معرفی و دانلود کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

عکس جلد کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

آیا در نزدیکی خود، دوستان و آشنایانی دارید که با حرف‌ها و رفتارهای‌شان مدام خون‌تان را به جوش می‌آورند؟ آلبرت الیس و آرتور لانگ در کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، به شما آموزش می‌دهند که چگونه در مقابل این گونه از افراد بتوانید خود را کنترل و آرامش‌تان را حفظ کنید. هدف اصلی الیس و لانگ از نگارش این کتاب، کاستن از ناراحتی‌های ذهنی و عاطفی مخاطب است.

درباره‌ی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که مکرراً عصبانی می‌شوید و کنترل‌تان بر رفتار و گفتار خود را از دست می‌دهید، متأسفانه باید بدانید که در معرض آسیب‌های روحی و جسمی متعددی قرار دارید. در ادامه به طور مختصر به برخی از مشکلاتی که انسان‌های عصبی در مرور زمان با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، اشاره کرده‌ایم.

نخست، افزایش استرس: عصبی شدن‌های متعدد، تعاملات اجتماعی را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهند و می‌توانند با گذشت زمان، منجر به افزایش استرس و اضطراب و کاهش کیفیت زندگی شوند. دوم، اختلال در خواب: خواب درست و مناسب، در میزان سلامت روحی و جسمی افراد نقش بسیار پررنگی را ایفا می‌کند. عصبی شدن‌های مکرر، با ایجاد اختلال و مشکل در کیفیت و کمیت خواب فرد، منجر می‌شوند که او در اغلب ساعات روز، احساس خستگی و کلافگی داشته باشد. سوم، مشکلات روانشناختی: افراد عصبانی در طولانی‌مدت دچار مشکلات روانشناختی متعددی خواهند شد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: اختلالات رفتاری، اضطراب و استرس، افسردگی و عدم اعتماد به نفس. این مشکلات می‌توانند بر روی روابط اجتماعی و کیفیت زندگی فرد تأثیرات منفی فراوانی داشته باشند. چهارم، مشکلات جسمانی: افرادی که به راحتی کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهند، اغلب با مشکلات جسمانی متعددی از قبیل افزایش فشار خون، سردرد‌های مداوم، اختلال در دستگاه گوارشی و تضعیف سیستم ایمنی روبه‌رو می‌شود. پنجم، اختلال در تمرکز و فرایند یادگیری: عصبانی شدن‌های مکرر سبب می‌شوند که ذهن فرد درگیر تفکر درمورد مسائل آزاردهنده و ناراحت‌کننده شود. این امر باعث می‌شود که او نتواند هنگام مطالعه، تحصیل، کار و...، تمرکز و بهره‌وری مناسب را داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

توجه داشته باشید که اعصاب ضعیف و عصبی شدن‌های مکرر، موضوعی حل‌شدنی‌ست که با مدیریت مناسب استرس و احساسات، می‌توان از آن جلوگیری و زندگی بهتری را تجربه کرد. دکتر آلبرت الیس (Albert Ellis)، روانشناس مطرح و برجسته‌ی آمریکایی، با همکاری آرتور لانگ (Arthur Lange)، کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند (How to Keep People from Pushing Your Buttons) را با هدف کمک به افرادی که به راحتی از دست کارهای دیگران عصبی می‌شوند و از کوره درمی‌روند، به تألیف رسانده است. این دو نویسنده در این کتاب، با بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های دانش روانشناسی، به ارائه‌ی تمرینات و روش‌هایی پرداخته‌اند که به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توان آن‌ها را به انجام رساند.

موضوع اصلی مورد بحث در کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، این پرسش است که چگونه می‌توانیم واکنش‌های خشمگینانه و افراطی خود را در زمان‌هایی که از رفتار و یا گفتار دیگران آزرده شده‌ایم، کنترل و مهار کنیم. آلبرت الیس و آرتور لانگ در فصول مختلف کتاب بارها بر این نکته تأکید می‌کنند که نحوه‌ی رفتار دیگران کاملاً از دست ما خارج است؛ بنابراین جای تلاش برای تغییر آن‌ها، باید بتوانیم بیاموزیم که چگونه احساسات ناگهانی خود را کنترل کنیم. کتاب در فصل‌های آغازین، ابتدا آن عوامل درونی و بیرونی که باعث عصبانی شدن ما می‌شوند را بررسی می‌کند. در این بررسی دکتر الیس و لانگ، تفاوت‌های فردی موجود در بین افراد مختلف را در نظر گرفته‌ و از پیچیدن یک نسخه‌ی واحد برای تمام مخاطبین خودداری نموده‌اند. پس از آگاهی درمورد علل مختلف از کوره در رفتن، مخاطب در ادامه‌ی کتاب با روش‌ها و تمرینات ساده اما مفیدی آشنا می‌شود که با عمل به آن‌ها، به مرور موفق به کنترل احساساتِ لحظه‌ای و بهبود سلامت روان خود خواهد شد.

کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، از زبان ساده و جذابی برخوردار است. شوخی‌های ظریف و پرهیز از پیچیدگی‌های بی‌مورد، باعث شده است که کمتر خواننده‌ای هنگام مطالعه‌ی این اثر، احساس خستگی و یا سردرگمی کند. دکتر کریستین ای. دویل (Kristene A. Doyle) که رابطه‌ی نزدیکی را با آلبرت الیس داشت، در مقدمه‌ی خواندنی این کتاب، این مطلب را روشن می‌کند که کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، نه تنها با استناد به یافته‌های معتبر و بروز دانش روانشناسی نوشته شده است، بلکه نتیجه‌ی سال‌ها مطالعه و پژوهش الیس در راستای بهبود سلامت روانی انسان‌هاست. دکتر دویل در جایی در این مقدمه اشاره می‌کند که خودش به طور مستقیم شاهد بوده که چگونه دکتر الیس در پرتنش‌ترین موقعیت‌های ممکن، توانسته است خونسردی خود را به شکلی باورنکردنی حفظ کند.

کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند توسط زهرا حسنی به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات یوشیتا در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب‌ نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

  • هیچ فردی، حتی خود زیگموند فروید، نتوانسته است به اندازه‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ در کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، روانشناسی مدرن را دستخوش تغییر قرار دهد. (مجله‌ی سایکولوژی تودی)
  • پس از مطالعه‌ی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، دیگر عصبانی نخواهید شد! روش‌هایی که در این اثر توضیح داده شده‌اند، به خوبی به شما در موقعیت‌های سخت کمک خواهند کرد. (نشریه‌ی بوکلیست)

کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های خودسازی و روانشناسی، در کنار افرادی که خیلی زود از کوره در‌ می‌روند، از مخاطبین اصلی کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند، به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند می‌خوانیم

دنیای کار برای هر یک از ما متفاوت است، با این حال همه ما با افراد و موقعیت‌هایی روبه‌رو می‌شویم که ما را عصبانی می‌کنند. گاهی رئیس، همکار یا سرپرست به همین شیوه با ما رفتار می‌کند. گاهی موضوع مربوط به رئیسی است که همیشه نقایص خود را نادیده می‌گیرد یا به نظریات هیچ‌کس گوش نمی‌کند یا بی‌عرضه‌ترین فرد شرکت است، فردی مستبد و از خود راضی است، یا به‌شدت بلاتکلیف است. شاید سرپرست یا همکاری باشد که نسبت به کار خود بی‌تفاوت است و شما را از انجام کارهایتان باز می‌دارد یا شاید همکاری است که عملکردش قابل قبول است، اما کارکردن با او دردسر بزرگی است.

وقتی دربارۀ افرادی فکر می‌کنید که شما را عصبانی می‌کنند، می‌توانید با عبارت «افراد دشوار» شروع کنید و سپس به افراد خاصی فکر کنید که شما را آزار می‌دهند؛ مانند همه چیز‌دان، ناله‌کنندگان، شکوه‌کنندگان، غیرحامی، افراد بی‌مسئولیت، تنبل، بی‌تفاوت، بی‌لیاقت، بیش از حد انتقادی، منفی‌نگر، توهین‌کننده، پرهیجان، غیبت‌کننده، بی‌احساس، بیش از حد حساس، لجباز، قربانی، نفرت‌انگیز، از خودراضی و تن‌پرور. این تنها نمونه از تعداد بی‌شماری از افرادی است که می‌توانیم اجازه دهیم در محل کار ما را عصبانی کنند. امیدواریم با هیچ‌یک از آن‌ها مواجه نشویم.

در مواقع دیگر، مسائلی هست که ما را عصبانی می‌کند، مانند انتظارات غیرمنطقی از رئیس‌، جلسات خسته‌کننده، اولویت‌های متعدد یا تغییر اولویت‌ها، حجم کاری سنگین، ضرب‌الاجل‌های مکرر، سیاست‌های اداری، عدم قطعیت در آینده، وقفه‌های مداوم یا مسئولیت‌های سنگین با قدرت کم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
سخن مترجم
مقدمه
فصل اول: چگونه افراد و موقعیت‌ها باعث عصبانیت ما می‌شوند
فصل دوم: باورهای نامعقولی که باعث می‌شود دیگران ما را عصبانی کنند
فصل سوم: ترجیحات واقع‌بینانه: جایگزینی قدرتمند برای افکار نامعقولی که ما را ناراحت می‌کنند
فصل چهارم: ده باور نامعقولی که به‌کار می‌بریم تا به افراد و موقعیت‌ها اجازه دهیم ما را عصبانی کنند
فصل پنجم: چگونه افکار نامعقول خود را تغییر دهیم: چهار گام به‌سوی موفقیت
فصل ششم: چگونه با افراد در محل کار برخورد کنید تا شما را عصبانی نکنند
فصل هفتم: همسران: اصلی‌ترین عامل به‌هم ریختن اعصاب
فصل هشتم: فرزندپروری: آزمون یکی به آخر
فصل نهم: عوامل زیادی که شما را عصبانی می‌کند
فصل دهم: در مقابل آن‌ها بایستید
دربارۀ نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند
نویسنده،
مترجمزهرا حسنی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-5911-32-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند

برای دریافت کتاب نمی‌گذارم دیگران اعصابم را به هم بریزند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.