معرفی و دانلود کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

عکس جلد کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

پائولا دانزیگر در کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی داستان آمبر را برایمان شرح می‌دهد که برای رفتن به شهربازی حسابی هیجان دارد، اما ماجرا آن‌طور که او تصور می‌کند پیش نمی‌رود. مشاجره‌ای میان پدر و مادرش شکل می‌گیرد و روز فوق‌العاده‌ای که آمبر در نظر داشته است، به یک روز بسیار معمولی تبدیل می‌شود...

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

پائولا دانزیگر (Paula Danziger)، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، در کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی (It's a fair day, Amber Brown) داستان آمبر کوچولوی هشت‌ساله را شرح می‌دهد که حسابی برای تعطیلات ذوق‌زده است. ماجرا از این قرار است؛ آمبر و پدر و مادرش، به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز، پدر و مادرش و برادر کوچولویش، دَنی، قرار است برای تعطیلات به دماغه‌ی آبگیر بروند. دل در دل آمبر نیست؛ می‌خواهد حسابی خوش بگذراند، همه‌ چیز را هم برنامه‌ریزی کرده است: به شهربازی می‌روند، هات‌داگ می‌خورند، سوار چرخ‌وفلک می‌شوند و با جاستین حسابی سر به سر دنی می‌گذارند؛ اما رخ دادن اتفاقی خیال او را نقش بر آب می‌سازد...

ماجرای اصلی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی از اینجا آغاز می‌شود؛ آمبر از خواب بلند شده و کاملاً برای آغاز تعطیلات آماده است. اما پدر آمبر انگار نه انگار که به تعطیلات آمده است، مدام می‌خواهد به محل کارش تلفن کند. مامان آمبر نیز از این قضیه چندان دل خوشی ندارد. سر میز صبحانه، آمبر که شاهد بگومگوی آن دو است، انگشت‌هایش را ضربدری می‌کند و آرزو می‌کند بابا و مامانش با هم دعوا نکنند، اما راستش، همانطور که احتمالاً حدس می‌زنید، این کار فایده‌ای ندارد و مشاجره‌ی میان بابا و مامان آمبر، رفته‌رفته شدیدتر می‌شود.

درنهایت، بابا و مامان آمبر تصمیم می‌گیرند تا پایان روز با یکدیگر صحبت نکنند؛ خب، شاید این عاقلانه‌ترین تصمیم باشد، حداقل از دعوا کردن بهتر است! اما این روش نیز چندان جواب نمی‌دهد و دعوا دوباره شروع می‌شود. این‌گونه روز فوق‌العاده‌ای که آمبر انتظارش را داشت، حالا به یک روز معمولی (و چه‌بسا بد!) تبدیل می‌شود...

کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی را پائولا دانزیگر اولین بار در سال 2002 منتشر کرد. این اثر سومین جلد از مجموعه‌ای با نام آمبر براون است که در ایران با نام آ مثل آمبر نیز شناخته می‌شود. تونی راس تصویرگری این اثر را بر عهده داشته، فرمهر منجزی آن را به فارسی برگردانده و انتشارات افق عهده‌دار انتشار آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ کودک آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شده است. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را به‌ترتیب ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ او، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

در نکوداشت کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

  • خوانندگان نوجوان مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر از بازگشت شخصیت‌های موردعلاقه‌شان استقبال خواهند کرد. در کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی آمبر براون، قهرمان داستان و بهترین دوستش، جاستین از تعطیلات با خانواده‌ی خود لذت می‌برند. اما زمانی که پدر و مادر آمبر شروع می‌کنند به مشاجره کردن، اوضاع خراب می‌شود. برای کلاس دوم آماده شوید، آمبر براون روی عصبانیت های روز اول [مدرسه] تمرکز می کند که به سرعت از بین می روند. (BiblioCommons)

کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8ساله که به داستان‌های طنز و آموزنده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی لذت می‌برند.

با پائولا دانزیگر بیشتر آشنا شویم

پائولا دانزیگر (Paula Danziger) نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که در سال 1944 دیده به جهان گشود و در سال 2004 از دنیا رفت.

پائولا دانزیگر شهرت خود را بیش از هر چیزی مدیون کتاب‌هایی است که آن‌ها را برای رده‌سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده. او نخستین داستان خود را با عنوان «گربه لباس ورزشی مرا خورد» در سال 1974 برای نوجوانان منتشر کرد. این اثر با تحسین منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد. دانزیگر در نگارش کتاب نامبرده از تجارب و خاطرات کودکی‌اش بهره برده است. پائولا دانزیگر پدرش را مردی افسرده و مادرش را زنی عصبی وصف می‌کرد و می‌گفت که روی‌هم‌رفته دوران کودکی خوبی نداشته است.

از دیگر آثار پائولا دانزیگر می‌توان به کتاب‌های «آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود»، «آمبر براون از حسودی کبود می‌شود»، «آمبر براون آبله مرغان خوردنی نیست!» «آمبر و معلم جدید»، «آمبر براون یک مدادشمعی نیست» و «در طبقه‌ی پنجم یک خفاش وجود دارد (There's a Bat in Bunk Five)» اشاره کرد.

گفتنی است پائولا دانزیگر در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار قرار می‌گیرد. اغلب آثار او در فهرست‌ پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار دارند، به زبان‌های مختلف ترجمه می‌شوند و جایزه‌های مختلفی را برای او به ارمغان آورده‌اند. از میان این آثار پرخواستار می‌توان به مجموعه‌ کتاب‌های آمبر بِراون (آ مثل آمبر) اشاره کرد. مجلدهایی که ذیل این اثر منتشر شده‌اند، به بیش از چهارده زبان ترجمه در بیش از پنجاه‌وسه کشور به انتشار رسیده‌اند. در ادامه نام برخی از جوایز و افتخارات پائولا دانزیگر را ملاحظه می‌کنید:

  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین؛
  • نامزد جایزه‌ی کتابخانه‌ی دولتی؛
  • نامزد جایزه‌ی انجمن کتابخوانی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب کودکان؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودکان؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتابخوانی؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان ماساچوست.

در بخشی از کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی می‌خوانیم

می‌رویم توی شهربازی.

دَنی به طرفِ غرفه‌ای می‌دود و می‌گوید: «پشمک! پشمک!» همه‌مان دنبالش می‌رویم.

بابا می‌گوید: «برای هر کدام‌مان‌ یکی می‌خرم.»

مامان می‌گوید: «این شیرینی حال‌به‌هم‌زن است.»

به هر حال بابا پشمک‌ها را می‌خرد.

مامان مالِ خودش را می‌اندازد توی سطل زباله. یک‌دفعه به نظرم پشمکم خوشمزه نمی‌آید.

می‌رویم به قسمت طویله‌ها.

حیوان‌ها خیلی بامزه‌اند، اما طویله بوی گند می‌دهد... بویش ‌یک‌جورهایی شبیه وقتی است که باید پوشک دَنی عوض بشود. مثل همین الان.

بابا به ماشین غول‌پیکری اشاره می‌کند و می‌گوید: «آن تراکتور را ببین، ببین چقدر بار می‌برد.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-177-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی

برای دریافت کتاب آ مثل آمبر 3: آمبر و شهربازی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.