معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب

گرچن رابین در خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب، نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم با استفاده از چهار گرایشِ شخصیتیِ کلی، عادت‌های کاریِ خوبی برای خود بسازیم. او رویکردِ عملی و دقیقِ خود برای ساختن عادت‌های کاری خوب و رسیدن به موفقیت را آموزش می‌دهد. تکنیک‌هایی که گرچن رابین در این درس‌گفتار ارائه می‌دهد می‌توانند توسطِ هر فردی برای دستیابی به زندگی‌ای شاد مورد استفاده قرار بگیرند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب

خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب (Creating Great Workplace Habits) که توسط نویسنده و سخنران آمریکایی گرچن رابین (Gretchen Rubin) نوشته شده است این حقیقتِ بسیار مهم را بیان می‌کند که اکثرِ کارهایی که ما در طولِ روز انجام می‌دهیم، از روی عادت هستند؛ پس اگر بتوانیم عادت‌های خود را به عادت‌های بهتر و مفیدتری تبدیل کنیم، بهره‌وری و شادیِ کلیِ ما افزایش خواهد یافت. او در ادامه، چهار گرایشِ شخصیتیِ کلی را معرفی می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای ساختنِ عادت‌های بهتر بهره برد. این گرایش‌ها ازاین‌قرارند: اجباری، پرسش‌گر، وظیفه‌شناس، و شورشی.

گرایشِ اجباری باعث می‌شود افراد بتوانند از عهده‌ی انتظاراتِ بیرونی بربیایند ولی انتظاراتِ درونی‌شان را نتوانند پاسخ دهند؛ گرایشِ پرسش‌گر، باعث می‌شود افراد از عهده‌ی انتظاراتِ درونی‌شان بربیایند ولی تنها زمانی بتوانند انتظاراتِ بیرونی را پاسخ دهند که این انتظارات برای‌شان معنی‌دار و پذیرفتی باشد؛ گرایشِ شورشی باعث می‌شود افراد نه انتظاراتِ درونی و نه انتظاراتِ بیرونی‌شان را دنبال نکنند و هر زمانی که دوست داشتند، هر کاری که دوست داشتند را انجام دهند؛ گرایش وظیفه‌شناس، دقیقاً برخلافِ گرایشِ شورشی، هم از انتظاراتِ درونی و هم از انتظاراتِ بیرونیِ تبعیت می‌کنند. گرچن رابین در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب، به این نکته اشاره می‌کند که هر فرد باید هم بداند خودش کدام‌یک از این گرایش‌های شخصیتیِ چهارگانه را در خود دارد و هم بتواند این گرایش‌ها را در سرِ کار در اطرافیانش تشخیص دهد. این شناخت به هر فرد کمک خواهد کرد عادت‌های بهتری را در خود پرورش دهد و از این راه می‌توان عادت‌های بهتری را نیز در دیگران ایجاد کرد.

این نویسنده در ادامه بیان می‌کند برای ساختنِ عادت‌های کاریِ جدید، باید قبل از هر چیز فعالیت‌ها و رفتار‌های خود را مشاهده کرد و سپس با پایه‌گذاری و ایجادِ انگیزه در خود، در برابرِ دیگران پاسخگو شد و از این راه عادتِ جدیدی را در خود شکل داد. انگیزه‌ی اولیه و پاسخگویی به دیگران، باعث خواهند شد فرد رفتارِ جدیدی را در پیش بگیرد و از این راه عادتِ جدیدی در او شکل بگیرد. گرچن رابین در ادامه‌ی خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب، نشان می‌دهد چطور می‌توان موانعی که بر سرِ ایجاد عادت‌های خوب ایجاد می‌شوند را از سرِ راه برداشت و چگونه می‌توان شروع کردنِ عادت‌های جدید را به الگویی همیشگی تبدیل کرد. در پایان، اهمیتِ کسبِ عادت‌های جدید برای عوض کردنِ مسیرِ زندگی نشان داده می‌شود.

این خلاصه کتاب صوتی با ترجمه‌ی فرزانه فائری و گویندگی سمانه عابدی توسطِ انتشارات شادن پژواک منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبالِ تغییرِ عادت‌های خود و بالا بردنِ بهره‌وریِ در کار و افزایشِ شادکامیِ خود در زندگی هستید، شنیدنِ این خلاصه کتاب به شما توصیه می‌شود.

با گرچن رابین بیشتر آشنا شویم

گرچن رابین (متولد 1965) نویسنده و سخنرانِ آمریکایی‌ست. او مدرکِ حقوقِ خود را از دانشگاه یِیل دریافت کرد و سال‌ها در دادگاه‌های آمریکا به منشی‌گری پرداخت. نوشته‌های او موضوعاتِ متعددی را پوشش می‌دهند ولی او بیشتر به خاطرِ نوشته‌هایش در موردِ نقشِ عادات در زندگی و شادکامی شهرت دارد. گرچن رابین در سالِ 2017، «شاخصِ شادی» را به کمکِ برخی مقیاس‌های شادکامی تدوین کرد و به کمکِ این شاخص، فهرستی از 10 مکان بسیار شاد برای سفر کردن را منتشر نمود. او به طورِ هفتگی، همراهِ خواهرش پادکستی به نامِ «با گرچن رابین شادتر باش» را منتشر می‌کند و از آثارِ مشهورِ او می‌توان به کتاب‌های «گرایش‌های چهارگانه‌ی شخصیتی» و «نظم بیرونی – آرامش درونی» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب می‌شنویم

فرض کنید می‌خواهید در محل کار بعضی کارهای خوب را در خودتان پرورش دهید؛ از کجا باید شروع کنید؟ بله، ممکن است به نظر خیلی سخت باشد. باید اول عادت‌هایی را پرورش بدهید که در پرورشِ عادت‌هایی که در محیط کار به آن‌ها نیاز دارید به شما کمک کنند. اولین استراتژی برای تغییرِ عادت‌ها، استراتژی نظارت است. نظارتِ قدرت عجیبی دارد. وقتی ما روی کارمان نظارت می‌کنیم، دوست داریم عملکردمان بهتر باشد؛ حتی اگر هم آگاهانه سعی در تغییر نداشته باشیم، این نظارت، چه روی غذا خوردن و چه پول خرج کردن باشد، میزانِ فعالیت و پیگیریِ ما را به ما نشان خواهد داد و باعث می‌شود عملکردِ بهتری داشته باشیم. پس باید روی هر کاری که در حال انجامش هستیم نظارت داشته باشیم.

یکی دیگر از جنبه‌های نظارت این است که ما را به سمتِ مفاهیمِ غیرانتزاعی سوق می‌دهد. مثلاً اگر به خودتان بگویید «می‌خواهم عادت شبکه‌سازی بیشتر را پرورش دهم»، این چه معنی‌ای می‌دهد؟ چطور باید این را سنجید؟ این مفهوم خیلی انتزاعی‌ست؛ باید قابلِ نظارت باشد. مثلاً «باید یک بار در هفته به کارگاه‌های شبکه‌سازی بروم». خب این مورد کاملاً برای شما قابلِ پیگیری‌ست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
6 دقیقه
بخش 1
3 دقیقه
بخش 2
3 دقیقه
بخش 3
3 دقیقه
بخش 4
4 دقیقه
بخش 5
9 دقیقه
بخش 6
7 دقیقه
بخش 7
6 دقیقه
بخش 8
1 دقیقه
بخش 9

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب
نویسنده
مترجمفرزانه فائزی
راویسمانه عابدی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب

Hoori
۱۴۰۲/۴/۷
این کتاب، به صورت خلاصه هست که در مورد عادت‌های محل کار و نحوه تعامل با کسانی که اون عادت‌ها رو دارند هست.
در بخش‌ شش کتاب استراتژی‌هایی برای کمک به تغییر عادت‌ها ارائه میده که مفیده. نکته‌ی منفیش هم اینه که گوینده، خیلی خیلی تندتند حرف میزنه.
شاد و سلامت باشید✌️
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی ساخت عادت‌های کاری خوب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.