معرفی و دانلود خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟

عکس جلد خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟

فورتوناتو سالازار در خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟ روایتی منحصربه‌فرد از سنگ‌نبشته‌ی جیم موریسون، خواننده‌ی گروه موسیقی ددورز، ارائه کرده و از راز جمله‌ای که به زبان یونانی بر سنگ قبر او نوشته شده،‌ پرده برمی‌دارد.

درباره خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟

اگر جیم موریسون را یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین وکالیست‌های تاریخ موسیقی راک بنامیم، هیچ اغراق نکرده‌ایم؛ سال 1967 بود که گروه موسیقی «The doors» به رهبری او شکل گرفت و چندی بعد به یکی از پرمخاطب‌ترین گروه‌های موسیقی تبدیل شد. در خلاصه صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟ قصد آن را نداریم که به تاریخ شکل‌گیری این گروه بپردازیم؛ که، این سخنرانی شنیدنی از ماجرایی مرموز پرده‌ برمی‌دارد: داستانِ نوشته‌ی عجیب سنگ‌قبر جیم موریسون‌ چیست؟

اغلب ما کم‌‌وبیش به گورنوشته‌ی خود فکر کرده‌ایم. هرچند، آگاهی به این که ما می‌میریم، کسانی که دوستشان داشته‌ایم و می‌شناختیمشان هم روزی از دنیا خواهند رفت، در بیشتر اوقات لابه‌لای هیاهوی زندگی گم می‌شود. فورتوناتو سالازار در این سخنرانی جذاب به جیم موریسون و مرگ او پرداخته؛ موسیقی‌دانی که در سن بیست‌وهفت‌سالگی از دنیا رفت و درنهایت به کلوپ موزیسین‌هایی پیوست که جملگی در سن بیست‌وهفت‌سالگی مرده بودند؛ اما آنچه که تعجب همگان را برانگیخت، انتخاب گورنوشته‌ای به زبان یونانی، برای خواننده‌ای آمریکایی بود که نه تابه‌حال ترانه‌ای به زبان یونانی منتشر کرده بود و نه اصلاً یونانی می‌دانست. اما بر سنگ‌نبشته‌ی او چهار کلمه به زبان یونانی باستانی یادداشت شده بود. این نوشته را این‌گونه ترجمه کرده‌اند: «وفادار به روحش»...

اما هر خواننده‌ای که کمی زبان انگلیسی بداند، به‌آسانی تشخیص خواهد داد که در ترجمه‌ی این عبارت، به‌ویژه ترجمه کلمه‌ی دایمونا، مشکلی وجود دارد؛ اما دایمون چیست؟ فرشته‌ی نگهبان؟ روح؟ یا شیطانی که از جهنم سربرآورده و جیم، وفادارانه از او اطاعت می‌کند؟

آنچه که داستان را پیچیده‌تر از پیش می‌سازد، این مسأله است که پدر جیم موریسون این سنگ قبر را انتخاب کرده. هنوز که هنوز است تفاسیر متعددی از این اتفاق ارائه می‌‌دهند که تشخیص این که کدام‌یک به حقیقت نزدیک‌تر است، کار چندان راحتی نیست. فورتوناتو سالازار در این سخنرانی کوتاه تلاش کرده تا وقایع مرگ یکی از برجسته‌ترین خوانندگان راک جهان را همچون تکه‌های پازل کنار یکدیگر قرار دهد و راز این نوشته‌ی مرموز را برملا سازد.

خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است مناسب چه کسانی است؟

اگر علاقه‌مند هستید از نوشته‌ی مرموز بر سنگ قبر جیم موریسون بیشتر بدانید، از این خلاصه کتاب غافل نشوید.

در بخشی از خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است می‌شنویم:

ظاهراً استفن می‌خواسته که این کلمه بیشتر به معنای صادقانه نزدیک باشه تا به معنای روح. امکان نداره خود عبارت‌بندی پیش‌نویس استفن رو بدونیم. چون توی نامه‌ای که اون به جنویز فرستاده، جای پیش‌نویس رو خالی گذاشته. استفن اونجا رو خالی گذاشته بود تا بعداً به صورت دست‌نویس با عبارت یونانی جای اونو پر کنه فقط یه فتوکپی بدون جای خالی باقی مونده که قابل خوندن نیست.

اما عبارت دست‌نویس رو می‌شه از نامه‌ای که جنویز یک هفته بعد برای اون نوشته بود بازسازی کرد. نامه‌ی جنویز به کلمات پیشنهادی استفن اشاره می‌کنه که اونا از نظر نحوی با بقیه جمله جور درنمیاد. خصوصاً با کلمه‌ای که استفن به منظور روح در جمله‌ی «صادق و وفادار به روحش» انتخاب کرده.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
قسمت اول
5 دقیقه
قسمت دوم
5 دقیقه
قسمت سوم
5 دقیقه
قسمت چهارم
4 دقیقه
قسمت پنجم
5 دقیقه
قسمت ششم
5 دقیقه
قسمت هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابخلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
راویرضا خاکی زمانی
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه
قیمت نسخه صوتی
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟

برای دریافت خلاصه کتاب صوتی چه کسی در گورنوشته‌ی جیم موریسون مدفون است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.