معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن
قیمت:
۱۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن

نه گفتن در بسیاری از اوقات لطف بزرگی در حق خود و دیگران است. مارک مک کورمک در خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن، اعتقاد دارد که نظر و احساسات صادقانه‌ی شما حتی اگر مطابق با میل دیگران نباشد، آسیب کمتری به آن‌ها خواهد زد. لازم است یاد بگیریم که گاهی بدون هیچ‌گونه معطلی و تعارفی نه بگوییم؛ چراکه این درست‌ترین کار در آن لحظه و شرایط است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن

"نه" از کلماتی است که همه‌ی ما در کودکی آن را آموخته‌ایم و در آن دوران به خوبی از این کلمه استفاده می‌کردیم؛ اما گویی با بزرگ‌تر شدن استفاده از این کلمه برای‌مان سخت می‌شود و به‌مرور آن را فراموش می‌کنیم. مارک مک‌کورمک (Mark H. McCormack) در خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن، استفاده از این کلمه را به ما یادآوری می‌کند. این کتاب در واقع بخشی از کتاب راه و چاه موفقیت (Getting Results For Dummies) است.

بعضی از افراد تصور می‌کنند که گفتن هر نوع "نه" در پاسخ به هر خواسته و سؤالی برای طرف مقابل ناراحت‌کننده است و به‌این‌ترتیب، خود نه گفتن را به‌کلی کنار می‌گذارند. اما مارک مک‌کورمک در کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن، با دسته‌بندی انواع پاسخ نه، به ذهن ما کمک می‌کند تا میان انواع جواب‌های منفی تفکیک مشخصی بگذارد و هر چیزی را نپذیرد.

خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن شما را متوجه این حقیقت می‌کند که اساساً به‌عنوان یک انسان قادر نیستید که به تمام درخواست‌ها پاسخ مثبت بدهید. مارک مک‌کورمک اعتقاد دارد که نباید اجازه بدهید سیل درخواست‌ها شما را در خود غرق کنند و همیشه باید شخصیت مستقل خود را در این میان حفظ کنید و حق انتخاب را به خود بدهید.

مارک مک‌کورمک در خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن، به کرات اشاره می‌کند که به‌محض مطرح شدن یک درخواست می‌دانیم دوست داریم به آن نه بگوییم ولی به‌علت تصورات اشتباهی که داریم از گفتن یک نه سرراست به طرف مقابل طفره می‌رویم. در این‌طور مواقع علاوه‌بر احساس شرم و ترس نسبت به رد کردن طرف مقابل، باید از خودمان بپرسیم اصلاً صلاحیت چیزی که او از ما خواسته را داریم؟ اگر پاسخ خیر است، این کتاب به ما کمک می‌کند که بدون رودربایستی و خیلی محترمانه، جواب منفی بدهیم.

خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن را نشر صوتی نوار با صدای تایماز رضوانی و براساس ترجمه‌ی سعید خاموش منتشر کرده و نسخه‌ی متنی این کتاب را انتشارات آوند دانش به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های دامیز

مجموعه کتاب‌های دامیز (For Dummies) که به زبان طنز یعنی جهت استفاده‌ی ابله‌ها، متعلق به کسانی است که آموزش و دانایی را ضروری می‌دانند. این مجموعه تلاش دارد تا هر رشته‌ی دشوار یا آسانی را به روشی قابل فهم برای همه ارائه کند. نویسندگان هرجلد از مجموعه‌ کتاب‌های دامیز، متخصصان آن حوزه‌ی خاص هستند که در قالب فصل‌های کتاب، تجربیات جذاب و رویکردهای روشمند خود به مسئله را در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند. بنابراین مخاطبان این کتاب‌ها می‌توانند با آسودگی و اطمینان کامل هر جلد را مطالعه کنند، دانش خود را ارتقا دهند و از این دانش برای پیشرفت در امور شخصی و حرفه‌ای خود استفاده کنند. مجموعه کتاب‌های دامیز به حفظ کیفیت و استانداردهای لازم برای کتاب‌های خود متعهد است و استفاده از به‌روزترین ابزارها برای ارائه‌ی کتاب‌ها را وظیفه‌ی خود می‌داند. کتاب‌های دامیز حوزه‌های متنوعی مثل تکنولوژی، هنر، علم، روان‌شناسی، مشاغل، کسب درآمد، سلامت، عادات و خانه‌داری را پوشش می‌دهند. «یوگا»، «آموزش زبان چینی»، «آلزایمر و زوال عقل»، «مدیریت استرس»، «اقتصادسنجی» و «تقویت حافظه» ازجمله کتاب‌های دیگر این مجموعه هستند.

خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که رد کردن درخواست دیگران برایتان دشوار است و ترجیح می‌دهید خودتان را به مشقت بیندازید ولی به کسی نه نگویید، خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن را از دست ندهید.

با مارک مک‌کورمک بیشتر آشنا شویم

نام مارک مک‌کورمک به‌عنوان یک چهره‌ی مهم در دنیای قراردادهای ورزشی با کمپانی IMG گره خورده است. او سال 1930 در ایالت ایلینویز متولد شد و سال 2003 در نیویورک از دنیا رفت. مارک مک‌کورمک در اوایل زندگی حرفه‌ای خود به دانشکده‌ی حقوق دانشگاه ییل رفت و سپس در امتحان وکالت شرکت کرد. او کار خود را به‌عنوان یک وکیل در کلیولند آغاز کرد. مارک مک‌کورمک بعد از چندسال فعالیت، دیگر به کار وکالت نپرداخت و شرکت حقوقی و کارگزاری خود را راه انداخت، اما تا پایان عمر خود را یک وکیل می‌دانست. او کمپانی IMG را بنیان گذاشت که شرکتی مشهور و بین‌المللی در حوزه‌ی نمایندگی امور حقوقی ورزش‌کاران بود.

«سازمان‌دهی خانه»، «پول و عقل معاش»، «دادن رنگ‌وبویی تازه به زندگی» و «ده مشخصه‌ی افراد موفق» ازجمله کتاب‌هایی هستند که از مارک مک‌کورمک منتشر شده‌‎اند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن می‌شنویم

بهترین نمونه‌ی روی کسی را تدریجاً زمین انداختن، زنی است که مردی او را دعوت می‌کند و آن هم درحالی‌که زن از مرد خوشش نمی‌آید. زن به‌جای آنکه از همان ابتدا پاسخ منفی بدهد، می‌گوید امشب نمی‌توانم، شاید وقتی دیگر. وقتی مرد برای بار دوم درخواست می‌کند، زن بهانه‌ای دیگر می‌آورد و الی آخر. هنگامی که زن در نهایت می‌گوید که به گذراندن اوقاتش با وی علاقه‌ای ندارد، ضربه‌ای که به مرد وارد می‌شود، خیلی شدیدتر از وقتی است که می‌توانسته راحت نه بگوید و هر دو زندگی‌شان را ادامه دهند.

البته همیشه مواردی پیش آمده که فردی به‌جای گفتن نه که پاسخ مناسب‌تری بوده، بله گفته است. در چنین شرایطی نتیجه همیشه یکی است. به خود سرکوفت می‌زنید که چرا خود را به انجام کاری متعهد کرده‌اید که واقعا دوست نداشته‌اید. از همان وقت که بله می‌گویید تا وقتی انجامش می‌دهید، از آن بدتان می‌آید و مدام در پی یافتن راهی برای پاپس‌کشیدن هستید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
27 دقیقه
تسلط به هنر زيبای نه گفتن
2 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن
نویسنده
مترجمسعید خاموش
راویتایماز رضوانی
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن

Hoori
۱۴۰۲/۶/۲۶
بنظرم هر موضوع، کتاب یا مقاله‌ای که درباره «نه گفتن» هست باید بخوانیم و تمرین کنیم. حداقل ما ایرانی‌ها که همش درگیر تعارفات هستیم و توقعات نابجا از هم داریم باید نه‌گفتن را یاد بگیریم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی تسلط به هنر زیبای نه گفتن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.