معرفی و دانلود خلاصه کتاب خوشبختی: چگونه منفی گرایی را برای همیشه از ذهنت دور کنی

عکس جلد خلاصه کتاب خوشبختی: چگونه منفی گرایی را برای همیشه از ذهنت دور کنی
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی خلاصه کتاب خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی خلاصه کتاب خوشبختی: چگونه منفی گرایی را برای همیشه از ذهنت دور کنی

همه‌ی انسان‌های علاقه دارند به موفقیت و خوشبختی دست یابند. دارین مک ماهون در خلاصه کتاب خوشبختی به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توان از افکار منفی رهایی یافت و به سمت زندگی مطلوب‌تر گام برداشت. نویسنده با نظر به تعالیم یک راهب و فیلسوف بودایی نقشه‌ راهی را برای رسیدن به خوشبختی به شما ارائه می‌کند.

درباره خلاصه کتاب خوشبختی:

اگرچه نمی‌توان تعریف واحدی از خوشبختی ارائه داد، اما می‌توان با قطعیت بیان کرد که همه‌ی ما انسان‌ها تلاش می‌کنیم تا خوشبخت باشیم. پول، دانش، ثروت یا شهرت؛ تفاوتی ندارد کدام معنا از خوشبختی را در نظر بگیرید. اغلب ما زمانی که به خواسته‌هایمان دست پیدا می‌کنیم، همچنان ناراضی و مستأصل در پی چیزی بیش از آنیم؛ گویی هیچ‌چیز نمی‌تواند ما را واقعاً خوشبخت کند.

دارین مک ماهون (Darrin McMahon) در خلاصه کتاب خوشبختی (Happiness: A History) اظهار دارد یکی از مهم‌ترین مولفه‌های رسیدن به سعادت تغییر نگرش است. تا زمانی که ذهن ما با منفی‌گرایی پیوند خورده، هر چقدر هم تلاش کنیم نمی‌توانیم احساس بهتری نسبت به خود و زندگی‌مان داشته باشیم. با مطالعه‌ی این خلاصه کتاب خواندنی یک بار برای همیشه منفی‌گرایی را از ذهن خود دور کنید و زندگی زیسته‌ی مطلوب‌تری را برای خود رقم بزنید.

نویسنده بر «درونی بودن» احساس خوشبختی تأکید فراوان دارد و بر این عقیده است که تأثیر عوامل بیرونی نسبت به عوامل درونی بسیار کمتر است. او در کتاب ارزشمند خود مجدداً به بررسی معنای مفاهیمی همچون «خوشحالی و خوشبختی» و «خوشی و لذت» می‌پردازد و از این طریق ابزارهایی ذهنی در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانند زندگی شما را از زیرورو کنند.

خلاصه کتاب خوشبختی مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های خودیاری و انگیزشی علاقه‌مند هستید، خلاصه کتاب خوشبختی مناسب شماست.

جملات برگزیده‌ی خلاصه کتاب خوشبختی:

- شادی و سعادت واقعی حالتِ ذهنیِ درازمدتی است که باید آگاهانه برایش تلاش کنیم.
- خوشحالی را در درونت جستجو کن، نه در دنیای بیرون.
- خوشبختی اجتناب از دردورنج نیست؛ نگران نبودن در مورد زندگی‌مان است.
- افکار و احساساتت می‌توانند بدترین دشمنانت باشند.

در بخشی از خلاصه کتاب خوشبختی می‌خوانیم:

قبل از اینکه به خوشبختی واقعی دست پیدا کنی، اول باید بفهمی که اصولاً چه هست و بعد، مشخص کنی که چه چیزهایی به دستیابی به آن کمک می‌کند. اما بسیاری از مردم خوشحالی و خوشبختی را با احساساتِ لذت‌بخشی مثل خوشی و لذت اشتباه می‌گیرند. شاید خوشی و لذت سریع‌ترین و آسان‌ترین راه به‌سوی شادی و سعادت باشد، اما دیر یا زود به بن‌بست ختم می‌شود. خوشی و لذت ماهیتی آنی و موقت دارد و تحت شرایطی معین و در زمانی معین بروز می‌کند.

تجربه‌ای لذت‌بخش ممکن است به‌سرعت خنثی یا ناخوشایند شود چون خوشی و لذت به‌شدت ناپایدار و گذراست. مثلاً خوردن غذایی خوب به‌میزانی معین لذت‌بخش است، ولی اگر زیادتر از حد بخوری، مریض می‌شوی.

خوشبختی پایدار و ماندگار را نباید با خوشی و لذت اشتباه گرفت. بسیاری از مردم خیال می‌کنند که شهرت و ثروت آن‌ها را به همه‌ی آرزوهایشان می‌رساند. اما این عوامل فقط رضایت کوتاه‌مدت عرضه می‌کنند و تأثیر زیادی در سعادت و بهروزی آدم ندارند. درواقع، تحقیقی در این زمینه نشان داد که حتی برنده شدن در بخت‌آزمایی هم تغییر زیادی در میزان خوشبختیِ فرد ایجاد نمی‌کند؛ به‌طور موقت باعث ایجاد احساس خوشبختی می‌شود ولی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند از تنزل این احساس به سطح سابق پیشگیری کند.

دنبال کردنِ آرزوهای لذت‌بخش بدون لحظه‌ای درنگ، عاقبت به ناامیدی منجر می‌شود. و ما فقط بر لذت‌های بیرونی تمرکز می‌کنیم چون به‌شدت می‌ترسیم توجه‌مان را به جایی معطوف کنیم که واقعاً اهمیت دارد، یعنی به دنیای درونی‌مان.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابخلاصه کتاب خوشبختی: چگونه منفی گرایی را برای همیشه از ذهنت دور کنی
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات28
زبانفارسی
شابک978-600-340-290-4
موضوع کتابخلاصه کتاب روانشناسی و موفقیت
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات خلاصه کتاب خوشبختی

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۲/۱۷
با درود فراوان خدمت عزیزان کتابراهی، کتاب بسیار خلاصه کوتاه که از نامش مشخص هست که بر محور خوشبختی و حس رضایت دلالت دارد. نویسنده با الهام از اندیشه‌های فیلسوفی بودایی بیان داشته‌اند که برای رهایی از افکار منفی باید اول از هر چیزی آن‌ها را پذیرفت و سرکوبشون نکرد. برای اینکه به یک رضایت عمیق دست رو بیابیم باید خودمون دوست داشته باشیم و به رشد خودمون ادامه بدهیم. درون هر یک از ما الماسی گرانبهاست که مختصه همون یک نفر است پس باید قدرشو بدونیم که اونم همین بودن ماست. چشم و هم چشمی، حسادت، قضاوت‌های نا به‌جا همه و همه جز بدسیرتی چیز دیگه‌ای برایمان به ارمغان نخواهد آورد، بهتره اینارو دور بریزیم و بیشتر به زندگی خودمون توجه کنیم. جایگزین کردن مثبت اندیشی بهترین راه حل برای این کاره کافیه تمرین کنیم، تلاش کنیم خودمون باشیم ولی ورژن بهتر از دیروزمان. کتاب خوبی بود کمک کننده بود با ترجمه‌ی روان. سپاس از تیم خوب کتابراه
مرد تنها
۱۴۰۲/۱/۲
انسان طی اعصار مختلف با تمام تلاش و وجودش به دنبال یافتن راهی به خوشبختی بوده و میباش. این کتاب همان راه است. متشکرم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه خلاصه کتاب خوشبختی

برای دریافت خلاصه کتاب خوشبختی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.