معرفی و دانلود کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر

عکس جلد کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر

در کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر که به قلم پائولا دانزیگر، هنرمند نام‌آشنای آمریکایی نوشته شده، مشاهده می‌کنیم که آمبر براون، به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دنیلز در تعطیلات آخر هفته به سفر رفته، اما مشکلی وجود دارد. دنی، برادر سه‌ساله‌ی جاستین که همراه آن‌هاست، حسابی مزاحم آمبر و دوستش می‌شود و آمبر هیچ از این موضوع دل خوشی ندارد... گفتنی است این اثر ذیل مجموعه کتابی با عنوان آ مثل آمبر که به نام آمبر براون نیز شناخته می‌شود، منتشر شده.

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر

مخاطبان جلد اول از مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر بدون شک با آمبر براون آشنایی دارند. آمبر دختر هفت‌ساله‌ای است که همراه با صمیمی‌ترین دوستش، جاستین دنیلز، ماجراهای خنده‌داری را در هر مجلد این مجموعه رقم می‌زند. در کتاب آمبر و ماجراهای سفر (What a trip, Amber Brown) که دومین جلد از مجموعه‌ی آ مثل آمبر است مخاطبِ قصه‌ای پرکشش و جذاب از آمبر و دوستش قرار می‌گیرید.

ماجرای کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر از این قرار است؛ جاستین و آمبر قرار گذاشته‌اند تا به همراه مامان‌هایشان و البته دنی، برادر کوچک‌تر جاستین در تعطیلات پیش رو با هم به سفر بروند. روز موعود فرار می‌رسد. جاستین، آمبر و دنی روی صندلی‌های عقب می‌نشینند و سفر آغاز می‌شود. همه چیز به‌خوبی پیش می‌رود تا این که دنی، دسته‌گلی به آب می‌دهد و اعصاب همه‌ی هم‌سفرانش را حسابی به هم می‌ریزد.

بااین‌حال، آزارهای دنیِ سه‌ساله در سفر به همین جا ختم نمی‌شود. او می‌خواهد جاستین و آمبر را در هر فعالیتی -تأکید می‌کنیم، هر فعالیتی!- که در سفر قصد انجام آن را دارند، همراهی کند. موضوعی که حسابی آمبر را عصبانی می‌کند و ماجراهای مختلفی را در پی دارد. آیا آمبر و جاستین موفق می‌شوند برای چند ساعتی هم که شده، از مزاحمت‌های همیشگی دنی دور بمانند؟ برای یافتن پاسخ باید کتاب آمبر و ماجراهای سفر را مطالعه کرد و خود از نزدیک شاهد ماجرا بود. گفتنی است پائولا دانزیگر در این کتاب نیز از زبان طنز بهره می‌گیرد و ضمن خنداندن بچه‌ها، مفاهیم مهمی را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

جالب است بدانید پائولا دانزیگر مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر، از جمله کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر را از کارهای خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر در زندگی واقعی الهام گرفته است. او کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر را نخستین بار با تصویرگری تونی راس در نخستین روز مارچ سال 2001 روانه‌ی بازار نشر کرد. در ایران این کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ کودک آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شده است. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را به‌ترتیب ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ او، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر مناسب چه کسانی است؟

کودکان 4 تا 8ساله که به داستان‌های طنز و آموزنده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر لذت خواهند برد.

با پائولا دانزیگر بیشتر آشنا شویم

پائولا دانزیگر (Paula Danziger) نویسنده‌ی پرآوازه‌ی آمریکایی است که به سال 1944 دیده به جهان گشود و در سال 2004 رخت از جهان بربست.

پائولا دانزیگر بیش از هر چیزی، شهرت خود را مدیون آثاری‌ است که برای رده‌سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر درآورده بود. اولین کتاب او «گربه لباس ورزشی مرا خورد» نام داشت که در سال 1974 منتشر شد و در اختیار نوجوانان قرار گرفت. این اثر با تحسین منتقدان روبه‌رو شد. دانزیگر خود در باب این کتاب چنین می‌گفت که آن را بر اساس تجارب و خاطرات کودکی‌اش به رشته‌ی تحریر در آورده است. پائولا دانزیگر پدرش را مردی افسرده و مادرش را زنی عصبی توصیف می‌کرد و معتقد بود که روی‌هم‌رفته کودکی خوبی نداشته است.

از دیگر آثار پائولا دانزیگر می‌توان به کتاب‌های «آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود»، «آمبر و معلم جدید»، «آمبر براون یک مدادشمعی نیست» و «در طبقه‌ی پنجم یک خفاش وجود دارد (There's a Bat in Bunk Five)» اشاره کرد.

بد نیست بدانید پائولا دانزیگر در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار قرار دارد. آثار او، از جمله مجموعه‌ی آمبر بِراون (آ مثل آمبر) جوایز متعددی را برای او به ارمغان آوردند. دیگر آثار او نیز به بیش از چهارده زبان ترجمه و در بیش از پنجاه‌وسه کشور منتشر شده‌اند. در ادامه نام برخی از این جوایز و افتخارات را مشاهده می‌کنید.

  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین
  • نامزد جایزه‌ی کتابخانه‌ی دولتی
  • نامزد جایزه‌ی انجمن کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودکان ماساچوست

در بخشی از کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر می‌خوانیم

به این می‌گویند یک تعطیلات فوق‌العاده عالی البته به محض اینکه چمدان‌ها را باز کنیم!

من، آمبر براون، سریع‌ترین چمدان‌بازکن دنیا هستم. فقط در هفت و سه‌چهارم دقیقه چمدانم را باز می‌کنم. همه‌ی چیزها را بیرون می‌آورم. جاستین در می‌زند، می‌آید توی اتاق و دور و برش را نگاه می‌کند.

بعد می‌گوید: «تو خیلی خوش‌شانسی که مجبور نیستی اتاقت را با یک برادر کله‌پوک شریک بشوی. فس‌فسو پا شو برویم. بیا برویم بیرون. اگر عجله نکنی مجبور می‌شوم یک سیخونک به دماغت بزنم.»

می‌گویم: «جاستین دانیلز، ما تازه چند دقیقه است که رسیده‌ایم اینجا.»

خوب، من چمدانم را باز کردم و همه‌ی کارهایم را انجام دادم و اینجا منتظر تو ایستاده‌ام، آمبر.

می‌گویم: «اول باید اتاقت را ببینم.»

می‌خواهم ببینم آیا جاستین واقعاً سریع‌ترین چمدان‌بازکن دنیاست. درست است. جاستین دانیلز شلخته‌ترین چمدان‌بازکن دنیاست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-176-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر

برای دریافت کتاب آ مثل آمبر 2: آمبر و ماجراهای سفر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.