معرفی و دانلود کتاب راه و رسم گوش دادن

عکس جلد کتاب راه و رسم گوش دادن
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راه و رسم گوش دادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راه و رسم گوش دادن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راه و رسم گوش دادن

اگر می‌خواهید در دنیای پرسرعت و جمع‌گریزِ امروز غرق نشوید و مهارت‌های ارتباطی را از یاد نبرید، کتاب راه و رسم گوش دادن اثر کیت مرفی، راهنمای جامع و دقیقی است در باب آنچه نیاز دارید. دیدار دوستان برای تقویت ارتباطات جمعی به‌تنهایی کارآمد نیست. اصل اساسی برقراری رابطه‌ای عمیق، خوب گوش سپردن به طرف مقابل است. این اثرِ نامزدِ جایزه‌ی گودریدز، به شما کمک می‌کند تا از هنر گوش دادن برای بهبود روابط خود سود ببرید.

درباره‌ی کتاب راه و رسم گوش دادن

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر، در گوش دادن به حرف دیگران مشکل دارید و مدام دچار حواس‌پرتی می‌شوید، کیت مرفی (Kate Murphy)، روزنامه‌نگار مجرب، به کمکتان می‌آید و با ارائه‌ی راهکارهای عملی، مهارت گوش دادن را در شما تقویت می‌کند. او با ترکیبِ اطلاعات ارزشمند در حوزه‌های علوم رفتاری، علوم اعصاب و روان‌شناسی در کتاب راه و رسم گوش دادن (You're Not Listening)، شما را به سوی برقراری ارتباطات عمیق انسانی سوق می‌دهد.

در دنیایی که تکنولوژی و فناوری‌های جدید روزبه‌روز انسان را به کام تنهایی و انزوا می‌کشانند، هنر خوب گوش سپردن به دیگران، رفته‌رفته به دست فراموشی سپرده می‌شود. در کتابِ روشنگر و طنزآمیزِ راه و رسم گوش دادن، کیت مرفی در وهله‌ی اول می‌گوید که چرا آدم‌ها به یکدیگر گوش نمی‌سپرند و سپس راه‌هایی را برای واژگون‌سازی این روند پیشنهاد می‌کند.

همان‌قدر که گوش دادن به ندای درونی و قلب خویشتن، مکرراً از سویِ متخصصین پیشنهاد می‌شود، گوش سپردن به دیگران نیز امری حیاتی است؛ چراکه ایجاد رابطه‌ای عمیق و صمیمی جز با خوب شنیدن و سنجیده پاسخ دادن، میسر نمی‌شود. گاه انسان فقط به حرف‌های ازپیش‌تعیین‌شده‌ی خود فکر می‌کند، بدون اینکه متوجه باشد نفر مقابل چه می‌گوید. این مسئله نه‌تنها حس نادیده‌گرفته‌شدن در طرف مقابل را به همراه دارد، بلکه سبب می‌شود جهان‌بینیِ فرد در سطح بماند و عمیق‌ترین لایه‌های خود را نشناسد؛ چراکه شناخت دیگران، همان شناخت خویشتن است و انسان با بی‌توجهی به دیگران، در واقع از معرفت حاصل نمودن نسبت به بخشی از خود غافل می‌ماند.

معرفی و دانلود کتاب راه و رسم گوش دادن

به‌زعم کیت مرفی فقط با گوش دادن است که همراه می‌شویم، درک می‌کنیم، پیوند می‌یابیم و در مقام انسان رشد می‌کنیم. گوش دادن برای ایجاد تمام رابطه‌های موفق کاری، عاطفی، خانوادگی و سیاسی الزامی است. همان‌طورکه فیلسوف یونانی، اپیکتتوس، می‌گوید: «طبیعت یک زبان اما دو گوش به انسان داده است، به این امید که دوبرابر بیشتر از آنچه حرف می‌زند، به حرف دیگران گوش فرادهد.»

شاید فکر کنید گوش کردن به جهان پیرامون و آدم‌های زندگی‌تان، امری بدیهی و مهارتی ذاتی است، اما کتاب راه و رسم گوش دادن، عمیقاً گوش سپردن را به معنای تأثیرپذیری جسمی، روانی، عاطفی و عقلانی از حرف‌های فردی دیگر می‌داند. به‌این‌ترتیب گوش دادنِ واقعی مستلزمِ تمرین روزانه و کسب آگاهی و مهارت است. کیت مورفی برای نگارش این کتاب، صدها ساعت مصاحبه با افرادی انجام داده که یا پیرامون ابعاد گوش دادن مطالعه کرده‌اند و یا حرفه‌ی‌ آن‌ها با مهارت گوش کردن پیوند خورده است؛ کسانی نظیر کشیشان، روان‌درمانگران، کافه‌دارها، جاسوسان و...

کلام آخر، خوب گوش سپردن به دیگران، استنباط حرف‌های آن‌ها و دادنِ پاسخی درخور و متناسب، می‌تواند مسیر زندگی شما را تغییر دهد و موفقیت‌های شخصی و حرفه‌ای زیادی را سر راهتان قرار دهد.

ترجمه‌ی این اثر کاربردی را مریم سربندی فراهانی بر عهده داشته و انتشارات آریاناقلم، آن را عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب راه و رسم گوش دادن

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین اثر غیرداستانی (2020)
  • معرفی به عنوان یکی از آثار قابل‌توجه غیرداستانی در سال 2020 از سوی واشنگتن پست

نکوداشت‌های کتاب راه و رسم گوش دادن

  • از محققان حوزه‌ی ارتباطات گرفته تا مخاطبان عام، با خواندن این کتاب تشویق می‌شوند تا نحوه‌ی گوش دادن به دیگران را بازاندیشی کنند و عواقب منفی خوب گوش ندادن را در نظر بگیرند. (Library Journal)
  • کیت مرفی اینجاست تا اهمیت خوب گوش سپردن را به ما یادآور شود. (The Observer)
  • کیت مرفی در کتاب راه و رسم گوش دادن، به حقیقتی ناخوشایند اشاره کرده است: ما ممکن است در پیش بردن مکالمات عالی باشیم، اما شاید آنقدرها هم شنونده‌ی خوبی نباشیم. (Independent)
  • گوش دادنِ واقعی، لحظه‌ای از هماهنگی و درکِ حداکثری را رقم می‌زند. (تایمز)

کتاب راه و رسم گوش دادن برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه در گوش سپردن به دیگران دچار حواس‌پرتی می‌شوید و برای بیانِ حرف‌های خود عجله دارید، کتاب راه و رسم گوش دادن به شما کمک می‌کند تا با تقویت مهارت گوش سپردن، روابط بین‌فردی‌تان را بهبود بخشید.

در بخشی از کتاب راه و رسم گوش دادن می‌خوانیم

درحالی‌که انتظار می‌رفت اکثر شرکت‌کنندگان مطالعه در صورت صحبت کردن با غریبه‌ها کمترین میزان رضایت و کارآمدی را داشته باشند، پژوهشگران دریافتند که برعکسِ این امر صادق است. افرادی که در طول سفرهایشان با غریبه‌ها صحبت کردند در ادامه‌ی سفرشان خوشحال‌تر بودند و احساس نکردند که این مسئله مانع انجام کارهایشان می‌شود. همچنین، درحالی‌که شرکت‌کنندگان مطالعه مطمئن بودند که بقیه نمی‌خواهند با آن‌ها صحبت کنند و گفت‌وگو معذب‌کننده خواهد بود، هیچ‌کدا‌مشان اعلام نکردند که به آن‌ها بی‌اعتنایی یا اهانت شد.

انسان به‌طورکلی از عدم قطعیت و به‌طور خاص از محیط‌های اجتماعی بیزار است. سازوکاری برای بقا در مغزهای بدوی‌مان منزل دارد که زمزمه می‌کند، «هر کاری را که انجام داده‌ای ادامه بده، چون هنوز از آن نمرده‌ای.» به همین دلیل است که احتمالاً در مهمانی‌ها، به‌جای اینکه خودتان را به غریبه‌ای معرفی کنید، سراغ فرد آشنایی می‌روید که اعصاب‌خردکن است. مک‌دونالد و استارباکس گواهی‌اند بر اینکه چقدر انسان‌ها به همانندی اشتیاق دارند. موفقیت آن‌ها عمدتاً به این دلیل است که می‌توانید به هر مکانی بروید، به هر جایی از دنیا، و همان همبرگر بیگ‌مک یا فراپاچینو را بخورید.

ما عاشق روزمرگی‌هایمانیم و تقویم‌های دقیقی که به ما نشان می‌دهند دقیقاً انتظار چه چیزی را داشته باشیم. شاید هرازچندگاهی اندکی تازگی به زندگی‌هایمان تزریق کنیم، اما عموماً در مسیرهای ثابتی قدم می‌زنیم یا آهسته می‌دویم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. هنر فراموش‌شده‌ی گوش دادن
2. آن احساس هماهنگی
3. گوش سپردن به کنجکاوی‌تان
4. می‌دانم چه می‌خواهی بگویی
5. پاسخ گوش‌بسته
6. مثل لاک‌پشت حرف زدن، مثل خرگوش فکر کردن
7. گوش دادن به نظرهای مخالف
8. تمرکز بر مسائل مهم
9. بداهه‌شنوی
10. حساسیت در گفت‌وگو
11. گوش سپردن به خویشتن
12. گفت‌وگوپردازی، نه گفت‌وگوپرانی
13. استخوان‌های چکشی، سندانی و رکابی
14. اعتیاد به حواس‌پرتی
15. آنچه کلمات پنهان و سکوت آشکار می‌کند
16. اخلاق گوش دادن
17. چه موقع گوش ندهیم
نتیجه‌گیری
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راه و رسم گوش دادن
نویسنده
مترجممریم سربندی فراهانی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-7089-23-3
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راه و رسم گوش دادن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راه و رسم گوش دادن

برای دریافت کتاب راه و رسم گوش دادن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.