معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی: بهترین جملات کارل یونگ

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی: بهترین جملات کارل یونگ
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی: بهترین جملات کارل یونگ

کارل گوستاو یونگ در خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی، آموزه‌های درخشان خود را درباره‌ی راه‌های تغییر روش زندگی در اختیار شما قرار داده است. این خلاصه کتاب برگزیده‌ی سخنان مهم این روان‌شناس تحلیلی است که به شما کمک می‌کند ضمن آشنایی اجمالی با دیدگاه‌های وی، نگرشی تازه نسبت به رمز و رازهای وجود خود و دیگران پیدا کنید. گفتنی‌ست کتاب حاضر با صدای مسیح عدل پرور، خواننده‌ی پاپ منتشر شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی

کارل گوستاو یونگ (Carl Gustav Jung) بنیان‌گذار مکتب روان‌شناسی تحلیلی است که عمر خود را وقف توجه به ناخودآگاه انسان‌ها و تکامل آگاهی فردی کرده است. شما در خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی (50 Phrases To Rethink Your Life) با چکیده‌ی اندیشه‌های روان‌شناختی این روان‌کاو برجسته آشنا می‌شوید تا بتوانید به‌مرور در باورهای خود تغییرات سازنده‌ای ایجاد کنید و جهان درون و بیرونتان را از نو بشناسید. گفتنی‌ست گردآوری و انتخاب جملات این اثر برعهده‌ی بلادیمیر چوک (Bladimir Choqque) بوده است.

کارل یونگ در زمان زندگی خود نظریه‌های متنوعی چون ناخودآگاه جمعی و کهن‌الگوها را مطرح کرده است و معتقد است تأثیراتی که از جامعه‌ی خود می‌پذیریم، می‌تواند سرنوشت ما را تغییر دهد. یونگ هدف اصلی زندگی را یافتن فردیت و تکامل خود می‌داند و می‌گوید مفهوم «خود» (Self) تنها در خودآگاه و ناخودآگاه است که قابل تعریف می‌شود.

از نظر این روان‌شناس سوئیسی، ما زمانی فردیت پیدا می‌کنیم که بتوانیم با عناصر روان خودمان ارتباط برقرار کنیم و نمادهایی را که ناخودآگاه در اختیارمان می‌گذارد، شناسایی نماییم. این نمادها می‌توانند در عالم رویا، در آفرینش‌های ادبی و هنری و... خود را به ما نشان دهند. البته ما علاوه‌بر ناخودآگاه خودمان، با پدیده‌ای تحت عنوان ناخودآگاه جمعی هم مواجهیم که طیف وسیعی از نشانه‌ها و سمبول‌ها را دربر می‌گیرد.

ناخودآگاه جمعی در حقیقت به آن دسته از تجربیات مشترک انسان‌ها گفته می‌شود که سال‌ها تداوم داشته‌‌اند و سبب می‌شوند در واکنش به اتفاقات پیرامون خود مانند گذشتگان خود عمل کنیم. به این اعمال و رفتارهای مشترک در روان‌شناسی یونگ، کهن‌الگو یا آرکتایپ می‌گویند. طبق نظریه‌ی ناخودآگاه جمعی، انسان در بدو تولد نسبت به جهان پیرامونش خالی‌الذهن نیست و ذهن هر فرد دارای مجموعه‌ای از تجربیات گذشته است که از نسل‌های پیشین به او منتقل شده.

به بیان دیگر، یونگ عقیده دارد که همه‌ی ما دارای یک ناخودآگاه جمعی هستیم، اما کهن‌الگوهای مختلفی در ما بروز و ظهور دارند. این میان رویاها به ما کمک می‌کنند جنبه‌های رشدنیافته‌ی روانمان را بروز دهیم و تحلیل رویا در شناخت این جنبه‌ها بسیار کمک‌کننده است.

درمجموع شناخت ناخودآگاه سبب می‌شود این‌گونه نمادها را با آگاهی خودمان تلفیق کنیم و نسبت به مفهوم «خود» که آگاهی ما را در برمی‌گیرد، پذیرا باشیم. درمجموع هدف روان‌شناسی یونگ ایجاد تعادل در بخش‌های مختلف روان ماست. چراکه خارج شدن از حالت تعادل به روان‌رنجوری و مشکلاتی چون افسردگی و اختلالات شخصیتی منجر خواهد شد.

خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی نوشته‌ی کارل گوستاو یونگ است که نوید اصلانی آن را ترجمه کرده و از سوی نشر صوتی نوژین منتشر شده. این کتاب با صدای مسیح عدل پرور، خواننده‌ی پاپ و نسترن نجاران در دسترس علاقه‌مندان به آموزه‌های یونگ قرار دارد.

خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به اندیشه‌های کارل یونگ و طرفداران جملات قصار از مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

با کارل یونگ بیشتر آشنا شویم

کارل گوستاو یونگ روان‌کاو و روان‌شناس اهل سوئیس است. او بنیان‌گذار روان‌شناسی تحلیلی و از شاگردان زیگموند فروید محسوب می‌شود. یونگ در نظریات خود به مفاهیمی چون کهن‌الگو، ‌ناخودآگاه جمعی، هم‌زمانی، درون‌گرایی و برون‌گرایی پرداخته و از مهم‌ترین آثار او باید به کتاب‌های «انسان و سمبول‌هایش»، «کتاب تحلیل رویا» و «کتاب سرخ» اشاره کرد.

یونگ از سال 1933 تا 1941 به‌عنوان استاد روان‌شناسی دانشگاه پلی تکنیک فدرال زوریخ تدریس می‌کرد و در سال 1943در دانشگاه بازل روان‌شناسی پزشکی تدریس کرد. او در 6 ژوئن 1961 در کوسناخت زوریخ، در سن 85‌سالگی درگذشت.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی: بهترین جملات کارل یونگ می‌شنویم

بیست‌وسه: بهترین راه برای مواجهه با تاریکی دیگران آن است که تاریکی درون خود را بشناسی. آگاهی از کلیت ذات و فطرتمان از آنچه هستیم به ما کمک می‌کند تا دیگران را درک کنیم و به آن‌ها در شناخت خودشان کمک کنیم.

بیست‌وچهار: برآنچه مقاومت کنی با تو می‌ماند. مقاومت در برابر چیزی باعث می‌شود که آن‌چیز با ما بماند و در آینده خودش را نمایان سازد.

بیست‌وپنج: شاید این فکر به ذهنمان خطور کرده باشد که ما خودمان را به‌طور کامل کنترل می‌کنیم، بااین‌حال دوستی واقعی می‌تواند به‌راحتی چیزهایی درباره‌ی ما به خودمان بگوید که از آن‌ها هیچ اطلاعی نداریم. ما غالباً معتقدیم که هیچ‌کس بهتر از خودمان ما را نمی‌شناسد؛ درحالی‌که دیگران می‌توانند چیزهایی به ما بیاموزند که ما از آن‌ها آگاه نیستیم.

بیست‌وشش: هرچقدر جمع بزرگ‌تر باشد فرد کم‌اهمیت‌تر می‌شود. وقتی در جمعی باشیم نظرات ما جلوه‌ی چندانی پیدا نمی‌کند، ادامه‌ی مسیر را اکثریت مشخص می‌کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
39 دقیقه
پنجاه جمله‌ی طلایی برای بازاندیشی زندگی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی: بهترین جملات کارل یونگ
نویسنده،
مترجمنوید اصلانی
راویمسیح عدل پرور، نسترن نجاران
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی

سیما ف مقدم
۱۴۰۲/۹/۱
موزیک متن آرام و آرام بخش... خوانش شفاف و قابل درک... هرروز گوش می‌کنم تا ملکه ذهنم شود... تشکر از همه دست اندرکاران... همواره شادوسلامت باشید
جمشید رنجبر
۱۴۰۳/۱/۱۸
خوانش کتاب بسیار آرام بخش می‌باشد و حاوی مطالب مفید و مختصری است که برای گوش دادن چند باره، طراحی و تنظیم شده است.
reza talebnejad
۱۴۰۲/۸/۱۴
کوتاه و مفید و عمیق بهتر که هر روز گوش کنی به زندگیت انگیزه وارامش بده. عالی بود. خسته نمی‌شی ازش
محمد سلیمانی
۱۴۰۲/۷/۲۸
کارل یونگ تنها روانشناسه که باعث شده بهش جذب بشم عالی هستن
ZahraKabiri
۱۴۰۲/۸/۸
واقعا عالی هست این کتاب
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی پنجاه جمله طلایی برای بازاندیشی زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.