معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد

عکس جلد نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد
قیمت:
۲۸,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد شامل پنج نمایشنامه از بهترین نمایشنامه‌نویسان حال حاضر آمریکا می‌شود. درون‌مایه‌ی همه‌ی این آثار نقد اجتماعی است. در این جلد از مجموعه دنیای مدرن نمایشنامه‌هایی از مارک کریسلر، ترزا ربک، بیلی آرونسون، مارک اُدانل و دیوید اوبرن انتخاب شده است.

درباره‌ی نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد متشکل از پنج نمایشنامه است که همه‌ی آن‌ها را فریدالدین سلیمانی برگزیده و ترجمه کرده. نمایشنامه‌ی اول با نام «بذار ببینیم فردا چی می‌شه» (Remains to be seen) از نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکا، مارک کریسلر (Mark Chrisler)، راجع‌به شخصیتی است که قصد دارد به‌زودی ازدواج کند؛ اما تردیدش به او اجازه نمی‌دهد که تصمیم بگیرد. پس به‌سراغ کسی می‌رود که به پیشگویی معروف است و از او می‌خواهد که عاقبت ازدواجش را به او بگوید. اما آن فرد در ازای این کار، چیزی بسیار گران‌بها طلب می‌کند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد

ترزا ربک (Theresa Rebeck) یکی از آن چهره‌های معروف برادوی و تئاتر نیویورک است که نمایشنامه‌های بسیاری را خلق کرده. در نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد، یکی از نمایشنامه‌های کوتاه او را با نام «قرارداد» (Contract) می‌شنوید. در این نمایش تام که بازیگر تئاتر است، برای کار در هالیوود نزد مردی دیگر به نام فیل رفته است. صحبت‌های میان این دو کاراکتر، حقایق زیادی را درباره‌ی بازیگری و روابط در هالیوود برملا می‌کند.

در نمایشنامه‌ی طنز «مذاکره» (Negotiation)، بیلی آرونسون (Billy Aronson) داستان کارفرما و پیمانکاری را روایت می‌کند که ظاهراً برای کاری با هم صحبت می‌کنند؛ اما انگار هیچ‌کدام زبان دیگری را نمی‌فهمد! بیلی آرونسون نیز از دیگر نمایشنامه‌نویسان آمریکاست که با اپرای «Rent» به شهرت رسید.

تئاترهای طنز و نمایشنامه‌های موزیکال، همانطور که می‌توان حدس زد، بیشتر از بقیه‌ی ژانرهای تئاتر طرفدار دارند. مارک ادانل (Mark O'Donnell) از نویسندگان خلاق و طنازی است که در حوزه‌ی کمدی فعالیت می‌کند. نمایشنامه‌ی «می‌دونی دیگه از کی بدم می‌آد؟» (You know who else I hate) درباره‌ی دو آدم مست است که نیمه‌شب در یک میخانه‌ی محقر، با یکدیگر صحبت می‌کنند.

دیوید اوبرن (David Auburn) نمایشنامه‌نویس و فیلنامه‌نویس مشهور آمریکایی است که موفق به دریافت جوایزی چون تونی و پولیتزر شده. نمایشنامه‌ی «نتیجه غیرمنتظره» (An Upset) یکی از آثار اوست که در نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد می‌شنوید. در این نمایش دو تنیس‌باز در تقابل با هم قرار می‌گیرند: یک تنیس‌باز حرفه‌ای و کارکشته که سال‌هاست در این رشته فعالیت می‌کند و یک جوان رومانیایی که عاشق تنیس است.

انتشارات چتر فیروزه نسخه‌ی متنی کتاب 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد را به انتشار رسانده است. می‌توانید به این پنج نمایشنامه‌ی کوتاه با صدای اشکان فتولی و مهدی فضلی گوش بسپارید.

درباره‌ی مجموعه‌ دنیای مدرن

در اغلب موارد کسانی نمایشنامه‌ها را می‌خوانند که قصد اجرای آن‌ها را داشته باشند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های این کار، انتخاب نمایشنامه است. برای حل این چالش، بهترین کار این است که نمایشنامه‌ها را بر اساس ویژگی‌هایی چون موضوع، تعداد شخصیت، تم و... دسته‌بندی کنیم. فریدالدین سلیمانی در مجموعه دنیای مدرن تئاتر همین رویکرد را دارد. اصلی‌ترین مؤلفه در انتخاب نمایشنامه‌های این مجموعه، تعداد کاراکترهای نمایشنامه و مدت زمان اجرای آن‌هاست. در ابتدای کار سعی شده نمایشنامه‌هایی کوتاه با تعداد کاراکترهای کم انتخاب شده‌اند. انتشارات چتر فیروزه کتاب‌های «پنج نمایشنامه برای دو بازیگر زن»، «پنج تک‌گویی برای زنان»، «پنج نمایشنامه‌ی دو شخصیتی برای یک زن و یک مرد» و... را در مجموعه دنیای مدرن به چاپ رسانده است.

نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد را به علاقه‌مندان ادبیات نمایشی و تئاتر پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد می‌شنویم

ایوان: خیلی خب. اگه من باهاش ازدواج کنم چی می‌شه؟ بهت پول می‌دم.
میستیکوی شگفت‌انگیز: پووه. من پول مسخره‌ی تو رو واسه این مسخره‌بازیا نمی‌خوام. جواب سؤالت هزار برابر اینا می‌ارزه.
ایوان: من باید بدونم اگه ازدواج کنم چی می‌شه. دارم تصمیم درستی می‌گیرم یا نه. قیمتش مهم نیست.
میستیکوی شگفت‌انگیز: عمر.
ایوان: منظورت چیه؟
میستیکوی شگفت‌انگیز: عمر! عمر! به خیالت چطوری این شکل و شمایلو به هم زدم، وقتی فقط پنج سال و نُه ماهمه؟
ایوان: تو یه بچه‌ای؟
میستیکوی شگفت‌انگیز: اهووووم. و نمی‌خوام خودمو پیرتر کنم تا به تو یه سری مزخرفات خاله‌زنکی درباره‌ی ازدواج و اینا بگم. خلاصه اگه می‌خوای چیزی بدونی باید بی‌خیال عمرت بشی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
3 دقیقه
پیشگفتار
25 دقیقه
نمایشنامه‌ها - قسمت اول
19 دقیقه
نمایشنامه‌ها - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد
نویسنده، ، ، ،
مترجمفریدالدین سلیمانی
راویاشکان فتولی، مهدی فضلی
ناشر چاپینشر چتر فیروزه
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۵۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد

برای دریافت نمایش صوتی 5*2: پنج نمایشنامه دو شخصیتی برای دو بازیگر مرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.