معرفی و دانلود نمایش صوتی بیرون از مولینگار

عکس جلد نمایش صوتی بیرون از مولینگار
قیمت:
52000 تومان - 5.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی بیرون از مولینگار

نمایش صوتی بیرون از مولینگار اثری درخشان از جان پاتریک شنلی، نمایشنامه‌نویس ایرلندی - آمریکایی است. او در این درام شنیدنی، زندگی پردغدغه‌ی اهالی یک روستا در کشور ایرلند را به تصویر کشیده است. این نمایشنامه در همان سالِ انتشار نامزد دریافت جایزه تونی شد و توجه و تحسین بسیاری را به همراه آورد. از جمله، منتقدی در نیویورک تایمز رمانتیسم و نگاه شاعرانه‌ی نویسنده در این اثر را بسیار لذتبخش توصیف کرد.

درباره نمایش صوتی بیرون از مولینگار:

جان پاتریک شنلی (John Patrick Shanley) یکی از درخشان‌ترین نام‌ها در عرصه‌ی ادبیاتِ نمایشی امروز آمریکاست. او از همان سال 1982 که اولین اثر نمایشی خود را نوشت و به روی صحنه برد، تا همین اواخر که با نمایشنامه‌ی بیرون از مولینگار بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت، همواره کوشیده از زیبایی‌شناسی مشخصی پیروی کند؛ از این طریق که سبک و زبانی خاص خود را در آثارش بپروراند و عرضه دارد. «شاعرانگی»، احتمالاً دقیق‌ترین واژه برای توصیف این زبان خاص است. شاعرانگی‌ای که نظیرش را در کار کمتر درام‌نویس آمریکایی‌ای می‌توان جست.

کتاب بیرون از مولینگار (Outside Mullingar) که اکنون در قالب نمایشی صوتی خدمتتان عرضه شده است، به گواه بیشتر صاحب‌نظران، یکی از بهترین نوشته‌های جان پاتریک شنلی به شمار می‌رود. این اثر نخستین بار در سال 2014، در سالن برادوی به روی صحنه رفت و تقریباً همزمان در قالب کتاب نیز به انتشار رسید. کمی بعد خود نویسنده فیلمی نیز بر اساس آن ساخت.

وقایع این نمایشنامه در روستایی زیبا در کشور ایرلند رخ می‌دهد: دو خانواده در همسایگی هم، کانون مرکزی روایت‌اند. دو خانواده‌ای که هر کدام به نوعی درگیر دشواری‌های طاقت‌فرسای زندگی‌اند؛ با این حال بنا دارند به هر نحوی که شده در برابر این دشواری‌ها تاب آورده و ایستادگی کنند. در این میان شعله‌ی عشقی نیز میان دو تن از این همسایه‌ها در می‌گیرد، که به نوبه‌ی خود ماجراهایی تراژیک/کمیک را به دنبال می‌آورد.

در ارزیابی نهایی باید گفت که در کتاب صوتی بیرون از مولینگار، شمه‌ای از زندگی واقعی، با عبور از صافیِ نگاهی شاعرانه که خاص نویسنده است، پیش چشم مخاطب به نمایش گذاشته شده است. همین امر سبب شده که در این اثر سویه‌های رئالیستی با مولفه‌های رمانتیک به طرزی هنرمندانه در هم تنیده شوند.

نکوداشت‌های نمایش صوتی بیرون از مولینگار:

- در کارهای جان پاتریک شنلی، حقیقت به همان اندازه که جذاب است، دردناک نیز هست. (BOMB magazine)
- تلخ و در عین حال خنده‌آور! (goodreads)

نمایش صوتی بیرون از مولینگار مناسب چه کسانی است؟

از تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشیِ روز جهان دعوت می‌کنیم که شنونده‌ی نمایش صوتی بیرون از مولینگار، اثر جذاب و شنیدنیِ جان پاتریک شنلی باشند.

درباره مجموعه نمایشنامه‌های بیدگل:

سری کتاب‌هایی که ذیل این مجموعه به انتشار رسیده و می‌رسند، شامل نمایش‌نامه‌های مهمی‌اند که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌ بوده‌اند و یا به هر دلیلی، ضرورت بازترجمه‌ی آنها حس می‌شده است. تلاش گردآورندگان این مجموعه بر آن بوده که در کار خود، تمرکزشان را بیش از هر چیز بر خصوصیات نمایشی متون قرار دهند و در امر ترجمه، بکوشند که پتانسیل‌های اجراییِ آثار را هویدا سازند.

با جان پاتریک شنلی بیشتر آشنا شویم:

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان ایرلندی - آمریکایی به سال 1950 دیده به جهان گشوده و اکنون در آغاز دهه‌ی هفتم زندگی‌اش به سر می‌برد. نخستین اثر نمایشی‌ای که نوشته «به ما خوش آمدید» نام دارد. بیشتر منتقدین بهترین اثرش را نمایشنامه‌ای به نام «شک» می‌دانند، که در سال 2004 منتشر شد و دو جایزه‌‌ی معتبر پولیتزر و تونی را برای خالقش به ارمغان آورد. نمایشنامه‌ی بیرون از مولینگار که پیشتر از آن سخن گفتیم نیز، در میان آثار وی جایگاهی ممتاز دارد. گفتنی است که جان پاتریک شنلی در زمینه‌ی کارگردانی فیلم و تئاتر نیز دستی بر آتش دارد.

در بخشی از نمایش صوتی بیرون از مولینگار می‌شنویم:

آنتونی: رو یه چهارپایه بشین و خدا رو شکر کن که پسرت مدرنه. اگه من این ذهن مزرعه‌داری رو نداشتم، تو الان ورشکست شده بودی و مزرعه رو از دست داده بودی.

تونی: اما تو عاشقش نیستی، لذت نمی‌بری.

آنتونی: به من خرده نگیر بابا. بعضی آدم‌ها مثل من اهل لذت بردن نیستن، اما کاری که باید رو انجام می‌دن. حالا آدمی که کارشو انجام می‌ده ولی لذت نمی‌بره از آدمی که لذت می‌بره چیزی کم داره؟ حالا به مجله‌هام ایراد می‌گیری بی‌رحم؟ آخه منِ بدبخت تو اینجا چه زندگی‌ای دارم غیر از بارون و سرما؟ مامان هم که خدابیامرز رفته. خب آره، به چیزهای برقی نگاه می‌کنم حواسم بره جای دیگه. بذار یه چیزی بهت بگم. این اواخر بعضی وقت‌ها حتی نمی‌تونم نفس بکشم تو این خونه. مزرعه رو نمی‌دی به من، هان؟ ماتم از دستت! ماتم از دستت!

(آنتونی بیرون می‌رود)

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
27 دقیقه
صحنه‌ی اول
16 دقیقه
صحنه‌ی دوم
13 دقیقه
صحنه‌ی سوم
11 دقیقه
صحنه‌ی چهارم
5 دقیقه
صحنه‌ی پنجم
1 دقیقه
صحنه‌ی ششم
27 دقیقه
صحنه‌ی هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی بیرون از مولینگار
نویسنده
مترجمحمید احیاء
راویاطهر کلانتری، ناصر کوشان، مرضیه بدرقه، میترا امجدی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی
52000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی بیرون از مولینگار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی بیرون از مولینگار

برای دریافت نمایش صوتی بیرون از مولینگار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.