معرفی و دانلود کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد

عکس جلد کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد

پائولا دانزیگر در کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد ماجراهای «آمبر»، دخترک شش‌ساله‌ی باهوشی را روایت می‌کند که عاشق روز تولدش است. در اثر پیش رو که نخستین مجلد از مجموعه‌ای به همین نام (آ مثل آمبر) است، مخاطب ماجراهایی خواهید بود که آمبر به همراه دوست صمیمی‌اش، «جاستین» در روز تولدش رقم می‌زند.

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد

«هفتم جولای»... این تاریخ احتمالاً برای بسیاری از ما یک روز معمولی، مانند روزهای معمولی دیگر باشد؛ اما برای آمبر براون چنین نیست. آمبر یک دختر باهوش شش‌ساله است (اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم، یک دختر شش سال و 364 روزه‌!). آمبر عاشق روز تولدش است و برای آن لحظه‌شماری می‌کند. جشن تولد، کیک، بازی با دوستان و هدیه گرفتن در این روز آن‌چنان او را سر ذوق می‌آورد که قابل‌ توصیف نیست. بنابراین احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که آمبر تا چه اندازه روز تولدش خوشحال خواهد بود.

حالا آمبر برای هدیه‌ی تولد امسالش بیش از هر چیز به یک ساعت مچی نیاز دارد. او مدام با خودش آرزو می‌کند که کاش یکی یادش باشد که او برای هدیه‌ی تولد از تهِ‌ تهِ دلش یک ساعت می‌خواهد. در واقع، آمبر براون، در تمام دنیا، ساعت را بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارد! اما مسأله‌ی مهمی وجود دارد. جاستین، بهترین دوست آمبر به اندازه‌ی او منظم و وقت‌شناس نیست. شاید بد نباشد جاستین هم یک ساعت هدیه بگیرد تا بداند تا چه اندازه برای رسیدن به هر جایی تأخیر دارد...

کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد (It's Justin Time, Amber Brown) را پائولا دانزیگر اولین بار در سال 2001 به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر نخستین جلد از مجموعه‌ای با نام آمبر براون است که در ایران با نام آ مثل آمبر نیز شناخته می‌شود. دانزیگر در کتاب نامبرده ضمن آن که داستانی سرگرم‌کننده را برای کودکان روایت می‌کند، مطالب مهمی را به آن‌ها می‌آموزد. تونی راس تصویرگری این مجموعه را برعهده داشته و تصاویری که او خلق کرده، دوچندان به جذابیت داستان اضافه می‌کند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شد. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی بهزبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ نویسنده، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد مناسب چه کسانی است؟

پائولا دانزیگر کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد را برای کودکان 4 تا 8 سال به رشته‌ی تحریر در آورده است.

با پائولا دانزیگر بیشتر آشنا شویم

پائولا دانزیگر (Paula Danziger) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی بود. وی به سال 1944 دیده به جهان گشود و در سال 2004 رخت از این جهان بربست.

دانزیگر بیش از هر چیزی، شهرت خود را مرهون کتاب‌هایی‌ست که در حوزه‌ی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده بود. کتاب‌های او به بیش از چهارده زبان ترجمه و در پنجاه‌وسه کشور منتشر شده‌اند. اولین کتاب او با نام «گربه لباس ورزشی مرا خورد» در سال 1974 منتشر شد و در اختیار نوجوانان قرار گرفت. این کتاب به گفته‌ی نگارنده‌اش بر اساس خاطرات کودکی‌ او به رشته‌‌ی تحریر درآمده است. پائولا دانزیگر پدرش را مردی افسرده و مادرش را زنی عصبی توصیف می‌کرد و اظهار داشت که روی‌هم‌رفته کودکی خوبی را تجربه نکرده است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌ «آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود!» اشاره کرد.

پائولا دانزیگر در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار قرار دارد. آثار او، از جمله مجموعه‌ی آمبر بِرَاون (آ مثل آمبر) جوایز متعددی را برای او به ارمغان آوردند. در ادامه نام برخی از این جوایز و افتخارات را مشاهده می‌کنید.

  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین
  • نامزد جایزه‌ی کتابخانه‌ی دولتی
  • نامزد جایزه‌ی انجمن کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان ماساچوست
  • و...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-175-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد

برای دریافت کتاب آ مثل آمبر 1: آمبر و هدیه‌ی جشن تولد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.