معرفی و دانلود خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی: راهنمایی شگفت‌انگیز برای ساختن زندگی که دوست دارید

عکس جلد خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی: راهنمایی شگفت‌انگیز برای ساختن زندگی که دوست دارید
قیمت:
4800 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی: راهنمایی شگفت‌انگیز برای ساختن زندگی که دوست دارید

اگر زندگی را یک پازل تصور کنیم، جیم ران در کتاب پنج قطعه از پازل زندگی، تکه‌هایی کلیدی از این جورچین رنگارنگ را در اختیار ما قرار داده. این میکروکتاب راهنمایی‌ شگفت‌انگیز است که با استفاده از دستورالعمل‌های آن، می‌توانید زندگی‌ را مثل یک پازل و آنگونه که دوست دارید، بسازید و شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های خود باشید.

درباره‌ی کتاب پنج قطعه از پازل زندگی

چرا بعضی از افراد در رسیدن به اهداف خود موفق می‌شوند، اما برخی دیگر شکست می‌خورند؟ جیم ران (Jim Rohn) که به حق او را فیلسوف دنیای تجارت نامیده‌اند، در کتاب پنج قطعه از پازل زندگی (Five Major Pieces to the Life Puzzle) با نگاهی عمیق و موشکافانه به بررسی این مسئله پرداخته و عوامل کلیدی موثر را برای رسیدن به موفقیت به خوانندگان خود معرفی می‌کند. در دیدگاه ران، پازل موفقیت پنج تکه‌ی اصلی دارد که فقدان آن‌ها عامل شکست‌های پیاپی افراد است. او ابتدا نمایی کلی را از این پنج تکه را ترسیم می‌کند که شامل فلسفه، رویکرد، فعالیت، نتایج و سبک زندگی می‌شوند، سپس به تشریح و دلایل اهمیت هر کدام می‌پردازد.

در کتاب پنج قطعه از پازل زندگی، به اهمیت استفاده از تجربه در پیشبرد اهداف و طی کردن مسیر صحیح زندگی پی خواهید برد و همچنین با فرمول شکست آشنا می‌شوید. بسیاری از نویسندگان کتب انگیزشی به ارائه‌ی فرمول‌های گوناگون موفقیت پرداخته‌اند، غافل از اینکه برای موفق شدن، ابتدا باید از فرمول شکست آگاه شد و جزییات آن را شناخت! بنابراین با استفاده از این روش می‌توان از تکرار اشتباهاتی که منجر به شکست می‌شوند جلوگیری کرد.

آنچه مخاطبان باید بدانند این است که گذشته و حال بر آینده‌ی ما تأثیرگذارند و می‌توانند مسیر پیش رویمان را تعیین کنند. نویسنده در فصل‌هایی جداگانه به این مبحث نیز پرداخته است و بر اهمیت هر یک از دوره‌های زمانی تاکید می‌کند. کشف توانایی‌های بالقوه، پرورش و به‌کارگیری آن‌ها، ارمغانی است که جیم ران در کتاب پنج قطعه از پازل زندگی به شما هدیه می‌دهد. با استفاده از این موهبت شگفت‌انگیز است که فرد به ماورای انتظاراتی که از خود داشته می‌رود و قدرت ساخت آینده و سرنوشت دلخواهش را به دست می‌آورد.

کتاب پنج قطعه از پازل زندگی در سال 1991 منتشر شده و خلاصه‌ی آن با ترجمه و گردآوری انتشارات سبکتو در قالب مجموعه‌ای تحت عنوان میکروکتاب، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب پنج قطعه از پازل زندگی

  • جیم ران یکی از بزرگ‌ترین متفکرانی است که تا کنون به سخنان او گوش فرا داده‌ام. حرف‌های او مرزهای ذهن را بسط و گسترش می‌دهند. (لز براون، سیاستمدار و سخنران انگیزشی)

  • جیم ران خارق‌العاده است! او در زمره‌ی حرفه‌ای‌ترین سخنرانان به شمار می‌آید که به شیوایی هرچه تمام سخن می‌گوید و پیامی در گفته‌هایش دارد که هر کسی باید آن را بشنود. (برایان تریسی، نویسنده‌ی مشهور کتب موفقیت)

  • سبک منحصربه‌فرد جیم ران در ارائه‌ی مطالبش، او را یک سر و گردن بالاتر از دیگران قرار می‌دهد (هاروی مک‌کی، ژورنالیست و نویسنده)

کتاب پنج قطعه از پازل زندگی مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به دوستداران کتب‌ موفقیت و تکنیک‌های خودسازی توصیه می‌شود.

با جیم ران بیشتر آشنا شویم

امانوئل جیمز ران که عنوان «فیلسوف تجاری» را برای او به کار می‌برند، کارآفرین، نویسنده و سخنران انگیزشی است که در سال 1930 در ایالات متحده به دنیا آمد. او که تک‌فرزند خانواده‌ای نه چندان ثروتمند بود، در سی سالگی میلیونر شد، اما طولی نکشید که به ورشکستگی رسید و سپس دوباره به ثروتی هنگفت دست یافت! او هرگز تحصیلات دانشگاهی خود را به پایان نرساند و فقط یک سال به کالج رفت.

جیمز ران زندگی حرفه‌ای خود را به عنوان مدیر منابع انسانی آغاز کرد. تحت تأثیر سخنرانی‌ها و تعلیمات جان ارل شواِف که کارآفرینی برجسته بود، به شرکت او پیوست و خیلی زود به موفقیت‌های شغلی چشمگیری رسید. به مرور زمان خود نیز تبدیل به یک سخنران حرفه‌ای شد، تاجایی‌که در بسیاری از سمینارها از او به عنوان سخنران دعوت می‌شد. افراد زیادی از تأثیر جیمز ران بر زندگی‌شان سخن گفته‌اند که از آن جمله می‌توان به تونی رابینز، جک کنفیلد، برایان تریسی و تاد اسمیت اشاره کرد. او در سال 1985 جایزه‌ی انجمن ملی سخنرانان را به خاطر توانایی‌های منحصربه‌فردش در ارائه‌ی سخنرانی‌های عالی دریافت کرد.

جیم ران در سال 2009 دار فانی را وداع گفت اما میراثی ماندگار در قالب کتاب، پادکست و کلیپ‌های ویدیویی از خود به جا گذاشته. از جمله دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «قدرت جاه‌طلبی»، «هفت قانون برای رسیدن به ثروت و شادی» و «جادوی کار پاره‌وقت» اشاره کرد.

در بخشی از خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی: راهنمایی شگفت‌انگیز برای ساختن زندگی که دوست دارید می‌خوانیم

تجربه شخصی دیگران می‌تواند بسیار مفید باشد. در دل تجربه‌های دیگران، درس‌های خوبی برای ما وجود دارد که فرصت یادگیری را برایمان فراهم می‌کند. ما با مطالعه شکست‌های دیگران یاد می‌گیریم که به سمت انجام چه کارهایی نرویم. البته همه افراد از اشتباهات خود و تجربیات سختی که پشت سر گذاشته‌اند حرف نمی‌زنند. حتی کتاب‌هایی که در زمینه موفقیت نوشته می‌شوند هم تنها به موفقیت‌ها می‌پردازند و نویسنده‌ها به ندرت از تجربیات و اشتباهات منفی خود چیزی می‌نویسند.

بعد از درس گرفتن از شکست‌ها باید از موفقیت دیگران هم به خوبی درس بگیریم. برای اینکه به موفقیت دیگران پی ببرید، از هر منابع اطلاعاتی که در دسترس دارید، استفاده کنید. همه چیز افراد موفق را مورد مطالعه قرار دهید، حتی طرز لباس پوشیدن آن‌ها را به خوبی بررسی کنید. با این کار می‌توانیم بین خودمان و افراد موفق نقاط مشترکی پیدا کنیم. ایده‌های آن‌ها که در گذشته باعث موفقیت‌شان شده، این امکان را دارد که امروزه هم به درد شما بخورد. ریشه‌های فکری آن‌ها که خودشان در کتاب‌هایشان به آن پرداخته‌اند، می‌تواند سرنخ خوبی به شما بدهد تا بتوانید از آن برای موفق شدن خودتان استفاده کنید.

فهرست مطالب کتاب

میکروکتاب چیست؟
درباره کتاب
درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول. حکمت
حکمت ما در زندگی چگونه ایجاد می‌شود؟
حکمت شخصی، مانند بادبان‌های قایق است که همواره باید آن‌ها را تنظیم کنیم
چگونه حکمت شخصی نیرومندی را در خود ایجاد کنیم و آن را توسعه دهیم؟
اهمیت تجربه‌های شخصی
نداهای بیرونی بهترین آموزگاران هستند
تجربه دیگران، معلم خوبی برای ما خواهد بود
قدرت تاثیرگذاری مثبت دیگران روی ما
خوب گوش کنید
خواندن کتاب‌های موجود در این دنیا
برای ثبت وقایع روزانه یک دفتر داشته باشیم
فرآیند تصمیم‌گیری
شکست چه فرمولی دارد؟
چند اصل مهمی که باید آن را هر روز تمرین کنید
خطر بزرگی به نام غفلت
فصل دوم. نگرش
گذشته
زمان حال
آینده
همراهی دیگران الزامی است
خود را انسانی ارزشمند بدانیم
در انتخاب کسانی که با آن‌ها رابطه دارید، تجدید نظر کنید
فصل سوم. فعالیت
علت توقف در ابتدای کار چیست؟
خطرهای مسیر موفقیت
فصل چهارم. نتایج
چگونه دستاوردهای خود را اندازه‌گیری کنیم؟
فصل پنجم. سبک زندگی
نتیجه‌گیری
پیشنهاد میکروکتاب بعدی
پایان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی: راهنمایی شگفت‌انگیز برای ساختن زندگی که دوست دارید
نویسنده
مترجمفاطمه فراهانی
ناشر چاپی سبکتو
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی

برای دریافت خلاصه کتاب پنج قطعه از پازل زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.