معرفی و دانلود خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای: چطور مدیری موفق و تاثیرگذار باشید

عکس جلد خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای: چطور مدیری موفق و تاثیرگذار باشید
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای: چطور مدیری موفق و تاثیرگذار باشید

اسپنسر جانسون و کن بلانچارد در خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای مهم‌ترین اصول مدیریت و رهبری یک سازمان را به شما می‌آموزند. شما می‌توانید با این کتاب پرفروش که به زبان‌های متعددی نیز ترجمه شده است، اهداف یک دقیقه‌ای، تشویق‌های یک دقیقه‌ای و حتی تنبیه‌های یک دقیقه‌ای تدوین کنید و مدیریت کل زندگی را به دست بگیرید.

درباره‌ی خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

داستان مدیر یک دقیقه‌ای (The One Minute Manager)، داستانی برای داشتن زندگی سالم و موفق است. سالم بودن و موفق شدن به این بستگی دارد که شما بهترین را برای خود و سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستید، به وجود آورید. بهترین بودن یعنی اینکه هر کسی بتواند با انجام فعالیت‌های ارزشمند در خودش و دیگران احساس خوبی ایجاد کند.

ماجرای خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای از اینجا آغاز می‌شود: روزی جوانی تصمیم گرفت به مدیر قدرتمندی تبدیل شود. او به کندوکاو پرداخت و به شهرها و کشورهای زیادی سفر کرد تا بتواند با مدیران مختلف و نحوه مدیریت آن‌ها، آشنا شود. متوجه شد که شیوه‌های مدیریتی مختلفی وجود دارد و همین موضوع نتایج متفاوتی ایجاد می‌کند. برخی از سازمان‌ها با به کارگیری شیوه‌های سخت مدیریتی توانسته‌اند تا سازمان خود را به اوج برسانند، اما کارمندان‌شان مانند بازنده‌ها به نظر می‌آیند. شاید فکر می‌کردند که شیوه‌های مدیریتی‌شان خوب است، اما از نظر کسانی که زیردست‌شان بودند، داستان روی ناخوشایند دیگری داشت و آن‌ها اینطور فکر نمی‌کردند...

این کتاب پرفروش آموزش‌های ارزشمندی در مورد علم مدیریت و رهبری در اختیار شما قرار می‌دهد. با خواندن خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای به این مسئله‌ی اساسی پی می‌برید که در جهان امروز مدیر یک شرکت یا سازمان چگونه باید در کمترین زمان مهم‌ترین و بهترین تصمیمات را بگیرد. اسپنسر جانسون و کن بلانچارد در کتاب حاضر چیز پیچیده‌ای از شما نمی‌خواهند. فقط امیدوارند تا با به کارگیری تکنیک‌های آن بتوانید از لحظه به لحظه‌ زندگی خود نهایت لذت را ببرید و با کسب نتایج دلخواه، درست در همان مسیر رویاهایتان قرار بگیرید و به سمت جلو حرکت کنید.

گفتنی‌ست که ترجمه‌ی فارسی خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای برعهده‌ی گروه مترجمان سبکتو بوده است، و انتشار آن نیز به همت انتشارات سبکتو میسر گشته است.

افتخارات کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • ترجمه شده به بیش از 30 زبان زنده‌ی دنیا

خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن با علم مدیریت آشنا شوید و مهم‌ترین آموزه‌های آن را فرا بگیرید، خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای مناسب شماست.

با اسپنسر جانسون و کن بلانچارد بیشتر آشنا شویم

این نویسنده و سخنران برجسته شهرت اصلی خود را به دلیل انتشار کتاب پرفروش «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد» به دست آورد. او یکی از نویسندگان پرفروشی است که نامش همیشه در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز دیده می‌شود. نوشته‌ها و مقالات اسپنسر جانسون (Spencer Johnson) در رسانه‌ها و نشریات مهمی مثل آسوشیتدپرس، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، فورچون، نیویورک‌تایمز، نمایش امروز، مجله تایم، یو اس‌ای تودی و یونایتدپرس اینترنشنال دیده شده و توانسته توجه آن‌ها را به خود جلب کند.

از دیگر آثار مهم و مشهور اسپنسر جانسون می‌توان به کتاب‌های «قله‌ها و دره‌ها»، «یک دقیقه برای خودم»، «فروشنده یک دقیقه‌ای»، «مادر یک دقیقه‌ای» و «پدر یک دقیقه‌ای» اشاره کرد.

کن بلانچارد (Kenneth H Blanchard) نیز یکی از مهم‌ترین نویسندگان در حیطه‌ی رهبری و مدیریت است. او آثار بسیاری در این زمینه نگاشته و به انتشار رسانده است. سبک ساده‌ و بی‌تکلف نوشته‌های بلانچارد او را بدل به نویسنده‌ای محبوب در میان دوست‌داران علوم مدیریتی کرده. همچنین تحصیلات آکادمیک کن بلانچارد در دو رشته‌ی فلسفه و جامعه‌شناسی بوده است.

از کتاب‌های مهم کن بلانچارد می‌توان به مواردی همچون «عذرخواهی یک دقیقه‌ای»، «کمک به مردم برای برنده شدن در کار»، «گفت‌وگو با مدیر یک دقیقه‌ای»، «چه کسی تغییر را کشت» و«شیوه نهنگ» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای می‌خوانیم

مرد جوان به سمت طبقه دوم رفت و همینطور که در فکر بود، به دفتر آقای لِوی رسید. وقتی او را دید باز هم متعجب شد، چرا که بر عکس آقای ترنل، او بسیار جوان و سرزنده بود. آقای لِوی به مرد جوان گفت: «می‌بینم که به ملاقات پیرمرد رفته بودی... اون کارش درسته و یه آدم حسابی درجه یکه. درسته؟»

مرد جوان گفت: «بله، فکر کنم همینطوره که شما میگین». لِوی پرسید: «پیرمرد با تو در مورد مدیر یک دقیقه‌ای شدن صحبت کرد؟»

- «آره، ولی به نظرم نمی‌تونه حقیقت داشته باشه»! مرد جوان به دنبال این بود که پاسخ متفاوتی از لِوی دریافت کند اما او هم گفت که این موضوع حقیقت دارد و باید آن را بپذیرد.

آقای لِوی گفت: «تو اینجا هستی تا من با تو در مورد تشویق‌های یک دقیقه‌ای حرف بزنم. می‌دونم که در مورد هدف‌گذاری از آقای ترنل چیزهایی شنیدی، اما اینجا در مورد راهکار دوم حرف خواهیم زد. وقتی که من در این شرکت مشغول به کار شدم، مدیر برای من مشخص کرد که دقیقا چه وظیفه‌ای دارم، چه مسئولیت‌هایی رو باید انجام بدم و چه انتظاری از من دارد. مدیر یک دقیقه‌ای به من گفت که دوست داره کارم رو خوب انجام بدم. مدیر به من گفت که نتیجه عملکردم رو بهم اطلاع می‌ده تا بفهمم کجای کارم ضعیف هستم و کجا قوی عمل می‌کنم».

لِوی ادامه داد: «مدیر به من گوشزد کرد که شاید در ابتدا خیلی از این موضوع ناراحت بشم، اما به من اطمینان داد که اینطوری می‌تونم توی کارم پیشرفت کنم. به من گفته بود که شرکت‌های دیگه این کار رو نمی‌کنن به همین دلیل شاید عجیب باشه، ولی عادت می‌کنیم».

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. کندوکاو
مدیر یک دقیقه‌ای
فصل دوم. راز شماره یک: اهداف یک دقیقه‌ای
فصل سوم. راز شماره دوم: تشویق یک دقیقه‌ای
آگاهی رسانی
فصل چهارم. راز شماره سوم: توبیخ یک دقیقه‌ای
فصل پنجم. اهمیت اهداف یک دقیقه‌ای
علت اهمیت تشویق‌های یک دقیقه‌ای
اهمیت توبیخ‌های یک دقیقه‌ای
فصل ششم. مدیر یک دقیقه‌ای جدید
هدیه‌ای ارزشمند به خود
هدیه‌ای برای دیگران
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای: چطور مدیری موفق و تاثیرگذار باشید
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات125
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

نازنین
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
خیلی کتاب جالب و خوبی بود امیدوارم بقیه هم این کتاب رو بخونند و لذت ببرند
امیر
۱۴۰۲/۱۰/۴
این کتاب به نظرم من متوسطه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای

برای دریافت خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.