معرفی و دانلود کتاب خوب گوش نمی‌دهی: چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا؟

عکس جلد کتاب خوب گوش نمی‌دهی: چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا؟
قیمت:
۵۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خوب گوش نمی‌دهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خوب گوش نمی‌دهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خوب گوش نمی‌دهی: چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا؟

کیت مرفی ضمن آشناسازی شما با جنبه‌های گوناگون عصب‌شناختی و روان‌شناختی مهارت شنیدن، راهبردهایی را برای تقویت آن در کتاب خوب گوش نمی‌دهی در اختیارتان قرار می‌دهد. بهبود روابط اجتماعی و برقراری روابط سالم و موفق بین فردی از دستاوردهای ارزشمند این اثر کاربردی هستند. کتاب حاضر در سال 2020 به‌عنوان نامزد کتاب برگزیده از سوی گودریدز معرفی شده است.

درباره‌ی کتاب خوب گوش نمی‌دهی

در هر سن‌و‌سالی که باشید، در هر حرفه‌ای که فعالیت کنید، چه درون‌گرا باشید و چه برون‌گرا، بی‌شک بخش عمده‌ای از ساعات روز خود را صرف مکالمه با دیگران می‌کنید. همان‌طور که می‌دانید، مکالمات شفاهی با فعالیت دوجانبه‌‌ی حداقل یک گوینده و یک شنونده شکل می‌گیرند و ممکن است طی یک مکالمه‌ی کوتاه یا بلند، جای گوینده و شنونده بارها عوض شود.‌ بااین‌اوصاف، می‌بینید که گفتن و شنیدن از زندگی فردی و اجتماعی شما جدایی‌ناپذیرند. بنابراین، توانایی یا ناتوانی شما در کاربرد صحیح هر کدام از این مهارت‌های زبانی، اهمیت بسیاری دارد.

شاید تصور کنید که شنیدن یا حتی سخن گفتن، دو رفتار کاملاً فیزیکی هستند که آن‌ها را بدون نیاز به هیچ آموزشی، می‌توانید به‌طور خودکار انجام دهید. باید بگوییم، کیت مرفی (Kate Murphy)، نویسنده‌ی کتاب خوب گوش نمی‌دهی (You're Not Listening) با این تصور به‌شدت مخالف است! او که اثر خود را با توجه به مهارت شنیدن نوشته، باور دارد این رفتار، ابعاد روان‌شناختی، اجتماعی و عصب‌شناختی دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند در برقراری یک رابطه‌ی کلامی سالم و موفق به شما کمک کند. حتماً برای شما هم پیش آمده که سر کلاس درس، با وجود این‌که شش‌دانگ حواستان به معلم یا استاد بوده، چیز زیادی از گفته‌های او دستگیرتان نشده. حتی بدتر از آن، در جلسات کاری با رئیستان، آن‌طور که باید پی به عمق صحبت‌ها و مقصود او نبرده‌اید. شاید در ارتباط کلامی با اعضای خانواده‌ی خود دچار مشکل شده‌اید، چون نتوانسته‌اید به‌خوبی صحبت‌هایشان را بشنوید و صدها مورد این‌چنینی که هم زندگی فردی شما را زیر تأثیر قرار داده‌اند و هم زندگی اجتماعی‌تان را. جالب است بدانید همین خوب گوش نکردن به طرف مقابل، جنگ‌های هولناکی را در دل تاریخ رقم زده، زندگی‌های عاشقانه‌‌ی بسیاری را در آستانه‌ی جدایی قرار داده، ناکامی‌های شغلی بی‌شماری را برای افراد به همراه آورده و سوءتفاهمات قابل‌توجهی را به‌وجود آورده است. پس می‌بینید که خوب گوش کردن به سخنان طرف مقابل، تا چه حد ضرورت دارد و البته تنها با تمرین و ممارست آگاهانه حاصل می‌شود.

کیت مرفی که سال‌ها به‌عنوان خبرنگار فعالیت داشته، بهتر از هر کس دیگری می‌داند که خوب شنیدن و خوب گوش کردن چقدر حیاتی است و اگر خللی در آن صورت بگیرد، می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد. به همین خاطر مجموعه‌ای از اطلاعات ارزشمند را در حوزه‌ی علوم رفتاری، علوم اعصاب و روان‌شناسی، در ارتباط با فرایند گوش کردن و شنیدن، گرد آورده و در کتاب خوب گوش نمی‌دهی در اختیارتان قرار داده. سپس راهکارهایی را برای بهبود این مهارت به شما عرضه کرده که پس از انجام آن‌ها، تأثیر شگفت‌انگیزشان را در ارتقای ارتباطات بین فردی و اجتماعی خود خواهید دید. توجه داشته باشید که برخی از مهم‌ترین ارزش‌های انسانی مانند همدلی، احترام و عشق، از رهگذر گفتن و شنیدن ابراز می‌شوند و پدید می‌آیند. بر این اساس، خوب گوش کردن نه‌تنها سروسامانی به زندگی شخصی و اجتماعی شما خواهد داد، بلکه در سطح کلان نیز، جامعه‌ای مملو از آرامش و توأم با روابط احترام‌آمیز را به دنبال خواهد آورد. برای شناخت همه‌جانبه‌‌ی مهارت شنیدن و انجام هرچه بهتر آن، می‌توانید با این راهنمای خواندنی همراه باشید. سمانه پرهیزکاری برگردان اثر حاضر به عهده داشته و انتشارات ترجمان علوم انسانی، این اثر کاربردی را به دنیای کتاب عرضه کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب خوب گوش نمی‌دهی

  • نامزد کتاب منتخب گودریدز در بخش آثار غیرداستانی (2020)
  • از آثار قابل‌توجه غیرداستانی در سال 2020، از سوی واشنگتن پست

نکوداشت‌های کتاب خوب گوش نمی‌دهی

  • اگر شما هم مانند بسیاری از افراد، آن‌طور که لازم است خوب به طرف مقابلتان گوش نمی‌دهید، هیچ‌کسی بهتر از یک روزنامه‌نگار (کیت مرفی) مستعد نمی‌تواند طرز فکر شما را متحول کرده و مهارت درست گوش دادن را به شما بیاموزد. (آدام گرانت، نویسنده‌ی شماره‌ی 1 نیویورک تایمز)

  • کتاب خوب گوش نمی‌کنی، اثری ضروری برای زمانه‌ی ماست. این‌که چقدر مهارت ما در خوب گوش کردن قوی باشد، نشان‌دهنده‌ی میزان موفقیت ما در عاشق شدن، یادگیری و برقراری ارتباط سالم با دیگران است. در این دوران، بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم بشنویم و شنیده شویم. کتابی تأمل‌برانگیز و جذاب. (لوری گوتلیب، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • من به‌سرعت جذب استدلال‌های ساده اما عمیق مرفی شدم. این استدلال که درست گوش دادن چه‌قدر در ارتباطات، نوآوری‌ها، رشد شخصی و عشق مؤثر است. تعداد کمی از ما حقیقتاً با نحوه‌ی گوش کردن صحیح آشنایی داریم. کتاب خوب گوش نمی‌دهی، اثری گیرا و روشنگرانه است که نقشه‌ی راهی را برای خوب گوش کردن و آشنایی با تأثیرات آن در زندگی‌مان در اختیارمان قرار می‌دهد. (کیم اسکات، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتابی هیجان‌انگیز برای آشنایی با روش خوب گوش کردن. اثری که هم آموزنده است و هم تأمل‌برانگیز و به خوانندگان شیوه‌ی صحیح گوش کردن را آموزش می‌دهد. (فایننشال تایمز)

  • یک کتاب راهنما برای داشتن ارتباطات بهتر! کتاب مرفی اثری هوشمندانه و تفکربرانگیز است. (تایمز)

  • زمان آموزش فرارسیده! یک کتاب آموزنده برای یاد گرفتن کاری که تاکنون فکر می‌کردیم به‌طور خودکار آن را انجام می‌دهیم. هنر خوب گوش کردن، در واقع، هنر انسان بودن تلقی می‌شود. (روزنامه‌ی گاردین)

  • در دورانی که تکنولوژی و فناوری امکان ارتباطات گسترده را فراهم کرده، ما به‌جای پیشرفت در امر گوش کردن، در حقیقت پس‌رفت کرده‌ایم. خوشبختانه، نویسنده‌ای چون کیت مرفی به ما آموزش می‌دهد که چگونه این مهارت حیاتی و ضروری را بازیابیم. مطالعه‌ی این کتاب زندگی مرا دگرگون کرد. (کال نیوپورت، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • با وجود پیشنهادات دقیق و دستورالعمل‌های کتاب خوب گوش نمی‌دهی، مخاطبان نکات آموزنده‌ی بسیاری را برای عملکردی بهتر در زمینه‌ی خوب گوش کردن می‌آموزند. چنین نکاتی هم در محیط کاری و هم در زندگی شخصی‌شان می‌توانند مفید واقع شوند. (بوک‌لیست)

کتاب خوب گوش نمی‌دهی برای چه کسانی مناسب است؟

در صورتی که خواهان بهبود مهارت‌های ارتباطی، روابط بین فردی و ارتباطات اجتماعی خود هستید، مطالعه‌ی کتاب خوب گوش نمی‌دهی می‌تواند بهترین گزینه‌ی شما باشد.

با کیت مرفی بیشتر آشنا شویم

کیت مرفی نویسنده و روزنامه‌نگار ساکن هیوستون در تگزاس است که برای نشریات معتبری از جمله نیویورک تایمز، اکونومیست، خبرگزاری فرانسه و ماهنامه‌ی تگزاس قلم می‌زند. او در مقالات و آثار خود به موضوعات متنوعی مانند فناوری، سفر، تغذیه، تجارت، بهداشت و... می‌پردازد. مسائل و موضوعات اجتماعی نیز در نوشته‌های وی نقش پررنگی دارند.

در بخشی از کتاب خوب گوش نمی‌دهی: چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا؟ می‌خوانیم

به نظر من، غیبتِ قابل‌قبول بوی بوربِن می‌دهد. هردوی این‌ها -غیبت و بوربن- در مهمانی‌های خانه‌ی عمه‌بزرگم در گَلوِستِنِ تگزاس سِرو می‌شد. آدم‌ها برای دعوت‌شدن سر و دست می‌شکستند، هم به‌خاطر شوخی‌ها و هم به‌خاطر نوشیدنی‌اش. من و عمه‌بزرگ تا زمان مرگش، در 97سالگی، ساعت‌های طولانیِ زیادی را با هم گذراندیم (ماهیگیریِ دور از ساحل در خلیج مکزیک، چیدن گل نخود در باغچه‌اش، ماشین‌سواری با سقف جمع‌شده در اولدزموبیل کروکیِ قدیمی‌اش). اگر کسی به او می‌گفت زیادی غیبت می‌کند، حتما به‌ او برمی‌خورد، ولی خب حرف‌هایمان فقط درباره‌ی این بود که چه‌چیزِ بعضی‌ها را دوست داشتیم و از چه‌چیزشان بدمان می‌آمد.

غیبت‌کردن -هرچند معمولا سویه‌ی منفی دارد- اما در‌واقع نقش اجتماعیِ مثبتی ایفا می‌کند. بی‌دلیل نیست که حدود دوسومِ گفت‌وگوهای بزرگ‌سالان شامل غیبت است، یعنی گفت‌وگوی حداقل دو نفر درباره‌ی کسی که غایب است. مردها هم به‌اندازه‌ی زن‌ها غیبت می‌کنند، و بچه‌ها هم تا قبل از پنج‌سالگی غیبت‌کن‌های ماهری می‌شوند. همه‌مان غیبت می‌کنیم‌ (البته نه به با‌شکوهیِ عمه‌بزرگم)، چون از راه غیبت می‌توانیم قضاوت کنیم چه‌کسی قابل‌اطمینان است، از چه‌کسی می‌توانیم تقلید کنیم، از چه‌چیزهایی می‌توانیم قِسِر دربرویم، و چه‌کسانی متحد یا دشمنان احتمالی‌اند. از این طریق، گوش‌کردن به غیبت کمک می‌کند اعضای اخلاق‌محوری در جامعه باشیم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
تقدیر و تشکر
مقدمه
1: هنرِ گمشده‌ی گوش‌کردن
2: آن حسِ همگام‌شدن
3: گوش‌کردن به حسِ کنجکاوی‌مان
4: می دانم چه می خواهی بگویی
5: جواب‌های از سر بی‌اعتنایی
6: مثل لاک‌پشت حرف‌زدن، مثل خرگوش فکرکردن
7: گوش‌کردن به دیدگاه‌های مخالف
8: تمرکز بر آنچه مهم است
9: گوش‌کردنِ بداهه
10: حساسیتِ مکالمه‌ای
11: گوش‌کردن به خود
12: حمایت از گفت‌وگو، نه انتقالِ آن
13: چکش‌ها، سندان‌ها و رکاب‌ها
14: اعتیاد به حواس‌پرتی
15: آنچه کلمات مخفی می‌کنند و سکوت‌ها برملا
16: اخلاقِ گوش‌کردن
17: کِی دیگر گوش نکنیم؟
نتیجه‌گیری
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خوب گوش نمی‌دهی: چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا؟
نویسنده
مترجمسمانه پرهیزکاری
ناشر چاپیانتشارات ترجمان علوم انسانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-8091-98-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خوب گوش نمی‌دهی

Afsaneh Zaman
۱۴۰۲/۱۲/۱۱
چیزی رو یادآوری میکنه که خیلی اوقات میدونیم اما به کارش نمی‌بریم این کتاب کاربرد گوش کردن رو یادآوری میکنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب خوب گوش نمی‌دهی

برای دریافت کتاب خوب گوش نمی‌دهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.