معرفی و دانلود خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری

عکس جلد خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری
قیمت:
6000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری

خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری تألیف جان سی ماکسول، ابزارهایی را در اختیار شما می‌گذارد تا تیم تحت هدایت‌تان را به بهترین شکل مدیریت کنید و به اهداف‌تان دست یابید. نویسنده در این میکروکتاب موفق و پرفروش، پنج مرحله‌ی رهبری را معرفی می‌کند و با ارائه‌ی نکات کاربردی و مثال‌هایی واقعی کمک می‌کند خود را مرحله‌به‌مرحله ارتقا دهید و به رهبری موفق، تأثیرگذار و قابل‌احترام تبدیل شوید.

درباره‌ی خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری

رهبری صرفاً یک مقام یا جایگاه نیست بلکه برای سازمان نقشی تعیین‌کننده دارد. بنابراین انتخاب شدن به‌عنوان رهبر مجموعه، هیچ‌گاه نمی‌تواند به‌منزله‌ی رسیدن به هدف و پایان مسیر باشد. بلکه کاملاً برعکس، رهبر شدن اولین قدم در مسیری طولانی، سخت و پیچیده است. او چالش‌های زیادی بر سر راهش دارد، اما شاید سخت‌ترین کار او مواجهه با افراد تحت هدایتش باشد. افرادی که اگر رهبرشان را عمیقاً بپذیرند با تمام وجود تلاش می‌کنند، اما اگر نتوانند با او ارتباطی مستحکم برقرار کنند، هر اتفاقی برای آن‌ها می‌تواند تبدیل به بحران شود! جان سی ماکسول (John C. Maxwell) کارشناس بین‌المللی رهبری و مدیریت، در خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری (The 5 Levels of Leadership)، به رهبران کمک می‌کند ابزارهای در دسترس‌شان را بشناسند، خود را ارتقاء دهند و تیم‌شان را بهتر مدیریت کنند.

جان ماکسول جزو برترین مدرسان مدیریت دنیاست. او کتاب‌های زیادی نوشته، در کشورهای مختلفی دوره برگزار کرده و به هزاران مدیر اصول رهبری را آموزش داده. او در میکروبوک پنج پله‌ی نردبان رهبری، مراحل رهبری سازمانی را اینگونه بیان می‌کند:

  • مرحله‌ی اول جایی است که افراد، صرفاً به خاطر اینکه مجبورند از رهبرشان تبعیت می‌کنند.
  • در مرحله‌ی دوم، رهبر به‌جایی می‌رسد که افرادش به خاطر اینکه خودشان می‌خواهند از او پیروی می‌کنند.
  • مرحله‌ی سوم جایی اتفاق می‌افتد که آن‌ها به خاطر کاری که رهبر برای سازمان کرده، او را دنبال می‌کنند.
  • در سطح چهارم، آن‌ها به خاطر کاری که رهبر برای خود آن‌ها کرده، تابع او می‌شوند.
  • اما در سطح پنجم، افراد به خاطر شخصیت رهبر و چیزی که ارائه می‌دهد رهبری او را تمام و کمال می‌پذیرند. این بالاترین سطح و ایده‌آل‌ترین وضعیت است.

جان سی ماکسول در خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری با ارائه‌ی نکات و تکنیک‌هایی حرفه‌ای و مثال‌هایی واقعی، کمک می‌کند سطح‌تان را بالاتر ببرید و به رهبری ایده‌آل تبدیل شوید. این میکروکتاب را حمیده رستمی ترجمه و نشر لیوسا منتشر نموده است.

نکوداشت‌های کتاب پنج پله نردبان رهبری

  • این کتابی واضح، مفید و الهام‌بخش است و قطعاً به همه‌ی خوانندگانش این توانایی را می‌دهد تا به آنچه که ناپلئون به‌عنوان نقش رهبر تعریف کرده برسند: «واقعیت را تعریف کن، آنگاه امید ببخش!» (تیم سندر، از مدیران سابق یاهو)

  • معتقدم این کتاب تاکنون بهترین اثر جان ماکسول بوده. می‌دانم که شیفته‌ی این کتاب خواهید شد. (دیک ورمیل، از مربیان ورزشی سابق)

  • نگرش و اصول ارزشمندی که او در این کتاب ارائه می‌دهد، به همه‌ی ما -فارغ از موقعیت و سطح‌مان- کمک می‌کند، کارایی‌مان را بالاتر می‌برد و عملکردمان را بهبود می‌بخشد. (اد بَستین، رئیس خطوط هواپیمایی دلتا)

  • نمی‌توانم تصور کنم کسی بهتر از جان ماکسول بتواند چکیده‌ی ده‌ها سال تجربه‌ی رهبری را به اصول کاربردی و دست‌یافتنی تبدیل کند تا هرکسی در هر سطحی از رهبری بتواند از آن‌ها استفاده نماید. (دیو رمزی، نویسنده و مجری)

خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری برای چه کسانی مناسب است؟

این میکروکتاب به رهبران و مدیران سازمانی که قصد دارند مسیر پیشرفت را با موفقیت طی کنند، توصیه می‌شود.

با جان سی ماکسول بیشتر آشنا شویم

جان کالوین ماکسول (متولد 1947)، کشیش، مؤلف و سخنران آمریکایی است. او بیشتر روی مفهوم مدیریت و رهبری تمرکز دارد و آن‌ها را موضوع کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش قرار داده. ماکسول کتاب‌های زیادی نوشته که تا کنون میلیون‌ها جلد از آن‌ها فروش رفته و برخی از آن‌ها در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرارگرفته‌اند. «21 قانون انکارناپذیر رهبری» و «25 راه غلبه بر دل‌های مردم» و «اصول رهبری» از جمله معروف‌ترین کتاب‌های او هستند. جان ماکسول نزدیک به 50 سال است که پاستور (کشیش) کلیسا است و در کلیساهای کالیفرنیا، فلوریدا، ایندیانا و اوهایو حضور داشته. او در سال 2014 از طرف مجله‌ی «اینک» به‌عنوان بهترین کارشناس مدیریت و رهبری دنیا انتخاب شد.

در بخشی از خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری می‌خوانیم

ارتباط مستقیم با منابع انسانی مزایای فراوانی دارد. روابط مثبت و فضایی خوشایند سطح انرژی را بالا می‌برد و محیط کار را لذت‌بخش می‌کند. تصور کن چه می‌شود اگر مدت زمانی را با افرادی بگذرانی که دوستشان نداری؛ به‌احتمال زیاد انرژی‌ات تحلیل می‌رود و مدام جوّ سنگین‌تر و منفی‌ترمی‌شود. برعکس، وقت‌گذرانی با دوستان مثل این است که دوباره باتری‌هایت را شارژ کنی و باعث می‌شود احساس کنی سرشار از انرژی و نیروی حیات هستی. می‌خواهی بدانی چطوری باید این روابط مثبت را شکل بدهی؟ برای هدایت مردم باید از آن‌ها اجازه بگیری. این پله‌ی بعدیِ نردبانِ مدیریتی است. باید برای اطرافیانت ارزش قائل شوی و بر همان اساس با آن‌ها رفتار کنی. خودت متوجه می‌شوی که اگر در روابطت مثبت عمل کنی، به‌آسانی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات24
زبانفارسی
شابک978-600-340-298-0
موضوع کتابخلاصه کتاب اقتصاد و مدیریت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری

برای دریافت خلاصه کتاب پنج پله نردبان رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.