معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود اثری از باراک اوباما، چهل‌وچهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده است. اوباما در این کتاب، ضمنِ مروری بر زندگی شخصی و سیاسی خود طی دوران ریاست‌جمهوری‌اش، به سازوکارهایی که بر کاخ سفید حکمفرماست و همین‌طور رویدادهای برجسته‌ی این دوران اشاره کرده است. این کتاب پس از انتشار، مدت‌ها در صدر فهرست پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز قرار داشت و توانست در سال 2020 جایزه‌ی بهترین زندگینامه به انتخاب گودریدز را از آنِ خود کند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

باراک اوباما (Barak Obama) در خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود (A Promised Land) بر زندگیِ سیاسی و شخصیِ خود، سیاست‌های داخلی و خارجی ایالات متحده، رویدادهای برجسته‌ی جهانی، فرازونشیب‌های دوران ریاست جمهوری‌ و همین‌طور اسرار مگوی کاخ سفید، مرور کوتاهی دارد. خاطرات او از سال‌های نخستینِ زندگی‌ و کودکی‌اش آغاز شده و تحصیلات، دوران جوانی، نمایندگی در مجلس سنا و نخستین مبارزات انتخاباتی او را شامل می‌شود و بیشتر دوره‌ی اول ریاست‌جمهوری وی را در بر می‌گیرد. این کتاب با وقایع مربوط به کشته‌شدنِ اسامه بن لادن در ماه مه سال 2011 و ملاقات اوباما با نیروی دریایی SEAL که انجام این عملیات را بر عهده داشتند، به پایان می‌رسد.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

انتخاب‌شدنِ باراک اوباما به مقام ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2008 به‌نوبه‌ی خود، رویدادی تاریخی و منحصربه‌فرد بود: باراک اوباما نخستین رئیس‌جمهور رنگین‌پوست ایالات متحده است که پدر و پدربزرگ کینیاییِ او مسلمان بودند. دورانِ ریاست‌جمهوری اوباما با اتفاقات بسیار و فرازونشیب‌های متعدد همراه بود؛ از افزایش بی‌رویه‌ی ورود مهاجران از مرزهای جنوبی به خاک آمریکا گرفته تا بحران جهانی اقتصاد در سال 2008، روابط سیاسی ملتهب با روسیه و چین، مذاکرات پیچیده درباره‌ی موضوع انرژی هسته‌ای با ایران، جنگ بلاتکلیف و تمام‌نشدنیِ افغانستان، حضور سرگردان و بلاتکلیف انبوهی از سربازان آمریکا در عراق و افغانستان، تعارضات میان کشورهای جنوب آفریقا و آمریکای لاتین و...

مدارای باراک اوباما با تمامی معضلاتی که پیش‌روی او قرار می‌گرفت باعث شد تا در سال 2009 جایزه‌ی صلح نوبل را از آن خود کند. به این ترتیب، به نخستین رئیس‌جمهوری از ایالات متحده تبدیل شد که در دوران ریاست‌جمهوری‌اش توانسته این جایزه را به خود اختصاص دهد. اهدای این جایزه از سوی کمیته‌ی نوروژی صلح نوبل، انتقادات فراوانی را برانگیخت چرا که برخی مدارا و صلح‌طلبی او را به ملاحظه‌کاری و بی‌عملی تشبیه کرده و آن را از رواداری وی نمی‌دانستند. با تمام این اوصاف، باراک اوباما به زعم بسیاری، توانست پس از سال‌ها چهره‌ای از یک رهبر سیاسی را به نمایش بگذارد که متفاوت از آن چیزی بود که جهان تا آن زمان به آن خو گرفته بود. خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود، شرحی شنیدنی از سیاستمدار و متفکری متفاوت است که پس از پا گذاشتن به اتاق بیضی شکلِ معروف کاخ سفید، تغییرات شگرفی را در سیاست داخلی و خارجی آمریکا رقم زده است.

خلاصه کتاب سرزمین موعود را صدیقه حسینی به فارسی ترجمه کرده است. نسخه‌ی گویای این خلاصه کتاب را به همت نشر صوتی آوانامه و با خوانش آرمان سلطان‌زاده می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب سرزمین موعود

  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie
  • فینالیست جایزه‌ی NAACP IMAGE
  • بهترین کتاب سالِ واشنگتن‌پست، گاردین و ماری کلر
  • برنده‌ی جایزه‌ی گودریدز برای بهترین زندگی‌نامه در سال 2020
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز و قرار گرفتن در فهرست ده اثر برتر در سال‌های 2020 و 2021

نکوداشت‌های کتاب سرزمین موعود

  • سرزمین موعود کتابی قدرتمند و بسیار تأثیرگذار است. (بیل گیتس، از بنیان‌گذاران شرکت مایکروسافت و کارآفرین و نیکوکار تحسین‌شده)
  • باراک اوباما نویسنده‌ای با قلمی درخشان است. (مرور کتاب نیویورک تایمز)

خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از شنیدنِ آثار اتوبیوگرافیک لذت می‌برید و به رویدادهای سیاسی جهان و نقش شخصیت‌های تأثیرگذار و برجسته‌ در آن علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی سرزمین موعود را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود می‌شنویم

در پایان راهرو رمپی وجود داشت که یادگار فرانکلین روزولت بود و کنار آن، یک نگهبان درون یک در شیشه‌ای ایستاده بود. گاهی‌اوقات بازدیدکنندگانِ کاخ سفید در آنجا می‌ایستادند به امید اینکه اوباما با آن‌ها دست دهد و اوباما چند لحظه‌ای در آنجا توقف کرده و با آن‌ها صحبت می‌کرد. اما اکثر روزها او به چپ می‌پیچید و از در کناریِ دفتر بیضی وارد می‌شد. در آنجا کارمندانِ شخصیِ او منتظرش بودند. آن‌ها هر روز پس از احوال‌پرسی، برنامه‌ی روزانه و چای داغ برایش می‌آوردند. اگر آن‌ها می‌توانستند تحت هر شرایطی کار کنند و محیط را برای او تازه و بکر نگه دارند، او نیز می‌توانست به عنوان یک رئیس‌جمهور سخت تلاش کند. در طول سال‌ها این سایه‌گذر از خاطرات زیادی پر شد. خاطراتی نظیر رویدادهای مردمی، کنفرانس‌های مطبوعاتی و کنفرانس‌هایی با رهبران دیگر ملت‌ها یا خاطراتی خصوصی‌تر نظیر دویدنِ دخترانش برای یک ملاقات غیرمنتظره با او در یک بعدازظهریا فوتبال بازی‌کردنِ خانوادگی و حتی بازی‌کردنِ سگ‌هایشان در زمستان. این خاطرات تلخ و شیرین بودند و به او یادآوری می‌کردند که چقدر زمان زود می‌گذرد و چقدر خوب بود اگر می‌شد زمان را به عقب بازگرداند. در هر حال، حرکت روبه‌جلو، تنها گزینه‌ی موجود بود و تمرکز نیز بایستی روی این قضیه می‌ماند.

شب‌ها این پیاده‌روی برای او متفاوت بود. با سرعت کمتری گام برمی‌داشت و زیر نور ماه و ستارگان، به این می‌اندیشید که چه چیزی او را به این نقطه از زندگی‌اش کشانده بود. پدربزرگ و مادربزرگ او هرگز آدم‌های سیاسی نبودند اما در نظر او انسان‌هایی لیبرال و آزاداندیش به شمار می‌آمدند. برعکس، عقاید مادرش کاملاً محکم بود و کلیشه‌ها را قبول نداشت. هنوز در دبیرستان بود که راجع به راهپیمایی‌های حقوق مدنی می‌شنید و اینکه چرا جنگ ویتنام یک فاجعه بود. وقتی آن‌ها برای زندگی با پدرخوانده‌اش به اندونزی نقل مکان کردند، مادرش برای او توضیح داد که فساد دولت‌ها چه فجایعی به بار می‌آورد. مادرش در دوازده‌سالگی طول ایالات متحده را در سفری یک ماهه پیموده بود و هر شب اخبار مربوط به واترگیت را تماشا می‌کرد. مادرش راجع به پروسه‌ها و دیگر چیزها با او به تبادل نظر می‌پرداخت. او دلش می‌خواست پسرش درک کند که بعضی از مردم، تنها به فکر خودشان هستند و آن چیزی را که می‌خواهند، به هر قیمتی به دست می‌آورند، بدون اینکه به دیگران اهمیتی بدهند. در حالی که برای بسیای از مردم، دیگران خیلی مهم هستند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
32 دقیقه
چکیده و بخش اول: شرط‌بندی
29 دقیقه
بخش دوم: ما می‌توانیم
27 دقیقه
بخش سوم: خائن
19 دقیقه
بخش چهارم: مبارزه‌ی خوب
19 دقیقه
بخش پنجم: جهان آن‌طور که هست
14 دقیقه
بخش ششم: داخل بشکه
13 دقیقه
بخش هفتم: مأموریت ناممکن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود
نویسنده
مترجمصدیقه حسینی
راویآرمان سلطان زاده
ناشر چاپیانتشارات مات
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، خلاصه کتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

فرح حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
با توجه به اسم کتاب توقع مطالب بیشتری را در مورد اسرائیل از زبان رئیس جمهور تا حدودی متفاوت آمریکا داشتم اما ظاهرا منظور اوباما از سرزمین موعود، آمریکاست. کتاب چکیده است بنابراین به تمام مطالب خلاصه وار پرداخته شده بنابراین به کسانی که مایلند به اختصار اطلاعاتی از کمپین‌های انتخاباتی آمریکا و نیز زندگی اوباما دریافت کنند توصیه میکنم. صدای راوی هم عالیه.
حمیدرضا تاجیک
۱۴۰۳/۱/۳۰
صدای گوینده جذاب هست ولی مطالب کتاب براساس ذهنیت قبلی بنده مفید واقع نشد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی سرزمین موعود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.