معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟: روش‌های برخورد صحیح با انتقاد

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟: روش‌های برخورد صحیح با انتقاد
قیمت:
5000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟: روش‌های برخورد صحیح با انتقاد

انتقادپذیری یکی از سازنده‌ترین ویژگی‌هایی است برخورداری از آن در تعاملات انسانی می‌تواند کمک بسیاری به رشد و توسعه‌ی فردی شما کند. بهار خرم در خلاصه کتاب چگونه انتقادپذیر باشیم؟ راهکارهایی برای تقویت این ویژگی رفتاری به شما ارائه می‌دهد.

درباره‌ی خلاصه کتاب چگونه انتقادپذیر باشیم؟

روابط و توانایی ما در برقراری ارتباط با افراد دیگر برای داشتن یک زندگی شاد، سالم و پربار نقشی اساسی دارد. انتقادپذیری یکی از ارکان مهم ارتباطات و تعاملات انسانی است. با این حال ممکن است مقاومت زیادی در برابر انتقادپذیر بودن و گشودگی در مقابل نظرات منفی دیگران در شما وجود داشته باشد. خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟ به شما کمک می‌کند تا با گشودگی و پذیرش بیشتری نسبت به موضع منفی دیگران نسبت به خودتان ظاهر شوید.

هر چقدر هم که تلاش کنید بهترین نسخه‌ی خودتان را در ابعاد مختلف زندگی ارائه دهید، باز هم ممکن است مورد انتقاد قرار بگیرید. دیر یا زود کسی به اشتباهاتی که در شخصیت یا منش شما دیده است، اشاره می‌کند. برخی افراد انتقاد خود را در لفافه‌ها‌یی همچون نصیحت کردن، پیشنهاد دادن و یا حتی کمک کردن به دیگران منقل می‌کنند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند به صریح‌ترین شکل ممکن انتقادشان از شما را به گوشتان برسانند. یا حتی ممکن است عده‌ای از شیوه‌های نادرست انتقاد مانند پرخاشگری یا قیاس منفی استفاده کنند. طبیعی است که واکنش شما به‌عنوان فردی که مورد انتقاد قرار می‌گیرد، در این دو قِسم متفاوت خواهد بود. اما فارغ از چگونگی اظهار انتقاد از سوی دیگران، خوب است که ما به این خصیصه‌ی مثبت و سازنده آراسته باشیم.

انتقادپذیری سبب می‌شود که ما همواره مسیر را برای اصلاح خود باز ببینیم. چه‌بسا نکات منفی و قابل اصلاحی که در شخصیت و منش ما وجود دارند، اما خود از آن‌ها بی‌خبریم. اما ناظر بیرونی به‌خوبی از آن‌ها آگاه است و می‌تواند با اظهار انتقادی سازنده، ما را در بهبود شخصیتمان یاری کند.

بهار خرم گردآوری و ترجمه‌ی مطالب خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟ را بر عهده داشته است. این اثر که در مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی قرار دارد با کوشش نشر صوتی نوین کتاب تهیه و منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی

مجموعه‌ی چگونه‌های دست‌یافتنی اطلاعات مهم و باارزشی را در زمینه‌های مختلف به شما ارائه می‌کند. از جمله موضوعاتی که به آن‌ها پرداخته می‌شوند، می‌توان به موفقیت در زندگی شخصی و کاری، سلامت جسم و روان و رشد و توسعه‌ی فردی اشاره کرد. نکته‌ی جالب‌توجه درمورد این کتاب‌ها این است که تألیف و ترجمه‌ی آن‌ها را متخصصان مختلف ایرانی و خارجی بر عهده داشته‌اند. علاوه‌براین راهکارهای تأثیرگذاری در این کتاب‌ها به شما ارائه می‌شوند که با کمک آن‌ها بتوانید زندگی خودتان را در حوزه‌های گوناگون ارتقا دهید و عادات نامناسبتان را با عادت‌های مفید و مناسب جایگزین کنید.

خلاصه کتاب چگونه انتقادپذیر باشیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر در شخصیت خود جای خالی انتقادپذیری را احساس می‌کنید، شنیدن این خلاصه کتاب صوتی می‌تواند به شما کمک کند.

در بخشی از خلاصه کتاب چگونه انتقادپذیر باشیم؟ می‌شنویم

برای درک کردن گوش دهید. گوش فرا دادن یکی از مهم‌ترین و شاید باارزش‌ترین مهارت‌هایی باشد که یک فرد در تعاملات اجتماعی می‌تواند از آن استفاده کند. واقعاً گوش فرا دادن یک مهارت است که باید بر روی آن کار کنید. تا به حال شما یاد گرفته‌اید که از واکنش سریع نسبت به انتقاد جلوگیری کنید و سپس به تحلیل و کنترل شرایط بپردازید. حال نوبت گوش فرا دادن و درک کردن انتقاد است. حال شما در یک تعامل و یک گفت‌وگویی سازنده با شخصی مقابلتان قرار گرفته‌اید.

زمانی که شخصی نظرش را با شما به اشتراک می‌گذارد به‌دقت به او گوش دهید. به فرد اجازه دهید تا بدون وقفه افکار کامل خود را با شما به اشتراک بگذارد. میان حرف‌های وی نپرید و خود را کنترل کنید. زمانی که صحبت‌هایشان تمام شد، مکالمات فرد مقابلتان را تکرار کنید. به عنوان مثال بگویید: «این‌طور که شنیده‌ام شما تمایل دارید تا گزارشات هفتگی بیشتری ارائه کنم. درست است؟» در این مرحله از تجزیه و تحلیل از پرسیدن سؤالاتی که درباره‌ی اظهار نظر آن شخص هستند بپرهیزید. در عوض تمرکزتان را فقط بر روی درک نظرات و دیدگاه‌های او بگذارید و در آن لحظه بنا را بر صداقت او بگذارید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
چگونه انتقادپذیر باشیم؟

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟: روش‌های برخورد صحیح با انتقاد
نویسنده
مترجمبهار خرم
راویکاوه یانقی
ناشر چاپی هاو کن یو
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی
5000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟

Hoori
۱۴۰۲/۴/۵
برای ۱۴ دقیقه خیلی نکته‌های خوبی میگه و اگه تمرکزمون روی همین ۱۴دقیقه باشه و به توصیه هاش عمل کنیم، قشنگ می‌تونه موثر باشه و دیگه از انتقاد ناراحت نشیم و یا حداقل جبهه نگیریم‌.
حالا منم یک نکته‌ای در این مورد اضافه میکنم:
در رابطه با انتقاد سازنده که هیچی ولی در مقابلِ کسانی که از روی نیت بد و
با لحن بدی انتقاد میکنند، به این فکر کنید که اون فرد، درونش مشکل داره و باعث شده اینطور بگه و این مشکل از من نیست و من نباید به خودم بگیرم و ناراحت بشم.
جایی خوندم نوشته بود وقتی یک سگ در مقابل شما پارس میکند، شما از دست اون سگ ناراحت نمیشید و اونو به خودتون نمیگیرید. پس در مورد کسانی که از روی بدجنسی انتقاد میکنند بهتره همین فکرو کنیم که این انتقادِ زننده، بخاطر مشکلی در درون خودِ اون فرد هست نه بخاطر شما
و سعی کنید به خودتون نگیرید و احساستون رو بد نکنید🌹
اگر این مطلب برات مفید بود، پیاممو لایک کن تا منم بتونم کتاب‌های بیشتری بخونم🥰 مرسی
T.p.4119
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
سلام کتابراه. یک ۱۳ دقیقه مفید راجع به انتقاد که همه باهاش مشکل داریم. به ما یادآوری میکنه در برابر انتقاد جبهه نگیریم چه بسیار کسی که انتقاد میکنه نیت بدی نداره و سعی در اصلاح ما داره و میشه گفت دوست واقعی کسی هست که عیبت رو به خودت بگه.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چگونه انتقادپذیر باشیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.