معرفی و دانلود خلاصه کتاب خود مقدس شما

عکس جلد خلاصه کتاب خود مقدس شما
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خود مقدس شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خود مقدس شما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خود مقدس شما

«هدف من این است که بتوانم شما را با نور آسمانی مقدس آشنا کنم.» این جمله از مقدمه‌ی خلاصه کتاب خود مقدس شما، آنچه که وین دایر می‌خواهد در این کتاب به ما بگوید و مقصود اصلی او را از نوشتن اثر حاضر هدایتگر به ما نشان می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب خود مقدس شما

وین دایر در کتاب خود مقدس شما (your sacred self) به بسیاری از مسائلی که افراد در زندگی شخصی و اجتماعی خود با آن روبه‌رو می‌شوند پرداخته است و با آوردن مثال‌های از سرگذشت خود، نشان می‌دهد که چگونه بر بسیاری از چیزهایی که او را از سعادت و زندگی راحت بازمی‌داشت، غلبه کرده است. این بازدارنده‌ها شامل همه‌چیز بودند؛ از دروغ و فریب گرفته تا افسردگی و حتی سوءمصرف مواد مخدر.

توجه به نیروی آسمانی و معنویات زیربنای تفکر وین دایر است. به عقیده‌ی وی این نیرو در تمام انسان‌ها وجود دارد و بر افکار و اعمال آن‌ها اثر می‌گذارد. این همان نیرویی است که عامل رفتارهای خداپسندانه مانند عشق، بخشش، محبت و... می‌شود. با کمک و استفاده از آن می‌توانیم خود حقیقی‌مان را کشف کرده و از عقاید فرسوده و منسوخ و نادرست فاصله بگیریم.

زبان نوشتار وین دایر ساده و برای عموم مردم، حتی کسانی که پیشینه‌ی خواندن مفاهیم روحانی و مذهبی را ندارند، قابل‌فهم است.

نکوداشت‌های خلاصه کتاب خود مقدس شما

  • راهنمایی امیدوارکننده و الهام‌بخش. (آمازون)
  • سرشار از عشق و خرد معنوی. (Barbara De Angelis)
  • وین دایر در این کتاب ما را به سوی آزادی معنوی هدایت می‌کند. (Marianne Williamson)

خلاصه کتاب خود مقدس شما مناسب چه کسانی است؟

اثر حاضر به عموم علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری و خودشناسی پیشنهاد می‌شود. ضمناً با مطالعه‌ی این خلاصه کتاب، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و از مطالب مهم کتاب اطلاع می‌یابید.

با وین دایر بیشتر آشنا شویم

وین دایر (Wayne W. Dyer) نویسنده‌ای پرفروش و سخنرانی مشهور در زمینه‌ی خودیاری بود. از کتاب‌های او می‌توان به کتاب «چگونه شخصیت سالم‌تر بیابیم» اشاره کرد که بیش از سی میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

وین دایر در سال 1987 به عنوان بهترین سخنران ایالات متحده شناخته شد. در سال 2011 مجله Watkins Magazine وی را سومین انسان معنوی تأثیرگذار در دنیا معرفی کرد. در ابتدای کار او در دانشگاه سنت جان نیویورک برای دانشجوها سخنرانی انگیزشی ایراد می‌کرد که پس از مدتی به دلیل استقبال آن‌ها به وی پیشنهاد شد ایده‌هایش را در قالب کتاب منتشر کند. سرانجام، در سال 2012 متوجه شد که به سرطان خون مبتلا شده است و در سال 2015، در هفتاد و پنج سالگی درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب خود مقدس شما می‌خوانیم

شک می‌تواند تاثیرات فراوانی در زندگی شما بگذارد. اما بخش تخریب کننده شک، پذیرفتن آن در سیستم اعتقادی شما است که اجازه نمی‌دهد در مورد راه‌های دیگر فکر کنید. زمانی که شک را کنار بگذاریم، راه‌حل‌هایی خلق می‌کنیم تا به فراسوی آنچه که ممکن می‌دانیم، سفر کنیم. برای اینکه به بخش مقدس خود سفر کنید، باید از مانعی به نام «تردیدها» عبور کنید. برای این کار هرگز عبارت‌هایی که از شک سرچشمه می‌گیرند را به زبان نیاورید.

این جملات را نگویید: «به اندازه کافی بااستعداد نیستم، نمی‌توانم از پس کارهایم برآیم، برای این کار محدودیت‌هایی وجود دارد.» اگر کارهایی انجام دهید که از شک دور هستند، می‌توانید به نیروی الهی خود نزدیک شوید. خود مقدس شما با شک بیگانه است و هیچ محدودیت و مرزی ندارد.

هر شب وقتی می‌خوابید، رویا می‌بینید. شما رویای خود را با ذهنی خارج از هر نوع شکی، به خوبی تجربه می‌کنید. اصلا نمی‌توانید که شک را به قلمرو رویاهای خود وارد کنید. در قلمرو رویا آزاد هستید که بدون هیچ محدودیتی هر کاری که دوست دارید انجام دهید.

اختلافی که در اینجا وجود دارد این است که در خواب می‌توانید هر کاری انجام دهید و در هیچ مورد آن شک ندارید اما در واقعیت و بیداری باور دارید که نمی‌توانید کارها را آنطور که دوست دارید پیش ببرید. برای همین باید زمانی را صرف شناخت جایگاه شک در زندگی‌تان کنید. باید بتوانید مرز بین چیزی که می‌دانید و چیزی که باور دارید را مشخص کنید. هدف این است که به دانش خود بیفزایید.

قبل از اینکه چیزی را بپذیرید در مورد آن آگاهی داشته باشید. پذیرش بدون آگاهی زمینه‌های ایجاد شک را فراهم می‌کند. نباید در مورد موضوعات مختلف فقط به گفته دیگران اتکا کنید. اگر گفته‌های دیگران را باور کنید، نمی‌توانید در مورد نیروی درونی خود به شناخت خوبی برسید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. آگاه هستم که می‌توانم در هر لحظه تصمیم بگیرم
نگاهی ویژه به زندگی
معنای حقیقی در مورد آزادی
محدودیت‌های گذشته خود را بشناسید
ترک خاطرات گذشته
رهایی از باورهای گذشته
باور اول: بیشتر، بهتر است
باور دوم: عوامل خارجی مقصر شرایط زندگی من هستند
باور سوم: آرمان‌گرایی نمی‌تواند با واقع‌گرایی همراه شود
باور چهارم: تنها یک زندگی وجود دارد و آن زندگی در دنیای مادی است
باور پنجم: از دیگر افراد جدا و متمایز هستیم
باور ششم: ما «در برابر» آن‌ها
باور هفتم: افراد زورگو و ستم‌گر باید از شما دور شوند
باور هشتم: اهداف برای موفقیت لازم هستند
باور نهم: همیشه باید بهترین‌ها را انجام داد
باور دهم: رویاها واقعی نیستند
فصل دوم. از تردیدها فاصله بگیرید
ترس و شک
پرورش گواه درون
چهار طبقه مشاهده
گفتگوی درون را خاموش کنید
خود برتر را از نفسانیت رها سازید
فصل سوم. غلبه‌بر نفسانیت
از آشوب تا آرامش
از فریب تا حقیقت
حرکت از ریا و تظاهر به درستی
از ترس تا عشق
از ظواهر بیرونی تا ماهیت درونی
از تلاش تا وصال خیال
از سلطه‌جویی تا شکیبایی
از آلودگی تا پاکی
فصل چهارم. حرکت به سوی دنیایی فارغ از نفسانیت
آفرینش روح جمعی وجودهای مقدس
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خود مقدس شما
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خود مقدس شما

یونس
۱۴۰۲/۱۱/۵
مطمئنا این اولین کتاب از وین دایر برای من خواهد بود
امیر فصیحی
۱۴۰۲/۶/۲۹
برای تغییر خود واقعا کتاب تاثیر گذاری است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خود مقدس شما

برای دریافت خلاصه کتاب خود مقدس شما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.