معرفی و دانلود کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم

عکس جلد کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم

پائولا دانزیگر در کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم یکی دیگر از ماجراهای آمبر را برای مخاطبان خود تعریف می‌کند؛ آمبر که به تازگی به کلاس دوم رفته است، موظف است در کلاس درس چندین قانون مهم را رعایت کند؛ از جمله این که نباید میزش را به هم بریزد تا بتواند از پری نیمکت‌ها بابت این کار جایزه دریافت کند... این اثر پرخواستار ذیل مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم

پائولا دانزیگر (Paula Danziger) در کتاب آمبر و قانون‌های کلاس دوم (Second grade rules, Amber Brown) که پنجمین مجلد از مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر است، باز هم به سراغ کلاس دوم دبستان، با همه‌ی ماجراها و قانون‌هایش رفته است. دانزیگر در این کتاب تلاش کرده تا درس‌های مهم زندگی را به شیوه‌ای لذت‌بخش و سرگرم‌کننده برای مخاطبان جوان خود روایت کند. تونی راس همچون مجلدهای پیشین، تصویرگری کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم را بر عهده داشته و تصاویری که او خلق کرده از نقاط مثبت این اثر به شمار می‌روند.

کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با کودکان مقطع دبستان را در بر می‌گیرد؛ از شیوه‌ی مواجه شدن با تغییرات زندگی گرفته، تا پیدا کردن دوستان جدید و کنار آمدن با موقعیت‌های چالش‌برانگیز. کودکان می‌توانند از کتاب پائولا دانزیگر مفاهیم مهمی، از جمله اهمیت مهربان بودن، همدلی و انعطاف‌پذیر بودن را بیاموزند. از دیگر نکته‌های مثبت این مجموعه، هم‌ذات‌پنداری عجیبی است که شخصیت اصلی، آمبر براون در کودکان بر می‌انگیزد.

کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم شرح روایت فرازونشیب‌ها و قانون‌های کلاس دوم، از دیدگاه آمبر براون، شخصیت اصلی داستان است. ماجرای اصلی کتاب آمبر و قانون‌های کلاس دوم از آن وقتی آغاز می‌گردد که خانم لایت،‌ معلم تازه‌ی آمبر، چندین قانون مهم برای کلاس تعیین می‌کند. از جمله این که همه باید نیمکت‌هایشان را تمیز نگه دارند. خب، راستش آمبر به‌هیچ‌وجه منظم نیست. اسم نیمکتش را باید بگذراند منطقه‌ی زلزله‌زده. بنابراین جای تعجب ندارد که با شنیدن صحبت خانم لایت گمان می‌برد در دردسر بزرگی افتاده است. آمبر دلش می‌خواهد به معلمش بگوید که قول می‌دهد تلاشش را کند که کمتر نیمکتش را به‌ هم‌ بریزد، اما مطمئن نیست بتواند. تا این که خانم لایت درباره‌ی «پری میزها» با آمبر و باقی هم‌کلاسی‌هایش سخن می‌گوید. همان پری نیمکت‌ها هر از چند گاهی به کلاس‌ها سر می‌زند. او روی همه‌ی میزهای تمیز خوراکی می‌گذارد و جایزه‌ی تمیزی میز یک روبان آبیِ براق است...

کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم به زبان فارسی ترجمه و انتشارات افق آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌ کودک آ مثل آمبر

پائولا دانزیگر در مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر (A is for Amber) داستان دختری به نام آمبر براون را به تصویر می‌کشد که به همراه دوست صمیمی‌اش، جاستین دانیلز اتفاقات خنده‌دار و سرگرم‌کننده‌ای را رقم می‌زنند. گفتنی‌ست پائولا دانزیگر داستان‌های این مجموعه را با الهام از زندگی خواهرزاده‌اش، کری دانزیگر به رشته‌ی تحریر در آورده است.

مجموعه‌ی آ مثل آمبر در پنج جلد منتشر شده است. مجلد اول آن در سال 2001 و آخرین جلد در سال 2004 در اختیار مخاطبان قرار گرفت. این مجموعه کتاب را فرمهر منجزی به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات افق عهده‌دار نشر آن بوده است. در ادامه نام پنج مجلد این مجموعه را به‌ترتیب ملاحظه می‌کنید: «آمبر و هدیه ی جشن تولد»، «آمبر و ماجراهای سفر»، «آمبر و شهربازی»، «آمبر و معلم جدید» و «آمبر و قانون‌های کلاس دوم».

بد نیست اشاره کنیم دانزیگر به سال 2004 روی در نقاب خاک در کشید، اما در سال 2012 و نزدیک به هشت سال بعد از مرگ او، به درخواست خواهرزاده‌اش، عناوین دیگری توسط دوستان صمیمی پائولا دانزیگر، «بروس کویل» و «الیزابت لوی» ذیل مجموعه‌ کتاب‌های آمبر براون تألیف و منتشر شدند.

نکوداشت‌های کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم

  • در کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم، آمبر براون تلاش می‌کند تا میزش را در مدرسه تمیز و مرتب نگه دارد، به این امید که در دیدار با دسکرینا، پری میزها، پاداش دریافت کند. (پابلیشرز ویکلی)

  • معلمان کلاس‌های اول و دوم (و دانش‌آموزان آن‌ها) به این داستان خنده‌دار از روزهای اول آمبر در کلاس دوم علاقه‌ی خاصی نشان خواهند داد. تونی راس، تصویرگر اثر، با تصاویر رسای خود که همیشه لحنی شاد و طنزآمیز ایجاد می‌کنند، کمک قابل‌توجهی به مجموعه کتاب‌های آ مثل آمبر کرده است. پائولا دانزیگر در این کتاب نیز، همچون مجلد قبلی با نام آ مثل آمبر 4: آمبر و معلم جدید، با نظرگاهی جامع از احساسات یک کودک، تمام نگرانی‌های سال تحصیلی جدید را در نظر می‌گیرد. (Kirkus Reviews)

  • آمبر براون کلاس دوم را دوست دارد، اما نمی‌داند که آیا برای تمیز نگه داشتن میزش از پری میزها، جایزه دریافت خواهد کرد یا نه... (وب‌سایت Open Library)

کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 4 تا 8 ساله که به داستان‌های طنز و آموزنده علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم لذت خواهند برد. علاوه بر این، معلمان مقطع دبستان نیز می‌توانند این کتاب را به‌عنوان کتابی برای هم‌خوانی سر کلاس‌ها انتخاب کنند.

با پائولا دانزیگر بیشتر آشنا شویم

پائولا دانزیگر نویسنده‌ی محبوب آمریکایی است که در سال 1944 متولد شد و در سال 2004 رخت از جهان بر بست. او در طول زندگی خود بیش از سی کتاب به رشته‌ی تحریر در آورد. از میان این کتاب‌ها می‌توان مجموعه کتاب آ مثل آمبر را نام برد که ماجراهای زندگی دختر هشت‌ساله موقرمز و بدخلقی را روایت می‌کند که با مسائل مختلف، از جمله طلاق، دوستی و مدرسه سروکار دارد.

آنچه نوشته‌های پائولا دانزیگر را متمایز می‌سازد، شوخ‌طبعی، صداقت و حساسیت نسبت به تجربه‌های کودکان و نوجوانان است. از میان آثار او، کتاب‌های متعددی به زبان فارسی ترجمه شده که در ادامه نام آن‌ها را ملاحظه می‌کنید: «آمبر براون از عصبانیت قرمز می شود»، «آمبر و معلم جدید»، «آمبر براون یک مدادشمعی نیست» و «در طبقه‌ی پنجم یک خفاش وجود دارد (There's a Bat in Bunk Five)».

جوایز و افتخارات پائولا دانزیگر

  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب والدین
  • نامزد جایزه‌ی کتابخانه‌ی دولتی
  • نامزد جایزه‌ی انجمن کتابخوانی
  • برنده‌ی جایزه‌ی انتخاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودکان
  • برنده‌ی جایزه‌ی بین‌المللی کتابخوانی
  • ترجمه‌ی آثار به بیش از چهارده زبان
  • انتشار کتاب‌ها در بیش از پنجاه‌وسه کشور
  • و ...

در بخشی از کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم می‌خوانیم

من و جاستین خوراکی‌های‌مان را شریکی می‌خوریم.
چیپس سیب‌زمینی من را با فرنی جاستین می‌خوریم.
من نصفی از کره بادام زمینی و ساندویچ موز او را می‌خورم.
او هم نصفی از ساندویچ ماهی تُن من را می‌خورد.
جاستین می‌پرسد: «اگر یک خروس روی یک بامِ شیبدار تخم بگذارد، آن تخم به سمت راست می‌غلتد یا سمت چپ؟»
به سؤالش فکر می‌کنم.
- نمی‌دانم.
جاستین می‌خندد و می‌گوید: «هیچ‌کدام. خروس که تخم نمی‌گذارد. مرغ‌ها تخم می‌گذارند.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم
نویسنده
مترجمفرمهر منجزی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات48
زبانفارسی
شابک978-600-353-179-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم

برای دریافت کتاب آ مثل آمبر 5: آمبر و قانون‌های کلاس دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.