواندنی
آلبر کامو فوق العاده اس
احسان پوراشرفی
۱۴۰۳/۱/۱۳
خوب در حد بعده ظهر جمعه
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طاعون

برای دریافت کتاب صوتی طاعون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.