معرفی و دانلود کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

عکس جلد کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

پائولا دانزیگر در کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید ماجرای آمبر براون را به تصویر می‌کشد که برای شروع سال تحصیلی جدید بسیار هیجان‌زده است، اما مشکلی وجود دارد: خانم ویلسون، معلم کلاس دوم که همه تعریف او را می‌کردند، تصمیم گرفته از مدرسه‌ی آن‌ها برود. حالا آمبر براون چنان از این ماجرا ناراحت می‌شود که احتمال می‌دهد کلاس دوم به یک کابوس تمام‌ناشدنی بدل شود. گفتنی است این اثر چهارمین مجلد از مجموعه‌ی آ مثل آمبر به همت نشر افق است.

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

کتاب آمبر و معلم جدید چهارمین مجلد از مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر است که پائولا دانزیگر، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی برای کودکان به رشته‌ی تحریر درآورده است. تصویرگری کتاب نامبرده را تونی راس (Tony Ross) بر عهده داشته و این اثر نخستین بار در سال 2002 روانه‌ی بازار نشر شده است.

ماجرای کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید (Get ready for second grade, Amber Brown) از این قرار است؛ آمبر براون دانش‌آموز کلاس دوم است و حسابی برای شروع سال تحصیلی جدید هیجان دارد؛ اما درعین‌حال مسأله‌ای او را آزار می‌دهد: خانم ویلسون، معلم کلاس دوم، دو هفته پیش از مدرسه‌ی آمبر رفت. ماجرا از این قرار بود که همسرش شغل تازه‌ای پیدا کرده بود و آن‌ها مجبور شده بودند از آن شهر بروند. هر کسی که تابه‌حال شاگرد کلاس دوم بوده، عاشق خانم ویلسون شده و گفته او بهترین و معرکه‌ترین معلم است. حالا به آمبر حق می‌دهید از رفتن معلمش ناراحت باشد، روی ترش کند و اخم‌هایش را در هم بکشد؟

بااین‌حال این همه‌ی ماجرا نیست. به هر طریقی، کلاس دوم آغاز می‌شود، اما جای آمبر در کلاس، به جای آن که کنار بهترین دوستش، جاستین باشد، کنار فردریک آلن است. چه مصیبتی! کاش دست‌کم فردریک آلن عادت دست در بینی کردن‌اش را در طول تابستان اصلاح کرده باشد...

پائولا دانزیگر در کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید به مسائل کلاس دوم (و به طور کلی، مقطع دبستان) می‌پردازد؛ مسائلی از قبیل عادت کردن به کلاس جدید، انجام تکالیف، نحوه‌ی برخورد با هم‌کلاسی قلدر و البته، پیدا کردن دوست‌های جدید. در پایان آمبر براون می‌آموزد که حتی اگر همه چیز تغییر کند، باز هم همیشه می‌تواند دوستان جدید پیدا کند، معلم تازه‌اش را دوست بدارد و حسابی ماجراجویی رقم بزند. آمبر براون خیلی زود در کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید متوجه می‌شود که کلاس دوم می‌تواند بسیار عالی باشد!

کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ کودک آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شده است. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را به‌ترتیب ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ او، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

نکوداشت‌های کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

  • پائولا دانزیگر در کتاب آمبر و معلم جدید کاملاً صدای دانش‌آموزان کلاس دوم را با تمام اضطراب‌ها و شادی‌هایشان برای شروع سال تحصیلی جدید بازتاب می‌دهد. تصاویر تونی راس به طنز و جذابیت این داستان افزوده است. (Kirkus Reviews)

  • داستان‌سرایی روان پائولا دانزیگر و تصاویر جذاب تونی راس باعث می‌شود کودکان کتاب آمبر و معلم جدید را ورق بزنند و مشتاقانه منتظر کلاس دوم باشند. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)

  • آمبر و دوستانش حسابی نگران هستند، چون معلم کلاس دوم‌شان تغییر کرده و آمبر و دوست‌هایش بدترین اتفاقات را پیش‌بینی می‌کنند. بااین‌حال، بعدتر مشخص می‌شود که خانم لایت، دقیقاً به اندازه‌ی نامش درخشان است... (نشریه‌ی بوک لیست)

کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید مناسب چه کسانی است؟

کودکان 4 تا 8 سال که به داستان‌های طنز و آموزنده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید لذت می‌برند.

با پائولا دانزیگر بیشتر آشنا شویم

پائولا دانزیگر نویسنده‌ی محبوب آمریکایی است که در سال 1944 متولد شد و در سال 2004 روی در نقاب خاک کشید. او در طول زندگی خود بیش از سی کتاب به رشته‌ی تحریر در آورد. از میان این کتاب‌ها می‌توان مجموعه کتاب آ مثل آمبر را نام برد که ماجراهای زندگی دختر هشت‌ساله موقرمز و بدخلقی را روایت می‌کند که با مسائل مختلف، از جمله طلاق، دوستی و مدرسه سروکار دارد.

آنچه نوشته‌های پائولا دانزیگر را متمایز می‌سازد، شوخ‌طبعی، صداقت و حساسیت نسبت به تجربه‌های کودکان و نوجوانان است. از میان آثار او، کتاب‌های متعددی به زبان فارسی ترجمه شده که در ادامه نام آن‌ها را ملاحظه می‌کنید: «آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود»، «آمبر و معلم جدید»، «آمبر براون یک مدادشمعی نیست» و «در طبقه‌ی پنجم یک خفاش وجود دارد (There's a Bat in Bunk Five)».

جوایز و افتخارات پائولا دانزیگر

  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین
  • نامزد جایزه‌ی کتابخانه‌ی دولتی
  • نامزد جایزه‌ی انجمن کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتابخوانی
  • ترجمه‌ی آثار به بیش از چهارده زبان
  • انتشار کتاب‌ها در بیش از پنجاه‌وسه کشور

در بخشی از کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید می‌خوانیم

زنگ کلاس به صدا درمی‌آید.
الان وقت دیدار با خانم لایت است.
همه‌ی ما به کلاس شماره 2 می‌رویم.
خانم لایت شبیه هیچ‌کدام از معلم‌هایی که قبلاً دیده‌ام نیست.
شبیه یک دانش‌آموز دبیرستانی یا یک پرستار بچه است.
لباس کتانی راحت پوشیده است.
روی لباسش همه جور سنجاق و وصله و تکه‌دوزی پیدا می‌شود؛ تکه‌دوزی‌هایی به شکل اتوبوس مدرسه، مداد، خودکار، گچ، کتاب، کاغذ...
گوشواره هم گوشش کرده است، گوشواره‌هایی شبیه لامپ... و گوشواره‌هایش نور هم می‌دهد.
فهمیدم... خانم لایت یعنی خانم روشنایی.
مثل حبابِ لامپ.
هر کدام از بچه‌ها که وارد می‌شوند، خانم لایت لبخند می‌زند و می‌گوید: «سلام،خوش آمدید.»
او حتی به خرس لی هم سلام می‌کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-178-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید

برای دریافت کتاب آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.