معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)
قیمت:
۳۳,۹۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

دیوید اکان در خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می دویم) به شما خواهد گفت ورزش دو و میدانی چطور به زندگی او و هم‌تیمی‌هایش معنا بخشید و باعث شد با اشتیاق بیشتری به دنبال کسب تجربه و تلاش برای رسیدن به رویاهای دوردست خود باشند. در این کتاب خواهید دید یک ورزشکار چطور می‌تواند دیدی هنر نسبت به فعالیت خود داشته باشد و هر روز در مسیر خلاقیت تلاش کند. این کتاب با صدای آرش عدل پرور، خواننده‌ی نام‌آشنای پاپ، منتشر شده است.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

این داستان شرح حال یا خودزندگینامه‌ای از زبان دیوید اکان (David Ocon) است که شما را با هرآنچه یک ورزشکار برای رسیدن به جایگاه آرمانی خود نیاز دارد، آشنا می‌کند. در خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می دویم) (Why We Ran) زندگی را از دید انسانی به تماشا می‌نشینید که معنای تمام لحظات خود را در مبارزه تحمل دشواری‌های راه، تمرین مداوم و آموختن خلاصه کرده و دیوانه‌وار برای قهرمان شدن تیمش می‌جنگد و تلاش می‌کند.

این کتاب شامل خاطرات دوران مدرسه و نوجوانی نویسنده تا روزهای موفقیت و راه یافتن او به مسابقات قهرمانی است. روند روایت اثر به شکلی‌ست که می‌توانید سیر تکامل و رشد ورزشی او و هم‌دوره‌هایش را به‌خوبی مشاهده کنید و عواملی را که در این مسیر به آن‌ها انگیزه‌ی تلاش بیشتر می‌دهد، به‌وضوح ببینید.

این اثر در ژانر خودزندگینامه نوشته شده و در این‌گونه آثار نویسنده حالات درونی و اتفافات پیرامونش را سوژه‌ی نوشتن قرار می‌دهد و معمولاً با زاویه‌دید اول شخص به روایت اثر خود می‌پردازد. از ویژگی این‌گونه داستان‌ها می‌توان به بیان صمیمانه، سادگی زبان، توجه به جزئیات و شخصیت‌پردازی باورپذیر آن اشاره کرد که انعکاس‌دهنده‌ی تجریات زندگی واقعی هستند.

در ابتدای هر بخش از این کتاب جملاتی انگیزه‌بخش را خواهید شنید که تفکر و فلسفه‌ی زندگی دیوید اکان را برای شما نمایان می‌کند. به بیان دیگر برخلاف آنچه تصور می‌شود، ورزشکار حرفه‌ای بودن چیزی فراتر از قابلیت‌های فیزیکی و توانمندی‌های جسمی است. توصیفات این اثر به مخاطبان یادآور می‌شود که داشتن روحیه‌ی پشتکار، پناه بردن به معنویت، آگاهی و میل به دانستن از جمله مسائلی‌ست که در موفقیت یک ورزشکار دارای اهمیتی غیر قابل انکاراند.

در مجموع دویدن تجربه‌ای منحصر به فرد به دیوید اکان و هم‌تیمی‌هایش هدیه می‌دهد که علاوه بر بالا بردن توان بدنی آن‌ها، به ارتقای توان ذهنی‌شان می‌انجامد. در خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) با ورزشکارانی آشنا می‌شوید که در مسیر خود احساساتی چون کنجکاوی و حیرت را تجربه می‌کنند و در مدتی نه‌چندان زیاد به تجربه‌ی احساسات متناقضی چون موفقیت و شکست، ترس و تردید و شادی و غم به شکل همزمان می‌رسند تا در نهایت معنای حقیقی زندگی خود را پیدا کنند.

یکی از زیباترین بخش‌های این کتاب سطرهایی‌ست که نویسنده دویدن را با خلق کردن اثری هنری مقایسه می‌کند. او معتقد است درست مثل یک نقاش که به نقاشی کشیدن عشق می‌ورزد، یا یک موسیقی‌دان که نواختن ساز روحش را به آرامش فرا می‌خواند، دویدن نیز رسالت هنری اوست که دوست دارد در معرض دید همگان قرار دهد.

خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) را انتشارات نوژین منتشر کرده است. حدیثه غفاری این اثر را ترجمه نموده و گویندگی آن برعهده‌ی آرش عدل پرور، خواننده‌ی پاپ، بوده است.

خلاصه کتاب نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های زندگینامه‌ای علاقه دارید و مایل‌اید در زمینه‌ی ورزش دو و میدانی داستانی الهام‌بخش بخوانید، از شنیدن این خلاصه کتاب صوتی لذت خواهید برد.

نکوداشت‌های کتاب نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

  • خودزندگینامه‌ی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) یک مجموعه خاطرات شخصی امروزی درباره دویدن است که به اصول اساسی زندگی می‌پردازد و از طریق قدرت رمانتیسم و ​​عقلانیت بیان می‌شود. (Runner's View Circle)

  • کتاب نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) داستانی الهام‌بخش از سفر یک دونده است، داستانی سرشار از ترس، عشق، رشد و پذیرش، در میان سردرگمی‌های بی‌شمار و کشمکش‌های رایج در مورد معنای انسان بودن. (Press On Running)

  • این داستان به وضوح نشان می‌دهد که هیچ رازی برای برنده شدن وجود ندارد، استعداد طبیعی نقش حداقلی را ایفا می‌کند و همه‌ی این‌ها به سرسختی مدام در کار خلاصه می‌شود. (Michael Bortollini)

  • کتاب نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) نگاهی صمیمی به ذهن، قلب و روح یک دونده است برای اثبات اینکه می‌تواند خود، دیگران و حس رقابت را بهبود ببخشد. (Carlos Bertel)

  • وقتی کار سخت شروع می‌شود، ناگهان چیزهای به ظاهر غیرممکن در دسترس قرار می‌گیرند. (James Pidderman)

با دیوید اکان بیشتر آشنا شویم

دیوید اکان (David Ocon)، متولد شهر میامی در فلوریداست. او توانست در سال 2006 به عنوان کاپیتان تیم، مدال افتخار سراسری میامی و ایالت تیم دوی صحرایی دانشگاه خود را به دست آورد و در مسابقات دو رکورد بزند.

اکان بعدها در مؤسسه‌ی پژوهشی جراحی ارتش آمریکا در هیوستون تگزاس به تحصیل مشغول شد. او سپس در مؤسسه‌ی US-ISR پایان‌نامه‌ی افتخاری‌اش را در رشته‌ی تخصصی خود ارائه کرد و پایان‌نامه‌ی دیگری نیز با نام بهبود بهداشت همگانی دهان و دندان و ادراک از طریق کلینیک‌های سیار نوشت. دیوید اکان به دلیل دستاوردهای علمی‌اش، جایزه‌ی پژوهشی دانشگاه فلوریدای جنوبی را دریافت نموده است.

جملات برگزیده‌ی کتاب نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

  • وقتی نبرد شدت گرفت، آن موقع وفاداری سرباز ثابت می‌شود.
  • وقتی می‌دوم دوست دارم اثری زیبا خلق کنم.
  • ای کاش بتوانم آگاهانه زندگی کنم، در غیر این صورت، هنگام مرگ می‌فهمم که اصلاً زندگی نکردم.
  • وقتی خورشید طلوع می‌کند، بهتر است که بدوید.
  • نور به قطره‌ی شبنم می‌تابه، به کسانی پاداش می‌دهد که از موهبت تماشای درخشش آن برخوردار شدند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) می‌شنویم

سال اول تو فینال ایلتی 2004، 5 کیلومتر رو تو 17 دقیقه و 7 صدم ثانیه طی کرد و رکورد زد. تنها راز پیشرفت زیاد پاچیکو این بود که مثل یه اسب تمرین می‌کرد. کاتاناچ هم مثل پاچیکو از همون روز اول تو دبیرستان کلمب شروع به پیشرفت کرد. دونده‌ی اسکاتلندی زمان 23 دقیقه‌ی 5 کیلومتری سال اول رو تو قهرمانی ایالتی به 17 دقیقه و 3 صدم ثانیه کاهش داد. فوراً موفق به شرکت در فصل میدانی شد.

اون کاپیتان تیم بود. چون وقت نیاز کاتاناچ می‌تونست با چشاش رقباش رو بترسونه و همه‌ی ما رو جمع می‌کرد. کاملاً برعکس صورت پسرانه و رفتار شیرینی که خارج از میدان دو داشت. گیلبرت با تجربه‌ترین سال آخری تیم بود. یک کهنه‌کار موخاکستری با سینه‌های فراخ‌تر از سن‌وسالش. پس اون خیلی مستعد بود و تو محافل راهنمایی ابهتی داشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
58 دقیقه
بخش اول
71 دقیقه
بخش دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)
نویسنده
مترجمحدیثه غفاری
راویآرش عدل پرور
ناشر صوتیانتشارات نوژین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم)

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی نفس‌های بی‌رمق (چرا می‌دویم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.