معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی حواست نیست
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی حواست نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی حواست نیست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

کیت مرفی در خلاصه کتاب صوتی حواست نیست به سراغ مبحثی رفته که از اهمیتی حیاتی برخوردار است؛ خوب گوش دادن! ما از این کتاب که نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی بوده، یاد می‌گیریم که چطور می‌توانیم در عصر تکنولوژی و ارتباطات، شنونده‌ی خوبی باشیم و متمرکز باقی بمانیم.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

شاید یکی از مهم‌ترین معضلات انسان در قرن بیست‌ویکم، سوای از پیدا کردن راه حل مشکل گرمایش و آلودگی کره‌ی زمین، تبعیض نژادی، فقر و گرسنگی جهانی، ناتوانی در گوش کردن باشد. شاید این عدم توجه با وجود پا گذاشتن به عصر تکنولوژی که در آن هر گونه ارتباطی سهل و آسان شده چندان قابل درک نباشد؛ به هر حال ارتباط آسان و سریع شده و به تبع آن پیام‌ها نیز باید با کیفیت بیشتری به مردم منتقل شوند، اما واقعیت این‌گونه نیست. با وجود حجم عظیمی از محتوا و اطلاعاتی که روزانه مغز ما را بمباران می‌کنند، دایره‌ی توجه و تمرکز ما به کمترین حد ممکن رسیده و حالا ماهی قرمز موجودی متمرکزتر و حواس‌جمع‌تر از ما محسوب می‌شود! (این یک کنایه‌ی طنازانه نیست، داده‌های علمی این مطلب را ثابت کرده‌اند!) حالا این سوال مطرح می‌شود که با چنین تمرکز پایین و مغزی که همواره به دنبال اظهار وجود است تا گوش کردن به حرف‌های دیگران، ما چطور می‌توانیم شنونده‌ی خوبی باشیم؟

احتمالاً در جهان کسی وجود ندارد که از اهمیت داشتن یک جفت گوش شنوا غافل باشد. اگر آدم‌ها در ارتباطاتشان، بیشتر از اینکه به آنچه می‌گویند، به آنچه می‌شنوند دقت کنند، به احتمال زیاد بسیاری از مشکلات و سوءتفاهمات برطرف خواهند شد. کیت مرفی (Kate Murphy) در کتاب حواست نیست (You're Not Listening) که در اینجا نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ی صوتی آن به شما معرفی می‌شود، راهکارهایی عملی و کاربردی ارائه کرده تا به کمک آن‌ها بتوانیم شنونده‌ی بهتری باشیم.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

کیت مرفی در این کتاب به شما یاد می‌دهد که یک شنونده‌ی خوب چه ویژگی‌هایی دارد و چه کارهایی برای نشان دادن توجه به طرف مقابلش انجام می‌دهد. ارتباط چشمی، یک سر تکان دادن ساده، توجه به آنچه باعث درد و نگرانی برای گوینده شده و پرسیدن سوالاتی موثر که به مکالمه جهت بدهند، از جمله کارهایی است که یک شنونده‌ی خوب باید در هنگام ارتباط با دیگران به آن‌ها عمل کند. بسیاری از ما در هنگام گوش دادن به صحبت‌های دیگران، مدام در این فکریم که در ادامه چه بگوییم و مکالمه را چگونه ادامه دهیم که این خود باعث می‌شود تا از دقت کردن به حرف‌های گوینده باز بمانیم. کیت مرفی در این کتاب برای این مشکل نیز راه حلی ارائه می‌دهد تا بتوانیم مکالمه را به شکلی طبیعی و بدون زحمت پیش ببریم و مدام نگران جملات بعدی‌مان نباشیم.

خلاصه کتاب صوتی حواست نیست به همت ‬بهاره ‬مظاهری به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی دادبه دادمهر بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات آسمان نیلگون، ناشران این کتاب هستند.

جوایز و افتخارات کتاب حواست نیست

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب غیرداستانی
  • یکی از کتاب‌های غیرداستانی برجسته در سال 2020 به انتخاب واشنگتن پست

نکوداشت‌های کتاب حواست نیست

  • این کتاب شما را به گوش دادن دعوت می‌کند. کتابی آموزنده و تأمل‌برانگیز که به خوانندگان کمک می‌کند تا درباره‌ی راه و روش تنظیم و ادامه دادن مکالمه فکر کنند. (Financial Times)
  • کتاب حواست نیست برداشتی جذاب و سازنده در مورد مشکل گوش ندادن است، و راهنمایی برای داشتن ارتباط بهتر. (The Times)
  • وقت آن است که دوباره آموزش ببینیم... راهنمایی جذاب برای کاری که تصور می‌کنیم به‌طور خودکار انجام می‌دهیم، اما در بیشتر موارد بسیار بد آن را انجام می‌دهیم... هنر گوش دادن در واقع هنر انسان بودن است. (The Guardian)
  • با توصیه‌های دقیق و انبوهی از دستورالعمل‌ها، خوانندگان نکاتی را برای داشتن رویکردی بهتر پیدا خواهند کرد؛ رویکردی که می‌تواند فوق‌العاده مفید باشد. (Booklist)

خلاصه کتاب صوتی حواست نیست برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به دنبال بهبود روابطشان از طریق بالا بردن مهارت شنیدن موثر هستند، مخاطبین این کتاب محسوب می‌شوند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی حواست نیست می‌شنویم

کیت مرفی روزنامه‌نگاری از شهر هیوستون در ایالت تگزاس است. او ضمن انجام مصاحبه‌های بسیار و نگارش مقاله‌های بی‌شمار برای نشریه‌هایی از جمله نیویورک‌تایمز، اکونومیست، ماهنامه‌ی تگزاس و همچنین خبرگزاری فرانسه، به شنونده‌ی مستعدی تبدیل شده است.

یاد بگیرید وقتی همه در اطراف شما در حال فریاد زدن هستند، چطور باید به آن‌ها گوش دهید. شما متوجه می‌شوید کسی چه موقع به حرف شما گوش می‌دهد، هر چند این اتفاق احتمالاً خیلی پیش نمی‌آید. وقتی کسی شش دانگ حواس و تمرکزش را متوجه حرف شما کند، شما بلافاصله با او احساس نزدیکی می‌کنید. حال آن شخص می‌خواهد بهترین دوست شما باشد یا کسی که برای اولین بار در آسانسور با او آشنا شده‌اید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
20 دقیقه
چکیده
20 دقیقه
چکیده ـ قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی حواست نیست
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویدادبه دادمهر
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی حواست نیست

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی حواست نیست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.