معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی انواع زنان
قیمت:
۴۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

جین شینودا بولن در خلاصه کتاب صوتی انواع زنان، با تکیه بر روان‌شناسی یونگی، راهی کارآمد برای شناخت زنان معرفی می‌کند. او عامل اصلی تفاوت میان زنان را در کهن‌الگوهای درونی آن‌ها می‌جوید و این کهن‌الگوها را در قالب اسطوره‌های یونانی معرفی می‌کند. زنان با مطالعه‌ی این کتاب، علل و انگیزه‌ی بسیاری از رفتارها و اعمال خود را شناسایی می‌کنند و برقراری رابطه‌ای مؤثر با همسر و فرزندان خود را فرامی‌گیرند.

درباره‌ی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

کهن‌الگو یا آرکی‌تایپ (Archetype) را یک اثر موروثی می‌دانند که از طریق تراکم تجربیات روانی و تکرارشونده تکوین یافته‌ است. کهن‌الگو ساختاری شبیه به غریزه دارد؛ چراکه سرمنشأ رفتارهایی است که حتی از پس خودآگاهی، به طور غیرارادی از افراد سر می‌زند. کهن‌الگوها تعیین‌کننده‌ی رفتارهای جمعی‌اند و می‌توانند دارای دو بعد مثبت و منفی باشند. طبق این تعاریف، کارل گوستاو یونگ (Carl Jung) وجود اسطوره‌های مشترکی را برای انسان‌ها قائل می‌شود. گرچه کهن‌الگوها اغلب فارغ از جنسیت هستند، به این دلیل که ما در وجود خود هم جنبه‌ی زنانه و هم جنبه‌ی مردانه داریم، اما برخی کهن‌الگوها را بیشتر می‌توان به زنان نسبت داد. به زعم جین شینودا بولن (Jean Shinoda Bolen)، نویسنده‌ی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان (Goddesses in Everywoman)، شناخت این کهن‌الگوها می‌تواند به شناخت دقیق‌تر زنان منجر شود. این نویسنده تفاوت در شخصیت زنان را به تفاوت در کهن‌الگوهای درونی آن‌ها مرتبط می‌داند و این کهن‌الگوها را در قالب اسطوره‌های یونانی معرفی می‌کند.

ایده‌ی بولن این است که همان‌طور که زنان قبلاً از تأثیرات قدرتمندی که کلیشه‌های فرهنگی بر آن‌ها می‌گذاشت بی‌خبر بودند، اکنون نیز از نیروی قدرتمند کهن الگوهای درون خود ناآگاه هستند؛ الگوهایی که بر اعمال و احساسات آن‌ها تأثیر می‌گذارد و تفاوت‌های عمده‌ای را میانشان ایجاد می‌کند. جین شینودا بولن درک این کهن‌الگوها و اساطیر را کلید خودشناسی و کامیابی می‌داند؛ چرا که زنان با درک آن‌ها، از دوگانه‌های زنانه / مردانه، مادر / معشوقه، شاغل / خانه‌دار عبور خواهند کرد و به سطحی عمیق‌تر از شناخت دست خواهند یافت.

معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

طبق دیدگاه یونگی، زنان تحت تأثیر نیروهای قدرتمند درونی یا کهن‌الگوها هستند که می‌توان در قالب اسطوره‌های یونان باستان به آن‌ها شخصیت بخشید. یونگ این موضوع را باز می‌کند که چگونه نیروهای بیرونی یا تصورات کلیشه‌ای -نقش‌هایی که جامعه از زنان انتظار دارد بر طبق آن عمل کنند- برخی از این اسطوره‌ها را تقویت و برخی دیگر را سرکوب می‌کنند. زمانی که یک زن از نیروهایی که او را تحت تأثیر قرار می‌دهند آگاهی می‌یابد، قدرتی به دست می‌آورد که زاییده‌ی دانش است. اسطوره‌ها از آنجا که رفتارها را شکل می‌دهند و عواطف را تحت تأثیر قرار می‌دهند، آگاهی زیادی به زنان درباره‌ی شخصیتشان می‌بخشند. زمانی که یک زن متوجه می‌شود اسطوره‌ی غالب درونش چیست، آگاهی خاصی درباره‌ی غرایز اصلی، اولویت‌ها و توانایی‌ها و... به دست می‌آورد.

جین شینودا بولن به معرفی هفت کهن‌الگوی زنانه در خلاصه کتاب صوتی انواع زنان ‌می‌پردازد: هستیا، دیمیتر، هرا، آرتمیس، آتنا، آفرودیت و پرسفون. او این هفت اسطوره را به سه دسته تقسیم می‌کند: اسطوره‌های باکره، اسطوره‌های آسیب‌پذیر و اسطوره‌های کیمیاگری یا اسطوره‌های قابل تغییر. به عقیده‌ی جین شینودا بولن باید اسطوره‌های این سه گروه جایی در زندگی زن تجلی پیدا کنند تا او بتواند عمیقاً عشق بورزد، هدفمند کار کند و اشتیاق‌برانگیز و خلاق باشد.

شناخت اسطوره‌های زنانه علاوه بر اینکه درک عمیقی از شخصیت زن به دنبال دارد، به بهبود ارتباط زن با زنان دیگر، مردان، والدین و فرزندانش منجر می‌شود. از این‌ رو مطالعه‌ی خلاصه کتاب صوتی انواع زنان امری ضروری به نظر می‌رسد. این خلاصه کتاب توسط نشر صوتی جیحون تهیه شده و گویندگی آن را مهدی فضلی بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب انواع زنان

  • هر زنی خود را در یک یا چند قهرمان یونانی خواهد یافت و آن زمانْ دیگر هیچ زنی خود را مورد انتقاد قرار نخواهد داد. (بوک لیست)
  • بهترین لحظاتِ کتاب انواع زنان، لحظاتی است که خوانندگان به درکِ خاستگاهِ اعمالشان می‌رسند و یک قدم رو به جلو حرکت می‌کنند. (گلوریا استاینم)
  • جین شینودا بولن اسطوره و دانش را به هم پیوند می‌زند و قدمی مثبت جهت پیشرفت علوم انسانی برمی‌دارد. (ریتا مای براون)
  • دکتر بولن یک رهبر بی‌همتا در جنبش توانمندسازی زنان است. (اخبار صبح دالاس)

خلاصه کتاب صوتی انواع زنان برای چه کسانی مناسب است؟

هر زنی برای شناخت بهتر خویشتن باید این کتاب را بخواند. مردان نیز با مطالعه‌ی این کتاب، به درک عمیقی از شخصیت زنان دست می‌یابند.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی انواع زنان می‌شنویم

قوچ نوعی گوسفند نر است. معمولاً زمانی که در کوه و کمر باشند، بسیار صلح‌طلب و به‌نوعی باشکوه به نظر می‌رسند. آن‌ها هنگام رویارویی با گوسفندان نرِ دیگر برای تعیین قلمروی خود یا انتخاب جفت، بسیار سرسخت و پرخاشگر می‌شوند. در طول کتابْ پیوسته و نه خیلی زیاد به آن‌ها اشاره می‌شود. قوچ‌هایی وجود دارند که به پشم طلایی مرتبط هستند. آن‌ها را اغلب در راه خدایان قربانی می‌کنند.

اسطوره‌ها
بدیهی است که اسطوره‌ها شیء نیستند. نکته اینجاست که آن‌ها را نباید زنانی میرا و معمولی دانست. در حقیقت، این اسطوره‌ها موجودات الهی‌ای هستند که انسان‌های میرا آن‌ها را زن می‌دانند. اسطوره‌هایی را که در این کتاب به طور مستند به آن‌ها پرداخته می‌شود، المپی‌ها یا اهل الیمپوس می‌نامند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
طرح اصلی کتاب
2 دقیقه
بخش اول: مطالب مقدماتی
29 دقیقه
بخش دوم: اسطوره‌ها
12 دقیقه
بخش سوم: زنان و اسطوره‌ها
12 دقیقه
افراد برجسته و مهم - ژان شینودا بولن
10 دقیقه
اشیا، مکان‌ها - پشم طلایی
20 دقیقه
موضوعات کتاب - پیشبرد روان‌شناسی یونگی
5 دقیقه
پاره‌ای از کتاب اصلی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی انواع زنان
نویسنده
مترجم‬بهاره ‬مظاهری
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات آسمان نیلگون
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی انواع زنان

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی انواع زنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.