معرفی و دانلود نمایش صوتی سه خواهر

عکس جلد نمایش صوتی سه خواهر
قیمت:
۱۰۱,۴۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی سه خواهر

بحران اقتصادی و اجتماعی روسیه در قرن 19 و 20 میلادی، موضوع بسیاری از کتاب‌های تاریخی یا اجتماعی بوده اما آنتون چخوف در نمایش صوتی سه خواهر روایت متفاوتی را برایتان تدارک دیده است. این نمایشنامه شما را به سراغ تصاویر واقعی و ملموس زندگی مردمی می‌برد که شاهد فقر، ناامیدی و فروریختن سنت‌های اجتماعی بودند.

درباره‌ی نمایش صوتی سه خواهر

وقتی که اشرافیت مانند بسیاری از ساختارهای اجتماعی روسیه، در حال فروپاشی بود و فقر چیزی جز نومیدی باقی نمی‌گذاشت، اولگا، ماشا و ایرینا در کنار برادرشان آندره‌ئی تلاش می‌کردند تا با یادآوری دوران خوش گذشته از بحران‌های فعلی جان سالم به‌درببرند. آنتون چخوف (Anton Chekhov) در نمایش صوتی سه خواهر (Three Sisters) از سرگذشت، دغدغه‌ها و آرزوهای این خانواده برایتان می‌گوید.

هر سه خواهر این نمایشنامه‌ی صوتی جوان و اهل فرهنگ و تحصیل هستند. اگرچه هر سه در مسکو به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند اما در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات خانوادگی در یکی از روستاهای روسیه سکونت دارند. سه خواهر که خاطر‌ه‌های کودکی و نوجوانی خود را در مسکو جاگذاشته‌اند، همواره در فکر این شهر هستند و آرزوی بازگشت به آن را دارند؛ اما آیا رویای زندگی دوباره در مسکو تا پایان نمایش محقق خواهد شد؟

آنتون چخوف در نمایش صوتی سه خواهر بیش از همه‌ی آثارش به جوانان و به‌ویژه روحیات زنان جوان توجه دارد. نسل آرمان‌خواه و تحصیل‌کرده‌ی روسیه، خودش را در برابر آینده‌ی تاریکی می‌بیند که دیگر جایی برای آرمان‌‌هایش باقی نگذاشته است. سه خواهر این نمایشنامه نیز که به همین نسل تعلق دارند، به جای فکر کردن به آینده، حسرت روزهای خوش گذشته را می‌خورند؛ حسرت روزهایی که در مسکوی شاد و پرهیاهو می‌گذراندند.

نمایش صوتی سه خواهر با نگاه تیزبین آنتون چخوف، تصاویر دقیقی از جنبه‌های روحی و روانی شخصیت‌ها به مخاطب نشان می‌دهد. ایرینا که کوچکترین دختر خانواده است، هنوز با امید بازگشت به مسکو روزهایش را می‌گذراند. اولگا که خواهر بزرگتر است و تجربیات بیشتری دارد، زندگی را با عینک بدبینی برانداز می‌کند. ماشا هم به عنوان خواهر میانی، دختر عصبی و تندخویی است که با کمتر کسی سر سازش دارد.

اما زندگی سه خواهر در خلال این رخدادهای تلخ و شیرین ادامه دارد. آنتوان چخوف نه به دنبال معجزه است و نه امید واهی را به شنونده‌ی نمایشنامه‌اش القا می‌کند. نمایش صوتی سه خواهر جریان طبیعی زندگی یک خانواده را بازگو می‌کند که با وجود همه‌ی سختی‌ها راهی جز تداوم و ادامه‌ی زندگی ندارند.

پرویز شهدی ترجمه‌ی این نمایشنامه را به عهده داشته و انتشارات کتاب پارسه آن را چاپ کرده است. نشر صوتی ماه‌آوا نسخه‌ی صوتی نمایش سه خواهر را منتشر کرده و سپیده مالمیر، متین بختی، پروین دشتی و... آن را برایتان روایت می‌کنند.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از نمایش صوتی سه خواهر

  • در سال 1998، اپرایی براساس نمایشنامه‌ی سه خواهر، با همین عنوان به رهبری کنت ناگانو در اپرای ملی لیون به اجرا درآمد.
  • در سال 2020، تئاتری با اقتباس از این نمایشنامه در تئاتر لیتلتون لندن به روی صحنه رفت.
  • لارنس اولیویر و جان سیشل در سال 1970 کارگردانی فیلمی (Three Sisters) را به عهده داشتند که فیلمنامه‌ی آن براساس نمایشنامه‌ی سه خواهر تنظیم شده بود.

نمایش صوتی سه خواهر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به نمایشنامه‌های کلاسیک روسیه و فضای دراماتیک آن‌ها علاقه دارید، نمایش صوتی سه خواهر انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

با آنتوان چخوف بیشتر آشنا شویم

آنتون پاولوویچ چخوف، داستان‌نویس، پزشک، طنزنویس و نمایشنامه‌نویس بزرگ روس در 29 ژانویه سال 1860 در تاگانروگ متولد شد. این نویسنده در سال‌های 1880 تا 1884 هم‌زمان با آموختن پزشکی با نام‌های مستعاری مانند آنتوشا چخونته، برادر برادرم و... در نشریات فکاهی داستان و طنز منتشر می‌کرد. از آثار برجسته‌ی او می‌توان به «مرغ دریایی»، «دایی وانیا»، «ایوانف»، «باغ آلبالو»، «آواز قو»، «خواستگاری»، «عروسی»، «در جاده بزرگ»، «از دفترچه خاطرات یک دوشیزه»، «بوقلمون‌صفت»، «نشان شیر و خورشید» و... اشاره کرد. آنتوان چخوف سرانجام در 15 ژوئیه 1904 بر اثر بیماری سل و خون‌ریزی مغزی از دنیا رفت.

در بخشی از نمایش صوتی سه خواهر می‌شنویم

ایرینا [به خودش چیره می‌شود.] آه که چقدر بدبختم! دیگر نمی‌توانم کار کنم، نمی‌خواهم کار کنم... بس است، بس است! پس از تلگراف‌خانه، حالا نوبت شورای شهر است و از همه‌ی کارهایی که وادارم می‌کنند انجام دهم متنفرم! به‌زودی بیست‌و‌چهارساله می‌شوم. خیلی وقت است که کار می‌کنم. مغزم از کار افتاده، لاغر و زشت شده‌ام، هیچ دلخوشی‌ای ندارم، زمان همچنان می‌گذرد و چنین به نظرم می‌رسد که هر چه بیشتر از زندگی واقعی و زیبا دور می‌شوم و به همان اندازه به پرتگاهی نزدیک‌تر... آدم نومیدی هستم؛ چرا هنوز زنده‌ام، چرا خودم را نکشته‌ام، هیچ سر در نمی‌آورم...

الگا گریه نکن، دخترکم، گریه نکن... وقتی می‌بینم اشک می‌ریزی، رنج می‌کشم.

ایرینا نه، دیگر گریه نمی‌کنم، کافی‌ است... ببین، دیگر گریه نمی‌کنم. تا همین‌جا بس است.

ایرینا عزیزم این حرف‌ها را خواهرانه به تو می‌گویم. مثل یک دوست: به حرفم گوش کن و با بارون ازدواج کن. [ایرینا به آرامی می‌گرید.] می‌دانم که به او احترام می‌گذاری، ارزش زیادی برایش قائلی...

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
46 دقیقه
فصل 1
41 دقیقه
فصل 2
35 دقیقه
فصل 3
35 دقیقه
فصل 4

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی سه خواهر
نویسنده
مترجمپرویز شهدی
راویگروه گویندگان
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی سه خواهر

علیرضا کوه پیما
۱۴۰۲/۱/۴
از شاهکارهای ادبیات نمایشیست... کیفیت نمایش صوتی قابل قبولیم داشت... در کل دوسش داشتم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه نمایش صوتی سه خواهر

برای دریافت نمایش صوتی سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.