معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها خودزندگی‌نامه‌ی بازیگر معروف هالیوود، متیو مک کانهی، است. این هنرمند مسیری را که در زندگیِ پنجاه‌ساله‌ی خود طی کرده، همراه با تمام احساس‌ها، شرمساری‌ها و تجربیات، بدون سانسور برای مخاطب به نمایش می‌گذارد. این اثر نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش خاطره‌نویسی و سرگذشت‌نامه شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

در خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها (Greenlights) خاطرات یک بازیگرِ برنده‌ی اسکار را می‌خوانیم و درس‌هایی از زندگی قانون‌شکنانه‌ی او می‌گیریم که ما را به سمت زندگی بهتر و جسورانه‌تر دعوت می‌کند.

تابه‌حال به زندگی به چشم یک معما نگریسته‌اید؟ تا به امروز غرق شدن در رمزورازهای زندگی را راهی برای حل کردن مسئله‌های آن دانسته‌اید؟ متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) همواره زندگی را معمایی در نظر گرفته که باید سرنخ‌هایی از آن به دست آورد و به مرور به جواب‌ها و همچنین سوال‌های بیشتر برسد. او در مسیر شناخت خودش و زندگی، هر رویدادی را سرنخی برای حل این معمای شگرف می‌پندارد. به همین دلیل است که برایش مهم است چه چیزی باعث خنده‌اش می‌شود، چه چیز تا سرحد مرگ عصبانی‌اش می‌کند، چه وقت استرس کمتری دارد، چگونه می‌تواند آدم منصفی باشد و به خودش و دیگران کمتر آسیب بزند. به عقیده‌ی متیو، داشتن معنا و هویت در این زندگی حاصل سیر درونی در سرزمین خویشتن است. برای همین او سعی دارد هرچه بیشتر در این جهانْ به خود واقعی‌اش نزدیک شود.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

متیو مک کانهی از پانزده‌سالگی به نوشتن خاطرات و تجربیاتش مشغول بوده است. او حالا با پنجاه سال سن نگاهی به داستان‌ها، تجربیات، باورها و اعتقاداتی می‌اندازد که در تمام این سال‌ها مکتوب شده‌اند. متیو روند شکل‌گیری و رشد رویکردش به زندگی را از خلال خاطراتش مرور می‌کند و سطحی از رضایت و خوش‌بختی را تحت عنوان به دست آوردن چراغ سبز، مفهوم‌سازی می‌کند. در خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها شاهد افکار مردی هستیم که بسیار به زندگی فکر می‌کند و برای آن اشتیاقی وصف‌ناپذیر دارد؛ کسی که شاید اندکی بیشتر از ما زندگی را بلد است و با آن موج‌سواری کرده است.

متیو مک کانهی خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها را یک نامه‌ی عاشقانه خطاب به زندگی می‌‎داند و این امید را به ما می‌دهد که همه‌ی چراغ‌های قرمز و زرد روزی سبز خواهند شد. این اثر توسط نشر صوتی جیحون، با گویندگی اشکان فتولی در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب چراغ سبزها

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش خاطره‌نویسی و سرگذشت‌نامه در سال 2020؛
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز؛
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون؛
  • اثر منتخب ویراستاران آمازون.

نکوداشت‌های کتاب چراغ سبزها

  • کتاب چراغ سبزها ما را با داستان زندگی متیو مک کانهی همراه می‌کند و بر این نکته تأکید می‌ورزد که هدف زندگی برنده شدن نیست، بلکه درک کردن و کشف کردن است. (مارک منسون)
  • متیو مک کانهی در بازیگری و نویسندگی خوب است، اما در هنر زندگی کردن نابغه است. او با اشتیاق وحشیانه‌ای زندگی را می‌بلعد. این کتاب فقط برای خواندن نیست، بلکه برای تجربه کردن است. (لارنس رایت)
  • خوب بودن کتاب چراغ سبزها شما را شگفت‌زده می‌کند؛ خاطراتی الهام‌بخش از یکی از هنرمندان قانون‌شکن دوران ما. (رایان هالیدی)
  • کتاب چراغ سبزها نشان می‌دهد که مسیر مهم است، نه مقصد. (مایکل کانلی)
  • چراغ سبزها گردبادی از خرد و بینش است که ابتدا ما را سرگشته می‌کند و سپس به سوی پیدا کردن چراغ سبز زندگی‌مان فرامی‌خواند. (شاکا اسمارت)
  • کتاب چراغ سبزها در آن واحد، چندین کتاب مختلف است: یک زندگی‌نامه‌ی سرگرم‌کننده، یک داستان ماجراجویی لذت‌بخش، یک کمدی بسیار خنده‌دار، یک راهنمای خودیاری خردمندانه و یک داستان صریح از کشف معنوی و شخصی. (جان مک‌کی)

خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران متیو مک کانهی و علاقه‌مندان به کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای و کسانی که در جست‌وجوی معنای حقیقی زندگی هستند، از این کتاب لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها می‌شنویم

متیو بیش از هر زمان دیگری از زندگی‌ خودش رضایت دارد و از همیشه هوشیارتر است. او اکنون برای بازی در نقش اصلی یک مجموعه‌ی تلویزیونی به نام «کارآگاه حقیقی» پیشنهادی دریافت می‌کند. او متن فیلمنامه را می‌خواند و بلافاصله عاشق این نقش می‌شود. متیو پس از پذیرفتن این پیشنهاد، برای فیلمبرداری به همراه خانواده‌اش به نیواورلئان نقل مکان می‌کنند. متیو در مدت اقامتش در نیواورلئان، عاشق آنجا می‌شود. در ادامه نامه‌ی عاشقانه‌ی او قرار دارد که خطاب به نیواورلئان نوشته است. او هویت قوی، فصل‌های فریبنده و ایجاد کمترین خماری آن در کره‌ی زمین را تحسین می‌کند. این نامه در تاریخ هفتم ژوئن 2013 نوشته شده است. در زمان پخش مجموعه‌ی کارآگاه حقیقی او نیز هر هفته مثل بقیه‌ی بیننده‌ها، قسمت‌ها را تماشا می‌کند و می‌گوید که این مجموعه محبوب‌ترین برنامه‌ی تلویزیونی اوست.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
12 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
بخش اول: منطق بی‌قانونی
10 دقیقه
بخش دوم: فرکانست را پیدا کن
9 دقیقه
بخش سوم: جاده خاکی‌ها و اتوبان‌ها
15 دقیقه
بخش چهارم: هنر دویدن در سراشیبی
14 دقیقه
بخش پنجم: بزن صفحه‌ی بعد
8 دقیقه
بخش ششم: تیر هدف را نمی‌جوید
8 دقیقه
بخش هفتم: شجاع باش و بلندی‌ها را فتح کن
9 دقیقه
بخش هشتم: اکنون میراث خودت را زندگی کن
2 دقیقه
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویاشکان فتولی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چراغ سبزها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.