معرفی و دانلود خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان

عکس جلد خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان
قیمت:
۴,۸۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان

خلاصه کتاب مدیریت زمان به قلم نویسنده‌ی پرفروش حوزه‌ی روان‌شناسی و اقتصاد، برایان تریسی، به شما کمک می‌کند با تکنیک‌های مؤثر کنترل زمان، کارهای بیشتری را در زمان کمتر و بدون اضطراب انجام دهید.

درباره‌ی خلاصه کتاب مدیریت زمان

بهینه‌سازی و مدیریت زمان از مهم‌ترین و دشوارترین فاکتورهای موفقیت به حساب می‌آید. همه‌ی ما از اهمیت زمان و ناپایداری آن آگاهیم، اما هیچکس تاکنون نتوانسته زمان را نگه دارد یا آن را بسط دهد. زمان پویاست و این ماییم که باید خود را با آن هماهنگ کنیم؛ این کار همیشه آسان نیست، اما خوش‌بختانه مهارتی آموختنی است.

برایان تریسی (Brian Tracy) نویسنده و کارشناس موفقیت در کسب‌وکار، به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر، یعنی کنترل زمان پرداخته است. احساس عدم تسلط به زمان و از دست رفتن آن منشأ بسیاری از نگرانی‌های انسان است. خلاصه کتاب مدیریت زمان (Time Management) با ارائه‌ی 21 نکته‌ی مفید کمک می‌کند تا با پرورش عادات جدید، بهره‌وری خود را در روز افزایش دهیم.

برایان تریسی در خلاصه کتاب مدیریت زمان به این نکته اشاره می‌کند که افراد زمانی به خود احساس خوبی دارند که بتوانند زمان را تحت کنترل خود دربیاورند. کسی که برای ثانیه‌های خود برنامه‌ریزی می‌کند، عزت‌نفس بالایی دارد و در نتیجه خود را شایسته می‌داند. به‌ این‌ ترتیب دیدگاه ما نسبت به خود با مدیریت زمان ارتباط تنگاتنگی دارد و لازم است که در استفاده‌مان از زمان دقیق‌تر شویم. ازآنجاکه شرط پایبندی به یک کار علاقه به آن موضوع است، باید اموری را اولویت‌بندی کنیم که برای ما از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند.

یادداشت برداشتن، تهیه‌ی فهرست و نمودار، مدیریت تلفن‌ها، دسته‌بندی کارها، نظم بخشیدن به محیط کار و... از جمله توصیه‌هایی است که برایان تریسی به موشکافی آن‌ها می‌پردازد. علاوه‌ بر این در خلاصه کتاب مدیریت زمان یاد می‌گیریم که نتایج کلیدی را برای خود مشخص کنیم و برخی کارها را به دیگران بسپاریم. تمرکز، از دیگر عوامل کلیدی مدیریت زمان، لازمه‌ی به انجام رساندن وظایف با کیفیت بالاست. به‌ این‌ منظور پیشنهاد برایان تریسی این است که فقط روی یک کار تمرکز و بعد از اتمام آن کار دیگری را شروع کنیم.

با خواندن خلاصه کتاب مدیریت زمان به مهارتی برای برقراری تعادل میان جنبه‌های زندگی کاری و روابط شخصی و خانوادگی دست می‌یابیم و زمان بیشتری برای رسیدن به سلامت خود در اختیار خواهیم داشت.

این خلاصه کتاب را گروه مترجمان به سرپرستی فاطمه فراهانی ترجمه کرده‌اند و انتشارات سبکتو آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب مدیریت زمان

  • راهنمایی شگفت‌انگیز برای کسانی که می‌خواهند بر زمان مسلط شوند. (Portland Book Review)

  • برایان تریسی در این کتاب نکاتی ساده و کارآمد را مطرح می‌کند که به‌کارگیری آن‌ها کاملاً عملی و ممکن است. (San Francisco Book Review)

خلاصه کتاب مدیریت زمان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب راهنمای خوبی برای مدیران و افراد سازمانی و پرمشغله محسوب می‌شود.

با برایان تریسی بیشتر آشنا شویم

برایان تریسی در سال 1944 در کانادا متولد شد. او در سی‌ سالگی در رشته‌ی بازرگانیِ دانشگاه آلبرتا مشغول به تحصیل شد. برایان رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت بین‌المللی «برایان تریسی» است. این شرکت در حوزه‌ی آموزش و توسعه‌ی افراد و سازمان ها فعالیت می‌کند. برایان تریسی یکی از سخنرانان برتر حوزه‌ی تجارت در جهان امروز، در بیش از 5000 سمینار در 60 کشور جهان شرکت کرده. او حدود 55 کتاب نوشته و بیش از 500 برنامه‌ی آموزشی صوتی و تصویری در زمینه‌ی مدیریت، انگیزه و موفقیت فردی تولید کرده است.

کتاب‌های «بهانه‌ها را کنار بگذارید»، «مذاکره»، «قدرت موفقیت شخصی»، «قورباغه‌ات را قورت بده» و «هنر بیان» از دیگر آثار معروف برایان تریسی هستند.

در بخشی از خلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان می‌خوانیم

اصلی به نام پارِتو

ویلفردو پارِتو (Vilfredo Pareto) اقتصاددان ایتالیایی، در سال 1985 بیان کرد که 20 درصد جمعیت اروپا صاحب 80 درصد از ثروت‌های این قاره هستند. این قانون فقط به پول و دارایی ارتباطی ندارد و شامل همه‌ی موارد زندگی می‌شود. یعنی اگر شما بتوانید روی 20 درصد از کاری که انجام می‌دهید متمرکز باشید، به این ترتیب می‌توانید 80 درصد از موفقیت را از آن خود کنید. حالا این موفقیت هر چیزی می‌تواند باشد. به‌این‌ترتیب باید به فهرست خود مراجعه کنید و در ابتدا 20 کار مهمی که می‌تواند باعث موفقیت شما شود را در ابتدای فهرست قرار دهید.

اهمیت تحت فشار قرار دادن

یکی از کارهای مهم دیگر که می‌تواند مدیریت زمان شما را با موفقیت همراه سازد، تحت فشار قرار دادن خودتان است. وقتی بتوانید موارد کوچک را بزرگ کنید و برای آن زمان بسیار محدودی در نظر بگیرید، می‌توانید از تنبلی دوری کنید. مثلا با خود بگویید که فقط 10 روز دیگر در شهر حضور دارید و باید در این مدت کم، به موارد مهمی که در فهرست اهداف خود قرار داده‌اید، جامه‌ی عمل بپوشانید. تحقیقات نشان داده که اگر انسان‌ها خود را در شرایط فشار قرار دهند، هم سرعت‌عمل‌شان افزایش می‌یابد و هم می‌توانند به ایده‌ها و خلاقیت‌های بیشتری برای انجام کارها دست پیدا کنند.

قانونی به نام «سه»

اهمیتی ندارد که شما در طول هفته یا در طول یک ماه تا چه اندازه کارهای مختلف انجام می‌دهید، مهم این است که به سه کار مهم که تعیین کننده‌ی 90 درصد موفقیت‌تان است، بپردازید. تنها سه مورد از فهرست بلند بالایی که برای خود تهیه کردید، می‌تواند عامل اصلی موفقیت شما باشد.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره‌ی کتاب
درباره‌ی نویسنده
مقدمه
فصل اول
بخش اول: روانشناسی مدیریت زمان
قانون تحت کنترل داشتن
افکار و احساسات
تصمیم خود را بگیرید
تکنیک‌های برنامه‌ریزی شخصی
بخش دوم: مشخص کنید که دقیقا چه ارزش‌هایی دارید
بخش سوم: به دورنما و ماموریت‌های زندگی خود فکر کنید
فصل دوم
بخش چهارم: همانطور که به سمت آینده می‌روید، گاهی به پشت سر خود نگاهی بیندازید
بخش پنجم: برنامه‌ریزی‌هایتان را روی کاغذ بیاورید
چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه‌ریزی کنیم؟
بخش ششم: برنامه‌های خود را روی نمودار مورد بررسی قرار دهید
اهمیت اهداف شفاف در برنامه‌ریزی
فصل سوم
بخش هفتم: برای کارهایی که انجام می‌دهید، یک فهرست تهیه کنید
استفاده از روش حروف الفبا «الف- ب- پ- ت- ث»
از اتلاف وقت دوری کنید
واگذار کردن کارها به دیگران
خارج از فهرست، کاری نکنید
فهرست کارهای ممنوعه
بخش هشتم: اولویت‌های شفاهی خود را تنظیم کنید
اصلی به نام پارِتو
اهمیت تحت فشار قرار گرفتن
قانونی به نام «سه»
بخش نهم: در مسیر خود باقی بمانید
4 کادر مهم در زندگی
فصل چهارم
بخش دهم: به دنبال مشخص کردن نتایج کلیدی باشید
بخش یازدهم: واگذار کردن کارها به دیگران
بخش دوازدهم: تمرکز را جدی بگیرید
فقط یک کار انجام دهید
فصل پنجم
بخش سیزدهم: تعلل‌ها را کنار بگذارید
ایده‌هایی برای کاهش تعلل
بخش چهاردهم: زمان را به قطعه‌های بزرگ تبدیل کنید
پیشنهادهایی برای خلق قطعات زمان
بخش پانزدهم: روی وقفه‌ها کنترل داشته باشید
فصل ششم
بخش شانزدهم: دسته‌بندی کارها را فراموش نکنید
بخش هفدهم: تلفن خود را مدیریت کنید
بخش هجدهم: جلسه برگزار کنید
فصل هفتم
بخش نوزدهم: با تندخوانی، یادآوری خود را افزایش دهید
بخش بیستم: به توسعه‌ی فردی اهمیت بدهید
بخش بیست و یکم: به محیط کاری خود نظم ببخشید
سخن پایانی
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب مدیریت زمان: 21 راهکار برای کنترل زمان
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات173
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب مدیریت زمان

محمد سجاد شریفی
۱۴۰۲/۷/۲
کتاب عالی هستش واقعا با خوندنش اگه اهل رعایت کردن باشی میتونی زمانت رو مدیریت کنی
مهران عبدی زاده
۱۴۰۲/۵/۶
بی نظیر. با این کتاب الان زمانم و خیلی خوب کنترل میکنم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب مدیریت زمان

برای دریافت خلاصه کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.