معرفی و دانلود کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی

کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی، مرجعی کامل برای یادگیری شیوه‌های جلوگیری از و یا درمانِ صدمه‌های مختلف در حین انجام تمرینات ورزشی است. این کتاب را توماس هاوارد، گری دبلیو کی هو و جاش لوئیس، چهره‌‌های سرشناس پزشکیِ ورزشی، به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. می‌توان گفت آسیب ورزشی مهمی نیست که در این کتاب به آن پرداخته نشده باشد.

درباره‌ی کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی

کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی (100 Questions & Answers About Your Sports Injury)، رویکردی پزشکی و آموزش‌محور برای جلوگیری و التیام آسیب‌های ورزشی در پیش گرفته است. به همین دلیل با اثری روبه‌رو هستیم که مطالعه‌ی آن و به‌کارگیری دستوراتش، آسیب‌های ورزشی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. این کتاب را توماس هاوارد (Thomas M. Howard)، گری دبلیو کی هو (Garry WK Ho) و جاش لوئیس (Edward Josiah Lewis)، نگاشته‌اند. این نویسنده‌ها، در گروه چهره‌های سرشناس حوزه‌ی پزشکیِ ورزشی قرار دارند. در نتیجه کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه‌ی آسیب‌های ورزشی، مرجعی ارزشمند برای ورزشکاران و پزشکان ورزشی شناخته می‌شود و همان‌گونه که از نام کتاب پیداست، به 100 پرسش بسیار رایج در زمینه‌ی صدمه‌های ورزشی، پاسخ می‌‌دهد. به همین دلیل می‌توان گفت تقریباً پرسشی در حوزه آسیب‌های ورزشی نیست که پاسخ آن در این کتاب پیدا نشود.

وقتی از آسیب‌های ورزشی صحبت می‌کنیم، منظور هرگونه عارضه یا صدمه‌ای است که به دنبال ورزش، باعث بروز اختلال یا درد در قسمت‌های مختلف بدن می‌شود. کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی، رویکردی پیشگیرانه به این آسیب‌ها دارد. در نتیجه نویسنده‌های کتاب به این نکته اشاره می‌کنند که ورزشکاران و درمانگران ورزشی، باید آشنایی کاملی با آناتومی بدن داشته باشند. این آشنایی باعث می‌شود تا در کنار تشخیص صحیح علت آسیب‌های ورزشی، جلوی تکرار این‌ آسیب‌ها نیز گرفته شود. از طرف دیگر در این کتاب روش‌هایی اثربخش برای درمان سریعِ صدمه‌های ورزشی پیش روی مخاطب قرار می‌گیرد. به لطف پاسخ‌های کاملِ کتاب،‌ ورزشکاران در کم‌ترین زمان ممکن درمان می‌شوند و دوباره راه میدان‌های ورزشی را در پیش می‌گیرند. در کنار این روش‌ها، اطلاعات کاملی برای آماده‌سازی هرچه بیشتر بدن ورزشکاران در کتاب مطرح می‌شود. به گفته‌ی نویسنده‌های کتاب، تحرک منظم،‌ تغذیه‌ی سالم و دوری گرفتن از شرایط تنش‌زا، سلامت جسم و روح ورزشکاران را به دنبال دارد.

معرفی و دانلود کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی

کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی،‌ دیدگاهی همه‌جانبه به ورزش آقایان و خانم‌ها دارد. به همین دلیل در قسمتی از این کتاب به عارضه‌های سه‌گانه‌ای اشاره می‌شود که بانوان با آن‌‌ها روبه‌رو هستند. کمبود آهن در دوران عادت ماهانه، پوکی و شکستگی استخوان، این عارضه‌ها را سبب می‌شود. این کتاب، پاسخی مفصل برای جلوگیری این عارضه‌ها مطرح می‌کند. نویسنده‌های کتاب بر این باور هستند که تغذیه‌ی نامناسب،‌ دلیل اصلی این عارضه‌هاست. در نتیجه مطالعه‌ی کتابی که در باب آن صحبت می‌کنیم، دست ورزشکاران زن و مرد را برای دستیابی به آمادگی بدنی بهتر برای انجام ورزش‌های سنگین و حرفه‌ای، باز می‌گذارد.

مطالب کتاب با دانستنی‌های عمومی آغاز می‌شود. سپس، نویسنده‌ها به پرسش‌هایی برای جلوگیری و التیام آسیب‌های سر، صورت و گردن اشاره می‌کنند. در ادامه با بخشی برای درمان و جلوگیری از آسیب‌های اندام فوقانی روبه‌رو می‌شویم. در نهایت نیز مطالب کتاب با پاسخ به پرسش‌هایی برای جلوگیری و التیام آسیب‌های تنه، اندام تحتانی و آسیب‌های ویژه‌‌ی ورزشی پایان می‌یابد. جالب است بدانید قسمتی از مطالب انتهای کتاب به تمرین‌های ورزشی برای جلوگیری از آسیب‌های جسمانی اختصاص داده شده.

کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی را انتشارات حتمی، منتشر کرده است.

کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌‌ی‌ این کتاب را به تمامی درمانگران و پزشکان ورزشی پیشنهاد می‌کنیم. از آن‌جایی که مطالب کتاب به پرسش‌هایی برای آسیب‌های ورزشی پاسخ می‌دهد، مطالعه‌ی آن برای ورزشکاران نیز خالی از لطف نخواهند بود.

در بخشی از کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی می‌خوانیم

آیا موارد کلی وجود دارد که بتوان برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آن‌ها را انجام داد؟
زمانی که در مورد مسائل مربوط به پیشگیری از آسیب بحث می‌کنیم، بهتر است که آسیب‌ها را به دو نوع آسیب‌های مزمن (ناشی از فعالیت زیاد یا پرکاری) و آسیب‌های حاد تقسیم کنیم. برای بحث در رابطه با پیشگیری از آسیب‌های مزمن بایستی بررسی کنیم که اصولاً چرا این آسیب‌ها ایجاد می‌شوند. عوامل ایجاد آسیب‌ها به دو دسته عوامل بیرونی (خارج از بدن) و عوامل درونی (داخل بدن) تقسیم می‌شوند. ما کنترل بیشتری بر روی عوامل بیرونی داریم تا عوامل درونی. هرچند آگاهی از مسائل داخلی به شخص اجازه می‌دهد تا به‌طور متفاوت ورزش کند یا فعالیت‌ها و ورزش‌های متفاوتی را انتخاب نماید.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: اطلاعات عمومی
بخش 2: آسیب‌های سر، صورت و گردن
بخش 3: آسیب‌های اندام فوقانی
بخش 4: آسیب‌های تنه
بخش 5: آسیب‌های اندام تحتانی
بخش 6: آسیب‌های خاص رشته‌های ورزشی
بخش 7: تمرین‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی
نویسنده، ،
مترجمنبی شمسائی، افشین مقدسی، علی صادقی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات235
زبانفارسی
شابک978-600-5751-93-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی

برای دریافت کتاب 100 پرسش و پاسخ در زمینه آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.