معرفی و دانلود خلاصه کتاب الیور تویست

عکس جلد خلاصه کتاب الیور تویست
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب الیور تویست

کتاب الیور تویست، دومین رمان مشهور چارلز دیکنز است. این رمان در ابتدا به صورت پاورقی در یک ماهنامه انگلیسی منتشر می‌شد و بعد از مدت‌ها در سال 1838 میلادی برای اولین بار به صورت کتاب منتشر شد.

الیور توئیست (Oliver Twist) یک رمان اجتماعی است که تا امروز جزء پرفروش‌ترین رمان‌ها به شمار می‌آید. داستان در مورد پسرکی است که در نوانخانه بزرگ می‌شود و بعد از فرار از آن‌جا درگیر اتفاقات ناخوشایندی می‌شود. این کتاب هم مانند سایر آثار دیکنز برگرفته از دوران کودکی خودش و البته واقعیت جامعه آن روزهای لندن است.

الیور تویست پسر کوچک و یتیمی که پدر و مادر خود را از دست داده و در عرصه گیتی تک و تنها مانده به دنیای اطرافش وارد می‌شود. جامعه‌ای که قانون جنگل با همه بی‌رحمی در آن رواج دارد و پسر کوچک باید با چنگ و دندان از خود دفاع کند و اگرنه دیگران پاره پاره‌اش می‌کنند. الیور کودک بی‌سرپرستی است که سالیان نخست زندگی‌اش را در یتیم‌خانه می­‌گذراند. مسئولان یتیم‌خانه او را به دست مردی تابوت‌ساز می‌سپارند تا برای او کار کند. از اینجا زندگی الیور وارد مرحله‌ای تازه می‌شود و او به دنبال سرنوشت خود به راه می­‌افتد. در طرف دیگر نیمه پنهان زندگی اوست که کم‌کم به او نزدیک می­‌شود.

منافع عده بسیاری ایجاب می‌کند که او، علی‌رغم ثروت فراوانی که از پدر به ارث رسیده، در فساد و تباهی فرود رود. ولی الیور کوچک برای دنیای تیرگی‌ها ساخته نشده و سرانجام در نبرد خونینی که در آن خوبی‌ها و بدی‌ها یک بار دیگر در مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند، موفق می‌شود که خود را از چنگ افراد بد سرشت و کسانی که طمع ثروت او را در دل دارند، خلاص کند. اما پس از آن الیور باز گرفتار سختی‌ها و مشکلات می‌شود.

چارلز دیکنز (Charles Dickens)، برجسته‌ترین نویسنده عصر ویکتوریایی و تاثیرگذارترین نویسنده بعد از شکسپیر است. در تمام رمان‌های او می‌توان تلفیقی از خیال‌پردازی، واقعیت‌های اجتماعی و دوران کودکی خودش را دید. رمان‌های دیکنز غالبا شما را در گوشه‌ای از داستان با اتفاقات ناگهانی شگفت‌زده می‌کنند و در پایان حقیقتی را به شما نشان می‌دهند که کامل درک می‌کنید. در تمام رمان‌های چارلز دیکنز می‌توانید تقابل شخصیت‌های سفید و آرمان‌گرا را با افراد سیاه و بد ذات ببینید. در داستان دو شهر او از واقعیت یک لندن کثیف پرده‌برداری می‌کند و در الیور توئیست می‌خوانیم که فردی که به اصول اخلاقی پایبند بماند از سرنوشت خوبی برخوردار می‌شود. از مهم‌ترین آثار او می‌توان داستان دو شهر، سرود کریسمس و الیور توئیست را نام برد.

در بخشی از کتاب الیور تویست می‌خوانید:

صبح روز بعد الیور از خواب بیدار شد و هیچ صدایی در خانه نبود. او تنها در اتاق خود منتظر فاگین ماند. در غروب همان روز فاگین با یک جفت کفش محکم به خانه برگشت.

«اینارو بپوش الیور عزیزم. کلی راه باید بری. بیل برای یه سری کار داره. نانسی تو رو تا اونجا می‌بره برمی‌گردونه.»

کمی دیرتر نانسی به خانه آمد و الیور را خود برد. آن‌ها از چند کوچه تاریک عبور کردند و به خانه‌ای در بتنال گرین رسیدند. نانسی گفت: «ساکت باش تا مشکلی برات پیش نیاد. بیل مثل فاگین نیست. هر وقت که ازت عصبانی بشه تو رو میزنه. من به زودی بهت کمک می‌کنم، ولی الان کاری از دستم برنمیاد.»

وقتی به خانه رسیدند، بیل سایکس منتظرشان بود. الیور را به سمت خود کشید و تفنگی را به او نشان داد.

«تفنگ رو پر کردم و فردا با خودم میارم. هر حرکت اضافی کنی، بهت شلیک می‌کنم. نانسی غذای ما رو بیار که باید فردا صبح زود بیدار شیم.»

صبح روز بعد، وقتی هنوز هوا تاریک بود، آن‌ها مشغول خوردن صبحانه بودند. بیل به نانسی گفت که از خانه بیرون نرود و با سگ همانجا منتظر بماند. وقتی از خانه خارج شدند، باد سختی می‌وزید. آن‌ها کل روز در حرکت بودند و حوالی غروب به شپرتون رسیدند. الیور کاملا خسته شده بود. در آن‌جا به خانه‌ای قدیمی رسیدند و وارد خانه شدند. بیل سایکس با صدای بلندی گفت:

«توبی ما رسیدیم. یکی از بچه‌های فاگین که در موردش صحبت کرده بودیم هم با خودم آوردم. یه چیزی بیار بخوریم.»

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
فصل اول: تولد و دوران کودکی
خانه فاگین
فصل دوم: دوره‌ای جدید در زندگی الیور
دوست جدید الیور
سرقت
فصل سوم: مانکس
صندوقچه کوچک
نقشه نانسی
فصل چهارم: پل لندن
جنایت
برادر الیور
سرنوشت قاتل
پایان کار
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب الیور تویست
نویسنده
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات127
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، خلاصه کتاب داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب الیور تویست

عبدالمناف آق ارکاکلی
۱۳۹۹/۴/۴
شاهکار دیکنز و عالی است.
دیکنز در این داستان شخصیت پردازی قوی از خود نشان می‌دهد؛ دیکنز استاد داستان‌هایی است که شخصیت اصلی آن یک شخص است و اتفاقات حول محور وی اتفاق می‌افتد؛ جریان‌های سیاسی و داخلی انگلیس را به خوبی در این داستان به چالش می‌کشد و چهره‌ای از انگلیس ارائه می‌کند که برخی از منتقدین
می‌گویند که انگلیس را به سخره می‌گیرد‌.
شک نکنید خواندن این رمان به زمانی که برای آن صرف می‌کنید می‌ارزد.
ملیکا زراعتکاران
۱۴۰۱/۱۱/۶
من هیچ وقت اهل خواندن این کتاب نبودم ولی با اینکه خواندن این کتاب عاشقش شدم و خریدمش
بتول علوی
۱۳۹۹/۹/۱۵
نسبت به اینکه کاملا بصورت خلاصه ارایه شده بود حق مطلب به خوبی بیان شده
Saeedehpardis
۱۳۹۹/۷/۲۶
در نوجوانی خونده بودمش. الان هم برای کارم دوباره خواندم و باز لذت وافری بردم.
محمد باقر
۱۴۰۱/۱/۲۴
خوب بود بنظرم خلاصه و کمی دیالوگ داشت کاملا دیالوگ نبود
Amin Zarafshan
۱۳۹۹/۸/۱۷
بسیار زیبا بود برای چندمین بار بود که خواندم
aso khorshidnia
۱۳۹۹/۴/۲۵
خوب بود ممنون از برنامه خوبتون
Am
۱۴۰۱/۷/۱۷
عالی بود ممنون از شما
Bahareh jahanbakhshi
۱۳۹۸/۵/۵
فوق العاده بودددد
Zra
۱۴۰۲/۸/۹
قشنگ ولی کامل نبود
مهناز قربانی
۱۳۹۸/۱/۲۱
بسیار عای بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب الیور تویست

برای دریافت خلاصه کتاب الیور تویست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.